Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Wat geweldig al die goede echo's en al die meiden! Gefeliciteerd allemaal. Wij gaan na de volgende echo een afspraak maken voor geslachtsbepaling, dus duurt nog even.

Ik heb na de termijnecho meteen aangemeld bij de kraamzorg. Hier raden ze ook voor 17 weken aan, maar vond meteen doorgeven prettiger. Sta nu mooi op tijd op de lijst. In de 6e maand komen ze langs. Opvang hoeven wij niet te regelen. Ik ben doordeweeks meestal thuis en werk in het weekend, dan is mijn man thuis. Voor nood doordeweeks wil mijn moeder oppassen, dus dat is super. En anders heb ik een oom met een kinderopvang waar ik snel even wat mee kan regelen, maar dat doe ik liever niet.

Libido...tsja...wisselt heel erg hier. Mijn man merkt zelf ook dat hij nu minder behoefte heeft omdat het idee dat er een mini mensje aan het einde zit hem niet zo aanspreekt haha. Gelukkig zijn er ook andere manieren om wel intiem te zijn.

Zijn jullie trouwens al aangekomen? Ik weet dat de meesten al een stuk verder zijn, maar vanaf wanneer merkte je het? Ik merk wel dat mn broeken niet meer lekker zitten enzo door de groeiende buik, maar qua gewicht ben ik nog niets veranderd. Heel gek, niet meer in kleding passen terwijl dit niet door gewichtstoename komt;)

2. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    ♡♡ Uitgerekende datum ♡♡

28 september
    ♡ Lysta, 30 jaar

1 oktober
    ♡Bagheera, 29 jaar, MEISJE

3 oktober
    ♡ Moby123, 27 jaar

4 oktober
    ♡ ManSte

5 oktober
    ♡ Daan3, 25 jaar, MEISJE

7 oktober
    ♡ Pinkie, 28 jaar

9 oktober
    ♡ Hay Lin, 25 jaar

12 oktober
    ♡ Julia26, 32 jaar
    ♡ Mimi1988, 27 jaar

14 oktober
    ♡ Taj87, 29 jaar

15 oktober
    ♡ Irisbloem, 34 jaar

18 oktober
    ♡ Biientjeee, 24 jaar

19 oktober
    ♡ Melk84, 31 jaar

20 oktober
    ♡ Lynn, 29 jaar

21 oktober
    ♡ Rosalyn, 23 jaar
    ♡ Mijntje1990, 26 jaar

23 oktober
    ♡ Flindertje, 27 jaar

28 oktober
    ♡ Bien1990, 25 jaar

(totaal: 18)

♡♡ Afspraken ♡♡

14 april
    ♡ Lynn, afspraak vk

18 april
    ♡ Biientjeee, geslachtbepalings echo ( pretecho)

27 april
    ♡ Pinkie88, afspraak vk

10 mei
    ♡ Bien1990, controle vk

11 mei
    ♡ ManSte, 20 weken echo

18 mei
    ♡ Pinkie88, 20 weken echo

24 mei
    ♡ Mimi1988, 20 weken echo

9 juni
    ♡ Bien1990, 20 weken echo

** Sterretjes **
    * Marissie
    * Pandavliegen

3. ManSte

ManSte Niet meer actief

@bientje; Tussen week 6 en week 11 bijna 3 kilo afgevallen. Door de misselijkheid. Die waren er weer aan rond week 14. En vanochtend +1 kg :( ach ja.. hoort erbij :D En dat niet meer in de kleding passen. Ik had dat van week 8 tot week 13 misschien nog wel erger dan nu. Had vaak opeens heel opgezette darmen. Dat heb ik nu niet meer. Nu is het echt mijn baarmoeder die begint te groeien. Dat voel je ook duidelijk. Dat is dan wel weer leuk :)

Oh, ik zie net op de lijst dat mijm leeftijd er niet bij staat. Ik ben 26

4. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Wat grappig, zoveel meisjes in deze groep! Nu wordt mijn gevoel nog sterker dat ik wél een jongetje ga krijgen, haha!
    libido: Welk libido?! Hier is dat tegenwoordig onbestaand eigenlijk, hihi. Maar dat komt inderdaad ook omdat ik me vaak nog steeds beroerd voel denk ik. Mijn man geeft zelf ook aan dat hij het niet erg vindt, en dat hij het stiekem ook een beetje eng zou vinden, dus voorlopig doen we het gewoon rustig aan op dat vlak :)
    Opvang: Ik moet geen opvang regelen, aangezien ik ga stoppen met werken als de kleine er is en kraamhulp is mij niet zo heel bekend in België. Ik weet dat het wel bestaat, maar ik ken eigenlijk niemand die daar gebruik van maakt en ik hou ook helemaal niet van 'vreemden' in mijn huis. Ik weet dat in Nederland daar heel anders naar gekeken wordt. Sowieso zijn er heel veel verschillen op het vlak van bevallen tussen België en Nederland. We zien nog wel...Niemand heeft er mij al iets van gezegd dat ik dat zou moeten gaan regelen nu, dus ik wacht nog even af...
    Aankomen: Ik ben nu ongeveer een kilo aangekomen.Ik weeg nu evenveel zonder kleren als in het begin van m'n zwangerschap met kleren aan bij de dokter, haha.

5. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    @Manste: ik had ook rond week 13-14 precies 'meer' een buikje dan nu in week 15...gek he! Zouden dat dan toch echt de darmen geweest zijn? Het voelt nu ook weer wat zachter aan', daarvoor stond het echt hard...Nu zie je echt een mooie bolling onder de navel, terwijl daarvoor eerder heel de buik wat opgezwollen was denk ik, maar dat zag er toch ook al uit als een zwanger buikje, hoor!

6. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is de buik ook wat minder bol nu. Darmen zijn een stuk rustiger. Weken lang flink last gehad van obstipatie. Kon je aan mijn darmenbuikje goed zien. Nu dat weer een stuk kalmer is, is de buik ook wat minder rond. Nu is het hoe het eigenlijk hoort te zijn haha.
    En nu gaat inderdaad de baarmoeder steeds meer groeien. Nu voor het 'echie'. :D

7. ManSte

ManSte Niet meer actief

#1147 ManSte, 14 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 apr 2016
    @moby; Wat grappig om te zien dat we zo'n gelijk oplopen qua kwaaltjes en gewicht. Ik ben vandaag 15+2 dus dat is zo'n beetje gelijk.

Ook leuk dat dat in belgie zo anders gaat als hier in nederland. Hier is kraamzorg eerder regel dan uitzondering. Ken eigenlijk niemand die daar geen gebruik van maakt. Wat fijn, stoppen met werken. Ik werk nu vier dagen in de week als vormgever, en ga na de bevalling 3 dagen werken. Mijn moeder past 1 dag op het kindje, en twee dagen naar het kinderdagverblijf.

8. Anonimo

Anonimo Actief lid

6 nov 2015
    200
    8
    18
    NULL
    NULL
    Oh mag ik nog op de lijst?

Anonimo 27 jaar 1e babby en morgen hoor ik wat het is!
    Uitgerekende datum 6 oktober

9. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Super Daan gefeliciteerd!!
    Pinkie ook hier staat t aardig stil kwa libido. Manlief vind t niet heel erg zegt ie en begrijpt t ook. Ik sta 40uur in de week minimaal op m'n benen zodra ik thuis kom ben ik een dwijl.
    Kraamzorg hebben wij ook am geregeld.

10. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Vanochtend de termijnecho gehad, precies 13 weken en alles was goed.. Uitgerekende datum van 20 oktober blijft dus staan.

Wij gaan van 29 april tot 13 mei op vakantie, mijn broertje werkt op een cruise schip en wij gaan twee weken mee varen, want heb hem al veel te lang niet gezien en dan kan ik ook dit leuke nieuws met hem delen.

Op 14 mei (dag na terugkomst) hebben we de pretecho voor het geslacht.

Wat leuk al die meisjes, mijn gevoel zegt ook een meisje. Maar na de echo vanmorgen toch ook wel een jongentje, dus gewoon nog geduld hebben hihi.

Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag?
    Ik ga naar Nijmegen voor de GZ psychologie opleiding, ben gelukkig bijna klaar 😄

11. ManSte

ManSte Niet meer actief

@lynn; wat fijn dat de termijnecho goed was! Is toch een weer een grote mijlpaal. Leuk die cruise! lekker genieten!

Ik heb vanaf het begin echt het gevoel dat het een jongetje is.. maar een meisje is zeker meer dan welkom! nog een weekje wachten :)

12. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    ♡♡ Uitgerekende datum ♡♡

28 september
    ♡ Lysta, 30 jaar

1 oktober
    ♡Bagheera, 29 jaar, MEISJE

2 oktober
    ♡ Daan3, 25 jaar, MEISJE

3 oktober
    ♡ Moby123, 27 jaar

4 oktober
    ♡ ManSte

7 oktober
    ♡ Pinkie, 28 jaar

9 oktober
    ♡ Hay Lin, 25 jaar

12 oktober
    ♡ Julia26, 32 jaar
    ♡ Mimi1988, 27 jaar

14 oktober
    ♡ Taj87, 29 jaar

15 oktober
    ♡ Irisbloem, 34 jaar

18 oktober
    ♡ Biientjeee, 24 jaar

19 oktober
    ♡ Melk84, 31 jaar

20 oktober
    ♡ Lynn, 29 jaar

21 oktober
    ♡ Rosalyn, 23 jaar
    ♡ Mijntje1990, 26 jaar

23 oktober
    ♡ Flindertje, 27 jaar

28 oktober
    ♡ Bien1990, 25 jaar

♡♡ Afspraken ♡♡

14 april
    ♡ Lynn, afspraak vk

18 april

27 april
    ♡ Pinkie88, afspraak vk

10 mei
    ♡ Bien1990, controle vk

11 mei
    ♡ ManSte, 20 weken echo

18 mei

24 mei

9 juni

** Sterretjes **
    * Marissie
    * Pandavliegen

13. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Ik zag ineens dat ik weer op 5 oktober op de lijst stond, dus heb mezelf weer terug gezet naar 2 oktober.

Fijn Lynn, een goede termijnecho!

14. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden de uitslag van t bloed is ook binnen.
    Kans is 1 op de 2000 dus super. Eindelijk genieten nu

15. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Wat leuk druk hier vandaag!

Moby inderdaad geel anders toch hier in België he veel dingen. Wij hebben ook geen kraamhulp hoor! Wat ik me trouwens af vraag, wordt dat vergoed in Nederland?
    Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat vrouwen in België meestal in het ziekenhuis bevallen en daar dan ook een paar dagen blijven, de 'kraamhulp' krijg je dus al in het ziekenhuis.

Lynn luxe seg, een Cruise!;waar gaan jullie naartoe? En wat goed dat alles goed was met de termijnecho! Waarom denk je een jongetje?

Bientje super nieuws! Nu lekker zorgeloos genieten :)

Libido ik voel me er soms wel rot over, want mijn man z'n libido is gewoon nog even hoog. En hij is er altijd heel lief over hoor, maar ik vind het soms wel vervelend om hem altijd af te wijzen...

Geslacht ik denk echt een jongetje! Spannend vind ik het... Heeft eigenlijk al iemand hier een jongetje, of enkel meisjes?

Ik zit nu nog op mn werk, vrij saaie dag met veel springuren vandaag. Om 16u25 ben ik klaar.
    Mijn leerlingen blijven wel heel grappig. Opmerking van de dag 'sjjjjt Jonas! Luister eens! Mevrouw mag welngeen stress hebben he' :-D

16. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    @Pinkie: Ja hier bevalt inderdaad bijna iedereen in het ziekenhuis he, dan heb je de eerste dagen inderdaad al de hulp op de materniteit. Weet jij eigenlijk hoe dat zit zo na de bevalling? Komt er dan toch nog iemand aan huis om het kindje op te volgen of is dat gewoon bij de afdelingen van 'Kind en gezin'? Ik vind dat stiekem trouwens wel een beetje eng...Bevallen in het ziekenhuis (of ziekenhuizen op zich eigenlijk, hihi). Ben ook al de hele tijd aan het uitstellen om een afspraak vast te leggen voor de infosessie in het ziekenhuis over de bevalling zelf en dan krijg je ook een rondleiding daar op de 'bevallingsdienst'. Is dat nu zo gek van mij, maar ik wil over het precieze verloop van de bevalling nog niet zo veel weten, haha...Ik zal me daar toch moeten over zetten binnenkort vrees ik.

17. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    @lynn leuk een cruise! Waarheen??

@kraamzorg; is hier geregeld, opvang gelukkig niet nodig.

@bientje: mooie uitslag! Lekker genieten nu

@vergoeding kraamzorg; hangt Er vanaf hoe je verzekerd bent. Meestal betaal je wel een eigen bijdrage per uur. Ik ben alleen best uitgebreid verzekerd en hoe dat niet te betalen.
    Hoeveel uur je krijgt is ook afhankelijk van je situatie, bevalling etc.

18. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    ♡♡ Uitgerekende datum ♡♡

28 september
    ♡ Lysta, 30 jaar

1 oktober
    ♡Bagheera, 29 jaar, Meisje

2 oktober
    ♡ Daan3, 25 jaar, meisje

3 oktober
    ♡ Moby123, 27 jaar

4 oktober
    ♡ ManSte

7 oktober
    ♡ Pinkie, 28 jaar

9 oktober
    ♡ Hay Lin, 25 jaar

12 oktober
    ♡ Julia26, 32 jaar
    ♡ Mimi1988, 27 jaar

14 oktober
    ♡ Taj87, 29 jaar

15 oktober
    ♡ Irisbloem, 34 jaar

18 oktober
    ♡ Biientjeee, 24 jaar

19 oktober
    ♡ Melk84, 31 jaar

20 oktober
    ♡ Lynn, 29 jaar

21 oktober
    ♡ Rosalyn, 23 jaar
    ♡ Mijntje1990, 26 jaar

23 oktober
    ♡ Flindertje, 27 jaar

28 oktober
    ♡ Bien1990, 25 jaar

♡♡ Afspraken ♡♡

14 april
    ♡ Lynn, afspraak vk

18 april

27 april
    ♡ Pinkie88, afspraak vk

10 mei
    ♡ Bien1990, controle vk

11 mei
    ♡ ManSte, 20 weken echo

18 mei

20 mei
    ♡ Bagheera, 20 weken echo

24 mei

9 juni

** Sterretjes **
    * Marissie
    * Pandavliegen

19. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik denk niet dat er nog iemand komt als je daar niet specifiek om vraagt, ik zal het eens aan ln beste vriendin vragen, die is twee weken geleden bevallen ;)

Ik vind het ook eng hoor, de bevalling! Ik heb mij wel al ingeschreven voor alle infocursussen van het ziekenhuis (over de bevalling, maar ook over borstvoeding enzo), maar die zijn pas in augustus, dus das nu nog een ver-van-mijn-bed-show.

Vind je specifiek bevallen in het ziekenhuis eng, of gewoon bevallen in het algemeen?
    Ik heb lang getwijfeld of ik niet thuis wou bevallen, mijn mama is thuisbevalling van mij, en dat lijkt me wel heel 'gezellig'.
    Maar mijn man zag dat niet echt zitten, en omdat het de eerste keer is en ik niet weet of ik het wel zonder pijnbestrijding ga kunnen enzo, voel ik me misschien uiteindelijk ook meer op mijn gemak in het ziekenhuis.

Hoe zijn bij jullie jullie ouders, de grootouders dus, eigenlijk bezig met de hele zwangerschap?
    Mijn mama is aan het breien geslagen, ze toont me bijna elke dag een nieuw patroontje van nog een truitje dat ze op haar lijst zet, wel super leuk :-D
    Ze heeft nu al bijna een mooi Noors truitje af :)

20. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113

Deel Deze Pagina