Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Mimi, goede nacht gewenst. Hopelijk slaap je een beetje. Morgen komt jullie ukkie vast :)

2. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Goede morgen!
    Hier elk uur wakker geweest van de harde buiken of bekkenpijn. Heb gelukkig geen buurvrouw, heb flink lopen ijsberen vannacht ;)
    Over een uurtje gaat m'n wekker al weer. En om 7 uur start het circus weer als het goed is. Ik hoop heel erg dat het vandaag door zet. Die harde buiken zijn behoorlijk pijnlijk.
    Hopelijk hebben jullie allemaal goed of best goed kunnen slapen. Volgens mij zou het vandaag druilerig weer worden: lekker relaxen op de bank met thee, een serie en een dekentje. :D

3. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Het ijsberen heeft geholpen: mijn vliezen zijn net gebroken!
    Nu ctg. Even afwachten of ik zo mag douchen. Meneer was gisteren niet ingedaald namelijk. Het was geen mega plas, dus ze hebben hoop dat hij iets is ingedaald. Later deze ochtend een echo om te kijken.

4. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Nope. Ik Ben nog steeds bekaf. Wat een zeur he 🙈 Elk uur wakker/eruit geweest en vanaf 05.00 de hoop maar opgegeven. S ochtends ook de meeste pijntjes en dingetjes in mijn bekken en buik. Wordt echt zo chagrijnig van de moeheid met gemak. Pppfff...

Oh Mimi!!! Eindelijk vooruitgang!!! Als je vliezen gebroken zijn moet hij binnen 24 uur geboren zijn toch??? Hoop dat je zo lekker mag douchen en dat het vandaag wat voorspoediger verloopt. Is je man er zo ook weer?

5. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Julia, is een druk dagje zo. Jammer dat het slapen bij jou echt niet wilt vlotten, zou er ook chagrijnig van worden.

Moby, hier blijft de kleine nog goed zitten. Dansen helpt nog niet. mijn man die m toespreekt dat hij onderhand zijn vrije dag wil hebben ook niet ;) (zul je trouwens zien dat de kleine in het weekend komt, dan is hij die vrije dag kwijt).

Rosalyn, ben benieuwd of je dochtertje vandaag wilt komen. Zou wel een verassing zijn.

Lynn, gaat goed met je verzameling geboortekaartjes. Hoeveel schat je dat je er nu hebt? Ik heb hier nog alles boven liggen, misschien wel wat om ook wat van dat soort spulletjes beneden te hebben straks.

Pinkie, stom dat je nu pas in november je eerste uitbetaling krijgt, vooral als het niet door jou komt. Veel succes met de herstelwerkzaamheden vandaag. Hopelijk blijft het zo stofvrij mogelijk.

Mimi, veel succes vandaag. Hopelijk is je zoontje ingedaald, scheelt weer wat. Je man natuurlijk ook meteen gebeld?

Mijn voorspelling is in ieder geval niet uitgekomen ;). Het is nu wel raar om zo lang naar een datum uit te kijken en dan er nu overheen te zitten. Net of je nu in de toekomst leeft :D
    Morgen weer controle en dan kunnen ze misschien strippen, maar hoop stiekem dat de kleine vandaag toch nog komt.

6. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Lysta ik kan me voorstellen dat het heel raar is om over de 40 weken te gaan! Je leeft toch naar die datum toe, al weet je dat de kans klein is dat de baby exact op die datum komt.

mimi al echte weeën/ontsluiting ondertussen? :-

Julia weer een slechte nacht voor jou, pfff! Ik kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit!

Hier heb ik al heel de ochtend het gevoel dat mijn regels elk moment kunnen doorbreken :-D en de baby heeft al sinds gisterennamiddag weinig zin om stil te liggen :-D

7. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ik had 1 cm ontsluiting vanmorgen. Hij is ingedaald! Uurtje terug weer pilletjes gehad om de weeen op te wekken. Ben ook gestript. Baby is rustig, zonextra ctg.
    Baby hoeft niet binnen 24 uur geboren ge worden, kan ook 48 uur zijn zei ze. Vaak is 24 uur als ze gepoept hebben in hè vruchtwater of je misschien een infectie hebt.

8. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Julia: Balen van je slechte nacht: dan voel je je verschrikkelijk, dat kan ik me voorstellen. Hopelijk kan je vandaag overdag een beetje uitrusten.
    Pinkie: Oeh spannend!...menstruatiegevoel heb ik ook al een paar keer gehad, maar meestal 's avonds. Nu is het weer een paar daagjes geleden.
    Mimi: Super dat je zoontje wat is ingedaald! En dat je vliezen gebroken zijn! en dat je beginnende ontsluiting hebt! Jeej! Veel succes en hopelijk komt ie vandaag!
    Bagheera en Lysta: Dat moet inderdaad een gek gevoel zijn als je over je datum gaat. Veel geduld toegewenst ;)

Ik moet vanavond op controle bij de gyn. Ik weet niet of ze nu al inwendig gaan kijken of er al iets aan het gebeuren is, maar ik gok dat ze dat pas volgende week gaan doen als ik 40+ weken ben...ik weet het alleen niet zeker. En nu maak ik me daar best wel een beetje zenuwachtig over, haha. Dat het maar snel vanavond is :) Ik ben wel benieuwd om te weten hoe het nu verder gaat verlopen als ik overtijd ga gaan.

9. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    lysta dat lijkt mij ook gek ja om je datum voorbij te gaan. Dat is toch een soort houvast al die maanden. Ik heb ook een afspraak bij de vk een dag na mijn uitgerekende datum. Hoop stiekem dat die komt te vervallen ;)

pinkie oh wat spannend!! Nou wie weet.... dat zou ook een verrassing zijn als jij straks als 1e bevalt!

mimi er lijkt nu dus echt wat te gaan gebeuren, spannend hoor meis!! Nog even volhouden, de laatste loodjes!

moby spannend hoor ook voor jou!! Laat je vanavond weten hoe de controle was? Wij hebben afgesproken vanaf 40 weken strippen, eventueel om de dag. Met 41 weken mag ik kiezen voor een inleiding 2 of 3 dagen later. Misschien dat ze jou ook zoiets voorstellen

10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Nog geen bevalling hier hoor, zit er ook niet meteen aan te komen denk ik. Ik krijg wel het gevoel dat de kleine misschien wat permanenten van plaats veranderd is, ik,voel zijn kontje niet meer op z'n favoriete plekje rechts onder m'n ribben, maar wat lager en meer in het midden.

Ik zal het dinsdag wel te horen krijgen, dan heb ik terug controle :)

Moby ik ben benieuwd of ze bij jou een inwendig onderzoek gaan doen! Ik weet ook nog niet wat ze dinsdag precies gaan doen :)

Mimi ik ben benieuwd hoe het ondertussen met jou is!

11. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    ♡♡ Uitgerekende datum ♡♡

28 september
    ♡ Lysta, 30 jaar, Verassing, voorspelling: week 39
    ♡Bagheera, 30 jaar, Meisje, voorspelling: 16 september (volle maan)

2 oktober
    ♡ Daan3, 25 jaar, Meisje

3 oktober
    ♡ Moby123, 27 jaar, Meisje, voorspelling: 40+ week, hoopt week 39

4 oktober
    ♡ ManSte, 26 jaar, Jongen

6 oktober
    ♡ Anonimo, 27 jaar, Jongen, voorspelling: uitgerekende datum (of kalenderweek 38)

7 oktober
    ♡ Pinkie, 28 jaar, Jongen, voorspelling: rond 40 weken

8 oktober
    ♡ Sulley, 31 jaar, Meisje

9 oktober
    ♡ Hay Lin, 26 jaar, Meisje

12 oktober
    ♡ Julia26, 32 jaar, Meisje, voorspelling: 18 oktober, tussen week 41 en 42
    ♡ Mimi1988, 28 jaar, Jongen, voorspelling: week 37-38

13 oktober
    ♡ Irisbloem, 34 jaar, Meisje

14 oktober
    ♡ Taj87, 29 jaar, Meisje voorspelling: 29 september (week 38)

18 oktober
    ♡ Biientjeee, 24 jaar, Jongen

19 oktober
    ♡ Melk84, 31 jaar
    ♡ Flindertje, 27 jaar
    ♡ Veroontje, jaar, Jongen

20 oktober
    ♡ Lynn, 29 jaar, Jongen

21 oktober
    ♡ Mijntje1990, 26 jaar
    ♡ Rosalyn, 23 jaar, Meisje, inleiding 09 oktober, voorspelling 11 oktober

28 oktober
    ♡ Bien1990, 25 jaar, Jongen, voorspelling: week 38

(totaal: 19, 1 verassing, 8 jongens en 9 meisjes)

** Sterretjes **
    * Marissie
    * Pandavliegen

12. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    We denken niet dat hij vandaag komt. Ik gok op vannacht, sowieso de 30ste.
    De pillen van vanmiddag deden eerst niks tot een uurtje of 4. Toen kwamen de harde buiken heftiger en langer terug. Getoucheerd: 2cm ontsluiting. Hij was daarna heel druk op de ctg. Tussen de harde buiken door gegeten en daarna ruim half uur gedouched. Ze zijn dan beter te handelen dan nu. Doe ook lang over dit berichtje ;)
    Rond 7 uur willen ze kijken hoe verder. We hopen op 3cm. Dan mag ik naar de verloskamers en krijg ik weeënopwekkers. Duimen jullie even mee?

Julia, beetje kunnen uitrusten vandaag?

Pinkie, dat had ik ook. Eerst hoog en toen lager. Sinds zondag weer hoog en vandaag weer lager ;)

Moby, succes bij de controle! Laat je het even weten?

Rosalyn, fijn dat je een datum hebt. Heb je al ontsluiting?

13. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Ik ga zeker voor je meeduimen mimi! Wat ontzettend spannend zeg.

Sowieso heel spannende periode nu met bijna alles dames rond de uitgerekende datum. Kan me voorstellen dat jullie soms helemaal gek worden van voortekenen of niet kunnen wachten. Ik begin inmiddels ook ongeduldig te worden, van mij mag hij volgende week vrijdag (37 weken) al wel komen haha.

Pinkie wat een gedoe nog zeg met het huis. Is het ze gelukt vandaag? (of kwamen ze morgen?)

Merkten jullie trouwens verschil qua beweeglijkheid hoe verder jullie zaten qua zwangerschap? Ik las namelijk dat dat gebeurt als ze beginnen met indalen etcetera. Ben namelijk helemaal gewend een superactief kind te hebben en wil me niet onnodig ongerust gaan maken als hij een dagje wat rustiger is...

14. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    We duimen zeker voor je Mimi!!!! Denk de hele dag alweer aan je :)

Bien ik voel haar nog wel even vaak op een dag, maar de bewegingen zijn wel anders geworden. Wat minder vaak echt schoppen, meer draaien of dat er ineens een bult uitsteekt. Verder merk ik dat de steken achter mijn schaambot en de pijn in mijn bekken weer meer aanwezig is

Rusten geen tijd voor gehad. Dacht weinig plannen te hebben dus ging even op sjouw en naar een vriendin en ineens was de dag weer om. Hoop dat ik vannacht slaap nu ik alweer een paar dagen en nachten door Ben gegaan. Lig nu lekker in bad in elk geval en manlief is ook onverwachts thuis vannacht. Morgen zwemmen en boodschappen doen en s middags lekker met een dekentje op de bank film kijken of met een boek op bed

15. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Mimi: Wij duimen mee hoor!
    Bien: Ik voel wel een verschil qua beweeglijkheid met een paar weken geleden. Nu voel ik minder vaak op een dag beweging, maar als er beweging is, is het wel heel heftig en voel ik het aan alle kanten tegelijkertijd.
    Pinkie: Zijn de werkmannen nog geweest vandaag?
    Hier: Ik kom net terug van de gyn met een heel dubbel gevoel. Ik mocht van haar kiezen of ze al ging voelen of er al ontsluiting was. Ik was wel benieuwd, dus heb ik haar laten doen. Nog 0 cm ontsluiting dus, wat op zich niet erg is. Ze wou dat nu al wel doen om goed te kunnen beoordelen wanneer ze best gaan inleiden als ik overtijd zou gaan. In principe is ze ook tegen onnodig inleiden, en zeker als er nog totaal geen ontsluiting is, maar op de echo vandaag zag ze dat het wel een erg zware baby zou worden dus wil ze me echt zeker geen 10 dagen overtijd laten gaan. Dusss...om een lang verhaal kort te maken...Wil ze me volgende week donderdag al inleiden als ik tegen dan nog niet spontaan bevallen ben. Ik moet maandag en woensdag naar het ziekenhuis voor controle en als ik tegen dan nog steeds geen ontsluiting heb, moet ik woensdagavond al binnengaan om de inleiding voor te bereiden. Whaaa...ik ben helemaal aan het stressen nu, ik had me daar totaal nog niet aan verwacht! Nu hoop ik maar dat de baby alsnog spontaan komt (en liefst dit weekend nog!). Het is zo'n dubbel gevoel nu!

16. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Spannend Mimi!! Hopelijk heb je 3 cm ontsluiting en lig je inmiddels aan de weeenopwekkers!

@lysta: volgens mij krijgt de partner wel de verlofdagen als je in het weekend bevalt. Sowieso 1 voor het aangeven aangezien dat niet in het weekend kan.

@julia: beetje bij kunnen komen??

@moby: jeetje dat komt idd onverwacht! Maar snap ook dat ze je niet over tijd willen laten lopen met een zware baby. Pff ff heftig en rustig laten bezinken..

@hier: hele dag door al harde buiken en krampen. Lijkt wat meer regelmaat in te komen en warme kruik/douche werkt niet. We wachten maar weer af, ik verwacht er niet teveel van iig.

17. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Spannend Bagheera! Hopelijk komt er snel echt regelmaat in en zijn het ontsluitingsweeën!

18. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Klinkt spannend Bagheera! Hopelijk zet het wel door!

Dat is inderdaad even schrikken Moby, je wilt graag dat de baby komt maar om zo snel ineens over inleiden te praten is wel heel wat anders natuurlijk! Het is wel fijn dat ze je niet te lang door willen laten lopen met een zware baby. Hopelijk schrikt de kleine nu van jouw schrikmoment en gaat de bevalling uit zichzelf beginnen.

Ben je nog niet helemaal chagrijnig van het slaaptekort Julia? Vind het knap dat je zoveel blijft doen!

Bedankt voor jullie ervaringen qua bewegen. Merk sinds vandaag dat ik hem vooral veel voel draaien en uitrekken. Het is allemaal wat minder lomp en mn buik zit wat lager. Misschien toch al een beetje naar beneden aan het zakken...

19. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Mimi ik hoop,dat het vannacht goed doorzet en dat we morgenochtend wakker worden met goed nieuws!

Julia pfoeh! Ik ben vol bewondering over hoe jij omgaat met het gebrek aan slaap! Ik zou waarschijnlijk op een hoopje op de bank liggen huilen en mezelf ontzettend zielig voelen :p

Moby oh wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat je even helemaal geschrokken bent! Best dubbel ook, natuurlijk wil je geen bevalling met een hele zware baby, en wil je de kleine zo snel mogelijk in je armen, maar ik kan me voorstellen dat je eigenlijk geen inleiding wil ook! Ik duim dat het gewoon vanzelf begint!

Bagheera oh dat klinkt toch een beetje als een beginnetje, hou ons op de hoogte! Nu wordt het echt een spannende soap hierzo he ;)

Bewegen ik heb hier ook dagen of zeker halve dagen dat ie erg rustig is. En de bewegingen zijn inderdaad anders, ik voel vooral geduw en gedraai en af en toe een uitstekend voetje of armpje.

Werkmannen ze zijn geweest en de radiator hangt er! In het midden ;) ze hebben het wel nogal lelijk geplamuurd, dus daar zal mijn man dit weekend nog wek wat werk hebben.

Pff meiden, ik moet even wat kwijt!

Ik heb een vriendin die ik al tien jaar ken, sinds het begin van mijn studententijd en die altijd mijn beste vriendin geweest is. We hebben over de jaren wel af en toe ruzie gehad of periodes wat minder contact, maar dat kwam eigenlijk altijd gewoon goed.

Vorig jaar was zij ook een van mijn twee getuigen op mijn huwelijk, en ik was eigenlijk altijd vast van plan om haar te vragen als meter van mijn eerste kindje.

Nu hebben we in het najaar vorig jaar een grote ruzie gehad, omdat ik vond dat ik haar te weinig zag. Ze had het druk op haar werk, had een nieuwe vriend, was veel bezig met haar sport (paarden) en ik had het gevoel dat ik haar nooit meer zag.
    We hebben dat toen uitgepraat, maar zij heeft toen nog wel een aantal keer duidelijk gemaakt dat ze het op dit moment in haar leven heel druk heeft en daar zelf prioriteiten in wil kunnen stellen.

Ik heb dus zelf ook wat afstand genomen, wou haar niet onder druk zetten.
    Ondertussen is er heel veel gebeurd in mijn leven, ik ben dus vorig jaar getrouwd, we hebben ondertussen een huis gekocht en krijgen nu een kindje. Dat is allemaal niet helemaal van een leien dakje gegaan, zwanger worden duurde een half jaar (niet dat dat echt lang is, dat weet ik achteraf wel, maar toen begon ik wel een beetje ongerust te worden) en in de maanden april/mei/juni hebben wij echt een opeenstapeling van pech gehad (hebben jullie toen ook kunnen volgen hierzo ;)).

Nu werd het me de laatste tijd meer en meer duidelijk, dat mijn 'vriendin' gewoon echt geen behoefte meer heeft aan contact met mij. Ze nodigde mij niet uit voor dingen waar ze anderen wel voor uitnodigde, en op mijn vraag naar haar huidige adres (ik weet haar wel wonen, maar het precieze Huisnr niet ;)) voor het geboortekaartje kreeg ik zelfs geen reactie.

Ik heb haar hier dus deze week op aangesproken, en plots krijg ik een hele resem verwijten over dat ze vind dat ik vind dat de wereld al twee jaar rond mij draait. Eerst mijn trouw, dan zwanger worden en dan zwanger zijn.
    En ik had niet eens opgemerkt dat het met haar niet zo goed ging op een bepaald moment...

Nouja! Ik ben hier echt zo ondersteboven van!
    Natuurlijk ben ik druk bezig geweest met mezelf en met mijn leven, omdat er nu eenmaal ook ontzettend veel gebeurd is. Maar van al mijn andere goede vriendinnen ben ik perfect op de hoogte van wat er in hun leven gebeurt, omdat ik hen regelmatig spreek en zie en omdat ze ook gewoon vertellen wat hen bezighoudt. Wij zijn nooit de vriendinnengroep geweest waarin het de gewoonte was om expliciet te gaan vragen 'en hoe is het met jou?', iedereen vertelt gewoon wat op z'n lever ligt.

Maar omdat zij niet vaak meer wil afspreken, en zelf niet de moeite doet om dan de telefoon eens te nemen als ze behoefte heeft aan een gesprek, ben ik plots de egocentrische bitch...

20. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    mimi hoe is de nacht gegaan? Vandaag moet het toch echt gaan gebeuren he!!! Of ga je ons nu al verrassen met blij babynieuws??

pinkie joh wat een verhaal zeg!! Ik kan me voorstellen dat je je hier ellendig over voelt. Als ik het zo lees heb je echt wel je best gedaan om het contact zo goed mogelijk te onderhouden en het is nou eenmaal niet in te schatten hoe het echt met iemand gaat die je zo weinig ziet. Misschien toch even bellen vanavond zodat jij ook je zegje kunt doen en jullie er samen uitkomen? Of ben je er even klaar mee???

moby kan me voorstellen dat het even schrikken is. Dit is niet helemaal waar je op gerekend had natuurlijk. Hopelijk besluit de kleine zelf te komen.

bagheera ben heel benieuwd of er nog ontwikkelingen bij jou zijn!!! Er is wel duidelijk iets gaande. Spannend hoor!!

hier iets betere nacht. Denk bij elkaar wel een uur of 5/6, maar dan wel in allemaal losse uurtjes en dat nekt me ook. Zoals iemand hier schreef, pinkie geloof ik, lig nu dus inmiddels wel als een hoopje ellende snikkend op de bank. Ik ben gewoon nog steeds zoooooo moe 😢 weet ook niet meer waar ik goed aan doe. Overdag wel slapen, niet slapen, bewegen, rusten.... vandaag zwemmen en boodschappen en vanmiddag toch echt mijn bed in. Zie komende nacht wel verder. Ppff... egopost, sorry hoor

Deel Deze Pagina