Ik kan het me heel goed indenken Julia! Zeker als je zoiets al meegemaakt hebt qua kansberekening. Wat fijn dat het bij jullie toch gelukt is. Wij neigen nu ernaar om de screening niet te doen. Stel dat je net op 1 op 205 uitkomt, dan zit je lekker te twijfelen. Die invasieve testen zijn ook niet echt prettig, stel dat het net bij jou die miskraam opwerkt en er dan toch niets was. Voor mij zou het down syndroom geen reden zijn om de zwangerschap af te breken. Een kindje kan zoveel mankeren wat je misschien niet meteen kan zien.. De 20 weken echo wil ik vooralsnog wel laten doen. Anyway, dat is hoe ik er nu over denk, maar ik denk er nog even rustig over na. @Panda Wat leuk, ik mag de 15e weer! Kan niet wachten
Ik denk nu net als jij. Alleen de 20 weken echo en tot die tijd proberen te genieten ik moet morgen naar het ziekenhuis voor de eerste echo. Vind het doodeng... Het ene moment ben ik vol vertrouwen en het andere moment vrees ik dat er iets mis is. Misschien ook zelfbescherming, maar na al die tijd kan ik me niet voorstellen dat het nu ineens van een leien dakje zal gaan. Hoop het natuurlijk wel. Spannend allemaal he...
Bien Proficiat met je goede echo! Julia spannend seg, morgen je eerste echo! Met 8 weken is dat vast al een mooie echo, ik ben benieuwd! Combinatietest wij neigen ook eerder naar niet doen, om de redenen die hier al gegeven werden, het is inderdaad maar een kansverdeling en ik denk niet dat Down een reden zou zijn om mijn zwangerschap af te breken (ik denk trouwens dat ik dat gewoon never, nooit niet over mijn hart krijg). Maar ik twijfel wel omdat er ook andere, veel ernstigere triosomieën mee kunnen opgespoord worden toch? We moeten in elk geval nog even goed inlezen
Ik dacht inderdaad dat dat kon Pinkie, maar ook dan gaat het om kansberekening geloof ik en stel dat er zoiets uitkomt, dan wil je het zeker weten en moet je geloof ik nog tot ongeveer 20 weken wachten geloof ik voor ze dat dan echt uit kunnen sluiten of niet. Maar ik weet het niet zeker hoor, heb er nog niet zoveel over gelezen. Eerst morgen maar
Klopt Pinkie, wat ik zo lees testen ze op nog 2 aandoeningen. Die zijn echter erg zeldzaam en die kindjes overlijden vrij snel helaas. Ik zou inderdaad sowieso moeite hebben met afbreken, ook als er lichamelijk iets afwijkends te zien zou zijn. Alles is zo onzeker, ik zou dan denk ik het kindje toch een kans willen geven. Je voelt het toch al groeien en maakt al deel van je uit. Is natuurlijk vooral met emotie denken maar dat heeft nu nog de overhand bij mij. Ik ga er nu vooral even vanuit dat alles goed is, anders word je ook gek. julia laat je weten hoe het is gegaan? Snap dat het heel spannend voor je is zeg, ik duim voor je!! Het is allemaal heel erg spannend en bijzonder.
Wij hebben het er ook over gehad en in het ZKH al een boekje mee gekregen over wat het allemaal inhoud. Wij zitten heel erg te twijfelen, is het een reden om de zwangerschap af te breken, dat never nooit niet heeft al veel te veel moeite gekost om zover te komen om zwanger te zijn. Aan de andere kant denk ik dan weer als het zo is dan wil ik het wel weten omdat je dan toch je erop kan instellen. Andere kant ben nu al zo onzeker, en een slechte kans berekening zou mij alleen maar laten stressen. Dus wij twijfelen nog heel erg Ik mag vrijdag weer, om 16:00 uur, heel erg benieuwd hoeveel onze stip gegroeid is en of ze nu wel het hartje gaan meten. Vorige keer zagen we hem wel knipperen hihi
Wij doen wel de combinatietest. Ik denk niet dat wij de zwangerschap zouden afbreken als het down zou hebben, het is toch ons kindje, maar ik zou het wel graag van tevoren willen weten. En er wordt inderdaad naar twee andere afwijkingen gekeken waarmee het kindje niet levensvatbaar is, dat wil ik ook niet pas bij de 20'weken echo horen als dat zo is..
Wij komen in aanmerking voor de combinatietest, nipt, vlokkentest test en vruchtwaterpunctie. Dit ivm de chromosoom afwijking van ons kindje dat helaas is overleden. Bij de intake in toen gezegd: jong, gezond, niks familiaal dus geen reden tot combinatietest. Bij 11 weken werd er een verdikte nekplooi gezien. Zoals ik er nu in sta wil ik de dikte van de nekplooi weten met 11 a 12 weken en ik denk de nipt. Je wordt dan op 3 chromosoomafwijkingen getest waarvan 2 die niet met het leven verenigbaar zijn. Later in de zwangerschap weer een kindje verliezen kan ik niet aan... Dinsdag eerst overleggen bij de intake. Fijn dat er weer goede echo's waren! En wat een nare opmerking zeg van je collega!
Wij twijfelen of we niet gewoon de nipt test gaan laten doen. Vrienden van ons kregen met 16 weken een miskraam, en bleek het kindje trisomie 18 te hebben, en dat lijkt me echt vreselijk. Dan heb je niet eens kans om afscheid te nemen. Ik zou graag willen weten als het zo was, zodat je afscheid kan nemen. En de reden voor nipt, is sneller en duidelijker dan de combinatietest, bij de nipt heb je zekerheid, bij de combinatietest een kans van 1 op zoveel. Maar het is wel lastig...! Spannend morgen Julia!!
@pandavliegen beterschap! Vervelend dat niets werkt Zou stomen oid niet helpen?? @bien gefeliciteerd met je mooie echo! En je zwangerschap natuurlijk @combinatietest: weten wij ook nog niet. Moeten nog even goed inlezen. Denk dat we het wel doen puur om te weten wanneer de kleine bijv syndroom van down hebben we hierop voorbereid. @julia spannend meis!! @irisbloem: ook voor is het morgen spannend! Geniet meiden!
Hallo allemaal! Lekker gezellig clubje hebben jullie hier 😁 Ik ben 28 en nu 6+2 zwanger volgens mijn eigen berekeningen dan he. Ik heb 29 februari m'n eerste echo gehad (ivm MA afgelopen juli) en de verloskundige zei ook ongeveer 6 weken. We hebben het hartje zien kloppen. Mijn eerstvolgende afspraak is 24 maart (echo+intake)
♡♡ Uitgerekende datum ♡♡ 1 oktober ♡Nathalia125, 29 jaar, 1e echo 7.4 week ♡ klopt ♡Bagheera, ??, 9 weken mooie echo weer gegroeid 2 oktober ♡ Moby123, 27 jaar ♡ 83angel, 32 jaar, tweede echo mooi gegroeid 5 oktober ♡ Daan3, 25 jaar eerste echo 7.1 week ♡ klopt 11 oktober ♡ Pinkie88, 28 jaar, eerste echo 6.1 week ♡ klopt ♡ AvdY, 12 oktober ♡ Julia26, 32 jaar ♡ Mimi1988, 27 jaar 13 oktober ♡ Utica, 29 jaar 15 oktober ♡ Irisbloem, 34 jaar ♡ Mithay ♡ Roos79, 36 jaar 16 oktober ♡ Pandavliegen, 33 jaar 18 oktober ♡ Mrsd, 25 jaar 19 oktober ♡ Enna87, 28 jaar, eerste echo 6.3 week ♡ klopt 21 oktober ♡ Rosalyn, 23 jaar, 1e echo 6.0 week ♡ klopt ♡ Mijntje1990, 26 jaar 22 oktober ♡ Melk84, 31 jaar ♡ Bien1990, 25 jaar 23 oktober ♡ Flindertje, 27 jaar 24 oktober ♡ AES, 28 jaar (totaal: 21) ♡♡ Afspraken ♡♡ 3 maart ♡ Julia26, eerste echo ♡ Irisbloem, eerste echo 4 maart ♡ Bagheera, Intake VK ♡ Rosalyn, 7 weken echo om 16:00 uur 7 maart ♡ Mrsd, eerste echo ♡ Flindertje, eerste echo 8 maart ♡ Enna87, intake ♡ Mimi1988, intake ♡ Daan3, Termijn echo 9 maart ♡ Pinkie88, intake verloskundige ♡ Melk84, eerste echo 10 maart ♡ Mimi1988, tweede echo 14 maart ♡ Moby123, bloedafname combinatietest ♡ Mijntje1990, eerste echo ♡ Utica, tweede echo huisarts 15 maart ♡ Bien1990, tweede controle en echo 17 maart ♡ AvdY, eerste echo 18 maart ♡ Rosalyn, intake VK 24 maart ♡ AES, intake + echo VK 25 maart ♡ Moby123, eerste echo ♡ Mimi1988, termijnecho 29 maart ♡ Pinkie88, termijnecho 31 maart ♡ Bien1990, termijnecho ** Sterretjes ** * Marissie
Welkom AES ik heb je op de lijst erbij gezet hoor! Kom gezellig meekletsen! Succes vandaag Irisbloem en Julia26 met de eerste echo! Hoelaat moeten jullie?
Dank je! Om 13.00 uur. Dus vanaf nu niet meer in de emmer piesen en ophouden.....hahaah Veel plezier Julia26...jij bent nu om 11 uur!!
Succes Julia en irisbloem!!! Rosalyn, kun je mij ook bijwerken? Hartje klopte dinsdag en volgende echo en intake vk op 17 maart!
♡♡ Uitgerekende datum ♡♡ 1 oktober ♡Nathalia125, 29 jaar, 1e echo 7.4 week ♡ klopt ♡Bagheera, ??, 9 weken mooie echo weer gegroeid 2 oktober ♡ Moby123, 27 jaar ♡ 83angel, 32 jaar, tweede echo mooi gegroeid 5 oktober ♡ Daan3, 25 jaar eerste echo 7.1 week ♡ klopt 11 oktober ♡ Pinkie88, 28 jaar, eerste echo 6.1 week ♡ klopt ♡ AvdY, 12 oktober ♡ Julia26, 32 jaar ♡ Mimi1988, 27 jaar 13 oktober ♡ Utica, 29 jaar 15 oktober ♡ Irisbloem, 34 jaar ♡ Mithay ♡ Roos79, 36 jaar 16 oktober ♡ Pandavliegen, 33 jaar, eerste echo met 7.2 week ♡ klopt 18 oktober ♡ Mrsd, 25 jaar 19 oktober ♡ Enna87, 28 jaar, eerste echo 6.3 week ♡ klopt 21 oktober ♡ Rosalyn, 23 jaar, 1e echo 6.0 week ♡ klopt ♡ Mijntje1990, 26 jaar 22 oktober ♡ Melk84, 31 jaar ♡ Bien1990, 25 jaar 23 oktober ♡ Flindertje, 27 jaar 24 oktober ♡ AES, 28 jaar (totaal: 21) ♡♡ Afspraken ♡♡ 3 maart ♡ Julia26, eerste echo ♡ Irisbloem, eerste echo 4 maart ♡ Bagheera, Intake VK ♡ Rosalyn, 7 weken echo om 16:00 uur 7 maart ♡ Mrsd, eerste echo ♡ Flindertje, eerste echo 8 maart ♡ Enna87, intake ♡ Mimi1988, intake ♡ Daan3, Termijn echo 9 maart ♡ Pinkie88, intake verloskundige ♡ Melk84, eerste echo 10 maart ♡ Mimi1988, tweede echo ♡ Rosalyn, 8 weken echo 14 maart ♡ Moby123, bloedafname combinatietest ♡ Mijntje1990, eerste echo ♡ Utica, tweede echo huisarts 15 maart ♡ Bien1990, tweede controle en echo 17 maart ♡ AvdY, eerste echo ♡Pandavliegen, 2e echo + intake VK 18 maart ♡ Rosalyn, intake VK 24 maart ♡ AES, intake + echo VK 25 maart ♡ Moby123, eerste echo ♡ Mimi1988, termijnecho 29 maart ♡ Pinkie88, termijnecho 31 maart ♡ Bien1990, termijnecho ** Sterretjes ** * Marissie
Welkom AES! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Succes met de echo's vandaag dames, ben heel erg benieuwd! @Panda, bij ons gaven ze aan dat je NIPT kan laten doen, maar als je een verhoogde kans hebt/ daar iets uit komt je op dit moment alsnog dan een invasieve test moet doen omdat NIPT nog in de test fase zit...Weet niet precies hoe het zit hoor, kreeg zoveel informatie dat ik niet alles heb onthouden...
En meiden ? Hoe waren de echo's? @bien, wij gaan ook nog overleggen met de vk, maar bij de nipt komt er wel zekerheid uit. We laten het dan in België doen, die lopen wat voor op zwanger worden en zwanger zijn zorg maar een hoop keuze om te maken zeg! Onze vk zei gisteren aan de telefoon dat we ook al moesten kijken naar kraamzorg dat vind ik echt nog te vroeg!
@aes welkom! @rosalyn ik ben trouwens 29 haha @pandavliegen bij ons werd dat ook tijdens telefoongesprek gezegd. Ik vroeg ook waarom zo vroeg?! Zij gaven aan dat kraamzorg ruim van tevoren ingepland moet worden. Sowieso moet je voor 16 weken een kraamzorg doorgegeven hebben. Ik ben ook benieuwd hoe de echo's waren!
Hoi meiden! Zal straks even foto maken, maar wij hebben een heerlijk, klein beweeglijk frummeltje gezien en ook het hartje horen kloppen! Wat ontzettend bijzonder zeg. Hoop dat bij IrisBloem ook alles goed was. Mijn volgende echo is 25 maart en als die goed is mag ik ook het 'normale' circuit in en naar de verloskundige.