Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Fijn Moby en Bagheera dat jullie ook zo'n goede nacht gehad hebben!!! Ik heb ook echt weer goed geslapen, 2 keer 2 uur achter elkaar en zelfs van 5 tot half 9, dat is 3,5 uur!!! Hoop dat het doorzet. Want meestal heb ik na een slechte periode 2 goede nachten en daarna begint de ellende weer. Dit was nacht 2, dus ben benieuwd ;) maar dit heb ik binnen!!!

Moby naar gevoel is dat he!! Dat is waar Hay Lin en ik het gisteren ook over hadden. Dan merk je dat de baby's echt al heel laag liggen met hun hoofdjes. Fijn dat het feest leuk was.

Bagheera hoop dat je het gedoe met je schoonouders een beetje van je af kunt zetten.

Pinkie naar he die hormonen, ik herken het ook. Maar eigenlijk pas sinds de laatste weken. Daarvoor weinig last van gehad. Krijg ook weer puistjes op mijn kin enzo, of dat komt van het snoepen :p lekker dagje met je man vandaag voor hij morgen weer weg moet?

anonimo whaaaaa, wat spannend!!!! Hopelijk is dit het begin en hoef je niet nog 4 dagen te wachten!! Zou super zijn!

2. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    @Mimi: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon, geniet ervan meis!

@Anonimo: Super spannend! Hoop dat het voor jou snel begint nu!

3. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Long time no see. Had niet heel veel te melden en jullie waren allemaal zo fanatiek met elkaar aan het kletsen haha.
    Heb wel alles meegelezen alleen even niet gereageerd.
    Maar gefeliciteerd Mimi!! Ben benieuwd naar je update. :D
    Super zo de eerste baby in dit topic!!

Hier zit ons meisje nog veilig bij mama. Maar ben dan ook 'pas' 38+2 vandaag. Dus loop ook nog een beetje achter op sommigen hier.

Wel al vrij onrustig geweest. Heb nu al 3 dagen achter elkaar flink wat 'voorpret'. Vrij hevige oefenweeen. Die komen en ook weer gaan. Met name in de avonduren. En dan ga ik slapen en dan word het weer rustig en lijkt er smorgens niks meer aan de hand.
    Maar goed, dit kan net zo goed ook nog WEKEN zo doorgaan. Wil niks zeggen.

Maar moet wel zeggen dat er al vrij pittige tussen zaten en dan wel even de moed mij in de schoenen zakt haha. Als die oefenweeen al zo pijnlijk kunnen zijn (over het algemeen zijn ze goed te doen op een paar uitschieters na, en die bedoel ik vooral) dan moet ik mij maar heeeeeel goed gaan voorbereiden de komende dagen/weken nog.

Goed aan de ademhaling denken enzo.

Alvast heel veel succes aan jullie allemaal! Hoe we het ook wenden of keren...voor ons allemaal gaat het niet gigantisch lang meer duren! Spannend spannend spannend!

4. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Anonimo spannend! Hopelijk zet het iets in gang!

Taj pittig, zo'n stevige oefenweeen! Hopelijk zorgen ze ook al ergens voor ;) beetje voorsprong is nooit mis!

Wij zijn vandaag nog wat klusjes in de babykamer aan het doen. De lamp hangt op, de gordijnroede ook al mag ik de gordijnen pas over een paar dagen ophangen, aangezien de roede deels vastgelijmd is want de muren bestaan hier grotendeels uit holle stenen waarop je moeilijk dingen kan ophangen.
    Straks nog de commodeplank en de boekenplankjes ophangen, dan nog eens goed poetsen en ons bed verzetten ;)

5. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    @Anonimo hopelijk zet er iets door!! Helaas zegt het verlies van de slijmprop niet veel...maaarrrr blijf goede hoop houden hoor!!!!

@ julia; jawel..het blijft hetzelfde gezeik. Maar begin dat een beetje zat te worden nu.

@Taj; pittig die oefenweeen hoor! Hopelijk betekend het voor jou dat je binnenkort echt aan de gang mag!

@Pinkie: lekker beetje klussen. Lamp moet ik ook nog steeds ophangen haha.

Pff ondanks dat ik goed geslapen heb voelt het alsof ik een nacht doorgehaald heb. Ben doodop en niet vooruit te branden.
    Sinds poging strippen ook best wat bruinverlies, blegh!
    Hopelijk lukt woensdag het strippen wel. Heb inmiddels wel besloten dat wat er vrijdag ook uit echo + CTG komt ik ingeleid wil worden en dus niet maandag eerst nog naar de VK om weer poging tot strippen te doen en daarna pas afspraak voor inleiden.
    Merk dat het veel energie vraagt en ik nu meer bezig ben met 'voel ik de kleine' dan aan het genieten ben.

6. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja daar hoop ik inderdaad ook wel op. Anders zijn ze voor niks en dat zou best balen zeg. Enige wat het nu veroorzaakt is dat ik met een uhm YAIKS gevoel de bevalling straks echt in ga.
    Dan had ik het liever niet geweten haha.

Maar als ze mij al een paar cm's geven of een flinke verweking dan teken ik er voor.

Ik ben sowieso blij dat dametje al helemaal ingedaald is en muurvast ligt. Ook dat geeft al een klein voorsprongetje volgens de vk. Hoe verder ingedaald hoe korter de weg immers. Een baby die nog in moet gaan dalen tijdens de bevalling is ietsjes langer onderweg.

Dus fingers crossed dat dit al iets doet. Al kom ik daar pas achter als het eenmaal echt begint.

7. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Anonimo: Oeh spannend zeg!
    Julia: Fijn dat jij ook goed geslapen hebt! Dat heb je alvast gehad. Ja dat gevoel als de baby nu draait terwijl die ingedaald is heeft wel iets weg van een 'kurkentrekkergevoel', haha! Vreemde gewaarwording :)
    Taj: Ik hoop voor jou inderdaad dat de voorweeën al wat werk gedaan hebben, zeker als ze zo pijnlijk zijn.
    Pinkie: Wauw, nog goed aan het klussen zo te horen. Is wel fijn als je de hele kamer zo in orde ziet komen, he.

8. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Dank jullie wel voor de felicitaties! Riff Julian is een heerlijk ventje en ben ontzettend verliefd! Hij woog bij de geboorte 3730 gram en is 50'cm lang.

Ik zal even het verhaal in zijn geheel typen.
    Woensdagochtend rond 10 uur kreeg ik de eerste twee pillen die voor contracties moeten zorgen en je bmm week maken. Bij mij was het achterste stukje nog niet week. Vier uur later aan de ctg en zagen ze al mooie harde buiken. Ze wilden even wachten met nieuwe tabletten in de hoop dat mijn lijf het zelf zou oppakken. Tja, die harde buiken kenden wij al, wij hadden er een hard hoofd in ;)
    Eind van de middag waren de harde buiken over. Twee nieuwe pilletjes en in de avond ook weer. Vl sliep thuis ivm ruimte gebrek en we het nu wek fijn vinden om allebei even goed te slapen. In de nacht werd ik elke 45 min wakker van de harde buiken en moest ik plassen. Daarna liep ik te ijsberen door de kamer.
    Donderdagochtend wilde ik gaan douchen toen ik ineens wat vocht verloor: vliezen gebroken! Omdat hij niet ingedaald was moest ik gelijk terug naar bed. Weer kreeg ik een ctg en pilletjes. Ik had 1cm ontsluiting en het laatste stukje bmm werd weker. Eind van de middag zat ik op 2cm. Ze besloten dat ik naar de verloskamers mocht gaan en daar weeënopwekkers zou krijgen. De weeen werden heftiger en pijnlijker. Ook Rugweeën. Om kwart voor 1 in de nacht ging ik douchen. 'S middags hielp mij dat ook beter om de weeen op te vangen. Eerste 10 min waren fijn. Daarna kwamen ze 30 min achter elkaar. Arme buurvrouw die in een kamer naast mij lag ;) vl en de vk besloten toen om over te gaan op een ruggenprik. Daarna kwamen de weeen mooi regelmatig.
    Vrijdagochtend zat ik op 3cm. De vk begon te twijfelen of allebei mijn vliezen wel waren gebroken. Ze wilden een veter plaatsen op het had van Riff om nog beter zijn hartslag in de gaten te houden. Als de vliezen niet allebei gebroken waren, dan zou dat nu gebeuren. Dat gebeurde dus ook. Er kwam flink veel vruchtwater en Riff daalde nog dieper in. Soms had ik echt druk op mijn stuit (ondanks de ruggenprik). De cm kwamen er maar langzaam bij. 'S middags wilden we allebei even gaan slapen. We sliepen net een paar minuten toen er 6 of 7 artsen de kamer binnen stormden. Of ik direct op mijn rechterzijde wilde gaan liggen. Het ging niet goed met Riff. Zijn hartslag was van 150 naar 59 gezakt. Ik kreeg een zuurstofmasker op, de weeënopwekkers werden stop gezet en ik kreeg weeenremmers. Ik raakte volledig in paniek. Ik kon alleen maar denken: we gaan weer zonder kindje naar huis. Huilen..... Heel hard huilen...
    Zijn hartslag ging gelukkig vrij snel om hoog. Waarschijnlijk waren de weeënopwekkers te sterk geweest voor hem (bepaalde stand).
    Het eerste wat ik zei daarna was: breng me maar naar de O.K. Hij moet er nu uit. We hebben even met de vk en gyn overlegd en toen hebben ze ons alleen gelaten zodat wij konden nadenken hoe nu verder. We spraken met ze af dat als zijn hartslag weer naar beneden ging ze ons direct naar de O.K zouden brengen. En dat er nu elke 2 uur er minimaal 1cm ontsluiting bij moest komen. Als ik 4 uur zou blijven hangen op 1 bepaalde cm dan stoppen e er mee en zou het een keizersnede worden. De gyn en vk gingen akkoord. De weeënopwekkers werden weer langzaam aangezet en elke 2 uur kwam er een cm bij. Tot half 10. Toen had ik 8 cm, maar om half twaalf had ik nog steeds 8cm. De opwekkers werden uit gezet en de gyn werd gebeld. We moesten ongeveer 2 uur wachten en toen was er plek op de OK. Ik was geen spoed en er kwamen twee trauma's tussen door.
    Vl mocht tijdens de keizersnede naast mij zitten. Erg fijn! Op een gegeven moment werd het groene doek gezakt en tilden ze Riff uit mijn buik! Hij huilde gelijk, maar plaste de artsen ook gelijk onder ;)
    Vl ging met Riff mee naar de kinderarts en ik werd gehecht. Riff en bl werden daarna naar de afdeling gebracht en ik moest eerst naar de uitslaapkamer. Na 1.5 uur mocht ik ook naar de afdeling en zag ik Riff. Hij heeft nog even bij me gelegen en toen gingen we allemaal slapen.

Omdat ik koorts had moesten Riff en ik allebei aan de antibiotica. De koorts kan van de ruggenprik komen, maar ook van de eerste vliezen die lang gebroken waren.
    Als Riff zijn bloed morgen goed is en de artsen ook tevreden zijn over mij, mogen we morgen naar huis, anders zou het dinsdag worden. Ik heb veel na pijn, maar daar kan ik thuis ook medicatie voor innemen.
    Eindelijk ons mannetje. Het is echt genieten! Hij is precies 1 week voor Mila haar dag geboren (1&8 oktober). We zijn dolblij met hem en hij doet het super goed!

Ik hoop dat jullie baby's ook snel geboren worden. Het is fantastisch om moeder te zijn van zon mooi kindje!

9. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Wat een verhaal Mimi! Dat heb je fantastisch gedaan!
    Geniet nu maar van jullie heerlijke ventje!

Mijn man heeft net onze zoon toegesproken dat vannacht komen wel ideaal zou zijn, ik hoop dat hij luistert :D
    Vrees er wel een beetje voor, al heb ik af en toe wat pijnlijke harde buiken :)

10. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    O ja, een tip: pak alle rust die je pakken kan. Zon bevalling kan je uitputten heb ik gemerkt. Dacht dat ik al vreselijk moe was maar pfff.... We maken er nu even gebruik van dat we in het zh liggen. Ik krijg in de nacht een slaappil en vl slaapt ook in de nacht door. Riff wordt op de afdeling gevoed. Als we thuis zijn zullen we niet meer zo veel kunnen slapen. Hij heeft meer aan uitgeruste ouders dan aan hele vermoeide..

Oh en met 3730 gram en 50 cm past hij prima in maatje 50. Super cute!!

11. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Wat fijn om van je te horen Mimi! Ik zit het met een traan te lezen *hormonen*. Nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!

Denk goed aan jezelf en je herstel, geniet enorm samen van jullie mannetje!

Pinkie zou wel geniaal zijn als hij na de toespraak dan ook gaat komen nu haha!

Vandaag hebben we de laatste spullen op de kamer van de kleine opgeruimd. Koffer voor het ziekenhuis staat ook klaar en mn man wilde de maxi-cosi al in de auto hebben xD. Morgen controle en dan ook liggingsecho. Ben benieuwd.

12. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Mimi ben zo blij dat jullie eindelijk jullie kleine mannetje in jullie armen mogen houden. En nogmaals, wat heb ik een diep respect voor jou/jullie! Hoe jij met alles bent omgegaan, ondergaan hebt en geaccepteerd hebt. Echt, super knap!!geniet lekker van jullie mooie mannetje en hopelijk morgen lekker naar huis!!

pinkie ik hoop dat de kleine luisterd!!!

Bien succes morgen!!

13. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Gefeliciteerd Mimi!! Maar jeetje, wat is het spannend geweest. Ook hier gelezen met tranen in mijn ogen. Heb diep respect voor je. Hoop dat je een goede nacht maakt en dat jullie lekker morgen met zn drietjes naar huis toe kunnen. En wat een superleuke naam trouwens!!!!

14. Anonimo

Anonimo Actief lid

6 nov 2015
    200
    8
    18
    NULL
    NULL
    Oh Mimi wat ben ik blij voor jullie! Zo fijn dat er na zon lange bevalling een gezonde zoon met prachtig gewicht bij jullie in jullie armen ligt! Je mag trots zijn op jezelf en ik wens jullie alle liefde en geluk toe❤️

15. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    @Mimi: Wat een verhaal meid! Een lange weg gehad, maar super goed gedaan! Gefeliciteerd en even flink uitrusten inderdaad, maak er maar even goed gebruik van! :)

16. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Dank jullie wel voor de lieve reacties.
    Ik had gisteren eerst heel lang het gevoel dat ik gefaald heb als vrouw. Een ruggenprik en niet zelf mijn kind op de wereld kunnen zetten.
    Maar de artsen hebben mij minnen overtuigen dat ik hier zelf helemaal niks aan kon doen. Het heeft ook niks mee te maken dat mijn lijf er niet klaar voor was. Het was domme pech. Een enkele keer zien ze dit.
    Ik hoi echt dat er meer baby's geboren worden en dat jullie allemaal voorspoedige bevallingen hebben.

17. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Mimi: Ik vind jou net heel sterk als vrouw! Wat een lange weg was het voor jou! Geniet ervan, want je hebt het echt verdiend!

Hier: Vandaag de 40 weken bereikt. Ik moet deze voormiddag aan de monitor gaan liggen. Om daar te raken, moet ik met de bus er naartoe gaan. Duimen jullie even mee dat m'n vliezen niet breken onderweg? Man, wat een stress heb ik daavoor al gehad, haha! Alle doemscenario's hebben zich al afgespeeld in m'n hoofd.

18. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Mimi fijn dat de artsen je hebben kunnen overtuigen, want wat Moby al zegt, ik vind je ook megasterk!!! Je hebt echt alles gegeven voor Riff. Ik hoop dat je vandaag naar huis mag en dat je voorspoedig mag herstellen. Laat je lekker in de watten leggen door de kraamzorg en geniet van je zoontje!

Moby oh dat is inderdaad niet fijn dat je dan met het openbaar vervoer moet. Dat zei je van de week al. Ik zou me daar ook echt heel druk over maken. Komt vast goed, succes vanmiddag!! Lijkt me zo gek om je uitgerekende datum voorbij te gaan...

19. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Succes Moby bij de controle en hopelijk een voorspoedige reis..

Pinkie, en heeft de toespraak geholpen?

Dat er na Riff nog maar snel veel lieve kleintjes geboren mogen worden..

@ hier - ik moet woensdag weer naar de gynaecoloog. Benieuwd hoe ze dan denken over het inleiden..

20. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Mimi meis, jij hebt echt niet gefaald. Alles behalve. Jij bent zo sterk geweest het gehele proces! Ik ben blij dat de artsen jou hier ook van hebben kunnen overtuigen. Hopelijk mogen jullie vandaag lekker naar huis!!!

Moby welkom in de 40 weken haha! Ik duim dat je vliezen niet in de bus zullen breken ;) hou je ons op de hoogte?

lynn hoe gaat het nu met jou? Hoeveel weken ben je ook alweer woensdag? Hopelijk willen ze een beetje meewerken wat betreft inleiden.

Deel Deze Pagina