Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soort

Soort Actief lid

1 nov 2015
    496
    45
    28
    Goed verhitte salami mag echt hoor, eet ik ook!
    Maar eet weer geen rauw/zacht gekookt ei..

Oke qua kleertjes zorg ik gewoon voor 4 setjes maat 50 en de rest 56.
    En online is het zo besteld als ik tekort kom ja:)

Grootte van kindje schatten ze wel ja maar je hoort zo veel dat dat vaak toch erg afwijkt.. Ik was een kleine baby, 47 cm en mn vriend 56 haha😎
    Ons jochie is tot nu toe telkens precies gemiddeld qua meting, dus ik duim voor een maatje 50 baby:)

2. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Taj, is toch evengoed leuk om nu het kamertje al klaar te hebben.

Kleertjes, ik heb twee setjes kleertjes (broekje en truitje) van 50 en twee van 56. Rompertjes heb ik 50/56 en nog een maat groter. Ik vermoed dat ik voor de bevalling nog wat kleertjes zal krijgen en wil ook nog niet te veel gaan kopen. Hoe dichter ik bij de bevallingsdatum kom hoe meer echo's ik krijg dus mochten ze dan een kleine baby verwachten kan ik nog wat extra kopen voor maat 50 als ik er dan nog maar weinig van heb of juist nog wat van 56.

Irisbloem, leuk dat je nu het hartje ook zelf kunt vinden. Zal misschien nog niet elke week even snel lukken (of soms zelf een dagje niet) maar daar moet je geen zorgen over maken. Gisterochtend had hij bij mij ook niet echt zin (hoorde maar heel af en toe het ruisje en ik luister ook nooit lang, ik denk dat hij zich weer verborg) en 's avonds nog eens eventjes geprobeerd en toen had ik hem wel meteen even gehoord.

Voeding: Ik was de voorgewassen sla uit de winkel ook niet nog eens extra. Ook nooit over na gedacht. Ik heb wel op internet de voedingslijsten eens doorgelezen maar daar werd ik alleen maar koppig van, vooral als ze over zaken als kaneel beginnen en waarschuwen dat deze ook in de thee zit en je dus al heel snel veel binnen zou krijgen. Nergens vanaf hoeveel het schadelijk kan zijn dus persoonlijk vind ik het ook wat paniek zaaien.
    Ik let idd op met rauwe groenten, maar wat ik anders ook rauw at (en dat is eigenlijk alleen maar fruit en sla, komkommer en tomaat of iets dergelijks en dat waste ik altijd al (behalve als deze al voorgewassen was)) eet ik nu nog ongekookt.
    Verder hebben andere landen ook nog andere regels wat veilige voeding voor zwangeren betreft wat mij ook de nodige vragen oproept. Ik gebruik de lijst van voedingscentrum als een richtlijn en vertrouw verder op mijn gezonde verstand. Hoe meer ze onderzoeken van voedingsmiddelen, des te minder dat je mag (ook als je niet zwanger bent, hamblokjes zijn inmiddels al mogelijk kankerverwekkend). Voedingsadviezen op fora zou ik niet vertrouwen aangezien iedereen een andere opvatting heeft (de een is superstreng qua eten en beweerd dat je maanden voor je zwanger bent al voedingsstoffen moet laten wegens de incubatietijd van eventuele parasieten en bacteriën en de ander denkt wat losser).

Olie/creme: Momenteel gebruik ik creme van zwitsal (niet speciale voor de zwangerschap maar ik had nog een bus vol) en ik heb ook de mamacreme van de etos. Trekken beide vrij makkelijk in.

Luiertas: ik ben van plan om er zelf een te maken. Mijn moeder heeft nog een patroon van toen zei hem gemaakt had toen ze in verwachting was van mij en die was blijkbaar heel handig.

3. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    #1363 Pinkie88, 24 apr 2016
    Laatst bewerkt: 24 apr 2016
    Is het in Nederland trouwens ook binnenkort Moederdag? :)

Ik vind het wel bijzonder! Eigenlijk mijn eerste Moederdag als mama, ook al zit ons kindje nog veilig in de buik. Wij zijn op Moederdag op vakantie met mijn ouders, dus zal vooral.rond mijn mama draaien, maar m'n man heeft toch al gezegd dat ie ook voor mij,iets gaat bedenken ;)

Oh en nog een vraagje, voelen jullie de baby al? Ik,voel echt nog helemaal niets, geen belletjes, plopjes, kriebeltjes, ... Of,toch niet dat ik me er bewust van ben :)
    Ik weet wel dat het bij een eerste wat langer kan duren, maar ik zou hem/haar zo graag voelen :-D
    Komt waarschijnlijk ook omdat het alweer een tijd geleden is dat we de kleine nog gezien hebben :).

4. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Wat leuk Lysta zelf een luiertas maken! Zo creatief ben ik niet hoor :p benieuwd naar het resultaat straks

Pinkie ja hier is het ook over 2 weken Moederdag. Ik heb me ook wel afgevraagd of ik het met 15 weken echt al kon voelen en het me niet verbeeld. Maar ik ben er steeds meer van overtuigd. Dat gekriebel voelt echt anders dan wat ik ooit gevoeld heb. Al is het soms maar heel licht. Nog even geduld, dan kan jij er ook van genieten!

5. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Zo, heb mn best maar eens gedaan om alles bij te lezen!

Gefeliciteerd voor de dames die weten wat ze krijgen, wat ik zo onthouden heb een aantal jongetjes en een misschien meisje erbij. Superleuk!

Leuk kamertje kwam er ook langs. Wij wachten nog eventjes. Mn man moet bijna afstuderen (deeltijdstudie naast zn werk) dus die probeer ik nog zo min mogelijk te belasten met extra dingen nu. We hebben nog tijd genoeg :).

Ik gebruik ook de Mamabuik crème van zwitsal, heerlijk spul! Zeker nu het langzaamaan mn buik begint op te rekken. Gek gevoel soms.

Ben nu overigens echt gesloopt, 50 uur in de benen is toch wel erg veel. Ben benieuwd hoe ik het zomerseizoen ga trekken. Gelukkig is dan mn collega weer genezen van de operatie.

Wat bijzonder dat sommigen de baby al kunnen voelen!!

Fijne avond nog allemaal!

6. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Ook ik heb weer bij gelezen, leuk zoveel berichtjes :)

Namen - we hebben 3 mooie meisjesnamen en 1 jongensnaam. Wanneer we weten wat het wordt (14 mei), gaan we nog wat gerichter zoeken.

Babykleding - wij hebben nog niets gekocht, maar ik ga voor 3 a 4 setjes in maat 50 en verder 56.

Babykamer - we hebben twee keer een tweedehands kamertje bekeken van bekenden, maar toch niet helemaal onze smaak. Na onze vakantie, we gaan vrijdag weg tot 14 mei, gaan we serieuzer op zoek naar een kamertje.

Mama crème - die ga ik deze week aanschaffen, er begint nu heel licht een buikje te komen, eigenlijk nog niet te onderscheiden haha. Riem moet nog net zo strak als anders.

Eten - ik wil ook niet te kieskeurig doen, dus gesneden sla was ik niet extra. Ik let wel op bij bepaalde vlees- en vissoorten. Gaan vanaf zaterdag twee weken cruisen op de Middellandse zee (Italie, Griekenland, Turkije), dus dan nog wel extra opletten. Gelukkig is mijn broertje de chef kok op het cruiseschip, dus die denkt vast goed met mij mee :)

Helaas hier nog steeds ziek, veel misselijk nog en regelmatig bijna flauw vallen. Hoop echt dat dit met 2 weekjes beter is. Al beloofd het cruisen ook niet veel goeds, toen ik niet zwanger was moest ik ook een week lang overgeven, vanwege zeeziekte. Dus dat wordt flink medicijnen meenemen.

7. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    ♡♡ Uitgerekende datum ♡♡

28 september
    ♡ Lysta, 30 jaar, Verassing

1 oktober
    ♡Bagheera, 30 jaar, Meisje

2 oktober
    ♡ Daan3, 25 jaar, meisje

3 oktober
    ♡ Moby123, 27 jaar

4 oktober
    ♡ ManSte, 26 jaar Jongen

6 oktober
    ♡ Anonimo, 27 jaar, Jongen

7 oktober
    ♡ Pinkie, 28 jaar

9 oktober
    ♡ Hay Lin, 25 jaar

12 oktober
    ♡ Julia26, 32 jaar
    ♡ Mimi1988, 28 jaar, Jongen

13 oktober
    ♡ Irisbloem, 34 jaar Meisje

14 oktober
    ♡ Taj87, 29 jaar

18 oktober
    ♡ Biientjeee, 24 jaar Jongen

19 oktober
    ♡ Melk84, 31 jaar

20 oktober
    ♡ Lynn, 29 jaar

21 oktober
    ♡ Mijntje1990, 26 jaar

22 oktober
    ♡ Rosalyn, 23 jaar

23 oktober
    ♡ Flindertje, 27 jaar

28 oktober
    ♡ Bien1990, 25 jaar

(totaal: 18)

♡♡ Afspraken ♡♡

22 april
    ♡ mimi1988, geslachtsbepaling

27 april
    ♡ Pinkie88, afspraak vk

28 april
    ♡ Mimi1988, 16 weken echo

6 mei
    ♡ Rosalyn, geslachtsbepaling 16 wkn

10 mei
    ♡ Bien1990, controle vk

11 mei
    ♡ ManSte, 20 weken echo
    ♡ Julia26, afspraak vk

14 mei
    ♡ Lynn, geslachtsbepaling 17 wkn

18 mei
    ♡ Pinkie88, 20 weken echo
    ♡ Lysta, 20 weken echo

20 mei
    ♡ Bagheera, 20 weken echo

24 mei
    ♡ Mimi1988, 20 weken echo
    ♡ Julia26, 20 weken echo

30 mei
    ♡ Lynn, 20 weken echo

3 juni
    ♡ Rosalyn, 20 weken echo

9 juni
    ♡ Bien1990, 20 weken echo

** Sterretjes **
    * Marissie
    * Pandavliegen

8. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Oh bah Lynn wat naar zeg dat je nog zo ziek bent! Ik hoop dat je toch van de cruise kunt genieten, want het klinkt fantastisch!

9. Anonimo

Anonimo Actief lid

6 nov 2015
    200
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hai hai!

Leuk om de lijst roze en blauw te zien kleuren! Ik reageer even generiek :)

@voelen van de baby
    Yes! Ik heb hem al gevoeld! Het is nog dat ik er echt een moment voor moet nemen maar dan is het er zeker! Voelt als een gevulde blaas waar iets in beweegt :) hoe zouden jullie het omschrijven?

@rauw eten
    Ik hou ook de website van voedingswijzer aan. Let er zeker op maar ben ook geen paria. Dus geen gewassen sla nog een keer wassen ;)

@kamertje
    Leuk om de kamertjes voorbij te zien komen! Wij wachten tot na de verhuizing die voor ons in juli in plaats gaat vinden. Gaan ook voor 2e hands. We gaan voor massief eiken, solide en duurzaam.

@ 20 weken echo
    Zijn jullie ook al een beetje nerveus voor deze echo?

@ ziek zijn
    Wat naar voor de dames dat jullie nog ziek zijn!! Hier gaat het juist weer goed, voel me weer de oude.

10. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn om te lezen dat jullie je ook geen zorgen maken om voorverpakte sla. Het is inderdaad ook zo dat je tegenwoordig bijna niks meer mag als je het hele world wide web moet geloven.
    Salami eet ik sowieso niet op brood. Wel op de pizza.

Ik ga morgen even alles goed lezen via de laptop. Dan is ook beter te reageren op alles.
    Voor nu weltrusten!

Oja moederdag op 8 mei. Ik had er ook bij stilgestaan. Hoewel de kleine nog in de buik zit vind ik het wel al een bijzonder idee. :) We zijn immers toch wel al een beetje mama allemaal.

11. ManSte

ManSte Niet meer actief

#1371 ManSte, 25 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 apr 2016
    kleertjes; Ja, dat bedoel ik :) Ik heb nog eens door de kratten van mijn zus gesnuffeld en heb nu echt van alles. Ik heb van die zachte stoffen broekjes, rompertjes, longsleeves, truitjes, twee vestjes en van die pakjes met voetjes eraan. Alles een paar in maat 50 en een paar in maar 56. Ik denk dat ik wel voorzien ben :)

kindje voelen; Ik voel het kindje wel af en toe. Maar lang niet iedere dag. Meestal alleen als ik heel rustig op de bank zit. Als ik gewoon bezig ben, dan merk ik het in ieder geval nog niet.

salami; Durf het alleen op de pizza te eten... maar vind het ZO lekker :) `verder niets wat rauw is. (kaas/vlees) en groente was ik toch maar een keer extra. Baat het niet, dan schaad het niet :)

20 weken echo; Die heb ik over twee weken alweer. Ik ben op zich wel nerveus. Ik heb wel echt het gevoel dat het goed zit. Maar het blijft natuurlijk wel een hele mijlpaal :) Ben wel blij als ik die weer gehad heb.

12. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    20 weken echo is ook een spannend moment. Toen wij wisten dat onze dochter het niet zou gaan halen en wij om de twee weken een echo kregen, vond ik de 20'weken echo toch nog spannend. Ik denk wel dat haar gezondheid meespeelde. Hoe erg zou de nekplooi nu zijn? En het vocht in haar lijfje? Achteraf viel mij de echo mee. Ze werd gezond verklaard kwa organen etc., maar het zag er verder slecht uit.

Nu hebben wij weer om de twee weken een echo, voor onze geruststelling. Tijdens elke echo laten ze de organen etc. zien en zeggen ze dat dit goed er uit ziet. Daarom zou de 20 weken echo iets minder spannend zijn denk ik. We krijgen donderdag met 16.1 nog een echo en met 18 weken nog 1. Zou wel iets heel geks moeten gebeuren lijkt mij willen ze bij de 20 weken ineens iets geks ontdekken. Zo praat ik mijzelf maar moed in.
    We móeten er maar van uit gaan dat het vaker goed gaat dan niet!

13. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik ben niet echt zenuwachtig voor de twintig weken echo. Heel raar eigenlijk, ik was heel bang voor een miskraam, nu zelfs nog. Ik ben als de dood dat ons kindje woensdag niet meer blijkt te leven ofzo. Maar ik maak me vreemd genoeg geen zorgen over afwijkingen of ziektes...

Ik ben momenteel echt zoooooo boos!
    Mijn schoonzusje zit bij mij op school (als leerling) en ze vertelde mij net dat een van haar leerkrachten (dus een collega van mij) tegen haar begon over mijn zwangerschap.
    Ze vroeg of ik veel at, want dat ik toch behoorlijk was verdikt aan mijn benen en mijn kont.

Wie zegt nu zoiets :-/ serieus... Wat geeft mensen het recht om achter mijn rug commentaar te zitten geven op mijn figuur? Wat dan nog als ik wat verdikt ben?
    En dan nog op school, waar ook andere leerlingen bijstonden :-/

Pfoeh, en daarbij voel ik me natuurlijk super onzeker nu ook over mijn figuur...

14. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Jeetje Pinkie wat een zielige en gemene opmerking zeg! Bah! En dat is een volwassen persoon????
    Ben niet onzeker over je lichaam meis. Je komt aan en soms op plekken waarbij je het niet wilt..maar het is voor een goed doel.. Jij hebt straks wel een mooie kleine in je armen.. Dan maar een dikke kont ;) (wat echt wel zal meevallen!)

@mimi snap dat het voor jullie toch een spannend moment blijft. Inderdaad gaat het vaker goed dan fout. En er is tot nu toe niks vreemds gezien, dat is al goed nieuws!

@20 weken echo: ik vind het ook spannend. Ben net zoals Pinkie wel banger voor miskraam of dat tijdens echo blijkt dat kind niet meer leeft. Heb voor mijn verjaardag een angelsound gekregen. Ik wilde hem niet gebruiken tot vanochtend. Was zo onzeker en bang dat ik geprobeerd heb het hartje te horen. En kreeg vrijwel gelijk het hartje te horen. Dat stelde me wel gerust.
    Hopelijk kan ik nu toch wat meer vertrouwen krijgen.

15. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind de 20 weken echo ook erg spannend vooral om dat ie nog best ver weg is en volgends mij wij geen tussen door echo's krijgen.
    Ook ik ben nog steeds bang voor een miskraam pinkie vooral omdat ik nog niks voel zeg maar. Behalve dat m'n buik gaan groeien en m'n borsten heb ik nergens last van ( vriendlief vind dat ik erg geprikkeld ben *bloos*)

Pinkie wat een rot opmerking. Snap dat je boos bent maar misschien word t niet zo bedoelt. Praat er anders over met haar.
    Ik kreeg laast ook de vraag of ik zwanger was. Ja zei ik vol trots, hoeveel weken ben je nu. 14e zei ik. Jeetje dan heb je wel al een behoorlijke buik, zal je wel heel erg dik gaan worden.
    Nou stond ik mooi met m'n mond vol tanden!

16. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ach Pinkie, probeer het je niet aan te trekken! Ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is helaas... Jaloerse mensen heb je altijd en overal! Zij zijn het echt niet waard om je daarin op te jagen. Probeer gewoon te focussen op jezelf en dat baby'tje in je buik...dat is toch het enige wat telt nu? Al de rest is bijzaak...

Mimi...goed dat je door de extra echo's wat gerustgesteld bent. Het gaat inderdaad vaker goed dan fout! Ik vind het ook wel spannend hoor die 20 weken-echo...ik was eigenlijk nog niet zo bezig met mogelijke afwijkingen of zo, maar als je erover begint na te denken pieker je natuurlijk over alles...Ach ik probeer er maar van uit te gaan dat de echo's tot nu toe er allemaal al goed uitzagen, dus da's toch al veel waard!

17. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Jaaaa, ik denk ook wel dat het niet negatief bedoeld is. Het was een leerkracht haarzorg, en dat zijn gewoon kletstantes.

Maar toch... Ik snap niet waarom mensen denken dat ze zoiets mogen zeggen. Ik ken haar verder ook helemaal niet goed ofzo. Je snapt toch ook wel dat een vrouw onzeker wordt van zo'n opmerkingen...

Opmerkingen die letterlijk over mijn buik gaan probeer ik altijd als een compliment op te vatten, maar in lijn kont zit geen baby :-D

Maar ach, m'n man vind me nog steeds prachtig! En mijn schoonzusje zei,net ook,heel lief dat ze me heel mooi zwanger vindt :)

18. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Bientje en Bagheera: Ik merk dat m'n angst voor een miskraam nu wel begint af te nemen...Gewoon ook omdat m'n buikje groeit denk ik, dat vind ik wel een geruststelling, ook al voel ik nog geen beweging van m'n kindje.

19. Anonimo

Anonimo Actief lid

6 nov 2015
    200
    8
    18
    NULL
    NULL
    Wat onaardig zeg dat geroddel achter je rug!! Waar bemoeit ze zich mee. Ze zal vast jaloers zijn!

@20 weken echo
    Iedereen vind het toch wel een beetje spannend op haar manier.. Ik ook hoor zou fijn zijn als hij gewoon lekker gaat schoppen heel de dag door dan heb ik nog meer vertrouwen.

Ik heb vrijdag pas weer een afspraak en mag ik eindelijk weer even luisteren. Ze hebben bij onze verloskundige een spreekuur ik denk dat ik daar nog even langs ga volgende week om een extra echootje, hopelijk doen ze daar niet zo moeilijk over.

20. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    mimi ik snap dat het weer spannend is. Wel heel fijn dat je zoveel controles hebt, dat moet toch wel een beetje een geruststelling zijn.

Pinkiewat de andere meiden al zeggen, belachelijk zeg. Lekker van je af laten glijden als dat lukt. Jouw kindje is waar het om gaat. Misschien is ze gewoon jaloers.

Bientje haha dat zeggen mijn leerlingen ook steeds! Ze vertellen me elke dag hoe dik ik al geworden ben en dat als dat nu al zo is ik straks vast heeeeeeel dik ga worden haha. Een wees mij erop dat als de baby eruit is ik een blubberbuik over ga houden en een ander zei dat ik maar moest hopen dat het hoofdje eerst kwam, omdat anders de pijn nog erger zou zijn, vervolgens kwamen alle horrorverhalen van hun eigen geboorte. Bedankt jongens :D

20 weken ja ik vind dat doodeng! Helaas al aardig wat begrafenissen van baby'tjes meegemaakt in de omgeving en na 6 jaar tegenslag lijkt het soms nog steeds te mooi om waar te zijn. Zal blij zijn als ik over 2 weken het hartje weer mag horen.

anonimo fijn zo'n spreekuur! Ik mag wel bellen als ik ongerust ben, maar ja, dat doe ik ook niet zo snel. Moet toch leren beetje vertrouwen te hebben denk ik dan

Deel Deze Pagina