Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mrsd

mrsd Actief lid

10 nov 2015
    302
    288
    63
    NULL
    NULL
    #21 mrsd, 11 feb 2016
    Laatst bewerkt: 11 feb 2016
    Ik heb de verloskundige nog niet gebeld.. ben een beetje onzeker daarin. Zaterdag een negatieve test gehad. Zondagochtend licht helderrood bloedverlies, dacht begin menstruatie. Maandag was ik er zelf wel van overtuigd dat ik zwanger was dus weer test (zondag verder geen bloedverlies meer gehad) en toen had ik een streepje, meteen een CB test gedaan en die zei ook zwanger. Maandag was ook mijn NOD. Dinsdag ochtend helderrood bloedverlies twee x bij het afvegen na het plassen. Woensdag weer. En nu net had ik ook weer wat bloedverlies. Ik ben bang dat het fout gaat..... Wel vandaag nog weer een test gedaan en deze knalde nog harder dan maandag. Van googelen word je niet wijzer en eigenlijk alleen maar meer onzeker. Maar ik wilde eerst nog even en paar dagen afwachten voor het geval het wel aan het fout gaan is .....

Lang verhaal.... ;)

Maar voor alsnog, als het goed gaat dan is mijn uitgerekende datum 18 oktober.

Ik heb me voorgenomen maandag contact op te nemen met de vk als alles dan nog goed gaat.

2. mrsd

mrsd Actief lid

10 nov 2015
    302
    288
    63
    NULL
    NULL
    #22 mrsd, 11 feb 2016
    Laatst bewerkt: 11 feb 2016
    🍀 Uitgerekende datum 🍀

11 oktober
    ♡ Pinkie88, 28 jaar

15 oktober
    ♡ Irisbloem, 34 jaar

18 oktober
    ♡ Mrsd, 25 jaar

20 oktober
    ♡ Enna87, 28 jaar

Datumloos
    ♡ Daan3, 25 jaar

🍀 Afspraken 🍀

17 februari
    ♡ Daan3, eerste echo
    ♡ Pinkie88, eerste echo

1 maart
    ♡ Daan3, termijnecho

9 maart
    ♡ Pinkie88, intake

29 maart
    ♡ Pinkie88, termijnecho

3. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Ik ben volgens mijn eigen berekeningen 5 oktober uitgerekend.

4. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Hey iedereen, ik wil me ook graag aansluiten hier.
    Ik ben nu voor de eerste keer zwanger...Zo spannend allemaal!
    Ik ben nu 27 jaar. Volgens mijn berekening zou ik uitgerekend zijn op 2 oktober.
    Mijn eerste echo is pas op 25 maart! Dan zou ik 12 weken zwanger zijn. Op 14 maart moet ik wel al een bloedafname laten doen voor de combinatietest.
    Tot nu toe heb ik nog niet zo veel kwaaltjes. In week 4 heb ik wat steken en krampen gehad, maar in week 5 was dat weer minder. Nu wel gevoelige borsten, moe en sinds een paar dagen begint de misselijkheid wat op te komen precies.
    Proficiat trouwens aan iedereen in deze groep! ;)

5. Mithay

Mithay Actief lid

10 feb 2016
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik meld me hier ook. 35 jaar en zwanger van ons eerste kindje.

15 oktober uitgerekend en 19 februari intake vk

6. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    🍀 Uitgerekende datum 🍀

2 oktober
    ♡ Moby123, 27 jaar

5 oktober
    ♡ Daan3, 25 jaar

11 oktober
    ♡ Pinkie88, 28 jaar

15 oktober
    ♡ Irisbloem, 34 jaar

18 oktober
    ♡ Mrsd, 25 jaar

20 oktober
    ♡ Enna87, 28 jaar

🍀 Afspraken 🍀

17 februari
    ♡ Daan3, eerste echo
    ♡ Pinkie88, eerste echo

19 februari
    ♡ Mithay, intake

1 maart
    ♡ Daan3, termijnecho

9 maart
    ♡ Pinkie88, intake

14 maart
    ♡ Moby123, bloedafnamen combinatietest

25 maart
    ♡ Moby123, eerste echo

29 maart
    ♡ Pinkie88, termijnecho

7. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Welkom moby123 en Mithay! Ik heb de lijst even aangepast :)

Mrsd Ik snap je ongerustheid volledig! Ik durf ook soms echt niet blij zijn, omdat ik denk 'wat als het nog fout gaat'. Maar ik was al heel blij toen ik de 4 weken voorbij was, dan daalt de kans op een miskraam toch alweer aanzienlijk. En bloedverlies kan gewoon normaal zijn hoor, zolang je ee geen zware krampen bijkrijgt. Vooral niet te veel googelen, en proberen genieten! (Maar das natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan).

Moby123 pfoeh! Jij moet lang wachten op de eerste echo! Ik mocht zelf kiezen of ik een vroege echo wou (die moet ik wel zelf betalen), maar ik denk dat ik anders ook pas de eerste op 29 maart zou hebben. Toch blij dat ik er volgende week al een krijg!

Heb trouwens vandaag m'n eerste zwangerschapscadeautje gekregen. Ik ben maandag jarig, en mijn beste vriendin (die zelf zwanger is en de enige die het al weet) kwam vandaag langs, en ze had me een borstvoedingskussen gekocht. Volgend haar echt onmisbaar tijdens de zwangerschap om mee te slapen!

8. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    🍀 Uitgerekende datum 🍀

2 oktober
    ♡ Moby123, 27 jaar

5 oktober
    ♡ Daan3, 25 jaar

11 oktober
    ♡ Pinkie88, 28 jaar

15 oktober
    ♡ Irisbloem, 34 jaar

18 oktober
    ♡ Mrsd, 25 jaar

20 oktober
    ♡ Enna87, 28 jaar

21 oktober
    ♡ Rosalyn, 23 jaar

🍀 Afspraken 🍀

17 februari
    ♡ Daan3, eerste echo
    ♡ Pinkie88, eerste echo

19 februari
    ♡ Mithay, intake

1 maart
    ♡ Daan3, termijnecho

9 maart
    ♡ Pinkie88, intake

14 maart
    ♡ Moby123, bloedafnamen combinatietest

25 maart
    ♡ Moby123, eerste echo

29 maart
    ♡ Pinkie88, termijnecho

9. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hoi dames,

Ik heb mij op de lijst toegevoegd. Ik ben 23 jaar en na bijna 2 jaar MMM na onze 2e IUI zwanger van ons eerste kindje.

Ik mag eigenlijk pas morgen testen van het ziekenhuis ivm hormonen die ik gespoten heb. Dus heb nog niet gebeld voor een echo, verwacht hem eind februari of begin maart.

10. mrsd

mrsd Actief lid

10 nov 2015
    302
    288
    63
    NULL
    NULL
    Volgens mijn eigen berekening ben ik de vier weken ook al voorbij. Die zijn ook voorbij gevlogen want ik wist het pas met 3+6 :D Ik heb op google gelezen dat het best normaal is (kan zijn) om bloedverlies te hebben in de vijfde week van de zwangerschap omdat dit normaal de ongesteldheids week is en omdat de placenta e.d. zich nu innestelen in de baarmoeder en ze hierbij een adertje kunnen raken. Ik heb geen enkele keer kramp of pijn in de buik gehad. Ik durf er langzamerhand wel vanuit te gaan dat het wel goed zit.

Hoe ging het testen bij jullie eigenlijk? Ik had met manlief afgesproken dat ik wat hem betreft zelf wel mocht testen en het dan aan hem mocht vertellen. Ik het zondag nog helderrood bloedverlies eenmalig in de ochtend maar omdat ik er zelf zo van overtuigd was dat ik zwanger was maandag toch getest. Had de test gedaan en een timer gezet op 3 minuten en liep daarna terug naar de badkamer en er stond ineens een streepje, mijn reactie: :$:$ meteen een CB gedaan en die gaf ook 'zwanger' aan. Ondanks dat mijn gevoel dit ook aangaf was ik echt met stomheid geslagen. Zo'n grappig en bijzonder moment achteraf.

Ik ga maandag de vk mailen. De eerste afspraak gaat via de website, daar moet je een mail formulier invullen en vermelden wanneer de laatste menstruatie was en wanneer de positieve test was. Dan nemen ze daarna zelf telefonisch contact met je op. Ze doen na 8 tot 12 weken zwangerschap de eerste echo, maar dit baseren ze op de eerste dag van de laatste menstruatie. Wat dat betreft zit ik redelijk goed want ik heb een cyclus gehad van 40 dagen dus dan smokkel ik hopelijk nog wat dagen van de wachttijd tot aan de eerste afspraak af :(;)

11. mrsd

mrsd Actief lid

10 nov 2015
    302
    288
    63
    NULL
    NULL
    Wauw na twee jaar eindelijk zwanger. Gefeliciteerd, geniet ervan!

12. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Welkom Rosalyn, wat moeten jullie blij zijn na zo'n lange tijd!

Over het testen, Ik had op 8/9 dpo al negatief getest, en hoewel ik wist dat dat heel vroeg was, had ik de moed al een beetje opgegeven. Twee dagen later dacht ik te testen zodat ik zeker wist dat het niks was. Toen ik dus om 6u moest opstaan om te plassen, gauw een testje gedaan. Ik was er echt van overtuigd dat ie negatief ging zijn, dus had de test aan de kant gelegd terwijl ik de kat ff eten gaf enzo. En toen ik terug naar de test ging kijken, stond er ineens een licht streepje!
    Ik was echt super super verbaasd! Daarna terug in bed gekropen, en toen mijn vriend wat slaapdronken wakker werd, hem de test onder z'n neus geduwd :-D

13. Enna87

Enna87 Actief lid

29 sep 2015
    264
    8
    18
    Gefeliciteerd nieuwe dames!!!

Ik had vorige week dus bruinverlies en dacht aan menstruatie, maar omdat het zo weinig was en vooral alleen savonds was ging ik uit van een innestelingsbloeding en dacht ik echt te voelen zwanger te zijn. We gingen alleen zaterdags tot en met dinsdag een paar nachtjes weg en wilde niet testen. In die dagen ook krampjes en een "aanwezig" gevoel.. Toen ik thuis kwam meteen een test gedaan en hartstikke positief! Een bevestiging van iets wat ik van binnen dus al voelde. :) Zelfs mijn man wist zeker dat het raak zou zijn. Grappig eigenlijk! ;)

14. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Gefeliciteerd allemaal!

Hier op 9/10dpo ook getest en toen al duidelijk positief, ik heb alleen getest, mijn vriend wilde verrast worden. Hij zat wel een beetje te vissen steeds, dus ik zei dat ik de week daarop pas kon testen. Uiteindelijk stiekem de volgende ochtend getest. :D
    Had bij een van de katten (onze katten zijn beetje onze kindjes) een speentje met 'papa is the best' met een lintje om z'n nek gehangen een van de anderen een slab omgedaan met 'I love papa'. Toen heb ik ze mee naar boven genomen (hij lag nog in bed) en moest ie heel hard lachen toen hij die speen zag, daarna zei hij alleen nog maar 'echt waar? Echt waar? Is het al gelukt?' :D
    Ik vond achteraf m'n eigen reactie ook wel leuk. Ondanks dat mijn gevoel al heel sterk zei dat ik zwanger was, schrok ik toch van die test. Ik heb letterlijk staan springen volgens mij haha, en toen kreeg ik tranen in m'n ogen :D

15. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Welkom aan de nieuwe dames en proficiat allemaal!
    Ik had voor het eerst getest op 11 dpo, zonder m'n man erbij. Toen bleek dat die test licht positief was heb ik hem in een babysokje gestopt en ingepakt en zo als cadeautje aan m'n vriend gegeven toen hij thuiskwam. Toen hebben we allebei een kwartier staan janken in de keuken, haha. Zo apart! :)
    Maar omdat het nog maar een licht streepje was hebben we op mijn NOD samen nog een test gedaan, toen was het streepje al vele duidelijker.

16. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Leuke verhalen allemaal! Toch een bijzonder moment he, die tweede streep! Na 6 maanden en veel negatieve testen, dacht ik echt dat ik ze nooit zou zien (beetje stom natuurlijk, want 6 maanden is helemaal niet zoooooo lang, maar als je er zo fel mee bezig bent, dan lijkt het wel heel lang).

17. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik had ook een lange cyclus, maar ik heb dat wel gelijk gezegd toen ik belde om een afspraak vast te leggen...Anders zat ik nu al aan 8.3 weken zwangerschap, maar zo ver ben ik echt nog niet hoor! :) Ik vermoed dat ik mijn eisprong heb gevoeld op 10 januari. Als ik dat niet aan de telefoon gezegd had, had ik waarschijnlijk ook al vroeger een afspraak gehad, maar ja...

18. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Pinkie88 Dat is zeker een bijzonder moment. Heel gek ook, in de vorige ronde dacht ik stiekem dat ik nooit aan een tweede dikke streep ging raken, hihi.Toen had ik alleen een stomme vage grijze indroogstreep, wat nog eens extra verwarrend is. Achteraf kan je er wel om lachen gelukkig:)

19. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Ik ben begonnen te testen ongeveer 6 dagen nadat ik pregnyl geprikt had om te kijken of het er uit was. Ik had toen een vaag lijntje dus ja dan slaat het twijfelen toe.. Vriendlief vond dat ik niet mocht testen en netjes moest wachten tot 16 dagen na de pregnyl. Vanaf 9 dpo met kruidvat gaan testen en ja.. loopt hij nou op of niet op toen werd het helemaal spannend pas op 11 dpo was het echt duidelijk opgelopen. Vandaag weer getest en nu kan ik het loslaten binnen een minuut al een knal streep dus geloof het nu pas echt hihi! Maandag bellen naar de fertiliteitspoli voor de afspraak voor de echo.:)
    Ik heb het op 12 DPO pas verteld omdat ik het zeker wilde weten! A.s. zondag doen we samen een clearblue met weken indicator - leuke valentijn hihi

Bijgevoegde bestanden:

20. mrsd

mrsd Actief lid

10 nov 2015
    302
    288
    63
    NULL
    NULL

Ja ik meld het ook wel hoor. Ik denk de eisprong ook gevoeld te hebben dus dat is makkelijker rekenen als de cyclus zo onregelmatig is ;)

Deel Deze Pagina