Nee wil in principe niet minder werken. Werk 32 uur en dat Vind ik wel een mooi aantal uren. Voorheen wou ik altijd naar 3 dagen maar sinds m'n nieuwe baan vind ik het te leuk haha. Misschien 3,5 in de toekomst, ff kijken hoe alles loopt! Willen jullie minder werken?
Wanneer gaan jullie het vertellen? @Panda. Ik werk nu 5 dagen en ga het liefst naar 3 dagen, nog even kijken tzt hoe dat financieel en met opvang etc uitpakt. Daarnaast doe ik ook een avond in de week wat adm. werkzaamheden bij mijn man en schoonvader in het bedrijf, en dat zal in de toekomst alleen maar meer worden.
Ik ben juist vrij recent van 24 naar 28 uur gegaan. Ik wil dat eerst zo laten en kijken hoe het gaat. Wij zijn er nog niet helemaal over uit wanneer we het gaan vertellen. Ik wil het liefst de dag van de eerste echo al als we weten dat alles goed is. Man wil graag met 12 weken omdat je dan meer zekerheid hebt. Ik vind het jammer om met de ouders en broers/zussen ook zo lang te wachten met vertellen. Rest van de vrienden en kennissen is nog tot daar aan toe, daar wil ik best als compromis mee akkoord gaan maar het is dus nog niet duidelijk. Ik hoop nog steeds op 7 maart
Even over het werken betreft, als ik zo reken zal ik zo rond 8 april 12 weken zijn. geloof 19 april mijn functioneringsgesprek i.v.m. verlenging en dergelijk. Wilde het dan vertellen ben dan net iets over de 13 weken. Of alsnog eerder? Sowieso wacht ik de 1e 12 weken af voor ik het wil vertellen. Mijn zus weet het al die weet alles van het hele traject dus die wist het meteen kon het niet voor me houden. Was vorige keer trouwens ook in april wist zij het ook meteen en heb toen heel erg veel steun aan haar gehad toen ik het moeilijk had. Wij willen het onze beste vrienden die ons ook super steunen in het hele MMM traject ook met het spuiten de eerste ronde (vriendin is zuster) hebben die veel voor ons betekend. Wij gaan met hen 11 maart een weekendje weg. Ik hoop dan met 8 weken of weer controle te hebben of een extra pretecho te laten maken om hun alvast in te lichten. Met de pasen vertellen we het onze ouders dan is de familie samen dus ook het makkelijkste i.p.v. een logistiek plan opstellen om iedereen dezelfde dag nog te zien.
Heeft bij mij niks te maken met verlenging hoor! Ik heb sowieso werk tot juni, en heb al mondeling bevestiging dat ik ook gewoon in september terug kan komen. Maar in het Belgische onderwijssysteem krijg je dus sowieso je ontslag in juni als je tijdelijk bent, of je nu in september mag terugkomen of niet. En je nieuwe contract gaat dan ook effectief pas in vanaf september, dus als ze willen kunnen ze op 31 augustus nog bellen dat je toch niet hoeft te komen. Maar op zich denk ik wel dat ik mag terugkomen hoor, ze zijn tevreden over mij, en er is echt een tekort aan leerkrachten Nederlands-Engels bij ons op school. Ik dub gewoon een beetje wanneer ik het zou vertellen, voor de paasvakantie, dan heb ik nog geen goede trimesterecho. Of na de paasvakantie, met het risico dat ik dan al best een buik heb ofzo...
Hoi! Ik sluit me graag bij jullie clubje aan als dat mag. Ben nu iets meer dan 6 weken zwanger, volgens eigen berekening op 11 oktober uitgerekend. Zwangerschap was ongepland, maar zeker gewenst. Vandaag bezoekje gehad van Moeders voor Moeders, was toch fijn nog een keer de bevestigende streep op de test te zien. Wij hebben bedacht om het eerst aan onze ouders/broer/zussen te vertellen, over anderhalve week (dan 7,5wk zwanger), en daarna de echo op 17 maart afwachten om het aan vrienden te vertellen (afgezien van 1 vriendin die het al weet omdat ik het echt heel graag met iemand wilde delen). Op het werk wilden we pas doen bij 12 weken, hoewel het nu al lastig is met roosterindelingen/vakanties vanwege krapte in het team.
AvdY welkom! Ik krijg vanmiddag van Mvm Ik gisteren lange lesdag en s avonds weer oudergesprekken, vanmorgen dwars door de wekker geslapen. Nog nooit gebeurd... Nu haasten dus, ik lees vanmiddag bij. Dames,,succes vandaag met de echo's! Hoop weer mooie plaatjes te zien
Kort dagje hier! Om 12u05 ben ik vrij en dan is het weekend! Dit weekend gaan we het aan mijn ouders vertellen. Ondertussen zit ik alweer kokhalzend aan mijn ontbijt, grappige gewaarwording :-D
Goedemorgen allen, Ik lees echt alles en zoals jullie allen kan ik niet overal op reageren. Zo snel typ ik niet! HAhaha Dames die vandaag echo hebben, veel succes en <3 Over het vertellen op het werk gesproken. HEt ligt voor mij een beetje anders. Niemand verwacht het van mij en dat zal een groot "HUH Hoe dan, is ze met een one night stand geweest, heeft ze een geheim leven" effect hebben?" Als de 12de week begint en ik kan mijn eventuele buikje verbergen dan wil ik het vertellen op maandag 2 april, een dag waarop niemand van ons les heeft maar we een teamdag hebben. Er zijn nu een stuk of 8 collegae die het weten. Dat zijn vriendinnen geworden in de loop der jaren en die wilde ik het vanaf het eerste lichte streepje vertellen. Mijn ouders, zus, en een stuk of 7 vrienden weten het ook. Heb ervaren dat het fijn is, wat er ook gebeurt in de toekomst. Angst niet laten regeren, als ik steun nodig heb kan ik het vragen. Spinning heb ik nu ruim een week niet. Gelukkig, ik ben mijn conditie kwijt. Na de eerste echt wil ik mijn werkgever daar het vertellen om te verklaren waarom dat ik mijn lessen meer coachend ga doen. Ze zijn erg blij met me dus dat gaan ze goed vinden. Op de andere sportschool ook. Heb alleen nog niet bedacht waar mijn grens ligt als mensen me vragen hoe ik dan in verwachting ben geraakt. Via een donor is en voelt oke. Maar verder dan dat hoeft denk ik niet....Moet ik nog over nadenken. Ik zet tijdens de teamdag allemaal potten augurken op tafel heb ik bedacht. Zo, lekker lang verhaal, voor de ochtend lezers onder ons! Fijne dag allemaal
Welkom AvdY, ik zal je strakjes even op de lijst erbij gaan zetten! Spannend ook nog even wachten tot je eerste echo! @Irisbloem, ja dat snap ik wel als je via KID bezig ben geweest dat mensen die van niets weten misschien denken hoe is dat gebeurd. Ik zou inderdaad voor jezelf nadenken hoeveel je wilt vertellen. Niet iedereen gaat het hele verhaal aan tuurlijk. Wel erg leuk bedacht met die augurkpotten hihi @Dames die vandaag echo hebben ben erg beniewd naar de echo foto's spannend! Hopelijk hebben jullie goede kwaliteit en zien jullie een mooi <3 kloppen @Hier vandaag 5 weken dus weer een week verder die erg langzaam voorbij is gegaan hihi. Ook ik had nog een test en heb vorige week zondag voor het laatst getest dus waag het toch maar weer. Binnen een minuut de teststroop donkerder dan de controle streep. Jippiej! Ook heb ik vannacht sinds lange tijd weer gedroomd, het was net echt en we hadden de echo al enkel was de baby 3.5 cm dus zal wel ergens in de toekomst zijn. Werd er in ieder geval erg vrolijk en gerustgesteld van wakker.
♡♡ Uitgerekende datum ♡♡ 1 oktober ♡Nathalia125, 29 jaar, 1e echo 7.4 week ♡ klopt 2 oktober ♡ Moby123, 27 jaar ♡ 83angel, 32 jaar 5 oktober ♡ Daan3, 25 jaar eerste echo 7.1 week ♡ klopt 11 oktober ♡ Pinkie88, 28 jaar, eerste echo 6.1 week ♡ klopt ♡ AvdY, 12 oktober ♡ Julia26, 32 jaar 15 oktober ♡ Irisbloem, 34 jaar ♡ Mimi1988, 27 jaar ♡ Mithay ♡ Roos79, 36 jaar 16 oktober ♡ Pandavliegen, 33 jaar 18 oktober ♡ Mrsd, 25 jaar 19 oktober ♡ Enna87, 28 jaar 21 oktober ♡ Rosalyn, 23 jaar ♡ Mijntje1990, 26 jaar 22 oktober ♡ Melk84, 31 jaar ♡♡ Afspraken ♡♡ 19 februari ♡ Mithay, intake verloskundige ♡ Novel, eerste echo ♡ Roos79, eerste echo 23 februari ♡ 83 angel, tweede echo 26 februari ♡ Rosalyn, vroege echo i.v.m. IUI 1 maart ♡ Daan3, termijnecho ♡ Mimi1988, eerste echo ♡ Pandavliegen, eerste echo 2 maart ♡Nathalia125, 2e echo (termijn) 3 maart ♡ Julia26, eerste echo ♡ Irisbloem, eerste echo 7 maart ♡ Mrsd, eerste echo 8 maart ♡ Enna87, intake ♡ Mimi1988, intake 9 maart ♡ Pinkie88, intake verloskundige ♡ Melk84, eerste echo 14 maart ♡ Moby123, bloedafname combinatietest ♡ Mijntje1990, eerste echo 17 maart ♡ AvdY, eerste echo 25 maart ♡ Moby123, eerste echo 29 maart ♡ Pinkie88, termijnecho �� Sterretjes �� * Marissie
Ik heb deze week een paar ontzettend drukke dagen op mijn werk gehad, dus vandaar niet veel kunnen meelezen en reageren. Ik werk voor een energiebedrijf en dat doe ik nu voor 40 uur in de week. Ik zou dat wel willen terugbrengen naar 24/28 uur in de week. Half maart moet ik een keuze maken tussen 2 verschillende functies. 1 Functie heeft mijn voorkeur en ik weet dat ze me daar echt ontzettend graag willen hebben. Ik wil dan eigenlijk ook al wel vertellen van mijn zwangerschap. Als ik dat voor die tijd niet doe heb ik toch een beetje het idee dat ik wat voor ze achterhou. Familie en vrienden weten het nog niet. Denk dat ik het een paar beste vriendinnen volgende week ga vertellen. Dan hebben we een stapavondje en alle blikken zullen dan toch meteen mijn kant opgaan als ik dan geen biertje meedrink Ze weten trouwens ook van mijn traject in de MMM, dus ze weten dat het eraan zit te komen. Familie zal daarna ook wel snel komen. Alleen nog even verzinnen wanneer en hoe. Ik heb vanmiddag om 1500 uur de afspraak voor de echo. Denk dat er tot die tijd weinig uit mijn handen gaat komen qua werk!!!
Ik heb alles gelezen, maar kom er soms echt niet aan toe om te reageren Zie enorm op tegen vandaag. Lange dag werken en dan vanavond van 19.00 tot 23.00 ehbo praktijk, en ik voel me echt helemaal niet lekker.. Hopen dat het snel voorbij gaat en ik vanavond lekker in m'n bedje lig. Morgen hebben we fotoshoot, dan laten we foto's van onszelf maken en ook van ons met de echofoto Wij gaan t volgende week vertellen aan onze moeders (allebei gescheiden ouders). De rest komt later Wat werk betreft: ik werk nu 5 dagen en kom uit op 50-55 uur per week. Als straks de kleine er is wil ik sowieso 1 dag minder gaan werken en het allerliefst terug naar drie dagen. Wel grappig, voor ik wist dat ik zwanger was heb ik mijn vakanties doorgegeven en mijn 'zomervakantie' valt precies met 1 week voor m'n verlof dus ipv drie weken vakantie ben ik er straks iets langer uit Meiden met echo's vandaag: heel veel succes en plezier!
Wat een leuk idee Daan! Zal ongetwijfeld leuke reacties opleveren. Ik heb alles gelezen, maar was te moe en beroerd om te reageren. Vandaag 12u geslapen! Straks intake bij de vk. Meisjes die een echo vandaag hebben, heel veel plezier!
Veel succes met de echo's vandaag, mithay, Novel en Roos! Hopelijk straks weer veel goede verhalen en mooie echo's! Hoe zit het ondertussen met de kwaaltjes bij iedereen? Ik begin toch meer last te krijgen van misselijkheid, vanochtend weer kokhalzen, maar het heeft toch tot 10u geduurd voor de misselijkheid wegtrok. Geen hele erge misselijkheid, maar het maakt het toch lastig om geduldig en enthousiast voor de klas te staan.. Ik had tegen mn leerlingen van het tweede lesuur, normaalgezien een drukke klas, gezegd dat ik me niet zo goed voelde, en ze zijn echt een heel lesuur rustig geweest en ze hebben goed meegewerkt! Wat een Schatjes kunnen het toch zijn
Ahhh dat is wel fijn pinkie!!! Hier eigenlijk geen kwaaltjes../ hoop niet dat dat wat slechts betekend. Heb wel zere borsten en soms een opgeblazen gevoel. En ontzettend snel koud. Maar had net met de lunch met collega's erover, en die hadden nooit wat gevoeld de eerste weken.. Dus het hoeft gelukkig niet iets slechts te betekenen!
Werk ik zit sinds deze week in de ww. Lastig om nu een baan te vinden. ik wil het liefste tot aan de zwangerschapsverlof gewoon 40 uur werken. Als de baby er is wil ik 24 uur gaan werken.
Dat is inderdaad vervelend! Maar misschien kan je wel interims doen? Vriendin van mij had ook geen job toen ze zwanger werd, en zij heeft een aantal interims gedaan. Ze heeft wel weinig kunnen werken, omdat ze zo vaak zo ziek was door haar zwangerschap.
Ik ben weer terug van de echo, en wat ben ik nu blij zeg. Voor mij is dit de bevestiging dat ik ECHT zwanger ben. Ik heb namelijk totaal geen kwaaltjes, helemaal niet vergeleken met mijn zwangerschap van eind december welke met 6 weken eindigde in een miskraam. Het dooierzakje was al heel duidelijk te zien, alleen voor een mooi knipperlichtje was het jammer genoeg nog net te vroeg. Met de juiste stand van de echo dachten we het zeker wel te zien, maar vanuit een iets andere hoek dan weer niet. Ik mag volgende week vrijdag nog een keer terug voor de bevestiging van een kloppend hartje. Dan ben ik 6 weken en 6 dagen zwanger dus zou het wel duidelijk te zien moeten zijn.