Hoe is het nu pinkie? Ik voelde zelf pas na de derde gift pillen dat er wat gebeurde: paar uur later braken mijn vliezen (Hoge vliesscheur). Hier vandaag voor het eerst een echt gebroken nacht. We zaten op 7 voedingen van 100ml per 3 uur en in de nacht wilde hij nog 30cc extra. Maar elke keer had hij half uur na de voeding krampjes. Gisteren met het cb overlegt om naar 6 voedingen te gaan van 100ml en eventueel in de nacht 1x 30cc. We geven Riff nu de fles als hij zich meldt, met overdag een max van 4 uur er tussen. In de nacht hoeven we geen wekker meer te zetten. Vannacht was het even zon onschakelnaxbt en krampjes nacht.. weinig geslapen. Hopelijk vanmiddag weer even bijtanken. Leuk on te lezen hoe het met de mama's en se baby's gaat. En een leuk idee pinkie! Ik wens jou veel succes vandaag! Hopelijk heb je snel jullie kleine man in de armen!
Ik heb een groepje voor ons aangemaakt in het mama gedeelte. Heb er een smiley voor gezet, is makkelijk terug vinden in de lijst (weet ik van mijn andere groep). http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/636395-eerste-kindje-oktober-2016-a.html Pinkie, veel succes met inleiden. Fijn dat je man er nu telkens bij kan zijn en niet 's nachts naar huis hoeft. Mimi, dat is minder dat Riff zo'n last van krampjes heeft. Hopelijk werkt de strategie van het cb. Zou jij 's nachts nu in principe mogen doorslapen of gaan ze er van uit dat hij zich elke nacht nog meld?
Heel veel succes Pinkie! Ben benieuwd hoe het er nu voorstaat! Ik zal de nieuwe groep vast gaan volgen
Wow mimi, fijn dat je s nachts niet meer zo vaak moet voeden! Mijn meisje vraagt hier ongeveer iedere twee uur om melk en met borstvoeding moet je voeden op vraag, dus krijg ik heel weinig rust! Hopelijk komt er snel wat verbetering in. Pinkie: ben benieuwd hoe het nu met je gaat! Bij mij begonnen mijn weeen eigenlijk bijna onmiddellijk na het inbrengen van de eerste twee tabletjes. Dat was wel in de baarmoeder ingebracht. Dat was rons 9uur s avonds. Toch hebben ze pas mijn vliezen kunnen breken de volgende ochtend rond een uur of 10. Toen ging het heel snel allemaal.
Oei mimi, heb ik dat nu volledig fout gelezen daarstraks...sorry, ik bedoelde dat het fijn is dat je s nachts geen wekker meer moet zetten. Maar jammer dat je kleine man zoveel last heeft gehad van krampjes. Hopelijk heb je wat kunnen bijslapen. Ben benieuwd of Pinkie haar Jules al in de armen heeft!
Het was geen topdag vandaag hij had erg veel pijn. Tot nu toe gisteravond voor het laatst gepoept. Maandag hebben we een afspraak bij de osteopaat. Een romper of een trui over zijn hoofd vindt hij verschrikkelijk. Soms echt paniek. En de krampjes... Even na laten kijken kan geen kwaad. Hij ligt nu tussen ons in op de bank in zijn puckababy te slapen. Benieuwd wat komende nacht brengt. Heb niet kunnen bijtanken vandaag... Ik zal ook naar de nieuwe groep kijken
Even hier ook mijn verhaal kopiëren voor de mensen die geen Facebook hebben Zooo, hij is er! Deze ochtend om 6u had ik nog steeds maar een vingertopje ontsluiting. Ik kreeg de boodschap dat ik nog drie keer pilletjes kon krijgen die ochtend, en dat ik ze wel allemaal zou nodig hebben. Rond half 7 werden de pilletjes opgestoken, en rond 7u begon ik krampen te krijgen in mijn onderbuik, de ctg registreerde die echter niet waardoor ik een beetje bang was dat ze niets deden terwijl ze best pijnlijk waren. Tegen 8u kwamen ze controleren, en tegen dan had ik echt pijn. Gelukkig ook drie cm ontsluiting dus konden ze mn vliezen breken. Daarna ging het ontzettend hard, ik had felle weeën quasi zonder pauze. Nog een half uur volgehouden aan de ctg, maar toen hield ik het niet meer uit, wist niet zo goed meer waar kruipen van de pijn en had geen tijd om bij te komen. Ik dacht eigenlijk dat ik me aanstelde, maar na een uurtje heb ik mijn man bevolen een epidurale te gaan vragen Toen hebben ze wel nog eerst getoucheerd en had ondertussen 7cm. Niet zo gek dus dat ik pijn had, ik een uurtje 5cm Wel nog een verdoving gekregen. Het zetten viel me erg mee al had ik constant weeën dus was stilzitten niet zo evident. En dan, de hemel had alleen vreselijk kou ik hield met drie dekens nog niet echt op met trillen. Volgens mn man was dat een soort shock reactie op de pijn daarvoor. Na een half uurtje kwamen ze weer kijken, en had ik volledige ontsluiting. Ze hebben me dan nog een uurtje met rust gelaten, ik denk om me wat te late bijkomen en omdat hij vanzelf nog wat moest zakken. Rond kwart voor 12 beginnen persen, en drie kwartier later, om 12u30 is onze Jules geboren! Ik ben niet gescheurd of geknipt, dus voel me super nu! Hij blijkt een natuurtalentje borstvoeding, hapte meteen goed en ligt nu weer tevreden aan de borst. Hij heeft alleen precies nooit genoeg
Mimi:hopelijk worden zijn krampjes snel beter. Pinkie:gefeliciteerd! Geniet ervan! Hopelijk krijg je wat rust in het ziekenhuis. Mag je zondag weer naar huis dan?
Gefeliciteerd pinkie klinkt als een goede bevalling! Nu mijn bevallings verhaal incl de aanpassing van dingen die eerst niet duidelijk waren. Maandag 3 okt 09:00 mijn vliezen braken. Bloed vermengt met vruchtwater omdat het een hoge vliesscheur was. Heel de dag nauwelijks last tot de avond. Om 23:30 de eerste wee. Heel onregelmatig. Om 02:00 de eerste rugweeen. Nog onregelmatig. Verlos gebeld: wachten. Daarna had ik het zwaar..tot 0500 onregelmatige weeen die onder de douche vrijwel wegtrokken dus ik stapte dan de douche weer uit. Ze kwamen evengoed weer terug. Weer verlos gebeld. Wachten tot 8 uur dan zou ik toch naar het ziekenhuis moeten ivm langdurig gebroken vliezen. Eindelijk toen ze kwam hield ik het niet meer. Hevige kindsbeeegingen deden ontzettend veel pijn en mentaal zat ik er doorheen. Dit waren geen VOORweeen! Ze geloofde mij gewoon niet, omdat ze onregelmatig zijn. Om 9:30 in de auto naar t zieken huis. In de auto regelmatige rugweeen om de 2 min. In het ziekenhuis naar de verloskamer, en toucher van de verlos van het ziekenhuis. 5 cm ontsluiting en intacte vliezen onderaan, direct gebroken. Epidurale erin om 11:00. De hemel voor even haha. Redelijk goed de andere 5 cm op kunnen vangen met mijn man. Maar kindje was gedraaid naar aangezichtligging. Ik om mijn linkerzijde en had ondertussen ook al persweeen.. 1,5 wegpuffen later lag ons kindje er iets beter voor Na een aantal controles en overleg met met de gyn mocht ik persen het was ondertussen 17 uur. Een keizersnede en een vacuüm pomp dreigen als het niet zou lukken. Dit was zeker de hel.. na 50 min overleg met de gyn. Nog heel even doorgaan. Toen stond het hoofdje en 5 weeen later is Teun geboren om 18:09. Met kleerscheuren helaas en geen kleintjes.. linkerlabia ruptuur, 2 e graads perineum ruptuur en inwendig rondom gehecht. De combinatie van klein bekken, aangezichtsligging, zware baby maakte het scheuren. Helaas dus 2 dagen moeten blijven voor infectie gevaar ( indicatie langdurig gebroken vliezen en meconiumhoudend vruchtwater) Borstvoeding kwam moeilijk op gang vandaar mijn afwezigheid. Nu loopt het goed en is Teun bijna op geboortegewicht. Mijn vagina is redelijk hersteld gelukkig geen andere kwaaltjes en is mijn baarmoeder al helemaal terug naar waar hij vandaan kwam. Succes voor de dames die nog moeten en geniet voor de bevallen dames!!
Gefeliciteerd Pinkie!! Toch bijzonder al die bevallingsverhalen. Zo zie je maar weer dat geen enkele bevalling hetzelfde is. Had ik mijn verhaal al gepost? Ik weet het niet meer. Naja mocht daar behoefte aan zijn dan laat maar even weten. Nog even we zijn allemaal mama! Toch gaaf om elkaar zo te kunnen volgen.
Pinkie, nogmaals gefeliciteerd. Toch fijn dat de borstvoeding meteen zo goed gaat, is meteen een zorg minder. Anonimo, dat is ook geen prettige bevalling geweest. Gelukkig dat je grotendeels weer hersteld bent. Hier startte de borstvoeding ook niet goed op, slokt echt je tijd op. Gelukkig gaat het nu beter bij jou.
@anonimo dat klinkt als een heftige bevalling zeg. Poeh! @pinkie ook hier nog een keer gefeliciteerd met je kleine knapperd! @krampjes: ook bij ons heeft de kleine meid daar last van. Ik vind het zo sneu! Echt ontroostbaar vandaag maar eens beginnen met infacol. Kijken of het helpt.
Anonimo: klinkt als een heftige bevalling. Gelukkig gaat alles goed nu. Pinkie:.ook nog via deze weg gefeliciteerd!
Ik be nbevallen op 9 oktober om 21.51 na een 19-uur durende bevalling. Vond het erg zwaar. Ik ben nog steeds aan het bijkomen. De kleine Leanne maakt het goed. Als ik me geod genoeg voel dan zal ik wat meer vertellen.
Gefeliciteerd Hay Lin met kleine Leanne.. Hier gaat het heel goed met de kleine, de kraamverzorgster was er vandaag voor het laatst.. nu lekker met z'n 3tjes.. Met mij gaat het niet zo goed, mijn hechtingen zijn geknapt, verlies veel bloed en ben echt slap hierdoor.. ze houden het wel goed in de gaten, zondag moet het echt wat beter gaan en anders nemen ze verdere stappen..
Gefeliciteerd Pinkie en Hay Lin!!! Lynn au.... sterkte meid! Anonimo heftig zeg... gelukkig gaat het nu allemaal goed. Hier nu ook zonder kraamzorg. Heftige week gehad en veel last van stuwingen. Helaas al bijna een week. Ik ben de uitzondering die dat zo lang heeft als je nooit hebt aangelegd en flesvoeding geeft. Verder bekaf. Je wordt geleefd die 1e week. Krampjes bekend, maar verder een lief en tevreden meisje en we genieten volop als supertrotse ouders!!