Gefeliciteerd aan alle nieuwe mama's! Geniet van alle mooie kleintjes Beterschap Lynn! En voor jou natuurlijk ook Anonimo, klinkt als een heftige bevalling. Hier alles rustig. Moet over 10 dagen terug naar gynaecoloog (als ik nog zwanger ben). Dan gaan ze weer kijken hoeveel hij gegroeid is en krijg ik waarschijnlijk een datum voor inleiden. Mag niet teveel overtijd aangezien hij wat klein is. Tot die tijd gewoon bij mn vk onder controle en rustig aan doen.
Auw beterschap lyn! En gefeliciteerd nieuwe mama,s! Doe rustig aan het kostte mij ook dagen om überhaupt normaal te denken..48 geen slaap doet rare dingen met je brein!
Bien hou je het nog een beetje vol meid? Van alle actief meeschrijvende dames ben jij denk ik de laatste he? Ik kan me voorstellen dat je echt super ongeduldig bent! Anonimo klinkt als een serieus pijnlijke ruptuur! Hoe komt het dat ze niet geknipt hebben? Gelukkig hersteld het goed! Heb je nu wat meer slaap? Ik vind het trouwens wel erg om te lezen dat veel vrouwen toch niet echt super behandeld worden in het ziekenhuis! Zaken als niet geloofd worden enzo... dat kan je echt niet gebruiken op dat moment! Ik ben super super super tevreden over iedereen in het ziekenhuis! Ik geloofde mezelf niet omdat het zo vreselijk snel ging, maar geen enkele vroedvrouw heeft ooit aan mijn pijn getwijfeld en iedereen had tonnen geduld om te wachten tot ik dingen die gevraagd werden (bij het prikken van vocht infuus en epidurale) kon doen als de pijn niet te hevig was. En ook gewoon het feit dat ik nog een epidurale kreeg terwijl ik toch al bijna op 8 cm zat. Voor hetzelfde geld hadden ze gezegd dat het niet meer de moeite was. Epidurale werd hier ook niet lager gedraaid tijdens het persen, wat ik toch bij veel mensen hoor? Ik voelde de druk nog redelijk, en verder zat er een vroedvrouw naast me met haar handen op mijn buik, die me zei wanneer er een wee kwam.
Gefeliciteerd hay lyn! Wat naar lyn! Wat zijn de vervolgstappen? Weet je dat al? Spannend, maar ook wel fijn hè zonder de kraamhulp? We zijn vandaag naar het winkelcentrum hier in de buurt geweest. Was voor mij nog net iets te veel merk ik nu. Maar wel erg leuk om daar met je baby te lopen: o, mooie kinderwagen, wat is hij nog klein, hoe oud is hij, mooi mannetje... En wij maar stralen
Wat leuk Mimi, ja dan kan je hem trots showen he.. Beleid is - veel spoelen, verder moet het vanzelf helen (opnieuw hechten kan niet).. het is nu gelukkig al iets minder pijnlijk dan de afgelopen dagen..
Wat een respect voel ik bij het lezen van jullie verhalen. Wilde het eigenlijk nog niet lezen gezien ik nog zwanger ben en het door mijn hoofd begint te spoken hoe het zal gaan.... Gefeliciteerd allemaal!!!
Leuk Mimi! Heerlijk dat showen buiten haha. Wij gaan straks even naar de prenatal. Zijn toch weer dingetjes die we nodig hebben haha. @pinkie echt heel fijn dat jij nog wel de epidurale hebt gekregen. Bij mij was het inderdaad dat het de moeite niet meer was. Hier is de kraamhulp 2 ochtenden langer ivm afvallen van Mila. Gelukkig vandaag 70 gram aangekomen tov gister dus dat gaat de goede kant op. Morgenochtend is ze echt voor het laatst.
De fase van de kraamhulp alweer voorbij, wat gaat de tijd toch snel! Leuk om te lezen dat jullie zo ontzettend genieten van de kleintjes. Wat lief al die aanspraak Mimi, kan me voorstellen dat je enorm trots bent! Het gaat nog Pinkie. Lief dat je het vraagt . We zijn enorm ongeduldig, maar houden nog vol haha. Vind het wel een fijn idee dat ik waarschijnlijk niet enorm lang overtijd mag gaan, scheelt toch weer. Hoe is het afgelopen met al die familieleden die wilde komen? Konden ze alsnog een beetje begrip opbrengen?
snap dat je erg nieuwsgierig bent Bien!! Hoe gaat het met kwaaltjes e.d?? @ lynn: hoe gaat het met jou? krijg je wel goede pijnstillers? of moet je het met paracetamol doen??
bien en irisbloem: het lijkt me lastig voor jullie om nog te moeten 'wachten' terwijl de meesten van deze groep ondertussen al een baby'tje hebben. Gelukkig duurt het voor jullie ook niet zo lang meer!
Onze tijd komt snel genoeg . Kwaaltjes gaan een stuk beter. Hou me goed rustig en dat werkt goed. Ben benieuwd hoe donderdag de bloeddruk is bij de controle.
Laatste loodjes bien en irisbloem! Rust goed uit en ga nog Rens lekker in bad jullie hebben straks ook jullie kleine baby'tje !
Nog eventjes iris en bien! Van de positieve kant gezien gaat het geen weken meer duren. Fijn om te lezen dat het goed gaat met de baby's en de mama's. Wij zijn gisteren met Riff bij de osteopaat geweest. Hij heeft het KISS syndroom. Komt door de langebbevalling, de verdrukking en uiteindelijk de keizersnede. Heftig geweest voor zijn meder, maar ook voor hem. De osteopaat heeft bij mij voorgedaan wat hij bij Riff ging doen. Daarna heeft hij als een blok geslapen. Vandaag mocht ik hem al twee keer verschonen zonder dat hij ging krijsen! Heel fijn! Hoe gaat het met de visites bij iedereen? Zijn jullie het soms ook zo beu? Ik verlang wel naar wat rust en regelmaat... Vl gaat maandag weer werken. Hopelijk vinden Riff en ik snel ritme..
Ik hou ook niet van te veel visite mimi. Ik vind het vaak moeilijk om dan mee te gaan in het ritme van je kindje, want je wilt natuurlijk toch dat ze verschoond is en gevoed is tegen dat de visite er is en dan overhaast ik soms bepaalde dingen. Gelukkig is mn man nog twee weekjes thuis, lijkt me inderdaad lastig in het begin om alleen met de baby te zijn! Morgen moeten we een gehoortest laten doen bij de baby, is een standaardonderzoek.
Hoi meiden, Ik lees wel alles mee hoor! Kom er alleen nog niet aan toe om overal uitgebreid op te reageren. Visite ben ik soms ook beu. Maar ik pas me niet aan, voedt en verschoon gewoon als ze er zijn en als ze slaapt dan hebben ze pech. Ga haar niet wakker maken. Heb al een paar keer gewandeld, maar merk toch dat dat lichamelijk zwaar is en ik daarna moet rusten. Mijn man is vanaf maandag weer heel de week weg. Daar zie ik wel tegen op 24 uur per dag alleen en ritme vinden. Heb hem nog hard nodig, ook om zelf rustmomenten te kunnen pakken. Gehoortest was hier goed en donderdag komt de verpleegkundige op huisbezoek. Kraamzorg is vorige week afgesloten. Wat een heftige tijd he! Ben doodop, maar geniet wel! Meiden die nog even moeten zet 'm op met de laatste loodjes!!!
@mimi wat fijn dat de osteopaat heeft geholpen! moet voor jou ook rustgevend zijn! @visite: hier doen we het rustig aan met visite. En gelukkig blijft de visite ook niet heel lang. Vinden jullie het spannend om nu echt alleen te zijn zonder ml? Vrijdag komt er iemand van het cb hier. Ben benieuwd haha. Vandaag beetje kraamcadeaus gaan opruimen denk ik.
Nog nieuws van de nog zwangere dames visite ik vind het voorlopig nog gewoon leuk, maar ik pas me ook echt niet aan hoor! Zijn wil is wet, en als ie wil eten als er bezoek is, dan eet ie gewoon. Wie zich daaraan stoort gaat maar even buiten. . Vandaag was de eerste keer dat ik blij ben dat er iemand gebeld had dat ze haar bus gemist had en een uurtje later kwam, maar dat is omdat ik zelf net echt heel veel nood had aan een dutje Ik ben er wel verbaasd over hoeveel mooie cadeaus we krijgen! We hebben een geboortelijst (is de gewoonte hier in België ) en ik kan mooi online volgen wie wat koopt en mensen kopen echt dure spullen en soms ook mensen waarvan ik helemaal niet verwacht had dat ze een cadeautje gingen kopen! We hebben bijvoorbeeld al een heel mooi 4-seizoenen deken van Jollein gekregen, een van de duurste items op de lijst.
Ons meisje is inmiddels 10 dagen oud. Voel me nu pas goed genoeg om mijn verhaal te typen. Het begon zaterdag op zondagnacht rond 03.00u. Tussen de eerste twee weeen zat er een half uur tijd, maar daarna kwamen ze direct al om de 5 minuten. Maar beneden gaan zitten, want in bed lag ik niet prettig. Was eigenlijk goed te doen, heb mijn vriend wel gezegd dat het begonnen was maar hij heeft doorgeslapen tot 's ochtends vroeg. Ondertussen heb ik serie gekeken. 's Ochtends om 8 uur ook de verloskundige gebeld dat het begonnen was. Tot een uur of 10 was het goed te doen, daarna werd het pijnlijker. Verloskundige is na de lunch langs geweest, toen had ik 4 cm ontsluiting. Ze was verbaasd dat het al zoveel was, ze had het niet verwacht (Waarom weet ik even niet precies meer). Na de lunch ben ik niet meer beneden geweest, ik wilde op bed liggen, vond het te pijnlijk. Aan het eind van de middag had ik het niet meer, ik kon het steeds lastiger opvangen allemaal en raakte ook in paniek. Weer de verloskundige gebeld "Of ze alsjeblieft terug kon komen". Enige reactie was: "Ik kom er nu aan". Vond ik zo fijn, geen vragen, niks, ze kwam gewoon direct! Toen weer ontsluiting opgemeten en was al 7 cm!! "Ga je nu nog weg?" "Nee ik ga niet meer weg" Ook zo'n fijne reactie! Heb heel veel aan mijn verloskundige gehad, ze wist precies hoe ze mij moest steunen in het opvangen van de weeen. Ze heeft denk ik wel anderhalf tot twee uur naast mij op de rand van het bed gezeten. Mijn vriend zat achter mij en duwde in mijn rug (ik had voornamelijk rugweeen). Dat bood enige verlichting. Maar ik wilde op den duur echt niet meer. Ik heb gezegd dat ik "niet meer wilde", "naar het ziekenhuis wilde voor een verdoving", " wanneer is het afgelopen", "hoelang duurt het nog". Ik was zo op de tijd bezig dat mijn vriend alle klokken op de kamer heeft verwijderd, inclusief horloges. Dat hielp wel, ik kon het meer nemen zoals het kwam. Rond 9 uur 's avonds had ik 9,5cm ontsluiting en toen zijn ook ongeveer mijn vliezen gebroken. Zo over de verloskundige heen, oeps. Toen werden de weeen nog heftiger (en ik dacht dat het niet erger kon) maar gelukkig gingen ze vrij snel over in persweeen. Die vond ik helemaal niet erg!! Dan kon ik tenminste iets doen en binnen een uur lag ons lieve Leanne op mijn borst. Ik ben bevallen op de baarkruk trouwens. Dus in het laatste uur ben ik uit bed op de baarkruk gegaan. Kraamzorg Was geweldig! Wat een lieve vrouw en met al haar levenservaring die ze mee nam in haar werk, hebben we heel veel aan haar gehad! Ze is 10 dagen geweest, omdat ik een moeilijke start heb gehad. De eerste twee / drie dagen ben ik nauwelijks uit bed geweest en ik heb ischias in mijn rug / kont. En regelmatig migraine aanvallen en bloedarmoede. Maar vanaf dag 3 ging het elke dag een stukje beter en nu wandel ik alweer vrolijk in huis rond. Ben verder niet uitgescheurd trouwens, alleen een heel klein scheurtje van een paar milimeter, die was binnen een weekje weer geheeld. Dat viel dus ten opzichte van alle andere klachten heel erg mee! Visite Bij ons komt visite pas vanaf morgen op gang, want ik voelde me nog niet goed genoeg om visite te ontvangen. We hebben de eerste anderhalf week dus lekker van elkaar kunnen genieten en rustig kunnen herstellen. Alleen ons ouders zijn langs geweest in die dagen. Morgen komt de eerste kraamvisite, ook wel zin in!