Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mrsd

mrsd Actief lid

10 nov 2015
    302
    288
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb na een drukke werkdag ook wel eens iets bruin verlies gehad, naar mijn idee ook een teken dat ik rustiger aan moet doen. Daarom laatst een nachtdienst ook afgeslagen, eerdere ervaringen geven aan dat dat momenteel niet handig is. Maar dit bloed zat gewoon s ochtends in mijn urine. Was ook niet vermengd. Gewoon een klein plasje bloed in de urine. Heel apart. Ook niet weer gehad. Gister enorm veel gedronken en nu ook weinig last meer van niet uit kunnen plassen. Even afkloppen ;). Maar lijkt dat ik op tijd was. Misschien heeft het lichaam bij zwangerschap gewoon eerder alarm zodat je sneller actie kan ondernemen ??

2. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Als het echt in je urine zit Mrsd, dan lijkt het mij ook gewoon van een blaasontsteking hoor!

3. mrsd

mrsd Actief lid

10 nov 2015
    302
    288
    63
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties trouwens. Het stelt me gerust! Heb het ook nog niet weer gehad. Wrl elke keer spannend als ik naar het toilet ga, stom he ;)

Heb de hele tijd zon zeurend gevoel in mijn buik, waarschijnlijk het groeien van de baarmoeder enzo. Maar kan nu al merken dat dit een luie dag wordt haha. Lekker even een dagje niks.

4. Flindertje

27 feb 2016
    10
    0
    0
    Hoi!! Kwam deze forumgroep tegen😀 fijn om met anderen te kunnen delen/praten!

Volgens onze berekeningen verwachten wij rond 23 oktober onze eerste! Sneller dan verwacht veel sneller maar zeer welkom!! Pas half januari gestopt met de pil!

Wachten nu met smart op 7 maart! Eerste echo

5. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hey Flindertje, welkom! Hoe oud ben je, dan zetten we je even op de lijst!

Mrsd, goed dat je je weer wat geruster voelt! Die vage buikpijn heb ik ook af en toe nog.

Pffff, baaldag hier!
    Even een lekker lange klaagpost, maar ik heb dus ruzie met m'n man. Het begon ermee, dat hij me wist te vertellen dat zijn beste vriend, die net uit elkaar is met z'n vriendin (een vriendin van mij) dit weekend met haar naar Amsterdam gaat, maar -zijn woorden - 'puur voor de seks'.
    Ik vind dit degoutant, omdat zij echt hoopt dat het terug goedkomt. Dus ik zei hem dat ook, dat ik het zo flauw vind dat mannen hun vriendin dumpen 'omdat ze zoveel druk op hem legt', om dat meisje daarna dan gewoon te gebruiken voor wat je wel nog leuk vind aan een relatie, seks en aandacht. Maar dan zitten ze tenminste niet meer met moeder de vrouw die eisen stelt.
    Ik vind dat kinderachtig, elk beetje vent kan toch gewoon zelf zijn eigen mening geven in een relatie, en zelf uitkomen voor wat hij wel of niet wil, ipv elke verantwoordelijkheid daaromtrent naar de vrouw door te sturen.
    "oh nee, mijn vrouw zet me onder druk om volwassen te worden en niet meer elk weekend op cafe te gaan, huil huil huil". Als je dat niet wil als man, zeg dat dan gewoon, een vrouw zal dan zelf wel beslissen of ze met zo'n man een relatie wil of niet :-/ ipv te plooien, plooien, plooien en je dan in de slachtofferrol te wikkelen 'want je bent zo onder druk gezet'

Nuja, een gelijkaardige rant was ik dus aan het afsteken tegen mijn man, waarop hij ineens begint over het feit dat ik hem ook wel soms onder druk zet.
    Met als voorbeeld dat ik hem gisteren gevraagd had 'of hij het erg vond dat ik een van z'n kleine flesjes drank nam om bij een cadeautje te stoppen'
    Waarop hij zei dat het goed was, om dan tien minuten later te zeggen 'dat vind ik echt niet leuk hoor...'
    Jeeee... Zeg dan toch gewoon nee :-/ maar nee, ik zet hem daarmee onder druk?

Dan begon hij over ons trouwfeest, dat ik hel toen ook onder druk gezet had om een groot feest te geven, want dat hoefde voor hem helemaal niet en hij had er alleen maar stress van gehad.

Waarop hij verder ging, want plots kwamen ook kinderwagens ter sprake. Ik had al eens laten vallen dat een goede kinderwagen best veel geld kost, zo rond de 1000 euro (je hebt natuurlijk goedkopere, maar goed, ik gaf hem een richtgetal) en plots was dat ook weer een gril van mij. Want ik wil ook overal super veel geld aan uitgeven, terwijl ik hem al onder z'n voeten geef als hij een pak sigaretten koopt :-/

Ik heb dan nog proberen uitleggen dat het helemaal niet zo is dat ik 'graag' veel geld wil uitgeven, en dat er tonnen alternatieven zijn zoals dingen tweedehands kopen, maar dat ik graag samen met hem die dingen wou uitzoeken, en daar niet altijd een discussie over wou voeren, dat we daarin gewoon realistisch moeten zijn en dat ons kindje nu eenmaal veel zal nodig hebben.

Waarom ik naar m'n hoofd geslingerd kreeg dat ik me verschuil achter onze baby om veel geld uit te geven :-/

Oh jee! Er is er een die vanavond geen woord meer uit mij krijgt tot ie z'n excuses aanbiedt. En dan zou ik degene zijn met hormonen :-/

6. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Dank voor het welkom! Als de echo goed is en ik ietsje verder ben wil ik denk ik wel meedoen in de app, eventjes nog afwachten :)

@mrsd hoe is het nu? Lijkt me wel even schrikken als je überhaupt iets van bloed ziet zeg. Die vage buikpijn heb ik ook, vooral na een dag werken loopt het te borrelen in mn onderbuik. Ik vergelijk het maar met een soort spierpijn.

@Pinkie88 Het klinkt inderdaad wel alsof je man ook zwaar last heeft van hormonen. Jouw eigen hormonen helpen er ook niet bij denk ik maar dit is wel erg vervelend zo. Hoop dat je het er nog over hebt kunnen hebben en het weer rustig is!
    Lullig trouwens voor die vriendin zeg, soms....

@Flindertje Gefeliciteerd! Dat is echt heel snel zeg, geweldig!

7. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    MRSD, jeetje spannend heel veel sterkte! Hopelijk is het niets ergs en gewoon iets wat er helaas bij hoort bij jou. Duimen op een mooie echo volgende week.

Hier vandaag naar de 9 maanden beurs geweest, moge het duidelijk wezen eens maar never nooit meer. Wat een verschrikking had echt een totaal ander beeld. Kan ook door mijn hormonen komen maar allemaal mensen met karretjes en standjes waarbij iedereen in ene microfoon lopen schreeuwen. Werd er letterlijk gek van en wilde echt na 2 uur al weer weg. Toch wat langer volgehouden omdat ik dan ook weer te gierig ben voor wat ik betaald had haha! Vooral veel boekjes en dergelijke meegenomen en wat onzin dingen gekregen maarja het is weer achter de rug, nu lekker mn bed in want was me weer een druk dagje

8. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ach pinkie, dat is niet leuk zo een discussie. Hopelijk hebben jullie er samen nog even over kunnen praten!! Hoe gaat het nu?

Mrsd, hopelijk blijft het bloed weg nu hoor!

Flindertje, welkom!

En alweer een dagje verder :D nog 3 dagen en 2 nachtjes te de echo :D precies 7w vandaag!

9. Flindertje

27 feb 2016
    10
    0
    0
    Pinkie, 27 mn vriend is 31😀.

Wat fijn zeg mannen met hormonen!! Hopelijk hebben jullie het uitgepraat! En heeft hij sorry gezegt!!

Vandaag naar de huishoudbeurs/9 maanden beurs... Wordt weer een onderneming! Eerst via groteee omweg beste vriendin ophalen dan nog naar Amsterdam enn dan drukte in, waarom ging ok ook alweer?:😔

10. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Mrsd dit klinkt inderdaad meer als een blaasontsteking. Even in de gaten houden en anders zou ik even urine inleveren.

Pinkie jeetje, wat een overdreven reactie van je man. Hij kan toch gewoon nee zeggen? Ik ben het met je eens qua die vriend die alleen voor de Sex weggaat. Zó kinderachtig! Of ben open en eerlijk tegen je ex (dat het je dus om de Sex gaat) of ga gewoon niet.
    Bah, kan slecht tegen dat soort mensen.
    Hebben jij en ml het wel weer uitgepraat inmiddels?

9maandenbeurs ik heb zitten twijfelen om te gaan. Maar ik lees van die wisselende verhalen. Dus toch maar overgeslagen dit jaar.

Flindertje welkom en gefeliciteerd!

11. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Goedemorgen iedereen!

De ruzienisngisteren uiteindelijk nog uitgepraat, hij heeft zich geëxcuseerd en toegegeven dat hij zich als een eikel had gedragen. En in de toekomst gaat hij proberen wat positiever te zijn.

Vandaag organiseer ik de babyshower van mijn beste vriendin, spannend! Ze weet nog van niets :)

Ik ben trouwens gisteren een nieuwe BH gaan kopen, ik ging van 75C naar 75E :-O echt heel vreemd. Alsnik die BH zie, dan denk ik 'zo groot, datnpast me toch nooit?', maar wel dus :-D

12. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Goed zo, Pinkie. Ik merk wel dat we hier thuis ook meer 'op de tippen van onze tenen' lopen door de emoties, maar we kunnen er wel goed samen over praten. Komt ook een stukje door de stress denk ik omdat je niet weet of alles wel ok is in de buik...

13. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Fijn dat de ruzie is uitgepraat Pinkie. Wat een verhaal zeg.... Ja mannen!!!! Ik vind het ook schofterig van die vriend.

9 maanden beurs, nee mij te druk en bovendien ben ik daar ook nog te onzeker voor. Daar is het allemaal nog veel te pril voor.

Flindertje, welkom! Gezellig :)

14. mrsd

mrsd Actief lid

10 nov 2015
    302
    288
    63
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de belangstelling meiden. Bij mij gaat het nu goed. Denk echt dat het een blaasontsteking was maar dat ik nu mooi voor de bui aan was en het niet doorgezet heeft. Heb geen bloedverlies meer gehad. Gister wel vage buikpijn maar denk dat dat met het groeien van de baarmoeder te maken heeft. Vanochtend voor het eerst misselijk geweest (niet overgegeven) dus zo lang er kwaaltjes bij komen denk ik dat het wel goed zit nog? Soms wel de angst dat ik iets voel "lopen" en dan ren ik naar het toilet om te zien of het geen bloed is;) maar het is eigenlijk altijd helemaal niks, gewoon verbeelding. Stom he 😉

Fijn dat de ruzie weer uitgepraat is pinkie! Ik heb van de week ook een 75e bh moeten kopen :$:D

15. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik had een heel verhaal geschreven, maar dat ging ineens weg :D irritant!

Maar, nog een poging ;)

Pinkie, fijn dat je het hebt uitgesproken met je mannen! En wat betreft jullie vrienden, denk dat mannen ook wel vaak stoere mannenpraat hebben... ik hoop het in ieder geval voor je vriendin, anders vind ik het zeker ook lullig (of hij moet het haar net zo duidelijk hebben aangegeven, maar dat zal niet?!)

mrsd, ik ren ook vaak naar de toilet omdat ik wat voel. herken het helemaal. Zal inderdaad een stuk angst zijn. Hopelijk zakt dat wel, als dat nog 9 maanden zo door moet :$

julia, hoe gaat het meis? Kun je een beetje bijtanken?

Hier lijkt de vermoeidheid ook toe te gaan slaan, mijn bloeddruk kan echt ineens helemaal weg zakken, en dan moet ik ff liggen, meestal slaap ik een kwartiertje en dan gaat het weer. Hopelijk gaat dat op mijn werk wel beter of kan ik het met zitten opvangen. Weet om eerlijk te zijn ook niet of het nu van het zwanger zijn komt, of van de verkoudheid. Of beidde..

9maanden beurs vond ik ook nog te vroeg, en het klinkt ook niks voor mij! Over 2 of 3 weken heb je de 9 maanden beurs in Antwerpen, misschien dat ik daar wel heen ga, is en dichterbij, en we zijn wat verder hopelijk :D

16. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Fijn dat alles is uitgesproken Pinkie.

Haha grotere bh kopen moet ik eigenlijk ook. Hebben jullie meteen een zwangerschapsbh gekocht? En die aan laten meten of zelf ' geprobeerd'?

Gisteren had ik ook twee keer bijna een wegtrekker. Merk dat ik soms echt even rustiger aan moet doen.

pandavliegen Bij mij helpt even zitten als ik moe ben op het werk. En ik zorg dat ik dextro bij me heb. Weet dat het tijdelijk werkt maar het is dan wel even wat ik nodig heb. Misschien dat het voor jou ook helpt?

Iedereen verder een lekker weekend gehad in het zonnetje?

17. mrsd

mrsd Actief lid

10 nov 2015
    302
    288
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb dezelfde dje ik had maar dan groter gehaald bij de Hema

18. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Mrsd fijn dat het beter gaat!

Pandavliegen ja, eindelijk een weekend zonder teveel verplichtingen. Dat doet wonderen! En nu nog een weekje vrij erachteraan. Hoop dat jij je ook snel beter voelt!

Bagheera ja wat een heerlijk weer he! Genieten! Laat die lente maar komen. Kunnen we straks lekker onze buikjes showen in al die leuke zomerjurkjes :D

19. IrisBloem

IrisBloem Fanatiek lid

9 okt 2015
    1.332
    537
    113
    Vrouw
    Docent
    Delft
    Dames die morgen echo hebben....veel plezier!!
    Liefs
    X

20. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    BH: ik,heb normaal 75C en had eerst naar de paskamer een 75D en een 80C meegenomen, maar ik zei,al tegen m'n man 'die zien er zo groot uit, daar pas ik nooit in. Maar toen leken die toch vrij klein. Dus dan even een verkoopster bijgehaald, en zij zei dat ik toch beter naar 75E ging, die heeft ze dan even gehaald en dan heb ik nog een ander, wat opener model gevraagd omdat zo'n hoofdmoten bb in zo'n grote maat er toch echt wat bomma uitziet.

Ik heb gewoon een best goedkope gehaald hoor, geen speciale zwangerschapsbh ofzo. Ik weet ook niet hoeveel ze nog gaan groeien, dus geef er liever niet te veel aan uit.

Had na vandaag we al het gevoel dat ik mss toch beter voor 80D gegaan was, hij voelde wat strak tegen de avond... Ach, rekt nog wel :-D

Deel Deze Pagina