Fijn om van je te horen Hay Lin! Goed dat je inmiddels weer wat opgeknapt bent en zo geniet van de kleine dame. Wat verstandig ook van de visite. Denk dat ik dat ook wel wil als ik zelf goed moet bijkomen. Ik hobbel ondertussen rustig door. Sinds dinsdagmiddag is er weer wat gaande in mn buik. Veel harde buiken en periodes met voorweeën. Hoop dat het een deze dagen door gaat zetten! Vanavond weer controle, dat is ook wel prettig. Voel me gelukkig een stuk beter dan vorige week, dus wat dat betreft mag hij ook wel komen. Heb nu namelijk het idee dat ik het goed kan verdragen, vorige week was dat absoluut niet het geval geweest. Hou jullie op de hoogte .
fijn om je verhaal te lezen hay lin. Goed dat je ondertussen een beetje opgeknapt bent na die eerste zware dagen. Bien: Hopelijk doen de harde buiken en de voorweeen al een beetje werk!
♡♡ Uitgerekende datum ♡♡ 28 september ♡ Lysta, 30 jaar, Meisje, bevallen 01-10-2016 ♡Bagheera, 30 jaar, Meisje bevallen 8-10-2016 2 oktober ♡ Daan3, 25 jaar, Meisje 3 oktober ♡ Moby123, 27 jaar, Meisje, bevallen 6-10-2016 4 oktober ♡ ManSte, 26 jaar, Jongen 6 oktober ♡ Anonimo, 27 jaar, Jongen, bevallen 4-10-2016 7 oktober ♡ Pinkie, 28 jaar, Jongen, bevallen 13-10-2016 8 oktober ♡ Sulley, 31 jaar, Meisje 9 oktober ♡ Hay Lin, 26 jaar, Meisje 12 oktober ♡ Julia26, 32 jaar, Meisje, bevallen 7-10-2016 ♡ Mimi1988, 28 jaar, Jongen, bevallen 01-10-2016 13 oktober ♡ Irisbloem, 34 jaar, Meisje 14 oktober ♡ Taj87, 29 jaar, Meisje , bevallen 4-10-2016 18 oktober ♡ Biientjeee, 24 jaar, Jongen 19 oktober ♡ Melk84, 31 jaar ♡ Flindertje, 27 jaar ♡ Veroontje, jaar, Jongen 20 oktober ♡ Lynn, 29 jaar, Jongen, bevallen 7-10-2016 21 oktober ♡ Mijntje1990, 26 jaar ♡ Rosalyn, 23 jaar, Meisje, inleiding 09 oktober, voorspelling 11 oktober 28 oktober ♡ Bien1990, 25 jaar, Jongen, voorspelling: week 38 (totaal: 19, 1 verassing, 8 jongens en 9 meisjes) ** Sterretjes ** * Marissie * Pandavliegen
Kom er telkens niet aan toe om te reageren. Hay Lin nog gefeliciteerd met Leanne. Fijn dat je thuis bent kunnen bevallen. Julia, heb je nog last van de stuwing of is 't weggetrokken? Mimi, fijn dat de osteopaat het kunnen helpen. Moet je er nu geregeld heen? Krijg je ook oefeningen voor Riff? Irisbloem en Bien, succes nog. Voor iedereen is de bevalling anders en anders ervaren, dus niet druk maken naar aanleiding van onze verhalen. We hebben de eerste week visite geweerd, op de directe familie na. We houden t ook bij maar 1 bezoek per dag en de meeste kunnen door de weeks toch niet dus hebben 't heel rustig gehad nog. Met de kraamhulp heb ik heel veel geluk gehad. Ze had meer dan 30 jaar ervaring en is nog 2 dagen langer gebleven vanwege de bv dus we hoefde niet door naar een lactatiekundige. Hier gaat 't nog niet elke dag van 'n leien dakje, vooral nu de kleine meid al 'n paar dagen telkens een verstopte neus heeft. We moeten haar neusspray geven voor elke voeding. Kenissen van ons hebben juist heel veel pech met de kraamhulp. Die belt continu de vk omdat ze iets niet weet, moet er niet aan denken bij je eerste om zo'n kraamhulp te krijgen. Ik hoop trouwens dat ik de lijst goed heb.
Nee helaas niet Pinkie. Paar keer vals alarm gehad, maar het zette toch niet door. Hele week superslecht geslapen, gelukkig vannacht wel goed. Kleintje is nog steeds lekker bewegelijk. Dinsdag mag ik naar de gynaecoloog en dan gaan ze kijken hoe hij het nu doet. Wellicht gaan ze dan een inleiddatum inplannen. Ben benieuwd...
Succes meiden, degene die nog moeten bevallen. Het is echt een bijzondere ervaring! Ik had NOOIT verwacht het zonder pijnstilling te gaan doen. En toch heb ik het niet ervaren als een grote ramp en ergens vind ik het dus heel bijzonder om alles bewust meegemaakt te hebben. Jullie kunnen het!! @Hay lin, wat een verhaal zeg. Maar wat fijn dat je zo'n fijne verloskundige had. Die zijn goud waard. Die eer had ik gelukkig ook. Een hele fijne verloskundige die mij, samen met de kraamzorg die kwam ondersteunen, er echt doorheen gecoached heeft. Samen met mijn man natuurlijk. Heb haar ook een stukje laten schrijven in ons kraambezoekboekje van Abby. @Bien, oh spannend. Toch fijn als je een datum kan krijgen. Al zou spontaan beginnen voor die tijd ook wel fijn zijn.
Hallo dames, Ik ben heel lang afwezig geweest. Ik heb toen ik met verlof ben gegaan even bewust afstand genomen van het forum. Met name van de MMM groep waarin ik ook nog actief was. Lekker proberen te genieten van mijn verlof. Maar ik wilde toch even laten weten dat ik bevallen ben van een gezond kindje. Ik ben uiteindelijk met 40+6 dagen, op 10-10-2016 bevallen van onze zoon Ferry. Ik ben toen 's ochtends om 9 uur na overleg met de verloskundige gestript. Onder het mom baat het niet dan schaad het niet. En om half 12 uur begonnen meteen heel krachtig de weeen. Het rommelde al weken, maar ik wist toen direct dat het begonnen was. Het voelde heel anders. (ik heb met name last gehad van rugweeen) Rond half 2 was de verloskundige er. Ik had al 7 cm ontsluiting, dus meteen door naar het ziekenhuis. En om half 5 was Ferry geboren. Ik heb dus een heel snelle en gemakkelijke bevalling gehad. (toegeven; het deed wel ontzettend pijn ) Verder geen complicaties, Ferry direct aangelegd, en daarna konden we genieten van de kraamweek. De borstvoeding ging gelukkig meteen heel goed. In de tweede week is het helaas wel wat misgegaan. Ferry heeft een ontsteking opgelopen die begon bij zijn rechter middelvinger, en die zich binnen een dag uitspreidde naar de rest van zijn vingers en een paar plekken op zijn lichaam. We zijn toen dinsdag avond via de eerste hulp opgenomen op de kinderafdeling, waar ik en Ferry de hele week zijn gebleven. Na een aantal dagen antibiotica via het infuus zijn we gelukkig afgelopen zaterdag met een opgeknapt en tevreden kereltje weer naar huis gegaan. Alhoewel het een verschrikkelijke ervaring was om met een baby van 1 week oud die huilt van de pijn in het ziekenhuis te zitten hebben we in de week in het ziekenhuis ook ontzettend veel geleerd. Met name om Ferry te leren om in zijn eigen bedje te laten slapen, en er alleen s nachts uit te moeten voor de nachtvoedingen. Ik probeer het dus toch te zien als een leerzame ervaring. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er echt aan heb moeten wennen om mama te zijn. De roze wolk die kwam bij mij maar niet. Ik voelde me ontzettend onzeker, helemaal omdat ik tijdens de kraamweek eigenlijk geen idee had wat ik aan het doen was. Ferry wilde s nachts ook niet in zijn bedje slapen, en ik zat er nachten mee rechtop in bed. Met ons slapende mannetje tegen me aan. Ook het voeden op verzoek vond/vind ik erg lastig. Dat er twee, drie of vier uur tussen kan zitten, zonder dat er een touw aan vast te knopen was. Ook aan viste had ik een hekel, wat als het Ferry dan alleen maar huilde? Toen hij daarna ook nog eens ziek werd heb ik het echt even moeilijk gehad. Voelde me een slechte moeder. Pas tijdens de opname in het ziekenhuis met de ontzettend bruikbare tips van de verpleegkundigen ben ik wat zekerder geworden. Met rust, regelmaat, en wakker in bed leggen met een eventueel huiltje van 10 min begin ik nu in een redelijk ritme te komen. Samen met mijn man heb ik afgesproken dat we tot half november geen visite ontvangen (behalve ouders en broers en zussen) En als het kindje dat in bed ligt; jammer dan. Ik vond dit eerst een moeilijke beslissing, maar het begint nu echt zijn vruchten af te werpen. Ik begin er nu ook van te genieten om mama te zijn. Ik zal snel even teruglezen hoe het met de rest van jullie gaat.
Wat heftig zeg ManSte. Dat is niet niks allemaal!! Wat naar dat Ferry na de eerste week al zo ziek werd. Hebben ze enig idee hoe dat gekomen is? Tijdens de bevalling iets mee gekregen? Situatie is heel anders en niet te vergelijken maar ook wij hebben met onze Abby in het ziekenhuis gezeten. Zij is opgenomen geweest voor 2 nachtjes en dat was ook een indrukwekkend gebeuren. Dus kan mij enigzins voorstellen hoe jij je voelde. Maar nogmaals, niet te vergelijken want Abby had geen ontsteking. Goed dat je je gezinnetje op de eerste plek zet. Visite is niet het belangrijkste. Half november klinkt prima dan! Eerst even rust creeeren en genieten van het feit dat hij nu thuis is en jij volop kan genieten van het moederschap! Heel fijn om te lezen!
Jeetje manste... Als eerste; gefeliciteerd met de geboorte van Ferry! Maar wat heftig dat de kleine man al zo snel weer in hetziekenhuis opgenomen moest worden! Wel fijn dat je daar veel geleerd hebt. En nee, je bent geen slechte moeder al zal dat zeker soms zo voelen. Het is allemaal niet niks wat je hebt meegemaakt (mmm meegerekend) Hopelijk kun je nu rustig aan lekker genieten van je kleine man en het gevoel van gezin zijn. En heel goed dat je voor jezelf en gezin gekozen hebt door te zeggen dat je tot half november geen visite wil. Jij en je gezin gaan voor. Heeft de rest maar te accepteren.
Gefeliciteerd manste! Wat een heftige start hebben jullie gehad! Fijn dat alles goed gaat nu met Ferry. Neem rustig de tijd. Het is allemaal niet niks.
Gefeliciteerd met jullie Ferry.. Rustig aan doen samen en fijn dat je door kan met de tips van het ziekenhuis..
Bien:hoelijk krijg je vandaag een datum om eventueel in te leiden, dan heb je echt je eindpunt in zicht! Manste: gefeliciteerd! Maar wat een heftige periode zal dit voor jou geweest zijn! Heel begrijpelijk dat je geen visite wilt ontvangen voorlopig. Gelukkig gaat nu alles goed met jullie.
♡♡ Uitgerekende datum ♡♡ 28 september ♡ Lysta, 30 jaar, Meisje, bevallen 01-10-2016 ♡Bagheera, 30 jaar, Meisje bevallen 8-10-2016 2 oktober ♡ Daan3, 25 jaar, Meisje 3 oktober ♡ Moby123, 27 jaar, Meisje, bevallen 6-10-2016 4 oktober ♡ ManSte, 26 jaar, Jongen, bevallen 10-10-2016 6 oktober ♡ Anonimo, 27 jaar, Jongen, bevallen 4-10-2016 7 oktober ♡ Pinkie, 28 jaar, Jongen, bevallen 13-10-2016 8 oktober ♡ Sulley, 31 jaar, Meisje 9 oktober ♡ Hay Lin, 26 jaar, Meisje, bevallen 9-10-2016 12 oktober ♡ Julia26, 32 jaar, Meisje, bevallen 7-10-2016 ♡ Mimi1988, 28 jaar, Jongen, bevallen 01-10-2016 13 oktober ♡ Irisbloem, 34 jaar, Meisje 14 oktober ♡ Taj87, 29 jaar, Meisje , bevallen 4-10-2016 18 oktober ♡ Biientjeee, 24 jaar, Jongen 19 oktober ♡ Melk84, 31 jaar ♡ Flindertje, 27 jaar ♡ Veroontje, jaar, Jongen 20 oktober ♡ Lynn, 29 jaar, Jongen, bevallen 7-10-2016 21 oktober ♡ Mijntje1990, 26 jaar ♡ Rosalyn, 23 jaar, Meisje, bevallen 11-10-2016 28 oktober ♡ Bien1990, 25 jaar, Jongen, voorspelling: week 38 (totaal: 19, 1 verassing, 8 jongens en 9 meisjes) ** Sterretjes ** * Marissie * Pandavliegen
ManSte, gefeliciteerd met Ferry. Wat naar om na een week al naar het ziekenhuis te moeten. Gelukkig is het goed gekomen. Je hoeft je echt geen slechte moeder te voelen. Hier ben ik ook al een paar keer compleet gefrustreerd geweest, maar hier had het met de bv te maken die niet lekker ging. Ik had geen toeschietreflex en de kleine meid snapte het aanhappen niet, vervolgens was mijn voeding zo dik dat ze het er niet uit kon krijgen en dus niet echt leerde te drinken. Zuigen aan de borst gaf namelijk geen beloning. We hebben haar de eerste dagen telkens water bij moeten geven om uitdroging te voorkomen. Toen ze een avond wel een tijdje volop op mijn pink aan het zuigen was (waar ook echt geen voeding uit kwam) stond ik er echt mee te janken. Gelukkig had ik daarna wel de echte colostrum, maar het heeft nog veel moeite gekost en zelfs nu nog loopt het niet elke dag even lekker. Aanhappen blijft een probleem. De roze wolk had ik ook de eerste dagen niet echt. Wel als ik naar haar keek en naar mijn man hoe die bezig was, maar zelf was ik ook heel onzeker over de bv en had ook het idee dat ik alleen maar aan het voeden en weer aan het rusten was. Tijd om haar echt vast te houden was er niet, want dan moest ze alweer slapen om uit te rusten voor de volgende voeding, waar ik me ook weer schuldig om heb gevoeld. Heb je nu wel weer een beter gevoel over het moeder zijn? Wat visite betreft is er niks mis mee om het zolang af te houden. Moeten ze ook begrip voor hebben. Hier mochten ze de eerste week ook niet komen en zelfs nu mogen ze komen meteen na de voeding (het zijn redelijk dezelfde tijden) en kunnen ze vertrekken zodra het weer tijd is om te voeden of als ze zich eerder meld. Ik wil ook geen bv geven waar bezoek bij is, omdat ik dat nog steeds in alle rust moet doen. Wanneer de kleine slaapt, mogen ze haar op afstand bewonderen. Niemand heeft hier moeilijk over gedaan, dus dat zal bij jou ook goed komen. Fijn dat je wat zekerder bent geworden, ook al was dit in het ziekenhuis. Heb je niet echt begeleiding gehad tijdens de kraamweek daarin dan? Bien, ben benieuwd welke datum je krijgt.
@Manste: Wat een heftig verhaal! Gelukkig is alles goedgekomen en zijn jullie nu weer lekker thuis. De onzekerheid is denk ik heel normaal, maar je bent echt wel een goede moeder hoor! Geloof in jezelf! De roze wolk kwam bij mij ook niet direct, die kwam pas na de kraamweek, toen ik mezelf ook weer wat beter begon te voelen.
Manste gefeliciteerd!!! Superheftige start alleen! Hoop dat jullie als gezin wat rust vinden nu. Lysta frustrerend zeg hoe het gaat met de borstvoeding. Zelf geen ervaring mee, wij hebben voor de fles gekozen. Hopelijk pikt ze het alsnog gauw op. Bien ben ook benieuwd naar jou! Hier ook geen roze wolk hoor. Vind het pittig 24 uur per dag alleen en slapen wil hier inderdaad ook niet, alleen bij mij. Gelukkig drinkt ze goed, maar nadeel is dat ze door die gulzigheid veel last van krampjes heeft. Op papier keurig 4 uur tussen de voedingen, maar als je steeds minstens 2 uur per voeding bezig bent met weer weg kunnen leggen dag en nacht dan sloopt dat wel. Natuurlijk zijn er ook momenten waarom het wel lekker gaat en daar geniet ik ook heel erg van. Hoort er allemaal bij.