Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Jeetje Lynn wat Pinkie zegt, kunnen ze je niet eerder inleiden? Vind het echt zo vervelend voor je dat je zo'n nare zwangerschap hebt gehad. Want het is toch naast de kwaaltjes voor de meeste van ons een bijzondere ervaring. Ik heb er op momenten in elk geval echt van kunnen genieten en dat gun je toch iedereen. Nog even volhouden en dan is jullie kindje er en weet je waar je het allemaal voor gedaan hebt.

pinkie mijn man ook weer voor een week op pad. Meestal slaap ik ook beter als hij er is, maar nu niet. Had al een slechte nacht gehad met vaak eruit en veel last van mijn buik en toen zijn wekker om 04.30 ging stond ik net op het punt bijna in slaap te vallen. Gaat hij gewoon nog een half uur liggen snoozen met elke 5 minuten die wekker. Grrrr..... Dan kan ik het ook weer vergeten. Uiteindelijk van 7 tot kwart voor 9 nog even geslapen en misschien vanmiddag nog even liggen

2. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Jeetje Mimi een jaar alweer. Wat gaat dat hard. En ik snap je wel ook al heb ik het zelf nooit meegemaakt. Als het idd lukt zou ik zeker langsgaan. En misschien toch met een select groepje taartje eten en ballonnen oplaten?

Pinkie fijn dat je zo lekker geslapen hebt! Mocht ook wel een keertje ;)

Lynn jeetje wat blijf jij een laat houden zeg. Had jij idd niet ook een gesprek over inleiden binnenkort?

3. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    mimi ik lees nu pas jouw verhaal. Lijkt me inderdaad superheftig. Wat een rollercoaster van emoties moet dit voor je zijn. Snap dat je blij bent met de komst van je zoontje, maar je dochtertje ook de aandacht wilt geven. En dat in dezelfde week. Misschien gaat het woensdag wel heel snel en voorspoedig en kun je er in elk geval 8 oktober heen. Ik ken veel meiden die echt op de dag van inleiden bevallen zijn. Misschien dit jaar in kleine kring thuis iets organiseren ipv op locatie? In jullie hart is ze er toch bij, dat kan ook buiten de begraafplaats. Al is het maar met elkaar even op haar toasten en een taartje eten. Ballonnen oplaten kan ook in de tuin. Sterkte!

4. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Mimi, wat moeilijk inderdaad.. Als hij eind deze week geboren wordt, dan is er toch wel een kans dat je met hem naar het grafje kunt.. en misschien ook gewoon op die dag een vertrouwd clubje bij jullie uitnodigen voor een taartje..

Inleiden - ik moet morgen weer naar de gynaecoloog, zal het er dan over hebben.. Ze zijn er geen fan van, dus hebben het liefst dat hij zich gewoon vanzelf aandient.. maar mijn gezondheid is inderdaad ook belangrijk, dus ga wel aangeven dat ik het wel zwaar vind..

5. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Mimi kan je niet vragen aan je ouders bvb om iets klein te organiseren, op 8 oktober dan bijvoorbeeld. Dan zou je toch al bevallen moeten zijn en dan zijn die eerste kraamdagen ook alweer voorbij.
    Ik snap dat je er zeker bij stil wil staan, en ik zou dat ook doen als ik jou was, anders heb je er later misschien spijt van?

Julia ik zou mijn man letterlijk het bed uitschoppen als hij zo vroeg zou gaan snoezen :-D dat mag hij dus echt niet he!
    Te meer omdat ik niet rustig lig tussen zijn wekker en het moment dat hij vertrekt, omdat ik bang ben da tie terug in slaap gaat vallen.
    Hier wordt ik wakker als hij vertrekt, hij stopt me nog eens in en geeft me een kus, en op nog geen 2 minuten is hij de slaapkamer uit en slaap ik weer verder :p

6. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Bedankt voor jullie lieve reacties! 8 oktober gaan we sowieso samen een taartje eten. Op de bank of in bed.
    Ik denk dat we het even van de geboorte van haar broertje laten afhangen of we dan wel of niet naar de begraafplaats kunnen. Ze is begraven op een natuurbegraafplaats. Daar zijn wel wandelpaden, maar een klein stukje moet je door het bos lopen. Even kijken of er hechtingen nodig zijn ;) mijn moeder woont helaas te ver om wat te organiseren. Zij rijdt ook geen snelweg ivm een afwijking aan haar oog. 9 oktober komt ze sowieso wel even langs (dan speelt mijn vriend in een improvisatievoorstelling, net zoiets als de lama's ).
    Verder steek ik elke avond, als we thuis zijn, een kaarsje voor haar aan.

Snoozen, ze zouden het moeten uitschakelen! Ik kan daar ook slecht tegen. Ben van 1 wekker al klaar wakker. Ik doe tegenwoordig vroeg in de ochtend, na het plassen, oordoppen in. Dan hoor ik zijn wekker niet en kan ik beter doorslapen haha.

Lynn, ben benieuwd wat de gyn zegt. Onze gyn was heel duidelijk: als je een goede reden hebt om in te leiden, dan is dat prima, maar vanaf week 38 of 39 (er zijn natuurlijk uitzonderingen). Wij merken heel erg dat de vk's er moeilijk over doen. Die staan er niet achter.

7. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Moby, lijkt me een raar idee om te weten dat je moeder wordt met je ouders in een ander land. Ze zullen wel weinig rusten als ze terug zijn om de kleine te komen bekijken ;)

Mimi, hopelijk reageert je lichaam woensdag goed op de medicijnen en kun je snel je zoontje verwelkomen.
    Je mag je verhalen hier altijd delen. Lijkt me toch moeilijk voor je om nu weer dichter bij de datum te komen. Fijn dat jullie morgen toch even gaan kijken, geeft je denk ik ook rust voor de inleiding.

Pinkie, leuke muursticker heb je gevonden. Toch lekker vrolijk. Je kamertje wordt leuk. Gaan jullie je bed er toch nog eerst inzetten?

Julia, hier is het ook een beetje navigeren tussen de verjaardagen door. September is echt een drukke maand. Gelukkig de meeste nu gehad ;)
    Hier ook een man die een half uur lang elke 5 minuten kan snoozen. Ben dan ook wel wakker.

Lynn, lijkt me toch akelig om die symptomen te hebben, ook voor jezelf. Ben benieuwd wat je gyn zegt. Hebben ze voor je laatste aanvallen nog een reden gevonden of denken ze dat dit samenvalt met de klachten die je al had?

Hier nog steeds wat last van krampen, gisteren had ik ook totaal geen zin in echt eten, wel ontbeten en middageten op en een beetje gesnoept want ik had veel zin in zoet. Maar avondeten ging voor mij niet want ik was gewoon misselijk en heb ook de hele nacht geen honger gehad dus heb het denk ik ook niet gemist. Vanochtend wel weer ontbeten. Gisteren deden de krampen nog steeds geen pijn. Merk dat nu mijn buik wel af en toe pijn doet, maar het duurt nog lang niet lang genoeg om het serieus te gaan nemen.

8. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Lysta, je tikt bijna de 40 weken aan. Spannend hoor als die dag dichterbij komt. Ook al worden er maar weinig kindjes op de uitgerekende datum geboren.
    Hopelijk zet de bevalling snel in en kan je jullie kindje verwelkomen!

9. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Lysta: Spannend! Ze zeggen toch vaak dat je lichaam zich 'leegmaakt' voor de bevalling? Misschien is de misselijkheid dus wel een voorteken...
    Mimi: Veel sterkte de komende tijd. Ik hoop dat je de tijd kan nemen om stil te staan bij je dochtertje, maar als het niet lukt om je te verplaatsen, dan kan dat evengoed thuis zijn, toch? Deel het met de mensen die je graag om je heen hebt. En natuurlijk mag je hier ook steeds alles van je afschrijven.
    Lynn: Ik ben benieuwd wat je gyn morgen gaat zeggen over het inleiden. Ik snap dat ze er niet echt voor zijn natuurlijk, maar als je echt zo'n zware klachten hebt, lijkt me dat toch een goede reden om het misschien wat eerder op weg te helpen...Ze zullen alleszins wel de beste oplossing kiezen voor jou en je babytje.

10. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    @Mimi: Veel sterkte deze periode!

@Lyste: Spannend, je lichaam is zich toch aan het voorbereiden zo te horen!

Ik voel me sinds gistermiddag "raar". Een soort van voorgevoel die ik genegeerd heb en toch gewoon de deur uitgegaan ben. We gingen uit eten en onderweg al kreeg ik een migraine aanval. Ik dacht, ik zeg niks, want dan moeten we naar huis en dat is zonde en meestal is het niet zo erg. Dit keer dus WEL. Ik had een doof gevoel in mijn arm en hand en in mijn vingertoppen voelde ik niks meer. En mijn tong was doof en ik hoorde mezelf blikkerig en praatte heel raar.

Dus voordat het eten kwam de verloskundige gebeld. We hebben heel snel gegeten en toen 's avonds nog een bezoekje aan een vervangende verloskundige gebracht (onze is een weekendje weg). Hele aardige vrouw en ze vond het goed dat ik gebeld had. Bloeddruk en baby's hartje waren gelukkig goed. Ik moet het wel in de gaten houden. Maar ik ben er wel van geschrokken, heb die symptomen nog nooit gehad dat ik niks meer voelde in mijn vingertoppen / tong.

Nu voel ik me vandaag wat lamlendig en slap. Even mee geweest naar de supermarkt en verder doe ik vandaag niet zoveel. Verder veel gerommel, de baby is lekker actief dat is goed. Maar veel steken en menstruatiepijn en ook wel harde buiken, maar er zit geen regelmaat in.

Van mij hoeft het niet heel lang meer te duren, al weet ik dat het goed is als ze zo lang mogelijk blijft zitten. :)

11. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Klinkt heel vervelend Hay Lin! Een beetje zoals wat Lynn gehad heeft. Wel vreemd, ik had nog nooit van die zwangerschapssymptomen gehoord.

Lysta bij jou wordt het ook echt spannend! Hopelijk zet het toch snel een keertje door!

Ik begin hoe dagen thuis echt wel lang te vinden, ook omdat ik er niet naar uit kan kijken dat m'n man thuiskomt 's avonds.
    Ik doe af en toe wat in huis, heb vandaag mijn keukenkastjes wat herschikt zodat er ruimte was voor de babyspulletjes. Ook een laatste wasje gedraaid met nog wat nieuwe hydrofieldoeken en de bekleding van de maxi cosi. Heb ook al een dutje gedaan en wat administratie geregeld.
    En nu is het vier uur en verveel ik me alweer :p
    Ik ga zo nog maar even het stof afdoen :-D

12. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Hay Lin: Had de kleine misschien een zenuwbaan afgekneld of zo? Lijkt me heel eng! Hopelijk krijg je het niet nog een keer.
    Pinkie: Ik snap wel dat je de dagen lang vindt duren, zeker als je man 's avonds niet thuiskomt. Daar kijk ik zelf altijd toch naar uit. Het is nu gewoon wachten he...
    Ik probeer m'n huishoudelijke taken ook zo goed mogelijk te spreiden over de hele week, zodat ik elke dag wel 'iets' te doen heb, al is het maar iets kleins of onzinnigs, maar voor de rest doe ik ook niet meer zo veel. Ik probeer nog wat te 'genieten' van de rust, maar dat lukt me niet echt goed. Ik kan nog steeds geen dutjes doen overdag, daar ben ik niet voor gemaakt vrees ik, haha. Ach nog eventjes en dan gaan we weer tijd te kort hebben :)

13. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    @Moby: Geen idee, zou best wel kunnen! Of misschien te weinig zuurstof gehad omdat mijn longen nu toch wel wat worden afgekneld.

@Pinkie: Balen dat je je zo verveeld! Misschien een boekje lezen / afspreken met vriendin of serie kijken? :) Zo verdoe ik mijn tijd een beetje, haha.

@Lynn: Ik lees dat nu pas, dat je ook uitvalsverschijnselen hebt, jeetje. Weten ze bij jou ook hoe het komt?

14. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    hay lin wat vervelend zeg! Bij Lynn is het een vorm van migraine die vaker voorkomt in de zwangerschap.

lysta klinkt wel of er iets gaande is, maar ja, dat kan ook maar weer zo even duren. Spannend he, je schiet in elk geval mooi op!

pinkie ik herken je gevoel wel dat het niet leuk is als s avonds je man niet thuiskomt. Ik vind dat ook naar, al weet ik niet beter. Heb daar de ene periode meer moeite mee dan de andere. Vervelen doe ik niet. Elke dag klusjes, zwemmen, naar een vriendin, heb eerder tijd tekort haha

15. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Jeetje hay lin dat is wel even schrikken! Hoe gaat het nu?

Pinkie dat vervelen herken ik wel..pfff had altijd wel iets te doen, maar nu sinds 1 week moet ik echt zoeken haha ga morgen denk ik maar even bakkie op mijn werk ga doen. En voor de rest de serie pretty little liars maar eens afkijken haha.

16. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Mijn vriendinnen werken gewoon allemaal, en wonen ook in Leuven dus dat is best een uitstap zonder auto :) hebben jullie dan zoveel vriendinnen die overdag thuis zijn?
    De enige vriendin van me die thuis is, is de meter van ons kindje, maar die woont in Antwerpen en daar raak ik momenteel helemaal niet :-D en zij ook moeilijk hier omdat ze geen rijbewijs heeft en met hun kleintje moeilijk met het openbaar vervoer kan.

Series kijken en lezen doe ik inderdaad, maar dat raak je ook beu na een tijd vind ik :) ik zeg het, mocht mijn man 's avonds thuiskomen dan was het anders, want dan had je de avond sowieso samen. Maar nu moet ik en mijn dag, en mijn avond vullen.

Ben nu op de brieven voor mijn uitkering aan het wachten, die moet ik dan naar m'n werk doen dus dat is weer een uitstapje, en dan ga ik ook een beetje in Leuven rondlopen die dag ;)

Julia ik heb er normaal ook niet zoveel moeite mee dat ie weg is. Met een man bij defensie ben ik dat wel gewoon, hij heeft ook al gewoon voor maanden in het buitenland gezeten, dus doordeweeks weg en in het weekend thuis valt best mee. Het is nu gewoon in combinatie met de laatste loodjes van de zwangerschap dat het me lastiger valt :)

17. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Snap ik hoor Pinkie! Ik moet wel zeggen dat mijn ouders in dezelfde straat wonen als ik en daar eet ik dan elke avond. Dus dat is misschien anders. Heb je in elk geval 1x per dag aanspraak en met een auto bij de deur ga je sneller op pad, al is het maar even boodschappen doen en voor mij dus 2 ochtenden in de week zwangerschapszwemmen. Daarna ben ik echt gesloopt dus dan is series kijken wel even lekker. Dan nog een klusje en dan kan ik alweer naar mijn ouders. Anders had ik me ook doodverveeld denk ik. Had er best tegen op gezien na een full time baan thuis zitten, maar ik ben er gewoon het type niet voor. Blijf druk :p al krijg ik nu wel wat meer behoefte ook aan rust. De laatste loodjes meis! Dan ben je druk met jullie kleine mannetje!

18. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hay lin, wat een schrikken! Hopelijk knap je snel weer op. Gelukkig heeft de baby er geen last van.

pinkie en Julia, lijkt me lastig zo op het eind zonder jullie mannen. Ik ben al blij als hij rond half 6 thuis komt. Ik kan normaal heel goed tegen alleen zijn, maar het valt me nu ook wat zwaarder. Hormonen?

We zijn vanmiddag al even bij onze dochter geweest. Was fijn!
    Morgen nog een keer zijn kamertje afstoffen en wat andere kleine schoonmaak dingen in huis doen. In de avond de koffer opnieuw pakken en dan is het bijna zo ver. Krijg nu al de zenuwen voor morgen omdat ik denk dat ik morgen de zenuwen krijg. Snappen jullie het nog? ;)

19. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Haha Mimi, ja ik snap je!! Wat spannend he!! Als het allemaal een beetje mee zit dan kun je binnen 48 uur alweer moeder zijn!! Fijn dat je nog even bij je dochter geweest bent. Lijkt mij ook raar om een datum te hebben, al kan het natuurlijk ook iets langer duren.

Hier gaan ze vanaf 40 weken strippen en vanaf 41 weken inleiding plannen. Hopelijk komt het zover niet. Vandaag in elk geval weer voor een weekje goedgekeurd :) hoofdje ligt mooi diep in het bekken, daar was geen beweging meer in te krijgen. Mijn bloeddruk was iets gestegen. Dat is fijn, want die is steeds heel erg laag. Doen al het zout en extra ijzer toch hun werk. Voel me ook minder vaak duizelig en onwel.

Voor de NL dames, vanavond op NPO documentaire over postnatale depressie 'roze wolk' gaan jullie dat kijken?? Hoor er veel over in mijn omgeving, maar weet nog niet of het verstandig is zoiets te kijken vlak voor de bevalling eerlijk gezegd.....

20. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Hay lin - bij mij hoorde het bij een zwangerschapsgerelateerde migraine aanval.. Kan tussen de 15 minuten en 72 uur duren.. Verschillende dingen inderdaad, kracht verlies, tintelende tong, slecht zien en horen.. Kan zich ook uitbreiden naar niet kunnen praten en lopen..

Eigenlijk dus hetzelfde als wat jij zegt..
    Bij mij wilde het alleen niet over gaan en scoorde ik slecht op neurologische testjes, dus hebben ze voor de zekerheid ook een hersenscan gemaakt..

Deel Deze Pagina