Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Dank je wel lieve iris!

Wij krijgen bij de combinatietest volgende week ook een wat uitgebreide echo zeiden ze in het zh.
    Spannend allemaal! Eerst vrijdag maar overleven.

Of wat eng allemaal Pinkie. Ik snap je ongerustheid. Toen ik het vanmorgen hoorde was ik ook uit mijn doen. Kinderen op school hebben gelukkig niks aan mij gemerkt. Heb ze ook niets verteld, daar zijn ze te jong voor.

2. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Fijn dat er weer goede echo's waren!
    Kleine minimensjes zijn leuk!

3. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Wat een mooie echo zag ik voorbij komen.

Brussel, heftig he. Belgische meiden, sterkte.

Combinatietest.. Wij zien er vanaf, maar wel een lastige keuze. Heb twee vriendinnen die een kindje met trisomie 18 hebben gehad. Heftig om mee te maken, dus snap goed dat sommigen van jullie zeggen het graag vroeg te willen weten.

Ik ben op dit moment grieperig, heftige hoest en keelpijn, daarnaast ook verkouden en vol hoofd, dus hopelijk wordt dat wel snel minder, want een werkweek van 44 uur is dan wel pittig.

4. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik heb vrijdag de combinatietest +echo.
    Pffft...wat een stressdag, dit kan niet goed zijn voor de kleine denk ik. Ik woon ook in België en ga werken met het openbaar vervoer, dus moet langs een groot station...Op zo'n dagen ben je toch liever niet op zulke plaatsen. Mijn man werkt dan ook nog eens vlakbij de luchthaven, gelukkig had hij me al gebeld dat alles ok was. Nu proberen wat te ontspannen, maar makkelijk is het niet.

5. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Bientje: Wat een schattige echo!
    Hay Lin: Ik word ook iedere nacht wakker rond een uur of 3 om vervolgens naar het toilet te moeten en dan moeilijk weer in slaap te vallen. En tegen de ochtend lig je dan natuurlijk zo heerlijk in je bedje en dan moet je opstaan;)

6. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Jeetje heftig hoor Moby, zeker als je dan met het OV moet om op je werk te komen. En dat je man ook nog in de buurt van het vliegveld woont.. gelukkig heb je hem kunnen spreken want begreep dat alles telecom eruit heeft gelegen. Hopelijk kun je nog een beetje ontspannen vanavond. Het is hier op iedere zender wel voorbij gekomen en nog steeds. Dat maakt het ook wat lastiger om het even een plekje te geven. Vind sommige beelden ook wel erg confronterend. Het huilen van kinderen en mensen die schreeuwen. Kom dan wel heel dichtbij, zeker als je nabij Brussel woont.

De vraag die bij mij vooral speelt is of het de kop ingedrukt kan gaan worden. Heb hier namelijk mij twijfels bij:(

7. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Gatverdamme wat eng he. T komt zo dichtbij wij wonen in nl maar moet zeggen dat ik ook wel echt bang begin te worden. Vooral in wat voor een wereld word onze kleine groot. Ik probeer er niet te veel bij stil te staan maar als ik tv of radio aanzet worden we er mee geconverteerd. Logisch natuurlijk dat wel.
    Probeer lekker op je kleintje te focussen moby. En misschien een andere optie als met openbaarvervoer vrijdag al is t voor je eigen idee.

8. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Hoi meiden. Even niet zo actief hier, sorry. Ik ben op het moment zo druk, moe en spanning voor vrijdag. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat na 6 jaar hoop, verdriet en teleurstelling het nu echt gelukt is en ben dus vreselijk bang voor slecht nieuws. Stom he.... Hopelijk mogen we allemaal goede echo's hebben. Meiden die net weer gehad hebben, gefeliciteerd!!! Prachtig!!!

Combinatietest doen wij niet. Daar is de weg te lang voor geweest en kansberekening zegt me niks. Ik ben te vaak 'die ene' geweest die niet in de statistieken paste haha.

De aanslagen....ja vreselijk. Hier in NL ook mijn leerlingen bang en van slag, dat is bij jullie in België nog erger natuurlijk en Pinkie en Moby als ik jullie verhalen lees, superheftig! Ik dacht gisteren ook, in wat voor wereld moeten onze kinderen straks opgroeien?! Angstig allemaal he...

9. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Julia, ik vind het zeker niet 'stom' dat je bang bent voor slecht nieuws, ik vind het heel begrijpelijk. Angst en onzekerheid horen er bij en zeker als je al zo'n traject hebt afgelegd als jij. Probeer toch wat tot rust te komen en hopelijk gaat de tijd snel voorbij tot vrijdag!

Tot wanneer nemen jullie eigenlijk foliumzuur in? Ik geloof dat m'n huisarts in het begin tegen mij had gezegd dat ik dat moest nemen tot 12 weken zwangerschap. Ik ga vrijdag aan de gyn vragen of ik ermee mag stoppen, ik denk het wel. Langer nemen kon in ieder geval ook geen kwaad.

10. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Julia zoiets is echt niet stom. Het zijn hele logische gedachtes zeker als je al zolang bezig bent. Wanneer heb je de volgende echo??

@foliumzuur: hier mocht ik van de vk met 10 weken stoppen. Maar ik had nog over (multivitamine met foliumzuur) dat ik gewoon mocht doorgaan, het kon geen kwaad. Ze raadde wel aan om 10mcg vitamine d te blijven slikken de rest van de zwangerschap.

11. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Pinkie de zwitsal crème is echt heerlijk! *hmmmm zwitsal geur*

Bientje wat een superecho! Gefeliciteerd

Wij hebben gekozen de combinatietest niet te doen. Vooral omdat wij allebei erg nerveus worden van een kansberekening en er bij mijn leeftijd een kans is van 20% dat de test aangeeft dat alles goed is terwijl dit niet zo is (bron: rivm). Dus dat geeft voor ons alleen maar stress. 20 weken echo doen we en verder wachten we gewoon maar af hoe ons kindje zich ontwikkeld.

Hier verder alles rustig. Ga zo proberen 9km heen en weer terug te fietsen naar een vriendin. Deed ik voorheen zonder problemen, maar voel me echt een oud vrouwtje qua energie xD.

12. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ja, dat energie tekort ken ik! Ik neem nu ook altijd de lift als het kan op het werk, terwijl ik vroeger gewoon altijd met de trap ging.

Pfff! Ik probeer al drie dagen zaken te bestellen op de website van prenatal, om het dan te laten leveren in een winkel in Eindhoven (niet zo ver voor ons), omdat het met de mama-mazzeldagen echt ontzettend voordelig is, zou ons echt honderden euro schelen. Maar het lukt dus absoluut niet!
    Eerst hadden we het probleem dat geen enkel van de betalingswijzen lukte, ik had een probleem met mijn paypal account en wij hebben enkel een prepaid credit card en als het benodigde bedrag daar niet opstaat, dan kan je daar niet mee betalen.
    Dan probleem met mijn paypal opgelost, blijkt dat je niet kan betalen met de gelinkte bankrekening, dus moet met het geld dat op je account staat.
    Ok, bedrag op m'n account gezet, en nu lukt dat nog niet *GRRRRR*

Ik doe alles juist, ga naar de betalingspagina, en als ik dan op "pay now" druk bij paypal ga ik na een eindje 'processing' gewoon terug naar de homepage van prenatal, is mn winkelwagen leeg en is er helemaal geen bestelling gedaan.
    En ik durf niet naar de klantendienst te bellen, want als ik zeg dat ik van Belgie ben gaan ze natuurlijk gewoon zeggen dat je helemaal niet kan bestellen uit België :-D Dus dan moet ik gaan toegeven dat ik gewoon een willekeurig adres in Nederland heb uitgevonden etc.

Maar ik durf ook niet gewoon zaterdag naar Eindhoven te rijden, want als alles dan uitverkocht is staan we daar mooi :-D

13. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Pfff wat een drama Pinkie..stom gedoe! Kun je dan niet bellen en zeggen dat je gewoon in Nederland woont?? Of via Facebook/twitter berichtje sturen??

14. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Hier vandaag de uitslag gekregen van de combinatietest. Uitslag was goed.
    kans op down is: 1:2600 en de kans op de andere twee afwijkingen is kleiner dan 1:5000

15. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Super bagheera! Gefeliciteerd

16. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    😍😍😍

Uitslag combinatietest was goed! :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      23 KB
      Weergaven:
      1
  17. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Goed nieuws dames!

Morgn hebben w e de termijn echo. Vind het maar spannend!

18. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Goed nieuws iedereen!

Spannend Mimi!

19. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Mooi Daan!!

Tnx Ladies wij zijn ook best blij met deze uitslag ;)

Spannend Mimi!!

20. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Proficiat voor de goede uitslagen!
    Spannend he mimi! Ik moet om 12u gaan voor de nekplooimeting en de resultaten van de bloedname voor de combinatietest. Ben benieuwd (en zenuwachtig, haha).

Deel Deze Pagina