Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    @jij82, zonder bloedverlies zou ik me nu nog niet al te druk maken. Stress is ook niet goed voor de kleine!
    Veel plezier met de echo en dat je maar een mooi kloppend hartje mag zien!!

2. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hey Bagheera,
    Heb het al zien en horen kloppen vorige week! Zo'n zalig gevoel!
    Maar is dus van nadien dat ik mijdruk maak :(

3. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Pinkie: Leuke kaartjes! Ik heb gisteren even gekeken op enkele websites maar ik vind al die kaartjes precies zo saai en op elkaar lijken! Ligt dat nu echt aan mij? Waar heb jij die gevonden Pinkie? Ik heb trouwens nog geen enkel idee hoeveel kaartjes wij ongeveer zouden nodig hebben, binnenkort maar eens een lijst met adressen proberen samen te stellen...wat een klus gaat dat worden!

4. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    jij82 hopelijk morgen weer een kloppend hartje. Zekerheid heb je helaas nooit tijdens een zwangerschap :(
    Probeer voor vandaag en mogen afleiding te zoeken.

Hier vannacht ruim 10 uur geslapen. Was niet eens mijn bedoeling, maar wel heel lekker haha.
    Morgenochtend nog even een echo, dan kunnen we in de nacht rustig op vakantie gaan hoop ik :)

5. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Dames, omdat ik t eindelijk verteld heb aan mijn baas willen we het vandaag op facebook gooien. Wat vinden jullie hier van?

Bijgevoegde bestanden:

6. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Haha Rosalyn, super! En...wauw, dat je dat zo lang kon verzwijgen!

7. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Haha alle mensen die dicht bij ons staan weten t al hoor die hebben we allemaal persoonlijk op de hoogte gesteld. En dan nu voor de mensen die we niet of nauwelijks zien maar toch willen delen dis dan is wachten niet zo heel vervelend. Heel dat fb is niet zo boeiend voor ons. Maar de mensen die het weten willen ons graag kunnen taggen en dingen delen zoals kleding dus dat is meer de reden dat ik het erop gooi hoor haha

8. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuk Rosalyn!! :D

9. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    rosalyn echt super!!! Hartstikke leuk!!!

Leuke kaartjes Pinkie

Jij82 ik zou inderdaad bellen. Ben je hopelijk weet gerustgesteld. Ik voelde me bij de 8 weken echo ook zo onzeker omdat mijn klachten weg waren, maar we zagen een prachtig bewegend kindje en hoorden een mooi kloppend hartje. Geen dag is hetzelfde, maar het kan heus allemaal goed zijn. Ik hoop het voor je!!

10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Pfff, net terug van de VK, en geen echo :( dat betekent dat we echt nog moeten wachten tot 18 mei voor we het geslacht weten :(

Alles was wel helemaal ok, hartje horen kloppen, baarmoeder lag mooi op schema (2 cm onder navel). Daar ben ik natuurlijk erg blij om, maar stiekem toch een beetje teleurgesteld hoor ;)

@moby: ik heb ze gevonden op de website van 'optima', dat is een winkel in Leuven, maar de leveranciers waar zij mee werken werken ook met andere winkels samen, je moet maar eens kijken
    Ik vond opnde kaartjesfee.be ook wel leuke dingen!

11. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Pinkie, wat jammer dat je geen echo kreeg...Het grappige is dat ik ook op 18 mei m'n volgende echo heb en dan pas zekerheid zal hebben over het geslacht, dan ben je toch niet de enige die moet wachten tot dan :). Kleine troost, i know...;)

12. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Toch leuk dat ik niet de enige ben ;)

Het wel weten, maar niet helemaal zeker lijkt me ook vervelend! Kan je helemaal nog niks kopen ;)

Was wel grappig trouwens vandaag in het ziekenhuis. Ik had een afspraak om 14u en moest werken tot 13u. Had dus meteen de bus genomen en moest heel dringend plassen.
    Ik dacht eerst te wachten, want bij de vroedvrouw moet je altijd plassen en ik was bang anders niet te kunnen. Maar ik dacht 'Aaaach, ik moet toch nog drie kwartier wachten, ik drink dan wel genoeg water in de wachtkamer'
    Niet dus, blijkbaar roepen ze je gewoon binnen in de volgorde dat je aankomt, niet zozeer op afspraak. Ik had dus net 1 bekertje water binnengekapt toen ik al afgeroepen werd :-D
    Lukte dus langs geen kanten. Gelukkig mocht ik dan nog eens terugkomen na de controle van de baby. Ondertussen nog drie bekers water gedronken... Toen lukte het net :D
    Natuurlijk moest ik dan op de bus naar huis wel weer superdringend plassen door al dat water :p

13. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Vervelend...zo plassen op commando. Ik twijfel ook steeds of ik nu met een volle of een lege blaas moet gaan naar de controles. Bij de 12-weken echo had ik speciaal veel gedronken omdat ik gelezen had dat een echo dan duidelijker zou zijn...het eerste wat de gyn zei als ik binnenkwam: Ga maar eerst plassen, want je blaas moet goed leeg zijn!' haha, ok dan! En tot nu toe heb ik nog nooit moeten plassen bij de vk dus weet ik nog steeds niet goed of ik nu wel of niet met een volle blaas moet gaan...zo verwarrend! Bij de huisarts moest ik dan weer wel plassen :)
    Ben benieuwd voor de volgende afspraak bij de gyn...

14. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik moet elke keer plassen bij de raadpleging, ze testen elke keer suiker en eiwitten :) en dit keer ook op urineweginfecties.

Voor de inwendige echo moes ik ook mijn blaas leegmaken, met de 12 weken echo (uitwendig) hebben ze daar niks over gezegd :).

15. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Bij ons maakt de verloskundige bij gewone controles sowieso geen echo, tenzij er een medische reden of iets voor is. Alleen hartje luisteren, wegen, bloeddruk en aan je buik voelen.

Ik moet nog langer wachten Pinkie als dat helpt. 24 mei pas pppfff.... Nou ja, het is niet anders. Gelukkig wel weer in het ziekenhuis. Daar zijn de echo's veel mooier:pbetere kwaliteit

16. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Oh ja op eiwitten en suikers testen ze bij ons ook. En op ijzer/bloedarmoede. Met 26 weken krijg ik extra uitgebreid suikeronderzoek. Door mijn PCOS heb ik namelijk verhoogd risico op zwangerschapsdiabetes

17. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    #1417 Pinkie88, 27 apr 2016
    Laatst bewerkt: 27 apr 2016
    De suikertest krijgt iedereen hier ook standaard, bij mij met 24 weken.

Ik zag vandaag een vroedvrouw dat flesje suikerdrank aan een meisje geven, wat eengigantische hoeveelheid is dat :-D kijk er nu al tegenop :-D

Ben toch blij dat ik niet alleen moet wachten ;) in de facebookgroep waar ik zit weet bijna iedereen het al, ook mensen die minder ver zijn als ik. Daar word je heel nieuwsgierig van :-D

18. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik krijg ook de suikertest op 24 weken. Ik moet de glucose zelf halen bij de apotheker en dan mengen met water of zoiets...ik weet het nog niet precies, dat gaat ze volgende keer allemaal uitleggen. Ik weet alleen dat ik dat een uur voor mijn afspraak op een nuchtere maag moet binnenwerken. En ik ben zo blij dat ik nu sinds 5 dagen niet meer moet overgeven, want ik kreeg al schrik dat ik tegen dan nog steeds niks ging kunnen binnenhouden!

19. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Nou dat klinkt dan nog niet zo prettig dus allemaal. We hebben het er maar voor over he. Laatste keer met bloedprikken heeft ze denk ik niet goed geprikt trouwens. Heb ruim 2 weken met een megablauwe arm gelopen! Ga het de volgende keer wel aangeven.
    Ik kan ook niet wachten tot we weten of we een zoon of dochter krijgen en dan te bedenken dat ik de eerste weken nog dacht dat een verrassing leuk zou zijn, ik ben daar veeeeeel te nieuwsgierig voor haha

20. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Sinds woensdag laat ik.trouwens elke avond een muziekknuffeltje tegen m'n buik afspelen, doen jullie dat ook,of zijn jullie van plan dit,te,doen? :)

Deel Deze Pagina