Pinkie wat een nare opmerking en onprofessioneel van jou collega. Jouw schoonzusje is nota bene een leerling op jullie school. Ik vind dat ze op school een leerling is en privé jouw schoonzusje. Dat zouden jouw collega's ook gescheiden moeten houden. Verder het aankomen.... Tja dat gebeurt tijdens een zwangerschap. Hoort er bij en het is voor een goed doel.
Bang voor een miskraam blijft bij mij ook wel. Ook al is de kans kleiner. De term missed abortion blijft door mijn hoofd spoken. Heb ik al vanaf het begin dus naja ik relativeer maar gewoon. Misschien binnenkort ook weer even de angelsound erbij pakken. Wij mogen 2 mei weer maar ergens duurt mij dat ook nog te lang. En vind het helemaal 'eng' omdat het een pretecho is en mijn ouders en zus mee gaan. (Eigen keus van ons hoor, vind het heel leuk dat ze er ook bij willen zijn en hun kleinkind en neefje/nichtje voor het eerst live gaan zien). Maar dan spookt toch door mijn hoofd, wat nou als het straks mis is. Zitten we daar allemaal helemaal happy en dan...BRRRR Stom he?! Want alle echo's waren tot nu toe perfect. Kindje beweegt genoeg, vruchtwater hoeveelheid ook helemaal goed. Alle bloedwaardes prima. Etc. Die onzekerheid zul je toch altijd houden. Want ik iemand op dit forum al eens zag typen. Op het eind van 2e trimester en in het 3e trimester ga je weer twijfelen als je de kleine minder voelt op een dag. Maar goed dat er geregeld echo's zijn haha. @Pinkie, ik vind het vooral erg onprofessioneel van je collega. Naast het feit dat het gewoon echt niet leuk is voor jou natuurlijk. Maar niet onzeker zijn hoor. Het is juist prachtig om te zien dat een vrouw zwanger is. En daar horen ook dikke benen of wat dan ook bij. Ik begin nu al worstenvingers te krijgen haha. En laatst zei mijn man ook al dat je het wel aan mijn gezicht begint te zien. Crap! Maar ach, er groeit een mensje in ons. Heerlijk toch?!
Wij mogen 9 mei weer naar de vk voor controle denk alleen niet dat we dan een echo krijgen. Ik ga wel met haar mijn angst bespreken. Duurt nog veelste lang die 20 weken echo!
pinki; echt niet leuk! Ik vind dat gewoon echt niet netjes. De hele situatie gewoon niet. Bah! smakeloos Maar je bent wel mooi zwanger Geniet ervan! taj; Hier ook af en toe worst vingers vrijdag weer even luisteren bij de verloskundige. Dan gaat mijn man ook voor het eest het hartje horen. Ik heb het de vorige afspraak al gehoord, maar dat was op zo'n rottijd dat ik wel gezegd heb dat ik wel alleen ging. En met de echo's hebben we alleen gezien en niet gehoord. Leuk! Voor mijn man nog een mijlpaal. Ik voel me vrij lekker nu in het tweede semester, en niet echt klachten (soms wat misselijk, en maagzuur begint te komen af en toe). Maar ik schiet wel om het minste of geringste vol De monuta reclame, verjaardag van mijn moeder, nieuwe puppy van mijn broer, enz Hebben jullie dit ook?
@Manste: Mijn emoties zijn net weer wat gestabiliseerd heb ik de indruk. Misselijkheid is ook vele minder...ik voel me echt stukken beter dan enkele weekjes geleden! Ik heb nu ook wat meer zelfvertrouwen precies en voel me rustiger...vreemd wat hormonen allemaal kunnen doen met een mens! @verandering lichaam: Ik begin nu op de weegschaal ook bij te komen, zal wel snel beginnen gaan vanaf nu! Ik kreeg vorige week van m'n bazin op het werk ook de opmerking dat ze vond dat mijn gezicht al echt veranderd was. Of dat nu positief of negatief is, daar ga ik maar niet over nadenken, hihi! Ik heb van mezelf al een behoorlijk rond hoofdje, dus ik denk dat m'n gelaatstrekken nu nog iets zachter (en dus boller) zijn geworden, ...ach ja.
Hoi dames, ik wil even een vraag stellen (gezien jullie verder zijn dan ik weten jullie misschien raad); Is er iemand bekend met het feit dat symptomen ineens totaal verdwenen zijn maar dat het alsnog goed gaat? De weinige symptomen die ik had waren een beetje misselijk zijn en gevoelige borsten maar die zijn nu dus weg... Moet ik mij voorbereiden op weer een mk? Groetjes en een voorspoedige zwangerschap!!!
Taj doet goed om te horen dat anderen die angst toch ook hebben! Daardoor kan ik het een beetje relativeren, het is namelijk geen 'slecht voorgevoel' ofzo, maar gewoon een angst die iedereen heeft. Ik durf ook,altijd alleen dingetjes kopen enzo vlak na een goede echo :-D hopelijk word ik morgen weer voor een hele periode gerustgesteld! Manste walrus dat jullie samen het hartje gaan horen! Blijft toch een magisch geluid,he Ik merk ook wel dat mijn emoties anders zijn. Ik kan me bijvoorbeeld soms echt rot voelen om iets dat mijn man zegt, en waarvan ik echt wel weet dat het een grapje is, en dan moet ik stiekem toch even huilen, vind dat zo stom van mezelf. Onlangs was hij een tourniquet aan het testennop mijn arm (hij is aidman in het leger) en dat deed eigenlijk echt wel wat pijn. En toen was ik zo verongelijkt omdat ie me pijn deed, dat ik moest huilen :-D niet omdat het pijn deed (want dat was na 5 sec over), maar omdat hij me pijn deed Jij82 dat is helemaal normaal hoor, kwaaltjes kunnen per dag verschillen. Ik had rond 8 weken ook een week dat ik me ineens tiptop voelde :-D Zijn jullie al beginnen kijken naar geboortekaartjes? Ik ben nu de verschillende mogelijkheden een beetje aan het overlopen, maar pffff, ik vind het zo moeilijk :-D
Dat kunnen we natuurlijk niet met zekerheid zeggen. Bij mij begonnen de echte kwaaltjes wel pas vanaf ongeveer een week of zeven, dus misschien moet het nog komen bij jou. Daarvoor voelde ik me ook wel al af en toe wat misselijk en had ik soms ook gevoelige borsten, maar die kwaaltjes waren niet altijd even hevig. Ik maakte me ook vaak ongerust als ik dan eens wat minder misselijk was...Het hoeft echt niet altijd een miskraam te betekenen hoor! Succes met je zwangerschap en hopelijk word je snel gerustgesteld.
Maak je geen zorgen je gaat je tweede trimester in, hier voel je je een stuk beter dan in het eerste en past helemaal in het verloop van een goede zwangerschap. Ik was ook erg ongerust toen ik mij plots beter voelde. Ben voor de zekerheid toch naar de verloskundige gegaan en die heeft de kleine laten zien en mij verteld dat alles goed ging. Ga naar de VK en laat je geruststellen!!!
pinki; hahah ja precies! dat bedoel ik jij82; Ik had met 9 weken opeens twee dagen helemaal geen klachten. En dat terwijl ik last had van hg. Haha dikke paniek, en na twee rustige dagen was het gewoon weer net zo erg. Waarschijnlijk niks aan de had. Maar als je ongerust bent; altijd de verloskundige bellen. geboortekaartje; Ik ben designer, ik heb de mijne al af Ik maak voor familie en vrienden altijd kaartjes voor geboorte,. bruiloft, 50 jaar getrouwd enzo. Dus toen ik de 12 weken voorbij was, heb ik de mijne gemaakt. Veel te vroeg angst; Blij dat jullie dat ook hebben. Ik blijf dat wel hebben. Ongeacht de goede echo's. Ik heb eigenlijk ook vanaf het begin al een goed gevoel over de zwangerschap. Maar in mijn achterhoofd blijft het een beetje spoken. Dit komt ook wel door alle horror verhalen, vooral als die mensen dicht bij je staan. Die roze wolk, daar kom ik maar moeilijk op.
angstangst voor miskraam, missed abortion, slechte 20 weken echo, heel herkenbaar. Hier net zo. Ben blij dat ik daar niet de enige in ben. Het blijft gewoon spannend. jij82ik had dat rond die termijn ook en het is echt wel een week of 3/4 weggebleven voor ik weer beroerd werd. Het ging daarna een beetje op en af. geboortekaartjewel een beetje op internet gescrolled en gespiekt, maar nog niks concreet. Dat komt wel in mijn verlof en als de 20 weken echo goed is en we weten wat we krijgen. mansteleuk dat je je eigen kaartje al ontworpen hebt!
Weet je wat het ook is met die angst. Soms heb ik het gevoel dat mensen me gaan 'uitlachen' (verkeerde woord, want ik weet wel dat niemand dat heus zou doen) als ik alles al te serieus neem en al te veel koop en dergelijke en dan blijkt er iets mis te zijn. Ik ben vandaag bvb een muziekdoosje gaan kopen, omdat het kindje vanaf nu meer en meer gaat beginnen horen, en ik vind het een heel leuk idee dat hij/zij het melodietje leert herkennen. Ik had er al een aantal keren mee in mijn handen gestaan, maar onwillekeurig denk ik dan 'wat als de volgende echo dan niet goed blijkt?', dan ben je een muziekdoosje voor je buik aan het houden voor niks, hoe stom... Maar goed, vandaag mezelf streng toegesproken dat ik moet stoppen met die idiote gedachten, en het muziekdoosje (knuffeltje) gewoon gekocht :-D en nu hout vasthouden dat morgen alles goed blijkt te zijn Manste ik wou dat ik dat ook kon, ons Kaatje zelf ontwerpen! Wij hebben wel onze trouwuitnodigingen zelf in elkaar geknutseld, maar dat was een immens werk, en heeft me,uiteindelijk meer,gekost dan een eenvoudig kaartje bij een drukker gekost zou hebben :-D Dus nu gaan we toch maar voor iets standaard denk ik, minder kopzorgen, en makkelijker op de doopsuiker (Belgisch) op af te stemmen.
jij82 ik zou een echo vragen bij de vk. Al is het maar even om je gerust te stellen. Bij mij betekende in december dat de kwaaltjes weg gingen dat er een mk aan kwam, maar dat hoeftbhelemaal niet zo te zijn. Een echo kan je geruststellen denk ik. Kaartje toevallig hebben wij zondag gekeken. Wij hebben er wel 1 op het oog. Wil mij er later nog een keer echt in verdiepen en een proefdruk laten maken.
@manste wat gaaf dat jij je eigen kaartje ontwerpt. @kaartjes: wij zijn wel al beetje aan het kijken maar nog niets concreets. @jij82 dat je klachten afnemen hoeft niks te betekenen. Maar het kan ook zo zijn dat het niet goed is. Je hebt geen bloedverlies oid? Gaan jullie nog wat leuks doen met Koningsdag?
Dit zijn voorlopig mijn favorieten voor meisjes en jongens Nu mijn man z'n mening nog eens polsen, haha :-D
Wat leuk die kaartjes Pinkie echt sommige mensen.... probeer zulke opmerkingen echt te negeren hoor! Mijn schoonmoeder begon met 6 weken al met; waar is de positiejurk? Terwijl het gewoon mn werkkleding was die bol stond.. Ik snap jullie twijfels ook hoor. Denk echt dat het zo blijft tot de baby er is en daarna krijgen we daar weer zorgen over Hebben jullie al cadeauboxen binnen? Heb net de bon voor de Wij box gekregen. Ben benieuwd! Aargh, nog 2 weken wachten tot controle met echo. Ik wil junior even zien en eindelijk het hartje horen
Net even mijn map 'geboortekaartjes' op Pinterest aan mijn man getoond, en hij haalde net die twee eruit als zijn favorieten :-D Nooit verwacht dat we zo snel overeen zouden komen
Julia: zo blij dat te lezen alhoewel ik idd ook weet dat het ook mis kan zijn Mimi: morgenavond echo Bageera: neen, niets van bloedverlies