Over bevallen: Ik weet niet of ik angstig ben voor de bevalling op zich of gewoon voor het 'ziekenhuisgebeuren'...waarschijnlijk een combinatie van de twee, haha. Thuisbevallen lijkt me heel fijn, maar aangezien zowel mijn moeder als mijn zus hele moeilijke bevallingen gehad hebben, denk ik niet dat dat voor mij weggelegd is. Pinkie: Goed om te weten dat bij jou die infocursussen pas in augustus zijn. Ik vroeg me echt af wanneer je zo'n cursussen best zou volgen, hebben ze dat bij jou erbij gezegd van 'als je zoveel maanden ver bent' of zo? Maar dan zal ik binnenkort toch maar eens horen wanneer ze die hier organiseren en me alvast inschrijven.
@pinki; ik heb gescheiden ouders, dus inclusief schoonouders nu 6 ouders die helemaal door het dolle heen zijn. Ook omdat ze weten dat het bij ons niet vanzelf ging. @bevallen; Ik heb daar (nog) geen angst voor. Ik bedenk me maar dat duizenden vrouwen dat gedaan hebben, en het dan bij mij vast wel zal lukken (duim duim) De vouwen in mijn familie hebben ook vrij gemakkelijke bevallingen, dus ik hoop dat dat voor mij ook zo is. Ik zou op zich wel thuis willen bevallen, maar de zus van mijn man heeft twee extreem moeilijke bevallingen gehad. Dus die vind dat veiliger om het in het ziekenhuis te doen. Dan is er toch altijd een dokter in de buurt mocht er een complicatie zijn. Ik beval wel in een geboortehuis. Is poliklinisch. Dus erin, bevallen, en weer eruit.. haha zo gaat dat hier in nederland.
Whahaha, dat klinkt zo heerlijk! Goh, ik ben niet extreem angstig of zo...maar gewoon het idee aan die cursus met alle details van een bevalling maakt me wat benauwd. Ik weet gewoon liever geen details op voorhand denk ik
♡♡ Uitgerekende datum ♡♡ 28 september ♡ Lysta, 30 jaar 1 oktober ♡Bagheera, 29 jaar, Meisje 2 oktober ♡ Daan3, 25 jaar, meisje 3 oktober ♡ Moby123, 27 jaar 4 oktober ♡ ManSte, 26 jaar 7 oktober ♡ Pinkie, 28 jaar 9 oktober ♡ Hay Lin, 25 jaar 12 oktober ♡ Julia26, 32 jaar ♡ Mimi1988, 28 jaar 14 oktober ♡ Taj87, 29 jaar 15 oktober ♡ Irisbloem, 34 jaar 18 oktober ♡ Biientjeee, 24 jaar 19 oktober ♡ Melk84, 31 jaar 20 oktober ♡ Lynn, 29 jaar 21 oktober ♡ Rosalyn, 23 jaar ♡ Mijntje1990, 26 jaar 23 oktober ♡ Flindertje, 27 jaar 28 oktober ♡ Bien1990, 25 jaar (totaal: 18) ♡♡ Afspraken ♡♡ 14 april ♡ Lynn, afspraak vk 18 april ♡ Biientjeee, geslachtbepalings echo ( pretecho) 22 april ♡ Manse, geslachtsbepaling 22 april ♡ mimi1988, geslachtsbepaling 27 april ♡ Pinkie88, afspraak vk 28 april ♡ Mimi1988, 16 weken echo 10 mei ♡ Bien1990, controle vk 11 mei ♡ ManSte, 20 weken echo 18 mei ♡ Pinkie88, 20 weken echo 20 mei ♡ Bagheera, 20 weken echo 24 mei ♡ Mimi1988, 20 weken echo 9 juni ♡ Bien1990, 20 weken echo ** Sterretjes ** * Marissie * Pandavliegen
Moby goh, ze hadden me gezegd dat sommige cursussen wel snel vol zaten, dus dat ik,die best alvast vastlegde. Heb het gewoon samen gedaan met alle afspraken voor de rest van mijn zwangerschap Augustus was vooral omdat zowel ik en mijn man dan vrij zijn, dus komt goed uit. Maar ik zou het sowieso niet echt nuttig vinden denk ik om dat nu al te doen,,dan ben ik het misschien al vergeten tegen de bevalling :-D Ik begin volgende week wel met een cursus zwangerschapsyoga, spannend!
Ik heb het eens nagevraagd bij mijn vriendin! Er is geen standaard nazorg aan huis, maar je kan wel een vroedvrouw aan huis regelen via Home | Vroedvrouwen.be - VBOV. Dit wordt volledig vergoed door het ziekenfonds. Mijn vriendin heeft een vroedvrouw aan huis en kon het alleen aanraden zei ze!
♡♡ Uitgerekende datum ♡♡ 28 september ♡ Lysta, 30 jaar 1 oktober ♡Bagheera, 29 jaar, Meisje 2 oktober ♡ Daan3, 25 jaar, meisje 3 oktober ♡ Moby123, 27 jaar 4 oktober ♡ ManSte, 26 jaar 7 oktober ♡ Pinkie, 28 jaar 9 oktober ♡ Hay Lin, 25 jaar 12 oktober ♡ Julia26, 32 jaar ♡ Mimi1988, 28 jaar 14 oktober ♡ Taj87, 29 jaar 15 oktober ♡ Irisbloem, 34 jaar 18 oktober ♡ Biientjeee, 24 jaar 19 oktober ♡ Melk84, 31 jaar 20 oktober ♡ Lynn, 29 jaar 21 oktober ♡ Rosalyn, 23 jaar ♡ Mijntje1990, 26 jaar 23 oktober ♡ Flindertje, 27 jaar 28 oktober ♡ Bien1990, 25 jaar (totaal: 18) ♡♡ Afspraken ♡♡ 14 april ♡ Lynn, afspraak vk 18 april ♡ Biientjeee, geslachtbepalings echo ( pretecho) 22 april ♡ Manse, geslachtsbepaling 22 april ♡ mimi1988, geslachtsbepaling 27 april ♡ Pinkie88, afspraak vk 28 april ♡ Mimi1988, 16 weken echo 10 mei ♡ Bien1990, controle vk 11 mei ♡ ManSte, 20 weken echo ♡ Mimi1988, 18 weken echo 18 mei ♡ Pinkie88, 20 weken echo 20 mei ♡ Bagheera, 20 weken echo 24 mei ♡ Mimi1988, 20 weken echo 9 juni ♡ Bien1990, 20 weken echo ** Sterretjes ** * Marissie * Pandavliegen
Heb even mijn leeftijd aangepast. Inmiddels jarig geweest. O ja, en onze volgende echo's tot 20 weken staan er op. Bevalling: mij lijkt het ook eng. Ben eenmaal bevallen met 23 weken, alleen was ons kindje kleiner dan dat dit kindje zal zijn bij de bevalling. Tussen week 20 en 30 ga ik bij de anesthesist lang om te kijken waar ze mij het beste kunnen prikken als ik eventueel een ruggenprik wil. Tijdens de vorige bevalling is deze niet goed gezet en heb ik ondanks dat veel pijn gehad. Dat willen ze deze keer voorkomen mocht ik voor de ruggenprik kiezen. Pinkkie, ben benieuwd hoe de yoga je bevalt. Ik wil dat ook gaan doen. Alleen zei de vk dat dat oas rond weer 24 hoeft. En dan 10 lessen.
Kan iemand mijn afspraken er ook inzetten? 11 mei vk en 24 mei 20 weken echo. Jullie hebben lekker doorgekletst meiden! Hoop terug te lezen
Mimi deze cursus kon vanaf 14 weken, en hij begon toevallig volgende week maar ik doe het ook niet speciaal met het oog op de bevalling ofzo, ik doe gewoon graag yoga
Bevallen.... Tja, ik zie er wel tegenop. Maar je hoort van iedereen dat je er tegen het eind aan toe bent. We zullen zien. Ik heb wel gekozen voor een ziekenhuisbevalling, omdat ik het een veilig idee vind dat alles bij de hand is mochten er complicaties zijn. En ook voor als ik pijnstilling nodig heb. Dat verwacht ik wel, ben niet zo stoer Kraamzorg, we hebben nogal veel aanbieders hier. Mijn man en ik gaan dit weekend een keus maken en inschrijven, nog keurig netjes voor de 15 weken. Opvang ga ik in de meivakantie eens naar informeren. Heb denk ik in eerste instantie maar een halve dag nodig, aangezien de oma's willen helpen en ik parttime ga werken met tot de zomervakantie nog een dag ouderschapsverlof. En zwangerschapscursussen, hier raden ze aan vanaf een week of 24/25 en dan een keer of 10. Ik twijfel tussen zwangerschapsgym en zwangerschapsyoga. Wil misschien ook iets van zwangerschapszwemmen erbij gaan doen. Lijkt me verderop wel fijn met die dikke buik en goed om een beetje in conditie te blijven voor de bevalling.
Dag Dames! Over de bevalling....in het pakket van de blije doos zat bv een soort reclame voor zalf voor anale problemen. Daardoor dacht ik....oke... Vriendin vraagt of ik me zorgen maak over de bevalling. Bij de vraag denk ik meteen nee. Weten dat zoveel vrouwen me voor zijn gegaan en ons lijf is ervoor gemaakt. Het vertrouwen in mezelf en in de mensen die er op dat moment voor ons zijn. Voor mij een ziekenhuis bevalling ivm een wenteltrap in huis. Daardoor kan er geen brancard naar beneden. Beneden in de huiskamer bevallen dat is het gewoon niet! Dus, ik heb er allang vrede mee. Wel bijzonder dat als je wel thuis kan bevallen en je wilt in het ziekenhuis dat je dit dus zelf moet betalen! Wist ik niet. Nu heb ik een verklaring waardoor het valt onder een medische reden. Wil iemand mij op 13 oktober zetten? Heb morgen echo en zaterdag geslachtsbepaling....kijken of ik mijn nieuwsgierigheid kan bevredigen.
Ik zie niet echt tegen de bevalling op..ik denk maar zo: het moet er toch uit haha Ik beval in een geboortehuis in het ziekenhuis. Gelukkig zo goed verzekerd dat ook dit gewoon vergoed wordt. Ik ga ook eens kijken voor zwangerschapscursussen. Lijkt me toch wel fijn.
♡♡ Uitgerekende datum ♡♡ 28 september ♡ Lysta, 30 jaar 1 oktober ♡Bagheera, 30 jaar, Meisje 2 oktober ♡ Daan3, 25 jaar, meisje 3 oktober ♡ Moby123, 27 jaar 4 oktober ♡ ManSte, 26 jaar 7 oktober ♡ Pinkie, 28 jaar 9 oktober ♡ Hay Lin, 25 jaar 12 oktober ♡ Julia26, 32 jaar ♡ Mimi1988, 28 jaar 13 oktober ♡ Irisbloem, 34 jaar 14 oktober ♡ Taj87, 29 jaar 18 oktober ♡ Biientjeee, 24 jaar 19 oktober ♡ Melk84, 31 jaar 20 oktober ♡ Lynn, 29 jaar 21 oktober ♡ Rosalyn, 23 jaar ♡ Mijntje1990, 26 jaar 23 oktober ♡ Flindertje, 27 jaar 28 oktober ♡ Bien1990, 25 jaar (totaal: 18) ♡♡ Afspraken ♡♡ 14 april ♡ Lynn, afspraak vk 15 april ♡ Irisbloem, echo 16 april ♡ Irisbloem, geslachtsbepaling 18 april ♡ Biientjeee, geslachtbepalings echo ( pretecho) 22 april ♡ Manse, geslachtsbepaling 22 april ♡ mimi1988, geslachtsbepaling 27 april ♡ Pinkie88, afspraak vk 28 april ♡ Mimi1988, 16 weken echo 10 mei ♡ Bien1990, controle vk 11 mei ♡ ManSte, 20 weken echo ♡ Julia26, afspraak vk 18 mei ♡ Pinkie88, 20 weken echo 20 mei ♡ Bagheera, 20 weken echo 24 mei ♡ Mimi1988, 20 weken echo ♡ Julia26, 20 weken echo 9 juni ♡ Bien1990, 20 weken echo ** Sterretjes ** * Marissie * Pandavliegen[/QUOTE]
Lijst ook weer aangepast, mijn leeftijd aangepast, Afspraken van Julia en Irisbloem erbij gezet + bevallingsdatum Irisbloem aangepast. Veel plezier vandaag Irisbloem!!
Kan iedereen die lijst gewoon aanpassen? Gewoon kopieren en plakken? Omdat Julia dat zo vraagt of iemand dat wil doen. Ik heb maandag een afspraak bij de vk. Om naar het hartje te luisteren. Zelf erbij zetten?
Ik zie wel een beetje op tegen de bevalling om eerlijk te zijn. Tis meer dat ik totaal niet weet wat ik moet verwachten @ cursussen ik ga vanavond naar zwangerschapszwemmen samen met m'n schoonzusje die is namelijk ook zwanger!
Taj Als je bij die lijst op quote drukt onderaan de post kan je hem zelf aanpassen. Moet je alleen even de quote code weghalen aan het begin en einde van het bericht Bientje Ben benieuwd hoe je het vindt! Ik twijfel nog heel erg of ik echt een zwangerschapssport wil doen. Heb een hekel aan in groepsverbanden iets doen (sporten) en ik wandel liever een eind met mn man De bevalling...pff... Ik ga sowieso voor het ziekenhuis (heb ook aanvullende verzekering genomen dit jaar zodat de eventuele eigen bijdrage vergoed wordt). Mn oma en moeder hadden beide een placenta die bleef zitten en ze waren beiden zegmaar bijna doodgebloed... Niet echt een fijn vooruitzicht. Daarnaast zit ik met rugproblemen waardoor het maar de vraag is of het niet verstandiger is een keizersnede te doen. Blijft gewoon spannend. Update JEEEEHJ de eerste 12 weken zitten erop!