Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hier weet mijn zus (beste vriendin) het, mede omdat ze mij met de ma zo goed gesteund heeft. Vertel haar alles en ze is ook super blij maar realistisch over dat t nog fout kan gaan. Verder vertellen wij het nog aan niemand aangezien vorige keer veel mensen het wisten en je dan dus ook tig keer slecht nieuws daarna met brengen.. ik zat er toen erg doorheen en vond het irritant dat iedereen maar vroeg hoe t met me ging. Dat is dus voor iedereen anders.

Zat te denken om met pasen het aan mijn ouders te vertellen aangezien we dan met zn alleen brunchen en we dan op de 10 weken zitten ongeveer.

Mijn partner is half mei jarig. We zouden als alles ok gaat dan 17 weken zijn en dan zouden we een pretecho voor t geslacht willen doen:)

2. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hier weet mijn beste vriendin het, en net ook via een sms'je aan mijn beste vriend verteld, omdat die me een grote fles wodka gegeven had als verjaardagscadeau, en ik niet zo enthousiast reageerde :-D
    Dus toen ie vertrok van het feestje (ik zie hem niet zo vaak) een sms'je gestuurd met 'de wodka zal voor over een maand of 8 zijn ;)'.

Volgend weekend vertellen we, als het een goede echo is, aan mijn ouders , grootouders en broers en zussen :)

3. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    En jullie weten het natuurlijk allemaal! Vanmorgen samen met vriendlief een cb digital met weken indicator gedaan. Happy valentijn dames:)

Bijgevoegde bestanden:

4. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Yes!! Mooi hoor Rosalyn! Blijft bijzonder he!

5. IrisBloem

IrisBloem Fanatiek lid

9 okt 2015
    1.332
    537
    113
    Vrouw
    Docent
    Delft
    Inderdaad happy valentijn!!

Super mooi deze testen he!

6. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Mooie test he!!! Ik had vorige week 1-2, vond het zo cool dat er zwanger stond ;)!

Hebben jullie af en toe ook van die onzekere buien? onzekerheid en vertrouwen wisselen elkaar flink af. Dat is wel lastig hoor. Iedereen zegt de hele tijd, je voelt of het goed zit of niet, maar om eerlijk te zijn ik voelde de vorige keer niet dat het mis zou gaan (ja toen het bloedverlies steeds meer werd had ik het wel door ). En merk nu wel verschil, voel me meer zwanger dan vorige keer, maar heb echt dagen dat ik ziet te zoeken naar het wel of niet hebben van kwaaltjes en of ze anders zijn dan gister . Maar goed, het komt zoals het komt.. Doen we niks aan, alleen hopen op het beste :D

7. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Haha Pinkie, leuk opgelost met die fles wodka!!

Oh pandavliegen ik herken het helemaal... Ik voel me precies zo! Het houd me de hele dag bezig. Het zullen lange weken en maanden worden vrees ik. Laten we hopen dat het ons uiteindelijk allemaal een prachtig, gezond wondertje oplevert en dat het alle onzekerheden en kwaaltjes waard zal zijn en dat we ook nog stiekem een beetje kunnen genieten van onze zwangerschap :)

8. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik herken de onzekerheid ook enorm! Eigenlijk zijn internetfora daar echt niet goed voor, je leest zoveel verhalen waar het mis gaat. Je zou voor minder panikeren!

Maar ik probeer het ook wel echt af en toe wat los te laten. Als het misgaat ga je echt niet minder pijn hebben als je er nu niet van geniet, denk ik dan...

Maar ik lijk echt wel elke seconde van de dag bezig te zijn met zwanger zijn, hebben jullie dat ook? En zou dat 9 maanden duren? :-D

9. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    🍀 Uitgerekende datum 🍀

2 oktober
    ♡ Moby123, 27 jaar

5 oktober
    ♡ Daan3, 25 jaar

11 oktober
    ♡ Pinkie88, 28 jaar

12 oktober
    ♡ Julia26, 32 jaar

15 oktober
    ♡ Irisbloem, 34 jaar
    ♡ Mimi1988, 27 jaar
    ♡ Mithay

16 oktober
    ♡ Pandavliegen, 33 jaar

18 oktober
    ♡ Mrsd, 25 jaar

19 oktober
    ♡ Enna87, 28 jaar

21 oktober
    ♡ Rosalyn, 23 jaar
    ♡ Mijntje1990, 26 jaar

23 oktober
    ♡ Marrissie, 23 jaar

🍀 Afspraken 🍀

17 februari
    ♡ Daan3, eerste echo
    ♡ Pinkie88, eerste echo

19 februari
    ♡ Mithay, intake verloskundige
    ♡ Novel, eerste echo

1 maart
    ♡ Daan3, termijnecho
    ♡ Mimi1988, eerste echo
    ♡ Pandavliegen, eerste echo

3 maart
    ♡ Julia26, termijnecho
    ♡ Irisbloem, eerste echo

8 maart
    ♡ Enna87, intake
    ♡ Mimi1988, intake

9 maart
    ♡ Pinkie88, intake verloskundige

14 maart
    ♡ Moby123, bloedafname combinatietest
    ♡ Mijntje1990, eerste echo

15 maart
    ♡ Marrissie, intake + eerste echo

25 maart
    ♡ Moby123, eerste echo

29 maart
    ♡ Pinkie88, termijnecho

10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Is de lijst nu up to date? :)

11. Daan3

Daan3 Fanatiek lid

20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Hier ook onzekerheid en natuurlijk spanning, woensdag de eerste echo, dus heel hard hopen dat alles goed zit. Het gekke is dat ik wel vanaf het begin al het gevoel heb dat het goed zit en hoe verder ik ben, hoe minder ik die onzekerheid voel.. Komt misschien ook omdat ik alleen maar bezig met kotsmisselijk zijn en de dag overleven en geen 'tijd' heb om over de rest na te denken :p

12. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Haha arme Daan! Ik zou bijna wensen dat ik ook misselijk was ;)

Ik ben nu met vlagen misselijk. Het voelt eigenlijk gewoon alsof ik continu rondloop met een erg lege maag, en als ik niet gauw genoeg eet krijg ik een erg wee gevoel, alsof ik dus al tijden niks meer gegeten heb.

Daarnet kreeg ik ook opeens zo'n gekke geur in mijn neus. Ik kwam met een wasmand de slaapkamer binnen, en riep echt uit "Naar wat ruikt het hier zo???"
    Mijn man helemaal ongerust dat ik gas rook ofzo, hij rook helemaal niets. En ik kon ook echt niet zeggen wat het precies was of waar het vandaan kwam, en plots was het weer weg :-D

13. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Haha ja je reuk schijnt inderdaad nogal gek te kunnen doen.
    Ik heb net als jij vooral dat weeïge gevoel. Zolang ik maar de hele dag eet gaat het wel :p

14. mrsd

mrsd Actief lid

10 nov 2015
    302
    288
    63
    NULL
    NULL
    Ja de onzekerheid en spanning herken ik wel ja. Ergens heb ik het idee van ik heb nog symptomen en de tests lopen nog op het zal wel goed zijn. Maar aan de andere kant kan er op deze termijn nog van alles gebeuren. Als ik lange tijd in dezelfde houding zit, zoals gisteravond en vanochtend op verjaardag dan voel ik de banden in mijn onderbuik wel al. Langs de heupen zeg maar. Net een soort zeurende spierpijn.

Ook met vlagen al wat misselijk. En zere borsten. Nu zijn al die kwaaltjes nog leuk en een bevestiging dat er wat in je groeit maar als we straks een aantal weken verder zijn en we weten dat alles goed zit zijn we er zo klaar mee waarschijnlijk hihi.

Morgen weten we het pas een week. Maar het voelt wel als langer doordat ik er constant mee in mijn hoofd zit.

Zie aan mijn banner dat het baby'tje ook eindelijk gewicht heeft, al is het maar 0,1 gram:D:D

15. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
  16. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Haha leuk filmpje zeg Pinkie!!!

Daan spannend hoor, woensdag al. We gaan duimen voor goed nieuws. Wat fijn dat je er zover vertrouwen in hebt!

17. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hier ook woensdag, spannend! Ik ben vooral bang dat er (nog) geen hartje zou zijn. Met 6 weken zou dat normaal wel moeten, maar heb ook verhalen gelezen waarbij er dan nog geen hartje te zien is en een week later wel.

18. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Klopt. Dat is de reden waarom ons ziekenhuis het pas met 8 weken doet. Onze arts gaf aan, zeker gezien onze geschiedenis, dat het wel eens gebeurt dat het hartje met 6 weken niet klopt en dat dan voor veel onzekerheid en stress bij de moeder kan zorgen, terwijl het heel goed zou kunnen dat het hartje wat verderop alsnog gaat kloppen. Dat wil ze ons niet aandoen. Dus mocht dat bij jou zijn, het kan daarna alsnog goed komen! Maar we gaan er gewoon voor dat er woensdag bij jullie beide gewoon een prachtig kloppend hartje te zien is!!!!!

19. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Pff dames! Moet even mijn ei kwijt hoor.

Een goede misschien wel beste vriendin heeft vandaag bekend gemaakt dat ze zwanger zijn nu 11 weken bijna 12. Super leuk gedaan via facebook. Maar maakt mij zo verdomme onzeker, was al enorm bang dat het fout gaat gezien de vorige keer maar nu helemaal.. Ga nu aan alles twijfelen.. ben ik wel misselijk niet misselijk zou dat al moeten doen mn borsten wel genoeg zeer.. Onzeker is dat ik natuurlijk een missed abortion gehad heb waardoor ik ten alle tijden mij niet anders gevoeld heb en me zeker zwanger bleef voelen terwijl het dus niet goed zat... Nu zo bang dat het weer niet goed zit verdomme ben echt aan het balen.. pff sorry moest het echt even kwijt:)

20. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Och meis, wat vervelend zeg! Kan me je gevoel goed voorstellen. Word steeds op dezelfde manier heen en weer geslingerd als jij qua gevoel en gedachten. Niet de moed opgeven hoor! Natuurlijk kan je hier je ei kwijt. Wilde dat we meer voor je konden doen...

Deel Deze Pagina