Goedemorgen allemaal! Drukke weekends? Hier vooral een druk werkweekend (mijn punten moeten vandaag binnen) en straks naar familie. Gisteren zijn we naar een babybeurs geweest, was wel,interessant. Vooral voor mijn man eigenlijk, want als ik hem dingen vertel (zoals dat een kindje niet te lang in de maxi cosi mag) dan gelooft hij dat vaak niet echt omdat ik die dingen wel onthou, maar vaak niet waarom dat zo is :-D En nu konden we dat dus allemaal aan die verkopers vragen :-D Ook leuk om alle kinderwagens eens samen te zien en te kunnen proberen. We hebben eigenlijk ook onze keuze gemaakt nu! Er was een heel interessante beurspromotie op de maxi cosa mura plus en waarschijnlijk gaan we daarvoor gaan. Dan moeten we wel binnen de twee weken beslissen, en vind het langs een kant ook nog wel wat vroeg om een kinderwagen te kopen...
Ik zou het wel al kopen als jullie overtuigd zijn, Pinkie. Zeker als je flinke korting krijgt. Dat is een dure aankoop en dan kan je de rest van de aankopen spreiden. Ikzelf ken totaal niets van kinderwagens en heb me er ook nog niet in verdiept. Die wereld moet nog voor mij open gaan
Gefeliciteerd met je eerste mijlpaal moby! @pinkie, wij hebben wel al een kinderwagen 'gekocht'. Familie verkocht hun 1 jaar oude kinderwagen voor zo'n aantrekkelijk bedrag. Plus het is precies degene die we wilden. Wanneer gaan jullie met de kinderkamer beginnen?
Wij verhuizen pas in juni naar ons nieuwe huis, dus de kinderkamer staat sowieso pas later op het programma Financieel vind ik het ergens ook wel 'leuk' om de wagen nu al te kopen, want dat is toch een grote aankoop en dan is die al achter de rug.
Dank je, Bagheera. De 12 weken is wel bij benadering, dus het kan nog een paar daagjes verschuiven. Vrijdag heb ik de termijnecho. Blijft tpch nog heel spannend tot dan, zeker omdat ik me nu twee dagen minder misselijk voel: dan slaat de onzekerheid toch weer toe. Kinderkamer: De kamer die wij als kinderkamer gaan gebruiken doet nu dienst als logeerkamer, of eigenlijk meer als extra kamer waar ik ga slapen als manlief weer eens snurkt, hihi. Wij zijn nu begonnen met ons halfopen 'zolderkamertje' (eigenlijk meer een mezzanine-achtig kamertje) af te werken, zodat het logeerbed daar kan komen en we plaats hebben in de kinderkamer. Die is al volledig afgewerkt voor de rest en is al geschilderd in zachte pasteltinten (zachtbeige en licht mintblauw), dus behalve de meubeltjes en decoratie moet daar in principe niet veel aan gebeuren.
Met 12 weken is het normaal dat de kwaaltjes beginnen af te nemen he Moby, dus ik zou me daar niet te veel zorgen over maken! Maar ik begrijp je wel hoor, ik heb de volgende echo als ik precies 12 weken ben, en zal daarna pas weer gerust zijn. (Ben wel benieuwd hoe lang het gerust zijn dan zal duren :-D)
Ik zou hem ook gewoon kopen. We gaan er niet van uit, maar vaak heb je ook een terug breng garantie als het mis gaat. Kamertje beginnen wij mee na de 20 weken echo. Zal juni worden denk ik. Ik ben sinds de 9e week ook minder misselijk, maar ons hummeltje was donderdag nog erg actief. Ben nog wel sneller moe en mega zere borsten. Kan nu ook weer bhs uit mijn vorige zwangerschap aan (toch een maat gegroeid, en heb eigenlijk al genoeg van mezelf).. Hier een druk weekend. Gisteren onze verjaardagen gevierd voor een clubje mensen die we van een vakantie te kennen en we een paar keer per jaar zien. Vandaag hebben we weer een verjaardag. Mijn nichtje van 2 maand komt ook, kan ik even oefenen 😉 Gelukkig aankomende week 4 dagen werken en op dag 5 de termijnecho. Fijne zondag allemaal!
Hoi meiden. Hier inderdaad ook druk weekend, maar wel met leuke dingen. Geeft gelukkig veel afleiding tot de echo vrijdag. Wij hebben inmiddels best wat spulletjes gehad, maar ik ben op dit moment vooral bang en onzeker, omdat ik al een paar weken bijna geen kwaaltjes meer heb en daarvoor echt heel beroerd ben geweest. Lees overal dat het week 9-10-11 juist op z'n top moet zijn en bij toen helemaal gestopt. We gaan het zien. Het lijkt ook allemaal nog zo onwerkelijk en te mooi om waar te zijn. Mocht het vrijdag goed zijn heb ik ook hopelijk wat meer vertrouwen en ik mag dan ook afspraak maken bij de verloskundige om 'het gewone' circuit in te gaan. Best spannend, voel me zo vertrouwd bij deze artsen en in dit ziekenhuis. Maar natuurlijk super om dan eindelijk die stap te mogen zetten. Kinderwagen dus ook nog niet naar gekeken, maar die krijgen we als alles goed gaat van mijn ouders.
Ik zou de wagen ook kopen, zeker als er nu eeninteressante aanbieding is. Wij hebben in juni 2 weken vrij dus willen dan de kinderkamer echt afmaken. Nu is die kamer een opslagruimte dus komende weken beginnen we al met leeghalen, nieuwe vloer etc. Vandaag lekker luie dag. Straks even bij mijn ouders op bezoek. Maar voor de rest lekker rustig aan. Vind het minder worden van de kwaaltjes ergens ook wel eng. 1 april weer naar de vk, eindelijk het hartje voor de eerste keer horen.
Zijn er trouwens nog dames al begonnen met het nemen van buikfoto's? Gisteren op de babybeurs zei een van de verkoopsters tegen me 'maar jij bent niet zwanger he?' Nouja... Het is nog geen 7maanden buik, maar ik vind m'n buik toch duidelijk zwanger en niet dik :-D toch?
Hoi meiden, Ik zie dat jullie al een tijdje gezellig samen aan het kletsen zijn. Mag ik nog aansluiten? Ik ben Lynn, 29 jaar en woon samen met mijn vriend in een dorp in Twente. Ik ben nu ruim 9 weken zwanger van ons eerste kindje en de uitgerekende datum is voor nu 20 oktober.
Zo, alles weer even bijgelezen! Hier gisteren ook de 12weken grens bereikt mijn buikje begint nu ook wel echt te groeien nu. Sinds woensdag medicijnen tegen de misselijkheid en eindelijk spuug ik niet meer en voel ik me tenminste weer een beetje normaal De meeste familie en vrienden weten het nu wel, volgend weekend met Pasen nog de laatste familieleden vertellen en dan mag iedereen het weten!
Welkom Lynn. Wat goed Daan dat je je eindelijk wat beter begint te voelen. Wij hebben tot nu toe alleen aan onze ouders het nieuws verteld, de rest van de familie gaan we ook volgende week met Pasen zien en daarna vertellen we het aan iedereen.(Tenminste als de echo vrijdag goed is...) Pinkie: Hier nog geen buikfoto's, hoewel ik echt al een duidelijk buikje begin te krijgen. Maar ik heb zelf nog meer het gevoel dat het gewoon een extra vetrol is, die wil ik liever niet op foto, whahaha. Ik kan niet wachten op een duidelijke 'baby'-buik
Pinky ook ik maak nog geen buikfotos. Vanmiddag komt er iemand langs van moeders voor moeders. Doen jullie daar ook aan mee?
Panda Nee wat verschrikkelijk. Heeeeeeeel veel sterkte met de behandeling (morgen is die toch?). Fijn dat jullie lieve mensen om je heen hebben. Mocht je even je hart willen luchten, mag je me altijd een berichtje sturen (via forum is dat toch wel anders, maar mocht je het nodig hebben...). Welkom voor de nieuwe meiden! Hoop dat alles goed gaat bij jullie! Wij hadden een lekker druk weekend. Ik heb trouwens sinds eind vorige week een darmenbuik. Heel groot verschil te zien tussen de foto van vorige week zondag en gisteren. Lijkt of ik ineens 5 kilo zwaarder ben en het allemaal op mn buik zit xD. Ben overigens nog nauwelijks aangekomen. Jullie dan? Ik heb nu van zwitsal de mama buik creme (ofzoiets heet het) staan. Ik hou van de geur van zwitsal . Wij hebben sinds deze week het de andere mensen in onze omgeving ook vertelt. Bewust voor gekozen dit toch voor de 12 weken grens te doen. Hele leuke reacties gehad. Zelfs al een pakketje in de brievenbus van mn tante met een rompertje. Heel erg lief en leuk allemaal Bientje hee wat leuk een naamgenoot! Pinkie Ik vind het al een duidelijk zwangerbuikje hoor!
Toch leuk dat het steeds echter wordt dan he, buikjes, mensen vertellen, kaartjes en kadootjes krijgen, en voor je t weet zit je in t tweede trimester hier was de termijnecho goed er viek enorme spanning van me af moest echt ff hard huilen pff. Maar t bewoog al en hartje klopt 20 oktober is nu de datum!
Idd bien leuk een naam genoten! Mijntje wat een super nieuws! Wij moeten morgen. Zo spannend ik droom er zelfs naar van bah.
Welkom Lynn! Ik zal je dadelijk op de lijst zetten Daan, super dat je je wat beter voelt! Is de misselijkheid ook bijna weg dan, of gewoon het spugen? En proficiat met de 12 weken mijlpaal Bientje moeders voor moeders bestaat hier niet in Belgie, vind het wel jammer want anders zou ik er denk ik wel aan mee doen. Ik ga wel navelstreng bloed doneren denk ik, dan doe ik toch iets Bien is die crème van Zwitsal goed? Ik zoek er ook nog een, heb op de beurs dit weekend wel een aantal testertjes meegenomen Mijntje super dat de echo goed was! Mijn meisjes van 7haarzorg zeiden vandaag 'mevrouw, sorry dat ik het zeg, maar die trui maakt u echt wel breder... Of.. Bent u zwanger?!' Altijd zo goudeerlijk die beroepsleerlingen :-D maar het begint dus blijkbaar wel op te vallen.