Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Gaaf pinky!
    Klopt was ook aan de dure kant maar we hebben bijna 5 jaar gespaard voor de kleine.
    Hier is de foto van onze wagen.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,4 KB
      Weergaven:
      7
  2. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Mooie wagen Bientje!

Mimi in welke kleur willen jullie de stoel? Ik ben er echt helemaal verliefd op! Vond hem eerst veel te duur, maar er was 20% korting op nu, en we hadden al heel wat bespaard op de kinderwagen :)

We wouden hem eigenlijk wel in het grijs, maar ik heb me van doos vergist :-D maar ach, ik vind het blauw ook wel mooi :)

3. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Mooie wagens dames!

4. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Ja idd mooie wagen! Die stoel lijkt mij ook wel wat :)

5. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Hallo. Ik wil me toch bij deze lijst aansluiten ondanks dat ik bij september hoor, maar dit is de enige voor eerste kindjes en merk in mijn eigen lijst dat er toch veel zijn die al moeder zijn en t is toch anders. Jullie lijken al n stuk actiever bijvoorbeeld en daar bedoel ik niks negatiefs over tov van mijn lijst.
    Ik ben 30 jaar en heb de termijnecho gehad, de datum staat op 28 september.
    Leuk dat hier al spulletjes gekocht worden. Wij zijn daar om de een of andere vage reden wat terughouden in, vooral mijn man. Ik heb vandaag wel een doppler besteld, misschien dat dat iets helpt met zekerder worden. Van mijn moeder heb ik gisteren al de eerste kleine uitzet gehad; een wikkeldoek, mutsje, kamerjasje en handdoekje in een stevige mand.

6. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Mooie wagen bientje, deze heb ik ook gezien, maar ik vind hem helaas wat te duur (hier in België zijn er ook geen goeie kortingsacties op). Dit is toch de igo, he? Ik zou graag de evo urban nomad willen als die eens in promotie komt.

7. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Welkom Lysta!!!
    Wij kopen ook nog niks hoor :) behalve positiebroeken, want die zijn nu echt nodig haha. Verder ook nog wat voorzichtig en terughoudend. Al durf ik wel langzaam wat meer te genieten en wat vertrouwen te krijgen. Wel net als jij al wat kleine dingetjes gekregen. Ieder doet het op zijn eigen tempo, prima toch!

8. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Welkom Lysta! Waarom precies die terughoudendheid, ben je bang dat er nog iets mis gaat?

Moby het is het wel waard om de kortingsacties in Nederland in het oog te houden! Woon je heel ver van de grens?

9. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Kleur weet ik nog niet. Ik denk ook grijs pinkie. Past goed in ons interieur haha ;)

Mooie wagen bientje!

En welkom lysta!

10. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    @Pinkie: Ik woon centraal in Vlaanderen, maar ben niet echt van plan om naar Nederland te rijden voor een aankoop. Ik hou wel de webshops in het oog daar. Maar ik heb ook zoiets van...Nog tijd genoeg, er zal vast nog wel eens een goede actie komen. Dat hoop ik dan toch ;)

11. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Pinkie, t is eigenlijk vooral mijn man. Hij wilde zelfs wachten tot de 20 weken echo om iets te kopen maar vind dat toch wat te lang duren. Wat t precies bij hem is weet ik niet en hijzelf ook niet. We hebben ook geen voorgeschiedenis wat zwanger zijn betreft anders was dat n verklaring. Denk dat omdat hij n man is t voor hem wat vager is of zo. nu kan ik t zelf ook nog goed laten om al iets te kopen maar hou wel al de folders in de gaten.
    Ik heb 1 positiebroek al gekocht om al iets te hebben mocht t ineens nodig zijn, maar heb momenteel nog ruimte genoeg in mijn oude broeken. Begin wel al n klein bobbeltje te voelen, maar is nog te veel eer om t al n buikje te noemen.

Ik woon weer dicht bij de belgische grens, maar ik begrijp dat t daar dus niet echt loont om seffes eens te kijken

12. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    #932 Pinkie88, 28 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2016
    Nee, Belgie is sowieso op alle vlakken duurder! Als je naar de prijsticketjes van de Hema of de zeeman ofzo kijkt dan zie je dat ook al, scheelt soms een paar euro voor een kledingstukje.

Wij hadden nu in Belgie een 'goede deal' gekregen waarbij we de maxi cosi mura kinderwagen konden kopen voor 850 euro met een gratis maxi cosi pebble. We hebben nu met de prenatal mama mazzel dagen voor 858 euro dezelfde kinderwagen met gratis voetenzak, een maxi cosi pebble en de stokke steps kinderstoel + wipstoel gekocht, dus dat vind ik toch echt wel een heel groot verschil :)

Ik begin trouwens echt problemen te krijgen met kleren vinden die nog goed passen! En dan eigenlijk niet door mijn buik, ik ben wel al overgeschakeld naar een zwangerschapsjeans en een zwangerschapspanty, maar dat is eerder voor het gemak omdat ik strakke banden niet goed kan verdragen op m'n buik, heb verder nog wel broeken die zouden passen denk ik.
    Maar mijn borsten! strakke t-shirts zijn niet ideaal, omdat die naar boven kruipen door mijn toch wel wat bollere buik. Normaal draag ik heel graag losvallende bloezen op een strakke jeans, maar mijn bloezen zijn dus allemaal te klein aan m'n borsten! Sommige passen echt gewoon niet meer, die zou ik kapotscheuren. Andere zitten heel strak bovenaan, waardoor ze helemaal niet meer mooi vallen.
    Ook m'n lentejas krijg ik bovenaan gewoon niet toe :-D

Hebben jullie hierop problemen mee?

13. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Dat wordt weer shoppen dus Pinkie :) bij mij is het vooral mijn buik die echt hard gaat. Oh en veel plezier bij je echo, vandaag toch?ik ga straks de vk bellen voor intake.:)

Pppff... Gistermiddag bekaf dus paar uurtjes lekker geslapen, dat heb ik vannacht moeten bekopen. Slecht inslapen en daarna wakker tussen 3 en 5. Ben doodmoe en niet lekker. Dit wordt een pittig dagje denk ik en ben ook laat thuis. Eerst tot 15.00 uur studiedag en dan nog teamuitje en uit eten.

Moby hoe reageerde je zus eigenlijk?

14. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Succes vandaag met de echo's!

Hier ook slecht geslapen en slecht in orde. Na werktijd ook nog een cursus. Blij als deze dag voorbij is en ik in bed lig vanavond ;)

Heb nu beetje weeïg gevoel in mijn onderbuik na een gezellig avondje met mijn man. Volgens mjj kan dat geen kwaad toch?

15. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    @mimi: hoe voelt het weeige gevoel? Ik zou me er niet teveel zorgen om maken. Misschien voel je je baarmoeder groeien.

Ik heb een heerlijke dag gehad gisteren. We hebben het gisteren aan mijn zusje en opa's en oma's verteld, en het was echt nog mooier dan ik in mijn hoofd had! Vooral die kop van mijn oma, priceless! We hebben het gefilmd en ik heb het al 10 keer teruggekeken haha! Van mijn ouders (die het al wisten) een snoezig woezel en pip knuffeldoekje gekregen. :)

Verder sinds gisteren denk ik last te hebben van bandenpijn? Een soort steekjes in mijn buik. Niet heel ernstig maar ik maakte me wel wat zorgen, tot ik ging googlen toen werd het me wel wat duidelijker.

Ik ben vandaag precies 12 weken, ik ben de spannendste periode voorbij!

16. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Veel succes met jullie werkdagen dames! Ik voel me de laatste dagen ook niet zo fit, ben heel blij dat ik twee weken vakantie heb!

Mimi ik denk dat dat gewoon normaal is hoor, ik voel ook soms vanalles.

Ik ga me zo klaarmaken om naar het ziekenhuis te gaan! Superspannend.

Oh, en verder nog leuk nieuws, mijn beste vriendin is gisteren bevallen van een lief klein dochtertje! Vrijdag gaan we kijken :)

17. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Zo, alles weer even bijgelezen.

Bij ons weet nu iedereen het en hoeven we niets meer te verbergen. Geen wijde kleren meer voor mij! Ik heb gisteren een positiebroek gekocht en vandaag voor het eerst aan, wat een verademing! Van de week komen d'r nog een paar binnen.. Jullie nog leuke website om leuke positiekleding te shoppen?
    Is wel grappig.. Sinds zondag is het bij ons openbaar en weet iedereen het en het lijkt wel alsof mijn buik gisteren "poef" heeft gezegd haha. Nu kunnen we er echt niet meer om heen ;)

Ik sta hier trouwens nog op 5 oktober, maar ben verschoven naar 2 oktober. 13 april hebben wij de geslachtsbepaling!

18. ManSte

ManSte Niet meer actief

Hallo,

ik wil ook graag mee kletsen :)
    Ik ben 26 jaar oud en in verwachting van ons eerste kindje!

Ik heb PCOS, en ben in december 2014 gestopt met de pil. Na bijna een jaar zelf proberen, waarvan ik de laatste 6 maanden niet meer ongesteld was geworden, in november eindelijk doorverwezen naar de gyn.

Hier nogmaals diagnose; PCOS zonder eigen eisprong. Gelukkig bij mijn man alles goed. Ik ben in de december begonnen met clomid, wat gelukkig meteen goed aansloeg, en in januari tijdens de tweede ronde zwanger! Wat was ik gelukkig! Na al die onzekerheid toch nog redelijk snel zwanger van ons eerste kindje.

Ik ben nu precies 13 weken zwanger en alles gaat voorspoedig :) Ik ben helaas wel vanaf de 5e week ontzettend ziek geweest. Ondanks twee emestafase per dag de hele dag overgeven. Gelukkig sinds de 11-12 weken langzaam minder aan het worden.

8 weken en termijn echo waren goed. We zagen het kindje over het scherm dansen. Wat mooi! :)

Tot zover mijn verhaal :) Ik zit ook in de clomid groep in dit forum, maar heb erg lang gewacht om me hier aan te sluiten. Ik was zo onzeker. Zou het kindje wel blijven? Maar ik denk dat jullie dat gevoel allemaal wel kennen :) Nu ik in het tweede trimester zit begin ik langzaam wat zekerder te worden :)

19. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    @julia: Mijn zus reageerde heel verbaasd en emotioneel, haha. Was echt een mooi moment! We waren allebei in tranen.
    @Pinkie: ik herken je probleem, mijn shirts kruipen ook omhoog doordat mijn buik groter begint te worden. En mijn bh's lijken ineens gekrompen, lol.
    @Hay lin: Wat leuk, zo'n fijne reacties he!
    @mimi: Ik denk dat dat echt normaal is hoor, maak je er maar geen zorgen over.
    @ManSte: Welkom!

Mijn datum is trouwens verzet naar 3 oktober.

20. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Welkom Manste!

Wat leuk om te lezen over de shoptripjes! Ik denk echt dat ik ook maar snel een positiebroek moet gaan kopen. Ik heb het geluk dat mn meeste broeken te groot waren en ik ze nu nog aardig pas, maar het begint ineens hard te groeien.

Dames die vandaag echo hebben: succes!! Hoop op allemaal mooie berichten.

Superfijn ook dat bijna iedereen het eerste trimester door is, het gaat hard!

Deel Deze Pagina