Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mrsd

mrsd Actief lid

10 nov 2015
    302
    288
    63
    NULL
    NULL
    Ja merk wel zelfs op deze termijn al dat de nachtdienst wat veel van het goede was. Was helemaal gesloopt

2. mrsd

mrsd Actief lid

10 nov 2015
    302
    288
    63
    NULL
    NULL
    Hopelijk voel je je snel weet wat beter rosalyn! Jammer dat je nog zolang moet wachten op de internist

3. Melk84

Melk84 Actief lid

10 okt 2015
    232
    124
    43
    Ja het is via de natuurlijke weg gelukt.
    Ik had een afspraak staan voor intake bij de Fertiliteitskliniek maar was nog niet opgeroepen.

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Beterschap rosalyn!!

5. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Goedemiddag ladies, werkdag zit er weer op wat betekend WEEKEND voor mij! Morgen gezellig met een vriendin lunchen, zaterdag turnwedstrijd en zondag met mijn zus en nichtje naar de dierengaarde! Dus genoeg te doen.

Benieuwd naar de dames die morgen een echo hebben! hoelaat moeten jullie of heb ik daar over heen gelezen?

6. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Rosalyn: fijn! Nu al weekend! Ik moet morgen nog een half dagje werken, dus dat valt ook wel mee. Lekker druk weekend heb je ook. Voel je je al beter?

Melk84 waauw! Wat leuk dat het dan net lukt voor je die hele medische molen in moest! Je man is waarschijnlijk ook best trots op zijn prestatie ;)

Mrsd moet je veel nachtdiensten doen? En heb je voldoende tijd om daarvan te recupereren?

83angel wij hebben ook geen termijn gehoord hoor, we hebben zelfs niet gehoord hoe groot het vruchtje was! Vind ik ook wel wat jammer. De termijn vond ik niet zo erg, want ik weet vrij precies wanneer mijn eisprong was, en toen ik zei 6 weken knikte ze instemmend, dus ik ga ervan uit dat alles in orde was voor die termijn.

Ik heb een beetje stress in verband met mijn werk!
    Ik weet niet of jullie het onderwijssysteem in Belgie ietwat kennen, maar hier werk je in het onderwijs als tijdelijke tot je voldoende uren in een bepaalde school gewerkt hebt, dan krijg je eerst een TADD statuut (iets meer zekerheid) en dan wordt je vastgeklemd (absolute zekerheid).

Ik ben door omstandigheden de laatste jaren steeds van school veranderd, en heb dus nog geen rechten opgebouwd, maar ik wou mijn kinderwens daar ook niet voor laten wachten, anders ben ik straks 35.
    Nu werk ik op een leuke school, dicht bij huis en ze willen me daar ook graag houden, maar toch heb ik wat zenuwen om te gaan vertellen dat ik zwanger ben, want dat betekent meteen wel dat ik volgend jaar de eerste helft van het jaar bijna volledig out ben.

Plus, ee is een andere collega samen met mij begonnen, en volgens mij zijn ze over haar een stuk minder tevreden. Ik weet dat zij ook aan het proberen was met haar man, en plots zei ze vandaag 'ooooh, ik voel me al de hele dag zo mottig vandaag'. Dus ik dacht 'shit, die is ook zwanger'
    Stel je voor dat wij allebei, eerste jaars lkn daar, op hetzelfde moment met dat nieuws komen :-D

Achja, we zien wel!

7. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Geen ervaring mee helaas, maar snap je wel hoor! Mijn contract loopt eind mei af en heb eind april mijn functioneringsgesprek en dan hoor ik of ik verlenging ga krijgen. Wij zouden dan een week of 15 zwanger zijn dus hopelijk zie je het nog niet en kan ik pas na dat bericht het vertellen. Heb ook het idee vertel ik het eerder dan verlengen ze straks mn contract niet dat zou echt mega balen zijn namelijk!

Ja het gaat beter, dus toch geen griepje ofso.. Voor de eerste keer dus echt de misselijkheid van zwangerschap geweest hihi.

8. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik was vanochtend weer aan het kokhalzen, das blijkbaar dus mijn nieuwe kwaaltje :-D ik ben verder dan niet bijzonder misselijk ofzo, gewoon wat hongerig. Maar ik stap uit bed, doe een paar stappen, en moet plots 2/3 keer kokhalzen :-D

Ik vrees alleen dat dat over een paar dagen effectief overgeven wordt :p

Ivm je werk Rosalyn, ben je niet bang dat ze zich daarna dan 'gefopt' gaan voelen?

9. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hdden jullie nu ook gelijk al een nieuwe afspraak voor de volgende echo gekregen of dat niet?

10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Die hadden we sowieso al, ik heb drie afspraken in een keer gekregen. 9 maart hebben we de intake, en dan kijken ze normaal ook nog ff, maar dat zou minder goede apparatuur zijn.

Op 29 maart hebben we dan de eerste trimesterecho :)

11. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Oh dat is wel spannend pinkie! Maar ja, gewoon vertellen hoor! Ik heb ook net een nieuwe baan, maar heb ze vrij snel verteld van ons traject en ze zijn helemaal op de hoogte en leven enorm mee. Het verbaast me soms wat voor lieve reacties je krijgt als je gewoon open bent. Mijn baas weet het dus ook al, aangezien hij vroeg hoe het afgelopen was met de terugplaatsing. Maar hij weet ook van de vorige miskraam en dat dit hele spannende weken zijn.

Ben ook wel zenuwachtig voor mijn contract, dat loopt in november af, maar ga er vanuit dat als ik mijn werk goed blijf doen het wel verlengt wordt. Ze weten ook als ze vrouwen aannemen dat die kans er in zit toch!

Rosalyn, zou het echt niet pas zo laat vertellen hoor! Ik zou echt nog amused zijn als baas en dat kan je wel echt veel credits kosten... En als hij je zou ontslaan omdat je zwanger bent... Dan heb je toch sowieso een rot werkplek???

Wel handig pinkie, al die afspraken! Ik hoop ook echt dat ik de vk kan gaan bellen na 1 maart :D

12. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ja ik denk ook dat ze gewoon heel blij gaan zijn voor me hoor! Maar nu met die andere collega die misschien ook zwanger is, vind ik het zo'n vervelende timing!

Ik ga het sowieso wel maar vertellen na het eerste trimester. Tenzij ik plots heel ziek wordt ofzo, want vaak ziek zijn komt ook niet goed over en dan heb ik liever dat ze weten hoe het komt.

Of zouden jullie het toch eerder vertellen?

Pandavliegen als ze nu al zo enthousiast en blij voor je zijn, dan denk ik niet dat dat een invloed zal hebben hoor! Ben je van plan om minder te gaan werken?

13. Mijntje1990

Mijntje1990 Actief lid

6 sep 2015
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig om dan te beslissen wanneer je het verteld met aflopende contracten enzo lijkt me! Zijn er ook zzp'ers of "huisvrouwen" onder ons groepje hier? Hier nt mn laatste test gedaan. Die knalde er mooi uit dus ik blij:D nu alleen nog maar wachten op echo:p

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,5 KB
      Weergaven:
      3
  14. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Mooie test Mijntje! Kan niet missen ;)

15. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Mooie test hoor mijntje!!

16. mrsd

mrsd Actief lid

10 nov 2015
    302
    288
    63
    NULL
    NULL
    Melk 84; wat geweldig dat jullie alsnog zwanger zijn geworden op de natuurlijke manier! Gefeliciteerd!

IrisBloem; lekker genieten van je weekje rust! Tot hoelang ‘mag’ je de spinninglessen blijven geven?

Julia26; het is inderdaad gebleken dat mijn lichaam meer rust nodig heeft. Had aan het eind van de dienst best last van mijn buik. Daarna van 8.15 tot 12.00 geslapen en daarna veel boodschappen gehaald omdat mijn collega’s morgen op bezoek komen, dus had alvast wat voor het eten ingeslagen. Ik had niet verwacht dat op deze termijn sommige dingen al zo zwaar kunnen voelen eigenlijk, had verwacht dat het lichaam pas zou protesteren bij bv 20+ weken ;) Maar nu rustig aan doen en languit op de bank en op tijd naar bed straks. Jij straks lekker een weekje vakantie? Heerlijk zeg.

Pinkie88; nee normaal moet ik niet veel nachtdiensten doen. Eerder wel zo’n 3 a 4 per maand maar mijn functie is veranderd waardoor het niet meer handig is nachten te werken, maar dit kwam zo uit omdat een collega voor haar zieke (inmiddels overleden) moeder moest zorgen/waken. Ik vind het dan ook lullig om andere collega’s met extra nachten te belasten terwijl deze mij roostertechnisch ook wel paste. En kan het argument ‘het is me te zwaar nu ik zwanger ben’ natuurlijk ook nog niet aanvoeren haha.

Dat zou wat zijn als jij en je collega tegelijk een zwangerschap aankondigen haha. In mijn team ben ik de jongste, alle ogen zijn wel al op mij gericht en het wordt ook wel verwacht dat ik het een keer ga aankondigen. Ze weten allemaal van onze kinderwens.

Rosalyn; Qua werk, ik denk dat ik het wel al zou zeggen. Ik denk dat je werk ook een beetje vreemd op kijkt als je het pas zo laat vertelt omwille van het contract. Ik zou dan denken dat als je je werk goed doet, ze het contract sowieso wel zullen verlengen, zwanger of niet. Maar ik heb makkelijk praten natuurlijk als ik niet in die situatie zit…

Pandavliegen; wat fijn dat het werk zo meeleeft!

Mijntje1990; wat een mooie knaltest!

Ik werk in de zorg en wij hebben onze vakanties allemaal al door moeten geven, normaal had ik in november een week vakantie gehad, maar er van uit gaande dat alles goed gaat heb ik daar natuurlijk niks aan. Ben zelf al zo vrij geweest om deze naar juni te plaatsen, dan ben ik ongeveer 22 weken, dan is een weekje vrij vast wel even lekker (is ook een drukke week dus sowieso fijn). Wanneer ik er klaar voor ben om het nieuws op het werk te vertellen zal ik ook de vakantie wel even benoemen haha.

17. mrsd

mrsd Actief lid

10 nov 2015
    302
    288
    63
    NULL
    NULL
    Moeders voor moeders belt net om te vragen of ze maandag ook om 9.15 mag komen ipv 9u haha. Dat kwartiertje maakt voor mij geen verschil ;)

18. Enna87

Enna87 Actief lid

29 sep 2015
    264
    8
    18

Ik zou het niet af durven wachten tot je verlenging hebt... Ik zou me als baas ook een beetje belazerd voelen denk ik. Al vind ik niet dat zwangerschap een reden is om een contract niet te verlengen. Absoluut niet! Het is wel een lastige situatie voor je...

19. Enna87

Enna87 Actief lid

29 sep 2015
    264
    8
    18
    Ik ben ook heel benieuwd hoe ze op het werk gaan reageren! Ze verwachten juist dat een andere collega snel zwanger is (of misschien al is) maar volgens mij hebben ze geen idee dat het bij mij al zover is ;) we zitten wel met erg krappe bezetting dus benieuwd hoe ze het met verlof en minder werken na verlof op gaan lossen.

20. mrsd

mrsd Actief lid

10 nov 2015
    302
    288
    63
    NULL
    NULL
    Ik ben ook heel benieuwd naar de reacties van mijn ouders en schoonouders. Denk dat mijn vader meteen gaat huilen haha. En mijn schoonmoeder zit juist op mijn zwager en schoonzus te azen en heeft haar pijlen nog niet zo op mij gericht;)

Deel Deze Pagina