Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Irisbloem ons kamertje is nog niet klaar hoor. Dit zijn Foto's van de advertentie. We hebben hem vanmiddag opgehaald via zo'n vraag en aanbod site op Facebook. Was er verliefd op! En leuk prijsje :) De klamboe zit er ook bij. Als de 20 weken echo goed is gaan we het kamertje verder klaar maken en de boel in elkaar zetten.

Wat betreft de olie, ik had eerst eigen merk van Kruidvat, maar ben nu overgestapt op de mama buikbalsem van Zwitsal. Superfijn en trekt snel in! Je kan hem ook via internet bestellen.

Taj wij hadden voor ik zwanger raakte ook al namen, maar dat is 6 jaar terug haha en nu inmiddels toch onze smaak wat veranderd of mensen te dicht in onze omgeving die de namen gebruikt hebben. Vind het maar lastig. En qua eten, ja het is inderdaad een gedoe. Ik was sla van de supermarkt niet extra. Is al gewassen toch? Als ik fruit met schil eet spoel ik het wel extra af en als ik twijfel of ik iets mag google ik altijd even in combinatie met voedingscentrum/voedingswijzer. Dat is volgens het ziekenhuis een betrouwbare site met steeds actuele informatie. Via zwangerschapspagina en andere sites zijn het toch allemaal individuen die ergens wel of niet iets gehoord hebben.

2. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Wat een gezellig geklets hier meiden!

Zo heb even een paar blz terug moeten lezen, dus reageer soms op oude berichten! Sorry!!

@ buikjes: zie al mooie buikjes voorbij komen! Heel gaaf! Zal eens kijken of ik mijn buikfoto ook kan uploaden.

@kinderkamer: leuk te zien dat er hier meiden zijn die ervoor kiezen om tweedehands kamertje kiezen. Wij doen dat zelf ook. Zat eerst in een andere groep waar alles nieuw gekocht moest worden anders was het vies etc.
    ik heb nog veel dingen uit mijn babytijd :)

@Manste: wat leuk een jongen! Gefeliciteerd!! Ik ben ook via mmm zwanger geworden maar ik krijg ook niet elke 4 weken een echo hoor ;) in het begin was het eerder dan normaal. Maar voor de rest heb ik geen extra echo’s.

@moby: ben je inmiddels weer een beetje opgeknapt? En gefeliciteerd met een meisje!

@ Soort: gefeliciteerd met een jongen! Leuk! Zeker als het ook jullie wens was!

@ Namen: meisjes namen hadden we al voordat we uberhaupt wisten dat het een meisje was. Jongensnamen nog niet. Sinds vandaag zijn we er echt uit qua naam. Zijn bijna in staat om al geboortekaartjes te gaan bekijken haha.

@ rosalyn: je hebt speciale zwangerschapsnavelpiercings he!

@ placenta: werd ook aan mij gevraagd, ik heb geen flauw idee. Volgens mij ook nooit verteld of ik was te druk met staren naar ons kleintje op de echo haha.

@julia: mooi kamertje hoor! En wat gaaf dat je de kleine voelt!

@buikcreme: ik gebruik die van de zwitsal en etos. Trekt snel in, vind het heerlijk spul!

@rauwe groente wassen: ik was ook niet extra. Nooit zo bij stilgestaan eigenlijk.
    Mijn VK gaf ook te kijken bij voedingscentrum als je twijfelt.

Vandaag bij prenatal geweest en nieuwe bh’s gekocht. Zit toch best wel beter haha.

3. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Leuk Bagheera dat je nog spullen uit je eigen babytijd hebt! Is toch wel heel bijzonder. Ik heb mijn commode nog, maar die doet nu dienst als 'gewoon' kastje. Jij zal binnen nu en een paar weekjes ook je dochtertje gaan voelen!!

4. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    Ik heb een navelpiercing. :) Ik heb hem nog steeds in. Als het vervelend gaat zitten, ga ik hem uit doen. Er zijn speciale zwangerschaps piercings, daar zou je eens naar kunnen kijken. :)

5. Soort

Soort Actief lid

1 nov 2015
    496
    45
    28
    Wie vindt het ook zo lastig om te kiezen welke maat kleertjes je koopt?

Ik heb nu een paar kleertjes maat 50 en iets meer 56.

Wil niet teveel kleertjes maat 50 hebben omdat dat maar voor heel even is.. En als je pech hebt past je baby daar wellicht al helemaal niet in😂

Maar te grote kleertjes vind ik ook echt niet kunnen... Dus tja dan toch maar iets in maatje 50.

Waah lastig, keuzes, keuzes..

6. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Soort ik vind t ook erg moeilijk kwa maat heb idd een aantal maat 50 gekregen en een aantal 58.

Hebben jullie ook al z'n last van jullie onderrug?

7. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Kleertjes vind ik ook heel moeilijk, ik heb nog niks gekocht, maar wel heel veel kleertjes van m'n zus haar kinderen gekregen...die moet ik binnenkort allemaal eens 'uitsorteren' per maat en geslacht, dat gaat nog een hele klus worden, want alles steekt door elkaar!

Bientje: Ik heb ook al snel last van m'n rug! Bij het minste dat ik doe voel ik het eigenlijk al. Vandaag hebben m'n vriend en ik nog wat geklust...maar ik zat er eigenlijk gewoon maar bij, haha. Ik had wel heel het huis gepoetst vanmorgen, dus ik vond het wel genoeg zo :)

Wat betreft voeding: Ik was wel alle rauwe groenten en fruit extra goed, maar uiteindelijk zie je niet wat 'goed gewassen' nu precies is, he! Ik vind het best wel lastig. Op restaurant laat ik alle rauwe dingen voorlopig maar liggen, die schuif ik dan door naar m'n vriend :)

8. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Veel geschreven!

Namen wij hebben vier namen (twee meisjes, twee jongens), al van voor de zwangerschap, maar ik wil eerst echt weten wat het wordt voor we een definitieve beslissing nemen. Ik kan me zo voorstellen dat ik ineens een heel ander idee krijg. Ik ben bijvoorbeeld tijdens de zwangerschap nu al een meisjesnaam tegengekomen waarop ik meteen helemaal verliefd was, maar m'n man vind hem niet bij de rest passen.

Olienik gebruik de olie van het Kruidvat, lijkt heel erg op bio-oil maar veel goedkoper;)

Kleertjes ik zorg dat we enkele zaken kn maat 50 in huis hebben, en dan wat meer 50/56. Denk dat dat ook wel duidelijker wordt als we wat verder in de zwangerschap zijn en we weten hoe groot het kindje geschat wordt :)

Eten ik ben immuun voor toxoplasmose, dus ik hoef me niet druk te maken over groenten, maar ik denk dat sla uit een zak wel ok is hoor!
    Ik vind het soms ook moeilijk om te bepalen wat nu overdreven voorzichtig is en wat niet. Zo at ik de eerste weken ook geen spiegeleieren meer (die ik super lekker vind!). Maar toen las ik dat rauwe eieren enkel gevaarlijk zijn voor salmonella, maar salmonella is niet echt gevaarlijk voor je kindje, enkel voor jezelf.
    En als je de eieren afwast voor je ze gebruikt, is de kans 1 op 20000 dat er salmonella in de eierdooier zit.
    Dus die kans neem ik nu gewoon, en ik geniet weer af en toe van een spiegeleitje :)

Ik voel ons kindje ook nog niet, ik kijk er heel erg naar uit! Ik begin ook stiekem weer een beetje ongerust te worden, het is alweer heel lang geleden dat we ons kindje gezien hebben.
    Ik kijk dus echt wel uit naar woensdag!

9. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    namen wij hebben al een jongensnaam. Voor mijn man staat hij. 100% vast. Ik heb eigenlijk nog een naam die ik net een tikje leuker vind, maar hij helaas niet. Lastig...

Kamertje wij hebben ook een tweedehands kamertje. Commode en ledikantje kunnen overnemen van vrienden. Ga hem volgende maand verven (zitten kleine beschadigingen op) en we kopen een nieuw matrasje + dekentjes en lakentjes.

Kleertjes wij kopen denk ik drie setjes in maat 50 en 4 of 5 in 56. Stuur mijn man na de geboorte wel naar de Hema of bestel wat online. Ik was zelf ruim 8 pond en heb nooit in 56 gepast. Ben nu niet zo groot meer haha (1.65). Tzt zullen we ook wel horen waar de kleine man op geschat wordt.

Echo donderdag mogen we al weer naar onze kleine man kijken. We hebben nog elke twee weken Eem echo in het zh. Gisteren was bij een extern echobureau.
    Wel fijn datwe nog even mogen kijken voordat we een weekje op vakantie gaan.

Hebben jullie ook al dat de tepels zo veranderen? Volgens mij zijn die van mij al klaar om melk te geven. Moest gewoon lachen m hoe ze er nu uit zien haha..

10. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    @Bientje: Ja, vooral aan het einde van de dag, dan MOET ik gaan zitten!!!

Namen Ik heb zelf al een jongensnaam op het oog. Meisjesnamen vind ik lastiger.... Maar we zijn er nog niet actief mee bezig geweest.

Kamer We hebben al wel tijd gestoken in de kamer. Bedacht wat we ongeveer willen. Op dit moment is de babykamer nog een werkkamer, en die zijn we dus aan het verhuizen naar de schuur. Die moet geisoleerd en verbouwd worden. Als de werkkamer leeg is, kunnen we echt beginnen! Heb er echt zin aan!

Eten Ik let er echt niet op... Ik eet ook vrij gezond dus dat is niet zo'n probleem denk ik. Ik let er alleen op dat ik bepaalde soorten vlees en vis niet eet. En dat alles goed gaar is. Maar verder maak ik me er niet heel erg druk om. :)

11. ManSte

ManSte Niet meer actief

@kleertjes; vind het ook lastig. Ik heb het meeste maat 56, en drie pakjes maat 50. Als hij klein is kan ik altijd nog wat bijhalen.

@rugpijn; helemaal geen. Maar gisterenavond wel ontzettend last van mijn maag :(

12. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Manste, wat bedoel je juist met een 'pakje'? Is dat dan een rompertje, broekje en bovenstuk? Ik snap gewoon nog niet veel van die babykleertjes, haha...ik zie of snap het verschil vaak ook niet tussen een pyama'tje en 'overdagkleertjes', maar dat ligt volkomen aan mij denk ik! :p Ik moet me daar nog in gaan verdiepen!

Ik durf toch ook geen spiegelei meer te eten, en dat eet ik zo graag! Weten jullie of je eigenlijk salami mag eten? Ik hoor zo veel tegenstrijdige dingen...Is niet gekookt maar wel bewerkt...volgens vk mocht het wel, maar ze vond het ook een lastige. Filet de saxe (gerookt vlees) mocht dan weer niet.

13. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Ik heb een salami/cervelaat discussie gehad met mn vk. Mag niet want is rauw, slager zegt gekookte cervelaat mag wel gewoon. Beste wat je ken doen is het op een tosti of pizza eten dan is het warmen geweest als 100 graden dus mag t weer wel. Of even opbakken voor je t op brood doet. Al met al vervelend want ik hou er van haha

14. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik vertrouw voor salami op het volgende artikel Zwanger en salami | Mens en Gezondheid: Zwangerschap.
    Zij zeggen dat de toxo ook uitgeschakeld wordt door drogen en door zoutconcentratie. En salami is gedroogd en gezouten ;)

Moby de eitjes moet je zelf weten, maar ik vind het een berekend risico :) rauwe eieren hebben verder niks te maken met Listeria of toxo, dus het is enkel een risico voor jezelf.

Ik denk trouwens dat kindjes de eerste weken niet echt overdagkleren/nachtleven dragen? Ik denk dat ze eigenlijk gewoon de hele dag een pyjamaatje dragen? Dat zie ik toch bij m'n beste vriendin :)
    Behalve misschien als het echt voor een speciale gelegenheid is ofzo. Maar zo'n kindje slaapt nog zoveel, dat ga je nog niet in een jeansbroekje stoppen denk ik, om dat dan elke keer uit te doen als ie een dutje gaat doen :-D

15. IrisBloem

IrisBloem Fanatiek lid

9 okt 2015
    1.332
    537
    113
    Vrouw
    Docent
    Delft
    Leuk dat jullie ook al zo met dingen als "wat wel en niet eten en wie heeft nou gelijk".

@kleertjes...ik heb al het een en ander gekregen van vriendinnen en mensen van de sportschool waar ik werk. Verder heb ik straks zes weken zomervakantie en ga ik me dan verdiepen in wat er echt handig is en wijsheid

@rugpijn...ik ben een hernia patiënt maar ervaar geen rugklachten tot nu toe. Denk dat dit later wel zou kunnen komen.

@namen...sinds ik vorige week heb gezien dat ik een meisje verwacht, vallen alle twijfels van namen weg.
    Van jongens namen had ik er vier, meisje 1. De kleine meid in mijn buik heet Jetmarie.
    Mijn moeder wil ik graag vernoemen, toch een verbastering ervan. Ook mijn zus en vader en voogd zal ik hierin gebruiken.

Vandaag voor het eerst zelf het hartje kunnen horen met de doppler die ik nu toch al een aantal weken in huis heb. Iedere zondag ochtend geprobeerd. Nu gevonden. Geweldig!

Fijne zondag allemaal X

16. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Irisbloem, wat goed dat jullie naam al vast staat! Nu kan je er alvast aan wennen :)

Pinkie: Ik heb me gisteren toch ook een pak salami gekocht hoor omdat de vk het wel ok vond.
    En van de kleertjes: ik ging er ook van uit dat bij kleine baby'tjes een soort pyama'tje met voetjes aan (geen idee hoe zo'n ding noemt!) en een mutsje wel voldoet voor de eerste dagen, maar iedereen begint altijd over vestjes en broekjes en hele outfits tegen mij, dus daarom dacht ik dat ik gewoon raar was!;)
    Ik zal het allemaal nog wel eens opzoeken tegen dan, nog tijd genoeg!:)

Ik ben aan het zoeken naar een mooie luiertas...ik vind een felgekleurde tas wel leuk omdat m'n kinderwagen al zo grijs is. Iemand ideeën? Ik had er een mooie groene gezien van het merk Lief, maar ik zie dat dat een model is dat ze niet meer verkopen...nu hebben ze enkel roze en blauwe en dat vind ik niet zo leuk.

17. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik heb een heel meningsverschil over de luiertas met m'n man :-D ik wil juist een neutrale, die bij elke outfit past. Mijn man vind dan weer dat het in dat geval lijkt alsof,ie met een handtas rondloopt, en wil een heel kinderlijke :-D de gulden middenweg is hier dat we gewoon elk ons goesting gekocht hebben :p

Ik heb tweedehands, in perfecte staat de eerste tas gekocht (van lassig)

En mijn man heeft via eBay de tweede gekocht :-D was heel goedkoop, dus ik vrees wel wat voor de kwaliteit.

18. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Heb t even opgezocht voor je. Niet dus 😔. Heb t gelukkig nog niet gegeten maar t word wel steeds beperkter wat we mogen haha. En ik vind t allemaal zo lekker

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,3 KB
      Weergaven:
      3
  19. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    kleertjes ehm.... Ik heb er ook nog geen verstand van. Wel wat gekregen, maar zover ben ik nog niet eigenlijk

Salami ik vertrouw op de site van het voedingscentrum en eet het dus niet zo, maar wel lekker op mijn pizza of tosti. Manlief heeft me beloofd op het kraambed te verwennen met broodjes salami, filet americain en een fles rode wijn haha

Irisbloem mooie naam! Leuk! Als het een meisje is zou ik ook graag als 2e naam mijn moeder willen vernoemen, maar dat weet ze nog niet. Zal dan Dian of Diane worden denk ik. Eerste naam wel wat ideeën over, maar nog niet vast.

Pinkie leuke tassen!! Slim om dan gewoon twee te doen

20. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Salami eet ik alleen op de pizza of tosti. Heb gelezen dat salami deels rauw is.

Kleertjes in het begin slapen de kindjes nog veel in hun kleertjes die ze overdag aan hebben. Tenminste, dat is wat mij vertelt is. Wij gaan in het begin voor lekkere zachte broekjes/truitjes/boxpakjes. Als we op visite gaan dan kunnen we nog altijd switchen.

Luiertas grappig pinkie dat jullie er twee hebben! Wij hebben er 1 van joolz die bij de wagen past en bij elke outfit (zwart). Ik snap jou dus wel ;)

Deel Deze Pagina