Jeetje Pinkie wat een verhaal zeg. Vind het altijd zo heftig dat mensen achteraf met verwijten komen. Hoe sta je er nu zelf in? Wil je het nog een kans geven? @julia wat onwijs vervelend dat je steeds zo moe bent. Helpt S middags slapen wel een beetje of ook helemaal niet? @hier: nacht wel goed geslapen, maar nu sinds 6 uur weer wakker met harde buiken. Vanmiddag naar de vk en het er maar even over hebben. Ben benieuwd wat ze zegt.
@ Julia snap je wel hoor! Ik zit hier ook al weer vanaf 05:00 beneden en een beetje op het forum te lezen. Hoop toch echt van de week nog een paar goede nachten te krijgen.. En ga vanmiddag toch maar eens kijken of een middag dutje ook helpt voor een betere nacht. @Bagheera, Spannend, misschien is het toch niet alleen maar voorwerk. Gaat ze inwendig onderzoek doen de VK? Zal vast niet heel lang meer duren nu voor de kleine zich aandient. @Pinkie, ik snap je heel goed. Ik word gewoon boos als ik het verhaal lees. Ze had dit ook kunnen aangeven op het moment dat ze dit opmerkte i.p.v. nu al haar vuil spuwen. Wat er eigenlijk gezegd word is dus dat je trouw, het zwanger worden, zwanger zijn teveel op de voorgrond is. Maar dat is wel iets wat er in jou leven gespeeld heeft. Hoe had ze het gevonden als je haar hier niet bij betrokken had, wss buiten gesloten. Vind het een lastig verhaal, maar heb zelf ook een vriendin die ongeveer hetzelfde gedrag vertoond. Hier was ik heeel erg close mee, maar toen ik een vaste relatie kreeg en samen ging wonen veranderde dit gewoon heel erg. In het begin heb ik het heel erg gevonden en haar erg gemist. Maar nu heb ik haar laatst nog gesproken en staat zij nog steeds op hetzelfde punt in haar leven als 5 jaar terug. Nu achteraf blij dat ik dus geen contact meer met haar heb. Soms is het moeilijk om samen in te zien dat je allebei op een ander punt in je leven bent. Dit is natuurlijk niet erg, maar dan moet er wel wederzijds begrip zijn. @Moby, dat is even schrikken moby. Maar aan de andere kant heb je wel de zekerheid dat mocht de baby er donderdag nog niet is de baby er voor 10/11 oktober er is!
Rosalyn dat is dan idd de juiste beslissing geweest. Zeker als zij dan nu nog stilstaat en op hetzelfde punt is als 5 jaar geleden. Bij de vk gingen ze als het goed is sowieso kijken of strippen mogelijk was. Maar weet niet of ze dat nog steeds gaan doen gezien de harde buiken/krampen.
Vriendin-ego verhaal ik weet het nog niet helemaal goed, maar ik denk eigenlijk dat ik er wel klaar mee ben. Ik vind het gewoon zo'n gemeen verwijt. Natuurlijk ben ik bezig met mijn eigen leven! Er zijn ook gewoon heel belangrijke dingen aan het gebeuren, had ik daar dan mijn mond over moeten houden? En ik ben juist iemand die heel veel belang hecht aan goed contact met mijn vriendinnen, die trouwens bijna allemaal op een volledig ander punt in hun leven staan. Maar ik sta erop dat we regelmatig afspreken of elkaar horen en dat ik van hun leven op de hoogte blijf, ook al zijn ze met totaal andere dingen bezig dan ik. Het enige waar ik kan inkomen, is dat wij allemaal niet echt het type zijn om een gesprek te beginnen met 'en hoe is het met jou?' Wij zijn allemaal een beetje schreeuwlelijks en babbeltrienen, en als je ons samen zet moet je vooral de luidste zijn om gehoord te worden. Dat is altijd zo geweest, maar als er echt iets is kunnen we heus wel bij elkaar terecht. Ik had achteraf gezien misschien iets meer kunnen beseffen dat ik haar wel erg weinig zag en wat vaker kunnen vragen hoe het met haar was. Maar na die laatste ruzie had ik echt een beetje het gevoel dat ze zelf wat meer afstand wou. En ik voelde me zelf ook een beetje in de steek gelaten, want ze heeft bijvoorbeeld in de tijd dat we probeerden om zwanger te worden nooit gevraagd of ik al zwanger was oid. Wist ik veel dat zij blijkbaar vond dat ik met trouwen mijn portie aandacht wel al gekregen had... Ze haalt ook echt dingen aan van maanden geleden, die zij op een bepaalde manier geïnterpreteerd heeft, maar waar ze toen gewoon over gezwegen heeft. Een van de laatste keren daarin haar bijvoorbeeld gezien heb, was in mei. Wij hadden toen een erg turbulente tijd, we hebben begin mei onze akte getekend van ons huis, en vlak daarvoor te horen gekregen dat we 10 000 euro extra (ongeveer al ons spaargeld) moesten betalen. We zijn vervolgens op vakantie vertrokken en hebben een ongeluk gekregen (stress rond de baby en auto per totale). We hebben dan een nieuwe auto gekocht, met geld dat we van mijn vader geleend hebben, en daar bleken de eerste week ook meteen problemen mee te zijn. Daar bovenop kwam nog eens dat de huisbazin van ons appartement ontzettend moeilijk deed (is nog steeds niet opgelost trouwens) en nog 500 euro herstellingskosten vroeg bovenop onze waarborg. Nuja, na een van de dagen dat m'n man en ik in ons appartement hadden gewerkt om alles proper en geverfd te krijgen voor de oplevering, zijn we nog even kets gaan drinken. Ik had aan mijn vriendin gezegd dat we ongeveer tot 22u daar zouden zijn. Zij arriveert, zeer typisch, rond vijf minuten voor 22u. We zijn dan nog een uur langer blijven zitten, en dan vertrokken want ik was gewoon moe en kon dat lange zitten op een barkruk niet goed meer. Nu,verwijt zij mij over die avond dat ik alleen maar over m'n eigen sores gepraat heb en dan vertrokken ben. Maar dan denk ik... Ok, maar we zaten er ook gewoon echt middenin, zou niet elke persoon op zo'n moment over z'n problemen gepraat hebben? Wordt er dan echt van mij verwacht dat ik zo fijngevoelig ben dat ik aanvoel dat zij daar op dat moment geen zin in heeft? Maar ik zie nu niet echt meer hoe het nog goed kan komen. Zij heeft duidelijk haar idee gevormd over mij, en ik vind dat niet helemaal eerlijk. Plus, mijn leven zal de komende maanden sowieso rond ons zoontje gaan draaien en hoewel dat absoluut niet betekent dat ik niet meer geïnteresseerd ben in de levens van mijn vriendinnen, wil ik nier geforceerd niet over hem praten omdat ik al genoeg aandacht gehad heb ofzo... Ik denk niet dat je zo nog van een spontane vriendschap kan spreken. Sorry voor mijn ego-rant meiden! Ik zit er echt mee in mijn maag Julia ik vind dat je helemaal het recht ent om eens als een huilend hoopje ellende op de bank te liggen hoor! Je hebt die slechte nachten nu al zo lang! Ik zou gewoon doen wat goed voelt op dat moment meid, als je voelt dat je een dutje overdag kan doen, of zelfs maar gewoon kan rusten, dan moet je dat gewoon doen! Ook zonder dutje slaap je 's nachts niet, dus het kan alleen maar deugd doen! Heb je er al aangedacht om een de vk te vragen of ze niet iets kan voorschrijven om beter te slapen? Bagheera toch weer spannend met de harde buiken! Ik ben benieuwd wat de vk zegt vanmiddag. Rosalyn jammer dat je ook een slechte nacht gehad hebt.. En ook jammer van die vriendin, ik ben gewoon ook heel slecht in dingen loslaten en beseffen dat tijden veranderen. Vandaag 39 weken! Ik begin nu trouwens wel op een punt te komen dat ik 's avonds ga slapen met het idee 'wie weet gebeurt het vannacht'. Hebben jullie dat ook?
Bien, hier is bij mij afgelopen week ook verandering in de bewegingen. Ze lijken minder sterk, maar voel de kleine toch nog regelmatig. Had het wel aangegeven bij de vk en ze hebben het ook onderzocht. Was toch allemaal goed. Als je je zorgen maakt, gewoon even aangeven bij je controle of eerder al even bellen. Bij mij waren de bewegingen bij het indalen niet anders geworden. Julia, fijn dat je man er toch weer een nachtje is. Heeft hij kunnen regelen om volgende week elke nacht thuis te zijn? Kun je niet aangeven bij de huisarts of vk dat je met je slaap er doorheen begint te zitten. Ik weet dat ze dan af en toe toch een slaapmiddel of eenmalige opname in het ziekenhuis voorschrijven zodat je weer voor even kunt bijtanken (mocht je daar heil in zien). Vooral omdat je overdag zo bezig bent zou je toch betere nachten verwachten. Moby, dat is even schrikken. Geloof meteen dat het dubbel voelt. Hopelijk gaat je lichaam voor die tijd nog aan het werk en heb je maandag al wat beter nieuws (als ze er voor die tijd nog niet is ). Beetje van het nieuws bekomen nu? Bagheera, voor het aangeven krijgt hij zowiezo een verlof dag, maar als de bevalling in het weekend plaats vind dan verliest hij de de verlofdag voor de bevalling. Ligt misschien ook aan het CAO van het bedrijf. Hebben de krampen bij jou doorgezet? Hopelijk blijkt bij jou uit het inwendig onderzoek dat gisteren zijn werk heeft verzet. Pinkie, lastig zo'n vriendin. Ik weet niet of ze zelf getrouwd is, maar daar gaat toch een hele lange tijd best veel werk in zitten en nu met de zwangerschap ook. Als ze toen vond dat je "teveel over jezelf bezig was" had ze dat gewoon kunnen zeggen, en als ze zelf tegenslag had had ze dat ook kunnen melden lijkt mij. Het is altijd moeilijk inschatten hoe mensen dingen interpreteren, dat laat het voorbeeld van je avondje wel zien en vooral als ze zich op dat moment stil houden. Ik zou wsl ook over niets anders gesproken hebben. 39 weken is wel spannend, merkte ook dat ik er meer mee bezig was. Nu nog "misschien gebeurt het vannacht" .
Pinkie: Proficiat met de 39 weken! Wat een verhaal over je vriendin...zo'n zaken liggen voor sommigen heel erg moeilijk. Ik geef toe dat ik ook een moment in m'n leven het gevoel gehad heb dat al de rest rondom mij zijn leven prachtig op de rails had, terwijl ik nog in een lamlendige verbouwing zat, eeuwig twijfelde over o.a. kinderen krijgen en zo...ik had het daar best moeilijk mee. Ik denk dat jou vriendin dat nu ook heeft en gewoon met zichzelf geen blijf weet. Maar dat dan aan jou verwijten, gaat wel een stap te ver. Het is gewoon zo dat jullie nu in verschillende levensfases zitten en dat is niet leuk, maar het is nu eenmaal zo en als zij zich daar niet kan bij neerleggen, dan is het einde vriendschap vrees ik. Bagheera: Benieuwd voor je controle straks! Julia: Ik snap helemaal dat je je ellendig voelt na zoveel slechte nachten. Probeer alle rust te nemen die je kan krijgen. Rosalyn: Ik hoop dat jij ook nog aan een middagdutje toekomt vandaag Het is nu wel spannend wachten op nieuws van mimi! Ik heb ook geen oog dichtgedaan door heel het inleidingsgedoe van gisteravond. Ik zie er ook erg tegen op om maandag en woensdag nog naar het ziekenhuis te moeten (daar moet ik dus met de bus naar toe) voor controles. Ik ben als de dood dat m'n water gaat breken als ik onderweg ben of zo. Ik hoop echt dat ik dit weekend stiekem al beval, haha :-D En m'n vriend snapte gisteren precies niet goed dat ik plots zo zenuwachtig was! Ik was echt wel over m'n toeren door het onverwachte nieuws en hij is gewoon blij dat het niet lang meer gaat duren en lag vrolijk voetbal te kijken (en daarna te snurken..grrrr!) naast mij op de bank. Mannen!
Op dat soort momenten kan je ze wel schieten he Moby . Nu helpen de hormonen bij ons ook niet mee met dit soort dingen... Jeetje wat een verhaal Pinkie. Ik zou me aardig onthand voelen als iemand daar nu ineens zo mee zou komen. Het is inderdaad logisch dat je vertelt wat er in je leven speelt, daarvoor heb je ook vriendschappen toch? Als ze daar dan moeite mee heeft, is het wel erg prettig als ze het aan zou geven. Dan is het ook geen probleem om er rekening mee te houden. Je kan het toch niet ruiken dat ze ermee zit? Ben benieuwd wat ze gaan zeggen op de controle Bagheera! Gooi het er maar uit Julia. Zoals ik gister al zei vond ik het überhaupt al knap wat je allemaal nog deed met zoveel slaaptekort. Je mag jezelf dan echt wel even zielig voelen. Hoop dat je toch wat uurtjes kan meepakken. Dank Lysta, verandering herkennen de meesten dus wel. Denk dat hij gisteren 'gewoon' een luiere dag had want mn buik is net weer even flink mishandeld haha. Ik ben echt benieuwd naar de nacht van Mimi! Hopelijk leuk nieuws!
Ik lees straks even alles terug! Nog geen baby. Ik bleef vannacht hangen op 3cm ontsluiting en dat stukje bmm wat nog dicht zit. De weeënopwekkers zorgden wel,voor weeen, maar. Iet regelmatig. Rond kwart voor 1 gaan douchen en toen kwamen ze achter elkaar. Wat een pijn! Vl en vk besloten dat den ruggenprik het beste was. Zodat mijn lijf ook rust zou krijgen. De weeen kwamen daarna veel,regelmatiger. Vanmorgen vroeg was er nog niks veranderd. Weeënopwekkers uit en even afwachten wat mijnen lijf zou doen: niks. Vk weer toucheren want ze twijfelden of beide vliezen gebroken waren. Alleen de eerste vliezen waren gebroken. Zij brak vliezen nummer twee. En weer weeënopwekkers die langzaam worden opgehoogd. Bmm was 1.5 uur terug al stukje weker geworden.mgast de goede kant op. Ze kunnen het hoofdje. An de baby ook voelen. Met een half uurtje weer kijken...
Bagheera hoe was het bij de vk? Rosalyn wat vervelend zeg dat jij ook van die waardeloze nachten hebt. Heb je nog een middagdutje kunnen doen? Pinkie ik zou er ook mee in mijn maag zitten en kan me voorstellen dat je er even klaar mee bent. Je hebt een heftige en intensieve tijd achter de rug en wat je al aangeeft, dit zal na de geboorte van je zoontje niet veel anders zijn. Een beetje vriendin heeft hier begrip voor, gunt het je en leeft mee. Jij had misschien meer kunnen vragen en dat wil je beamen, maar dit klinkt bijna of ze jaloers op je is en je geluk niet wilt delen. Ik vraag me af of dit na de geboorte anders is. lysta ja zoals het nu lijkt gaat hij met zijn Vader van vrachtauto ruilen en die rijdt binnenland dus dan is hij in elk geval steeds een deel van de nacht thuis. Hoe is het bij jou? Nog steeds alles rustig? Moby nou inderdaad, mannen!!!! Ik denk dat ze geen benul hebben van hoe spannend het nu allemaal voor ons is. Jij voelt wat je voelt, maar voor hem is het nog abstract. Ik merk ook steeds vaker dat ik het spannend ga vinden en bang ben dat mijn vliezen op onhandige plekken gaan breken. En herken ook je emoties. Sterkte! Het is in die zin maar goed dat het einde in zicht is. Hoop dat je kleintje zich toch nog uit zichzelf aandient. Bien haha, jammer dat je weer zo mishandelt bent 😜 Maar wel een fijne geruststelling of niet. Mimi oh meis dat klinkt toch echt alsof er nu schot in gaat komen!!! Fijn dat de ruggenprik je even wat verlichting heeft kunnen geven. Hoop echt dat je nu snel jullie kindje vast mag houden, meid wat zul je kapot zijn inmiddels. Zet m nog even op meid!!!! Slapen bedankt voor jullie lieve woorden. Het helpt het even kwijt te kunnen. Voelde me echt zo uitgeput vanmorgen, was echt even in tranen. Ben toch naar zwemmen geweest, dat hielp. Boodschappen zag ik niet meer zitten, dus die heb ik online gedaan en kan mijn man morgen ophalen ik lig dus vandaag lekker op de bank met series en films en heb al een paar hazenslaapjes kunnen doen. Dat helpt wel iets. Als het dinsdag nog zo is ga ik inderdaad de vk toch maar om iets vragen. Heb dat steeds niet willen doen, want het hoort erbij en ik wil niet zeuren. Maar dankzij jullie voel ik me er nu toch anders over. Bedankt lieve meiden!
Hellowa Ladies, Mimi heeft via fb even gevraagd of een van ons uit de fb groep een update wil doen dus bij deze! Een uurtje geleden postte ze dat ze gelukkig nog even wat dutjes heeft kunnen doen. Tot er ineens een bump dokters bij haar bed stonden omdat het hartje van de kleine was gezakt naar 60. Gelukkig kwam deze snel weer terug op normale hoogte nadat ze wat weeënremmers gekregen had met extra zuurstof. Ze zat een uurtje geleden op 5 cm ontsluiting dus er zit schot in de zaak! Het is niet zonder slag of stoot en omdat gisteren ochtend de vliezen gebroken zijn hebben ze nu afgesproken dat de kleine voor 00:00 geboren moet zijn. Ze gaan zo weer starten met weeënopwekkers maar een lage dosering. Is er over 2 uur geen vooruitgang qua ontsluiting word het een keijzersnede. Ook wanneer het hartje van de kleine weer een dip maakt zal ze naar de OK gaan. Enige wat zeker is, is dat de kleine dus vandaag geboren zal worden. Op dit moment is het even wachten op welke manier dit zal zijn. Al met al is mimi duidelijk een powervrouw
Bedankt voor de update Rosalyn!! Mimi is inderdaad een powervrouw, wat houdt ze het al lang vol. Maar jemig wat spannend allemaal zeg, superheftig hoe het allemaal gaat!!! Hoop dat ze nu snel van de kleine kan gaan genieten. Ik blijf regelmatig even kijken hier ☺️
Gewoon om vragen hoor Julia..straks ben je doodop voordat de bevalling begint...dat is ook niet de bedoeling! Gelukkig dat de hazenslaapjes overdag wel een beetje helpen. Controle: 0 cm ontsluiting. Bmm is wel iets aan het verweken. Al met al beetje teleurstelling dus. Strippen was niet mogelijk. Moet nu woensdag terug. Ben dan 41 weken, dan gaan ze kijken of strippen wel lukt. Als dat niet lukt of geen effect heeft moet ik vrijdag naar de gyn voor echo + ctg en dan overleg over inleiden. Toch iets niet wat ik verwacht had, maar denk dat het tot inleiden gaat komen.
Moby, mannen kunnen zich net druk maken over andere dingen dan waar onze kop naar staat. Julia, minder goed slapen kan er wel bij horen, maar dat heeft toch ook zijn grenzen. Gelukkig kun je overdag nog een beetje bijslapen. Fijn dat je man heeft kunnen regelen toch vaak nu 's nachts thuis te kunnen zijn. Bagheera, heb je nog last gehad van krampen de rest van de dag? Er is tenminste wel al iets gebeurd, misschien zet het komende dagen nog flink door zodat je toch nog een gewone bevalling krijgt. Zal wel een teleurstelling zijn geweest voor je, jammer dat ze pas woensdag weer willen kijken. Hier wat meer last van harde buiken en krampen. Controle vandaag was weer goed, de kleine lijkt het nog fijn te hebben hierbinnen. Had 1 cm ontsluiting, dus er is een poging gedaan om te strippen. We zullen wel zien of het iets gaat doen, anders is de kleine er toch nog niet klaar voor.
Ik heb alles gelezen, maar even geen energie om overal op te reageren, er is al veel bijgekletst sinds de vorige keer dat ik had gepost! Maar ik wil wel Mimi even sterkte wensen, je doet het super goed, heb echt respect voor hoe je het doet!! Ofwel je kindje is er al, of nog heel even doorzetten, je kunt het! Hier alles goed, paar keer op een dag voorweeen maar geen regelmaat dus eigenlijk blijft alles gewoon rustig. En voornamelijk heel veel moe.
Hoi dames een mimi update! Ze heeft inmiddels 6 cm ontsluiting! Wel koortsig dus antibiotica gekregen, betekend dat ze na de bevalling moet blijven ter observatie. Om half 9 word er weer gekeken naar hoe nu verder. SPANNNENDD!!
@lysta ja, krampen en harde buiken zetten gewoon door. Fijn dat er bij jou wel een poging is gedaan! Hopelijk helpt het!! @hay lin: balen dat je zo moe bent lukt her slapen een beetje?
bagheera he bah, wat een tegenvaller. Dit is toch echt niet waar je op gehoopt had. Laten we hopen dat woensdag het strippen wel lukt en het niet tot een inleiding hoeft te komen. lysta voor jou ook spannend zeg! Benieuwd of het strippen wat uithaalt. Toch fijn dat er al iets van ontsluiting is. Je staat er nog aardig nuchter in zo te lezen. hay lin lekker rustig aan doen dan. Forum komt wel weer. rosalyn superfijn dat je ons op de hoogte houdt. Het laatste stukje ontsluiting schijnt vaak wel veel sneller te gaan dan het eerste stuk, dus ik ben benieuwd. Nog max 1,5 uur toch? Dan moet de kleine man er zijn! Zet m nog even op Mimi, je kunt het!!!!
Ze zit nu op 8 cm, ze mag het dus oo de natuurlijke manier gaan doen. Verwachting is dat ze na 00.00 zal gaan bevallen en we hier dus de eerste oktober mogen verwelkomen. Ga zelf zo slapen maar mocht ik tussen door nog een update krijgen dan laat ik weten. Behalve natuurlijk als de update is dat hij er is hihi dan moeten jullie op mimi wachten 😜
Ooooh wat spannend zeg!!! De 1e oktober baby!! En dat waarschijnlijk op 1 oktober. Hoe mooi is dat ik zei vanmiddag nog tegen mijn man dat het bij Mimi niet zo vlot ging en dat ze het zo zwaar heeft. Die riep al meteen ja duhhh!!! Jullie hebben een OKTOBER topic, die kleine wacht natuurlijk nog op de goede maand. Het is nog September. Grappenmaker!! Maar hij krijgt dus wel gelijk ben benieuwd wie de volgende is. Ik ga nu ook naar bed, maar ben vannacht vast nog wel een paar keer wakker en hoop dan mooi babynieuws te lezen. GO MIMI!!!!