Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Lynn, ik heb geen patroon want ik wil het maken op de spullen die wij erin willen hebben. Op youtube staat ook een tutorial(wel ander soort vakjes).
    Je feest klinkt leuk. Ook fijn dat iedereen kan. Hadden jullie dit lang van te voren al gepland?

Mimi. Zou kunnen dat je zoontje tegen je maag ligt. Bij mij is het wsl een van de redenen voor mijn maagzuur. Ik voel het hoofdje ook daar in de buurt.
    Ik heb nog niet echt last gehad van vocht vasthouden, maar zal er straks ook wel aan moeten geloven. Wel fijn als je er nu eerder erg in hebt zodat je er iets aan kan doen.

Taj, fijn dat een weekendje geholpen heeft. Ik vind het ook nog verwarrend wat je overal leest (en niet alleen bed opmaken). Ga er ook vanuit dat de kraamzorg het straks wel goed uitlegt.

Organizer, er zal wel een nederlandse naam voor zijn, maar kan er niet opkomen. Ze hangen ze ook wel eens tegen een box of ledikant. Hier een voorbeeld:

Bijgevoegde bestanden:

2. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Nu weet ik wat jullie bedoelen met een organizer! Leuk! :) Wij hebben een plankje boven de commode. Daar heb ik een mandje op staan met alle verzorgingsproducten. Kan ik die zo naast me neer zetten als meneertje in bad gaat.

Fijn dat het weer beter gaat Taj! :)

Even een iets ongemakkelijk dingetje... ik merk dat ik meer afscheiding ga verliezen. Maar soms is het zo dun en waterig dat het doorlekt zegt maar. Hebben anderen dit ook? Anders morgen maar even melden in het zh. 2 weken terug zat alles nog goed dicht! Bij mijn vorige zwangerschap had ik dit ook en was het waterige afscheiding, maar dat was al veel vroeger tijdens de zwangerschap.

3. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Ik heb dat ook af en toe (gisteren toevallig nog veel vergeleken met normaal). Las dat het steeds wateriger kan worden naarmate je verder komt. En vruchtwater zou iets zoet ruiken geloof ik.
    Je kunt het altijd aangeven bij je controle als je er toch heen gaat. Kunnen ze je meteen geruststellen als het niets is.

4. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Lysta leuk die organizer! Ik wil een plank boven de commode denk ik, maar ik weet nog niet precies hoe. Ik wil een heel brede kast van Ikea als commode, dus dat moet dan ook best een lange plank zijn.

Mimi vervelend he dat maagzuur! Ik heb het af en toe, maar gelukkig niet heel erg. Hier helpt een rennie wel altijd.

Taj fijn dat jullie kamertje bijna af is! Ik kan me voorstellen dat dat heel wat rust geeft. Goede tip van YouTube voor het bedje op te maken, ik twijfelde al de hele tijd over hoe dar nu precies moet. Gek dat iets stoms als een bedje opmaken zo moeilijk kan zijn :p

Lynn wat leuk jullie feest! En proficiat met de nieuwe auto ;)

Afscheiding dat heb ik ook soms, dan voel je het ineens echt lopen en dan kan ik een verse slip gaan aandoen. Volgens mij is het dus best normaal :)

Wij zijn dit weekend in Oostende om onze eerste huwelijksverjaardag te vieren, erg leuk! We hebben een wellnesshotel geboekt, en de welness is echt fijn! Vanmiddag lekker gepicknickt op het strand, even in de zee gezwommen en daarna lekker de wellness in. En vanavond dan lekker melig samen the notebook gekeken ;)
    Morgen terug dagje zee/wellness en 's avonds naar de dirty dancing musical.

Gisteren voelde ik ons mannetje ineens heel weinig. Voel hem altijd wel vooral als ik rustig ben, maar nu had ik hem vanaf 9u toen ik wakker werd, tot 12u helemaal niet gevoeld. Terwijl ik het grootste deel van de tijd wel gewoon op bed lag en hem probeerde wakker te maken.
    Was heel erg aan het twijfelen om het ziekenhuis te bellen, maar heb dan eerst wat gegeten en daarna op mijn zij tv gaan kijken, en toen voelde ik hem plots wel weer!
    Toch best eng, ik wou soms dat ie wel eens stevig in mn ribben schopte :p

5. ManSte

ManSte Niet meer actief

Hahah ja, nesteldrang, daar heb ik wel last van ja :) Het werken hier gaat eigenlijk nog prima. Hoe is dit bij de andere dames?

wat de afscheiding betreft. Ik had wat eerder in mijn zwangerschap wel heel erg veel last van meer afscheiding. Maar dit was wel een stuk dikker. Ook wel wat dikker dan normaal. Maar sinds een week of 4 juist minder last van afscheiding.

pinki; Fijn dat jullie het goed naar je zin hebben. Ik heb ook wel eens dat ons mannetje opeens een paar uur wat stilletjes is. Hij is over het algemeen vrij druk, en ik voel de bewegingen erg goed. En iedere keer als ik dan denk, "ik ga toch even bellen" begint hij weer. Ik wordt daar ook altijd weer nerveus van. Hopelijk komt het bij jou niet meer voor.

kinderkamer; Ik heb een plank boven de commode hangen met daarop mandjes met de verzorgingsspulletjes. We moeten vandaag nog het rolgordijntje ophangen en nog wat op/inruimen en dan is het kamertje helemaal klaar (de gordijnen zijn inmiddels ook besteld :)) Ik zal vanavond wel wat foto's maken en uploaden.

Hier gisteren ook de extra groei echo gehad. Alles was helemaal goed met ons mannetje. Ook echt fijn om even te spieken. Hij is niet echt te groot. Zat net onder de bovenste lijn van de curve, dus prima. Hoeveelheid vruchtwater was ook prima. Verder begint mijn schaambot wat lager dan gemiddeld. (dit is het punt waarvan de verloskundige meet. Van schaambot tot bovenkant baarmoeder) Vandaar dat mijn buik dus boven de curve meet. De groei wordt toch wat extra in de gaten gehouden, maar alles was dus wel goed. :)

6. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    manste herkenbaar die Nesteldrang 😄
    Fijn dat de echo goed was en ze de groei in de gaten houden!

Klinkt heel leuk pinkie! Lekker van genieten! Gelukkig voelde je je mannetje weer. Ze slapen volgens mijn vk ook best veel.

Hier: vandaag groeiecho gehad. Buik en hoofd loopt hij iets voor, maar wel in zijn eigen lijn. Zit nu op ruim 31 weken, ben morgen 30. Hij wordt nu op 1600 gram geschat.
    Met de gyn het geboorteplan doorgelopen, was ook goed.
    Ook hebben we de voor en nadelen van inleiden besproken. Als we er voor kiezen weten we ook wanneer dat is, maar we beslissen kort van te voren. Willen eerst kijken wat de natuur doet en hoe ik mij voel tzt.
    Best spannend allemaal! Meneertje ligt nog in stuit. Volgens de gyn moet hij voor de 36e week gedraaid zijn. Met 34 weken gaan ze daar extra op letten en eventueel de vervolgstappen bespreken zo nodig.

7. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Zo...ik ben terug van weggeweest en heb alles bijgelezen.
    Het was een leuk maar heel erg druk familieweekendje hier! Ik heb niet veel tijd gehad om te rusten, maar het ging behoorlijk goed.
    Nu wel even bekomen ;)
    Mimi: Maagzuur heb ik ook heel veel last van. Ik heb vannacht voor de eerste maal iets genomen ervoor, maar had niet de indruk dat het echt hielp. Ben dan maar half rechtop in bed gaan zitten tegen het hoofdeinde en heb geprobeerd om zo nog wat te slapen, maar comfortabel was het niet. En een paar uur later is dat maagzuur dan ineens vanzelf weer weg...stom he.
    Afscheiding: Bij mij nog steeds iets meer en iets vloeibaarder dan voor m'n zwangerschap, maar niet dat ik het ineens voel lopen of zo.
    Echo's: Fijn om te lezen dat de groeiecho's goed waren.
    Pinkie: Ik word ook soms ongerust als ik een aantal uur niks voel, maar gelukkig wordt ons madammeke daarna altijd wel weer wakker plots :)

8. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Wat fijn dat de groeiecho's goed waren meiden!
    En zie dat we wel een eigenwijze kleine in de groep hebben die lekker in stuit blijft liggen haha.
    Gelukkig kunnen ze nog draaien of anders straks met wat hulp.

@afscheiding; ook hier veel wateriger en meer dan normaal.

Pff moet me zo klaarmaken voor het werk maar heb zoooo geen zin. Ben echt blij als het 1 september is!

9. ManSte

ManSte Niet meer actief

pff.. was van plan gisteren de kinderkamer nog af te maken. Maar nadat ik thuis kwam van het werk was ik niet meer van de bank af te krijgen :) Ik heb soms van die dagen. Vandaag met het werk verhuizen naar een nieuw pand. (Wat voor mij natuurlijk niet zo veel meer betekend aangezien ik niks mag tillen) Maar ik denk ook niet dat het er vanavond van gaat komen.

maagzuur; hier eigenlijk niet zo'n last van. Soms een beetje. Maar als ik dan even goed rechtop zit en een glaasje melk drink is het zo weer weg.

bagheera; Ben stiekem ook wel aan het aftellen tot 5 september. Nog iets meer dan een maand.

10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Pfoeh, tot nu toe viel maagzuur hier wel mee, maar gisteren een beetje veel gedaan (sochtends gewandeld en savonds ook nog en een deel over het strand tegen de wind in) en toen we terug op de hotelkamer waren had ik zo'n last van maagzuur! En natuurlijk net geen rennies mee. Ik heb er de hele ,acht last van gehad, en het is nog altijd niet helemaal over.

Manste zo'n dagen mogen er ook zijn he! En je hebt nog wel even tijd ;)

Mimi goed nieuws van de groeiecho! Hopelijk draait ze nog, op zich heb je nog tijd he. Voel je haar in je buik altijd op dezelfde manier, of denk je dat ze soms draait?

11. ManSte

ManSte Niet meer actief

haha inderdaad. Wel vervelend dat je zo'n last van maagzuur hebt gehad. Hoop dat het snel weer weg zakt.

12. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Het is vandaag al een stuk beter, al voel ik dat het nog 'hoog' zit. Ben wel erg moe, niet zo goed geslapen en gisteren toch blijkbaar echt te veel gedaan. Normaal bleven we nog minstens een half dagje aan zee, maar vandaag na het uitchecken toch maar beslist gewoon naar huis te rijden, ik had echt de fut niet om een strandwandeling in de gietende regen te maken... Wel jammer, want ik had m'n man beloofd dat we smiddags op restaurant mosselen zouden eten (ik lust dat niet, dus maak het ook nooit klaar). Maar nu heeft ie er gekocht om vanavond te maken ;)

Ik heb net een aantal dingen besteld op Aliexpress, onder andere deze muursticker. Ik ben benieuwd! Hebben jullie hier al ervaring mee?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,7 KB
      Weergaven:
      0
  13. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Leuke sticker pinkie!
    En een leuk weekend gehad dus?
    Ik voel hem de laatste twee weken op steeds dezelfde plekken bewegen. Voetjes onder en soms in mijn zij. Rond mijn navel zullen zijn handjes dan wel zijn.

Maagzuur wat vervelend zeg!

14. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Hoi allemaal. Ik haak ook weer in. Heb wel alles bijgelezen. Lekker gekletst :) leuk om te lezen dat iedereen een beetje met dezelfde dingen bezig is. Hier schiet het kamertje ook op, wordt mooi! Alleen nog wachten op de gordijnen en de sticker moet nog op de muur. Dus Pinkie hier ook nog geen ervaring mee😉 die van jou is ook leuk!! 1e kleertjes zijn gewassen en hangen in de kast. Wat bijzonder, zo'n wasrek met babyspul. Werd er emotioneel van 😊

Maagzuur en afscheiding herken ik ook. Vrijdag weer naar de verloskundige voor groei echo en heb inmiddels een goed gesprek met de Kraamzorg gehad. Dat maakt me wel wat rustiger.

15. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Maagzuur valt gelukkig wel mee hier *klopt snel af*.

Snap dat je geen zin had om in de regen te lopen, heeft je man wel genoten van de mosselen?? ;)

Leuke muursticker!! Geen ervaring mee, wij hebben zelf een schildering gemaakt. Niks bijzonders hoor ;) en ook echt geen kunstwerk haha.

Zie dat Julia de eerste kleertjes al gewassen heeft. Zat gisteren nog tr denken..wanneer ga je dat eigenlijk doen?
    En bedje opmaken enzo?
    Voel me beetje dom haha

16. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Julia wat fijn dat je al met de babywasjes begonnen bent! Hier moet ik toch echt wachten tot de werken een beetje gedaan zijn, de baby heeft immers nog niet eens een kleerkast :p en alles zou toch maar weer stoffig worden als ik het nu zou wassen.

Het was uiteindelijk wel een heel leuk weekend, gewoon echt zonde van het weer. Ik denk dat we de twee slechtste dagen van de week hebben uitgekozen om naar zee te gaan :-D
    Mijn man heeft savonds nog heel erg genoten van z'n mosselen, gelukkig ;)

Ik heb een beetje slechte dagen nu, gisterenavond weer erg last van maagzuur, gelukkig had ik nu de rennies wel bij de hand. Heb ook wel beter geslapen vannacht, maar moest er alweer vroeg uit voor een levering die zou gebeuren, dus ben nu eigenlijk nog doodop terwijl ik nog niet zo veel gedaan heb vandaag. Zo maar even een midochtend dutje doen :p
    Ik hoop wel dat dit een tijdelijk dipje is, want op deze manier wordt het wel erg zwaar om in september terug te gaan werken :-D

17. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    #2377 moby123, 4 aug 2016
    Laatst bewerkt: 4 aug 2016
    Pinkie: Jammer dat je je wat minder voelt, ik herken het wel...ik had dat met die warme dagen en met het drukke familieweekend. Hier ben ik nu twee nachten redelijk 'maagzuurvrij'. Ik heb de indruk dat het echt erger wordt als ik teveel hooi op m' vork genomen heb, dus hopelijk gaat het bij jou weer wat beter als je wat meer kan rusten. Mooie muursticker! Wij zijn eigenlijk echt nog steeds niet bezig met het kamertje...Het was al geschilderd, de kleerkast stond er al. Het bedje staat erin, maar het logeerbed staat er ook nog in en ik denk dat ik dat daar voorlopig zelfs nog ga laten staan, ook als de kleine geboren is. Lijkt me wel handig bij moeilijke nachten dat ik dan daar kan gaan liggen samen met de baby, dan kan m'n man doorslapen. Ik vind het alleen wel jammer dat het kamertje er dan niet echt mooi uitziet zoals een echt babykamertje. Misschien verander ik nog van gedachten in de komende weken.
    Julia: Leuk die babyspulletjes wassen! Ik zit me ook al heel de tijd af te vragen wanneer ik er nu best mee zou beginnen. Het zou nu al kunnen, maar ik kan uiteraard ook nog even wachten :) Ik denk dat ik vandaag alles wat ik tot nu toe heb eens ga sorteren op kleur, dan ligt het alvast klaar voor een nachtje in water met azijn te laten weken en daarna kan het zo in de wasmachine. Probleem is dat ik nog veel kleertjes moet bijkopen, ik heb nog niet zo heel veel...dus kan ik beter nog wat wachten met wassen denk ik, dan kan alles ineens. Ik vraag me ook steeds af of je nu echt alles zo heet mogelijk moet wassen + zoveel mogelijk in de droger tegen de bacterieën of gewoon op een kort wasje en daarna strijken? Iedereen zegt tegenstrijdige zaken...:) Ik zie nog wel, zolang het uiteindelijk maar netjes opgeplooid in de kleerkast raakt zal het wel al goed zijn zeker? :)

18. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Haha fijn dat hij heeft genoten van de mosselen Pinkie ;) (eindelijk de goede snelcode voor knipogende smiley gevonden haha)

Wat balen van je slechte dagen :( hopelijk is het inderdaad maar tijdelijk en voel je je snel beter!

19. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hopelijk voel je je snel beter pinkie!

Leuk Julia de eerste wasjes!

Wassen: ik ga met week 34 wassen denk ik. Kleertjes met gewone waspoeder (advies ook van de kraamhulp) en die hang ik op. Kleertjes gaan op 30 of 40 graden. Net als het boxkleed en voetenzak maxi cosi.
    Lakentjes, dekentjes en hydrofiele luiers op 60 graden en in de droger. Hydrofiel strijk ik niet. Dan absorberen ze minder vocht na het badderen van de baby.
    Moby waarom laat je alles in een emmer met azijn weken?

20. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.638
    381
    83
    ..
    Wasjes, hier nog niet mee bezig. Denk over paar weekjes :) lijkt me inderdaad super leuk om zo'n volle waslijn te zien.

Babykamer, gaan vandaag een muurtje in de babykamer behangen. Schilderen en de vloer etc is nog gedaan toen we in oktober in dit huis zijn getrokken, dus dat is nog netjes..

Muursticker, wij bestellen deze met de naam van onze baby, maar plakken die pas op als hij geboren is.

Bekijk bijlage 509100

Deel Deze Pagina