Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je zenuwachtig bent Mimi! Ik kan me voorlopig echt nog niet voorstellen hoe het gaat zijn om het ziekenhuis in te gaan en te weten dat je met je kleintje terug buiten komt, en jij gaat gewoon overmorgen al!

Julia een postnatale depressie, of in elk geval het ontbreken van een 'roze wolk' is iets waar ik stiekem wel heel bang voor ben. Ik ben van nature een nogal nuchter mens en ben eerder afstandelijk, en ergens diep vanbinnen zit een schrik dat ik die diepe moedergevoelens die iedereen beschrijft niet ga voelen.

Ik heb vandaag trouwens de voetenzak gewassen en alvast klaargelegd in de maxi-cosi. Wat een heerlijk nestje ziet dat eruit, ik zie er ons jongetje al helemaal in liggen <3

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,2 KB
      Weergaven:
      3
  2. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Ik ben daar ook stiekem bang voor. In mijn puberteit wel last gehad van depressies. De laatste jaren met hormonen spuiten ging het op en af en nu na 6 jaar die diepe wens denk ik wel eens wat als 'het' nu tegenvalt, het moederschap, de band met het kindje. Ik zou het denk ik niet eens in mijn omgeving uit durven spreken. Vriendin van mij is na hetzelfde traject met haar kindje opgenomen geweest met pnd. Schijnt vaker voor te komen dan. Al denk ik aan de andere kant, ik heb het echt niet geidealiseerd. Ik weet dat het pittig wordt, maar kan me ergens niet voorstellen dat je niet verliefd wordt op zo'n hummeltje. Laten we hopen dat die ellende ons allemaal bespaard blijft en dan we vooral kunnen genieten naast de vermoeidheid! :)

Ziet er inderdaad heerlijk uit Pinkie!! Ik heb geen voetenzak in de maxicosi. Neem een omslagdoek en eventueel een dekentje mee. Zo heb ik hier een heerlijk zacht babynestje waar ik wel zo in zou willen duiken haha.

Hier weer een rotnacht. Weet al niet beter meer, maar toch. En moet 07.30 paraat staan om op mijn neefje van 3 en nichtje van 8 maanden te passen. Was niemand anders die kon. Wordt een pittig dagje en s avonds nog zwangerschapsgym

3. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wat vervelend Julia dat je er bekent mee bent. Ik heb bewust niet gekeken. Ze hebben ons in het zh al wel gewaarschuwd dat we keihard van onze roze wolk kunnen donderen, al vroeg ik mij al af of die bestaat (vermoeidheid, gebroken nachten, huilen etc) ;) , omdat we ons ook ineens heel hard kunnen gaan beseffen wat we met Mila niet hebben kunnen meemaken. Zo heb ik Mila bijvoorbeeld niet op mijn borst gehad. Hier heb ik maanden lang moeite mee gehad. Ik dacht alsmaar: onze andere kinderen straks waarschijnlijk wel, zij niet. Is toch een moeder kind moment. Dat hoort voor je gevoel. Je kindje is geboren en er komt ineens een oerkracht naar boven (zo heb ik het ervaren).Omdat ze zo slap was door het vocht is ze in een kartonnen bakje gelegd met een badcape die we gekocht hebben en zo moesten we met haar knuffelen. Ondertussen koel houden met koelelementen. Heel anders dan je verwacht.... Ben ook heel benieuwd hoe ik mij voel na de bevalling. Heb het bij sommige mensen al wel door laten schemeren dat het kan zijn dat... Vooral bij de mensen die snel op de stoep staan.

Pittig dagje Julia! Sterkte!
    Hier ook een rotnacht. Veel wakker van de bekkenpijn en plassen. Heb over van alkes nagedacht: zenuwen? Hoe zullen mijn neefje (2.5) en nichtje (9mnd) reageren, hie moet mijn moeder hier komen, straks gaat hij niet indalen tijdens de bevalling en dan?, als hij maar niet terug draait naar stuit.... Pff...
    Geen top nacht helaas. En ben bang dat het aankomende nacht niet veel beter wordt...

Ziet er lekker uit voor de baby Pinkie. Heb zojuist de bekleding van de maxi cosi gewassen. Kan ik die er vanmiddag weer op doen als het droog is.

Vandaag onze slaapkamer maar even afstoffen en de babykamer klaar maken. Had alles in de kasten gelegd ivm stof na het wassen. Maar het is wel leuk als het een beetje aangekleed is als we thuis komen ;) bedje opmaken doet de kraamhulp vaak las ik. Dus daar leg ik alleen maar de spullen voor klaar. Vanavond mijn koffertje even herpakken en dan is het bijna zo ver.... Best gek idee. Ene keer denk ik: fijn dat het bijna zo ver is, andere keer denk ik: wat doen we hem aan....

4. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Fijn dat je nog even bij Mila bent geweest Mimi.
    Vandaag lekker de laatste dingetjes schoonmaken en morgen naar het ziekenhuis. Dan mogen jullie hopelijk snel jullie prachtige wondertje in jullie armen sluiten. Jullie doen hem niks aan, je bent op. En dat snap ik. Vanaf 38 weken mag en kan je ingeleid worden. Anders zouden ze dat echt niet met jou overlegd hebben. Dit trek je niet nog max 4 weken. Daarbij komt de geboortedag van Mila ook dichterbij....

Pinkie lekker warm nestje idd! Ik heb zelf een voetenzak gehaakt, vanavond voering etc erin zetten. Ben benieuwd hoe het eruit ziet.

Juli docu niet gezien, misschien straks even terugkijken. Maar ken pnd wel. Schoonzus had er vreselijk last van bij de eerste. Was echt heel heftig om te zien en mee te maken. Gelukkig had zij een kraamhulp die het wel herkende en aan het einde van de week actie ondernam, want zelf wilde ze het echt niet toegeven en was ze gewoon een stugge groninger (zoals ze het noemde).

Het wordt wel een pittig dagje voor jou zo!

Nacht zat ik gisteren op de groepsapp nog dat ik zo goed sliep, zo waardeloos was deze nacht. Veel nadenken over hoe alles te regelen van het weekend als strippen succesvol is en ik van het weekend beval. Hele schoonfamilie is er ivm feest en schoonouders zijn nu al aan het bepalen wie er als eerste mag komen en wie er niet meemag etc (fijn dat wij daar zelf wat in te zeggen hebben...). Vl zegt dat ik me niet druk moet maken en dat het wel goedkomt..maar pff...

5. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    bagheera oh dat lijkt me vervelend als ze alles boven je hoofd aan het bedisselen zijn! Kan je niet doorgeven hoe jullie het graag willen?
    Wij hebben al tegen elkaar gezegd dat we, als ik bijvoorbeeld heel vroeg 's ochtends beval, lekker nog een dagje wachten voor we aan mijn schoonfamilie laten weten dat ie geboren is.
    Ze zijn namelijk met 11 thuis, waarvan mijn man de tweede oudste is, en ik heb echt geen zin in onmiddellijk een drukke hoop kinderen en tieners aan mijn bed :)

mimi ik kan me voorstellen dat je een heel dubbel gevoel hebt bij de bevalling, in hoop echt voor jou dat je toch van een soort roze wolk mag genieten! Wanneer moet je morgen precies binnengaan?

Julia succes met je pittige dagje! Hopelijk vannacht een betere nacht.

Ik ben vandaag nog niet in actie geschoten. Was daarnet een was aan het plooien, maar had de hele tijd zon vervelend gevoel in m'n buik. Ben dan maar terug in de zetel gaan liggen. Zo toch maar even douchen en proberen of ik iets uit mn handen krijg vandaag :)

6. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Dat lijkt mij ook vervelend bagheera.
    Wij willen ook eerst met z'n drieën thuis komen. Daarna de kraamhulp en dan onze ouders, broers en schoonzussen. Verder die dag niemand haha.
    En als we een nachtje in het zh moeten blijven en het is nog een redelijke tijd mogen ze naar het radboud komen. Ligt er natuurlijk wel helemaal aan hoe het is gegaan en gaat.

Pinkie, vervelend van je buik. Een dagje relaxen is misschien ook wel even lekker? Of even een dutje doen straks? Misschienknap je er van op.
    Morgen om 7.00 moeten we bellen of er een verloskamer vrij is. Zo ja, dan moeten we komen. Zo nee, dan in de middag weer proberen. Als er dan ook geen plek is worden we naar donderdag verplaatst. Maar die kans acht ik klein.

7. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Hay Lin, rot zo'n migraine aanval vooral met symptomen die je niet herkend. Was het niet iets anders? Gelukkig gaat het met de kleine goed, maar lijkt me toch akelig. Is het wat weggetrokken?

Pinkie, kan me goed voorstellen dat de dagen lang lijken zo. En op den duur zijn de klusjes ook op. Ben je nog dingen aan het maken om de dagen ook te vullen (jij deed toch haken/breien)?
    Had je die voetenzak zelf gemaakt?

Julia, lukt het je man deze week om in nederland te blijven? Vervelend dat je zo slecht blijft slapen. Snap dat je ook een beetje bang bent voor pnd, ik weet ook niet of je het zelf meteen zult herkennen. Schijnt wel dat de kraamzorg er ook op alert is.

Mimi, fijn dat jullie al even bij jullie dochtertje zijn geweest. Heb je daar nog even aandacht aan kunnen besteden voordat je zoontje komt. Zal straks toch nog een tijdje dubbel blijven, ook met de ervaring die je dus hebt gehad na de geboorte van Mila. Ik geloof meteen dat je zenuwen hebt, vooral omdat je ongeveer weet wanneer hij nu komt. Op zich is 38 weken toch al een goede termijn? Er worden er wel meer spontaan geboren. En als je bedenkt hoe vaak afgelopen weken er al wat paniek is geweest bij jullie met de krampen die je hebt denk dat het toch al mooi is dat je de 37 weken grens hebt gehaald. Die zorgen heb je al achter je kunnen laten.
    Rot dat je ook andere gedachten aan het malen hebt. Hoe is je man er nu trouwens onder?
    Hopelijk kun je in ieder geval morgen ingeleid worden, lijkt me naar als het uitgesteld gaat worden ook als is het "maar 1 dag".

Bagheera, je zou denken dat je meer over je eigen bezoek te zeggen hebt. Ben ook benieuwd hoe het hier straks gaat. Mijn schoonfamilie woont verder weg en mijn eigen familie dichtbij. Mijn eigen familie heb ik dus ook makkelijk weggestuurd als ze 5 minuten binnen zijn en ik er toch geen trek in hebt en ze weten ook precies hoe ik ben. Ik wil ze ook niet samen op bezoek hebben, het zijn letterlijk twee verschillende werelden qua de karakters die ze hebben (niet negatief bedoeld naar ieder van hun). We zitten er zelfs aan te denken om de eerste dag gewoon geen bezoek te willen en eerst met zijn drieën aan elkaar te wennen (zal ook aan tijdstip van de bevalling gaan liggen).

Hier ben ik nog elke keer benieuwd. Heb nu wel vaker wat pijn als mijn buik krampt, maar zet nog steeds niet echt door. Af en toe voelt het ook of mijn beenzenuw afgekneld wordt, dus hoop dat ik straks geen beenweeën krijg. Wordt wel wat simpel van mijn afscheiding, die is af en toe wat waterig en geeft zo'n vals alarm gevoel vooral omdat ik toch nog niet helemaal weet wat ik kan verwachten en vruchtwater ook niet als een plons eruit hoeft te komen.

8. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Mimi: Fijn dat je nog bij Mila bent kunnen langsgaan.Vandaag zal het nog een erg stressy dagje zijn voor jou. Lijkt me heel spannend te weten dat je morgen gaat ingeleid worden. Ik vind het zo gek...soms kan ik me gewoon niet voorstellen dat we binnen dit en hooguit een paar weken allemaal gewoon mama zijn. Soms staar ik hier naar het wiegje en dan denk ik...wie weet ligt daar volgende week ons dochtertje in, maar ik kan me er nog niets bij voorstellen soms. Gek he.
    Postnatale depressie: Daar heb ik bewust nog niet te veel over nagedacht. Ik heb ook tijdens m'n tienerjaren een erg diepe depressie meegemaakt, ben er ook 8 maanden voor opgenomen geweest toen. Ik hoop dat het nu allemaal goed verloopt, maar ik probeer er op voorhand niet te veel bij stil te staan.
    Waardeloze nachten: vannacht was weer verschrikkelijk. Tegen de ochtend voelde ik me zo ellendig (misselijk, maagzuur, rugpijn al de hele nacht en nog geen oog dicht gedaan natuurlijk) dat ik in tranen uitbarstte toen m'n vriend naar z'n werk moest vertrekken. Dat is wel echt één van de redenen waarom ik hoop dat ik niet al te lang overtijd ga gaan. Ik weet dat de nachten er niet beter op worden met een pasgeboren baby in huis, maar ik denk dat het toch anders is omdat je dan zelf niet meer met zoveel kwaaltjes zit.
    Ik begin me nu ook wat zorgen te maken over hoe het allemaal gaat verlopen met kraambezoek en zo...maar dat zal wel goed komen zeker? En anders moeten de mensen maar begrijpen dat we de eerste tijd alles wat willen doseren en dat ze wat later langs mogen komen...

9. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Was er hier trouwens niet iemand in de groep die dacht dat ze de slijmprop al verloren was vorige week of zo? Ik weet niet meer wie het was. Mag je daarna eigenlijk nog in bad?

10. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Slijmprop, dat was ik, maar weet het ook niet zeker of het dat was. Het wordt wel afgeraden om in bad te gaan, maar de vliezen beschermen de baby ook nog steeds. Verder zijn er ook veel vrouwen die de prop verliezen zonder dat ze er erg in hebben.
    Jammer dat je ook zo'n last hebt van slechte nachten. De nachten met een kleine zullen idd niet veel beter worden, maar wel heel anders.

11. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Breien/haken er liggen inderdaad nog wat onafgewerkte projectjes, maar ik kan zo moeilijk rechtop zitten in de zetel. De kleine ligt nog steeds erg hoog en als ik rechtop zit begint ie meteen tegen m'n ribben te duwen. Moet dus steeds wat achterover liggen, en zeker breien lukt niet op die manier.

Lysta ik ken het gevoel met afscheiding! Soms heb ik ook het gevoel dat ik best veel vocht verlies en denk ik 'zou het?', maar het blijkt toch altijd afscheiding te zijn.

Moby ik denk toch dat de nachten makkelijker gaan worden met een baby hoor! Ik denk er misschien te rooskleurig over, maar dan word je tenminste gewoon wakker met een doel: je voedt de baby, en gaat daarna terug slapen.
    Natuurlijk gaan we allemaal moe zijn die eerste weken, maar dan heb je tenminste geen last van de frustratie van gewoon niet te kunnen slapen.
    Ik heb gelukkig nog steeds grotendeels goede nachten, maar die paar slechte nachten waarop ik met geen mogelijkheid in slaap raak en niet meer dan een uur of twee aansluitend slaap, vind ik zo frustrerend! Begrijp dan ook heel goed dat je begon te huilen, heb ik onlangs ook gedaan uit pure frustratie :p

Mimi ik hoop voor jullie dar je morgenochtend meteen terecht kan!

Ik ben daarnet tot 11u in de zetel blijven hangen, en dan toch maar kleren aangedaan en een beetje in gang geschoten ;) lukte beter dan deze ochtend. Afwas gedaan, wasje ingestoken en de muren van de keuken schoongemaakt. Nu gegeten en wat tv kijken, en het is alweer middag ;)

Ik heb het park nu ook weer opgemaakt, maar ik twijfel nog over welke mobiel ik ophang. We hebben een hele mooie, in beige/zand tinten, maar die moet je met de hand opdraaien en speelt misschien twee minuutjes.
    En dan hebben we zo'n dure Tiny love mobiel (gekregen bij het bedje dat we tweede hands gekocht hebben) met felle kleurtjes. Ik vind dat ding echt niet mooi, maar het heeft ontelbare muziekjes en speelt echt superlang. Het dochtertje van mijn beste vriendin is helemaal gek op die mobiel.

Heb dan ook voorlopig de kleurrijke opgehangen, al past die dus niet bij de living :-D

12. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Pinkie: Je kan misschien de andere mobiel aan het bedje hangen. Of gewoon binnenkort uittesten welke je zoontje het leukst gaat vinden :)
    Ik heb zelf figuurtjes gehaakt voor een tweedehandse muziekmobiel (zeepaardjes en zeeschildpadjes in beige en pastelkleuren), maar ik moet hem nog 'ineen steken'. Ik kan me er voorlopig gewoon niet meer aanzetten, zo futloos voel ik me. Normaalgezien ging ik vandaag beneden de vloer dweilen, maar ik wacht nog steeds tot m'n maag wat gestabiliseerd is... en anders is het voor morgen :(
    Afscheiding: Hier nog geen verschil met de rest van m'n zwangerschap. Meer afscheiding dan voordat ik zwanger was, dat wel, maar niet vloeibaarder of zo.

13. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Weten jullie nog het hele verhaal over mijn uitkering tijdens mijn verlof van vorige week?
    Ze hadden me vorige week woensdag gezegd dat de formulieren donderdag verstuurd zouden worden. Vandaag had ik nog altijd niks gekregen dus ik bel nogmaals.
    Zegt die dame aan de telefoon doodleuk 'oh, misschien zijn ze verloren gegaan, zal ik ze via e-mail sturen?'

Nouja :-D als ze ze via email kunnen sturen, waarom hebben ze dat dan niet meteen gedaan :-/

14. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Haha Pinkie: Oh, dus ze zijn wel degelijk op de hoogte van het bestaan van internet en e-mail? :-D Handig om te weten! Ik heb onlangs postzegels gekocht met een afbeelding van een dinosaurus op om een statement te maken over hoe ouderwets ik al dat uitgebreide papierwerk wel vind. :-D ik heb er alleszins al wat binnenpretjes aan beleefd.

15. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Pfff wat en gedoe Pinkie! Hopelijk is het snel in orde.
    Ik heb vorigeweek twee weken verlof met terugwerkende kracht gekregen en vanaf vandaag krijg ik het wekelijks.
    Ik moest eerst twee maanden in de ww (juli en augustus) ivm een nieuwe wet (moest per 30 juni er uit bij de stichting waar ik voor werkte). Ww krijg je maar 75% uitbetaald, verlof 100%! Ik moet vaker zwanger zijn ;)

Die Tiny mobielen vinden kindjes vaak wel heel leuk! Wij vonden ze zelf ook niet zo mooi. Hebben daarom 1 laten maken van vilt. 2 blauwe wolkjes, 2 witte en in het midden een grijs vliegtuigje. Ook een beetje ter nagedachtenis aan mijn vader (hij was gek van vliegtuigen).
    Ik hoop dat onze jongen hem mooi vindt haha.

Afscheiding, bij de vorige zwangerschap verloor ik ook 'plasjes'. Deze zwangerschap vrij weinig afscheiding. Vind het niet zo erg. Soms moest ik wel twee a drie keer per dag een schoon broekje aan doen. Nu hoeft dat niet :)

Lysta, je been zenuw kan ook de baby doen. Ik vroeg het toevallig gisteren aan mijn fysio. Heb er ook zon last van. Hij zei dat de kans groter is dat de baby er tegen aan drukt, dan wel via je bekken omdat die nu week wordt.
    Vl is vrij rustig onder het inleiden. Hij vindt het wel fijn dat de baby voor de dag van onze dochter komt. Ik heb zelf het idee dat alles nog moet gaan leven en landen bij hem. Soms denkt hij te makkelijk (vind ik). Hij denkt dat de baby overal mee naar toe kan. En dat kan ook wel, maar tot op zekere hoogte. De drie R'en zijn er niet voor niets haha. En ik ziet niet te wachten op een overprikkeld kind.

Hier nu veel gedaan in huis. Babykamer helemaal klaar, slaapkamer van ons gestoft en de woonkamer. Mag vl vanavond even stofzuigen en ons bed verschonen.

16. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Vandaag bij de gynaecoloog geweest.. Inleiden wel besproken, maar ze hebben het toch echt liever niet.. Wel heeft ze gezegd dat we het volgende week opnieuw bespreken, want we moeten gewoon afwegen welke complicaties ernstiger zijn..

De baby was flink gegroeid, schattig nu op 39 weken, ruim 2 weken groter dus.. Hij maakt het goed :)

17. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wat vind je er zelf van Lynn? Kan me ook voorstellen dat je het wel graag wil omdat je je alles behalve fit voelt.

18. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    3 weekjes houd ik nog wel vol denk ik, maar ligt natuurlijk ook aan het aantal ziekenhuisbezoeken/opnames.. Is lastig te voorspellen..

19. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Even heel kort want ik ben echt zoooooo onwijs moe. Van 07.30 tot 15.00 opgepast nadat ik vanaf 4 uur op was en daarvoor ook nauwelijks geslapen heb. Al probeer je het te beperken, het is toch vermoeiend en bukken en tillen ontkom je niet aan. Vanavond naar zwangerschapsgym geweest en morgenochtend 08.00 moet de auto bij de garage staan op een half uur hiervandaan. Daarna zwangerschapszwemmen en ik weet nu al dat de rest van de dag me-time wordt, pppfff.... Kijk er nu al naar uit. Hopen op een goede nacht, al vrees ik dat het weer drama wordt zoals altijd. Sorry, klaagmodus uit &#128513;

Wilde wel even Mimi veel sterkte en succes wensen voor morgen. Zet m op meis!!!! Zal aan je denken! Hoop dat je snel jullie ventje in je armen mag houden. En ook dat je vannacht nog lekker kunt slapen zodat je morgen fit naar het ziekenhuis kunt gaan

Lynn goed in gesprek blijven met de gyn en geef je grenzen goed aan.

Nou belachelijk Pinkie van die uitkering

20. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Oh Julia wat heb je een zware dag gehad volgens mij.
    Hopelijk slaap je vannacht goed!
    Bedankt voor je succeswens!

Ik lig nu op de bank. Heb al met al twee uur geslapen tot nu toe. Zo'n pijn in m'n bekken. Heb om 3 uur zelfs paracetamol ingenomen omdat ik wel kon janken van de pijn. Heeft alleen het scherpe randje er af gehaald, schiet nog niet op. Door de pijn ook veel lopen nadenken, zenuwen.
    Ik hoop dat het snel 6.40 is, douchen en om 7.00 het zh bellen of er plek is.

Deel Deze Pagina