Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Oh Pinkie, wat erg! Dat is inderdaad een serieuze financiële tegenslag. Ik snap dat je je zorgen maakt, maar probeer toch te bedenken dat je kindje echt enkel maar liefde nodig heeft, da's het allerbelangrijkste! Of dat die nu een dure of een goedkopere babykamer krijgt, maakt zo'n prutske echt niet veel uit!

2. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Daan wat lekker! Wij gaan over 6 weken ook naar tenerife! Ook op babyboon hihi ben benieuwd wat je er van vind wij gaan voor t eerst er heen.

Pinky wat balen meid van de financiële tegenslag! Hopelijk krijgen jullie snel jullie centjes terug!

3. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Lystahaha dat dromen herken ik. Gek he wat die hormonen allemaal met je lijf doen. Ik had daar ook wel last van toen ik hormonen spoot en na de poging nam dat dan weer af. Bizar.

Anonimo, Manste en jij wat fijn meiden!!! Hartstikke mooi bericht dat alles oké was!!

Daanoh dinsdag al! Heerlijk hoor! Lekker naar de zon. Dit trieste weer hier heb je ook niks aan. Bah. Geniet ervan!

bientjeeheerlijk vooruitzicht he! Wij gaan in juni met vrienden naar Spanje. Even pauze tussen alle ivf en ICSI behandelingen door in een kindvrij hotel haha. Hoe mooi dat ik er nu gewoon zwanger heen ga!!! Nog even genieten. Hoe lang gaan jullie?

pinkie jee kan me voorstellen dat je er dan even goed doorheen zit. Wat een geld zeg... Gelukkig krijgen jullie het wel terug.

4. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Jullia ook een heerlijk vooruitzicht!
    Wij gaan 8 dagen en jullie?

Ik begin me weer zorgen te maken. Ik voel de baby nog niet.. Zal blij zijn als we volgende week weer bij de vk een afspraak hebben.

5. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Geen zorgen maken hoor Bientje! Ik ben bijna 17 weken, en ik voel ook nog helemaal niets. En woensdag bij de vroedvrouw heb ik het hartje nog gehoord.

Ik zou de baby ook erg graag voelen! Maar ik stel me erop in dat het eventueel echt wel tot 20 weken kan duren. (Gelukkig heb ik met 19 weken al de 20 weken echo :p)

6. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Wij gaan ook 8 dagen.

Ik herken het hoor Bientje.... Hier ook weer zorgen. 12 april laatste controle gehad en nu 11 mei pas weer. Wat duurt wachten lang. Maar bij een eerste kindje schijn je het meestal pas rond de 20 weken te voelen. Probeer vertrouwen te houden, probeer ik ook. Maar dat is lastig he....

7. IrisBloem

IrisBloem Fanatiek lid

9 okt 2015
    1.332
    537
    113
    Vrouw
    Docent
    Delft
    buik16w2.jpg

Babywish....taadaaa.

pinkie, een hoop geld en een tegenslag ja. Dat ze dat in een keer willen hebben (heeft met hypotheek te maken neem ik aan??)

Geniet van deze zonnige dag dames, en voor diegene die zich niet zo lekker voelen en zo verkouden zijn, beterschap!
    XX

8. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Thanx meiden voor de peptalk!
    @julia ja vind t zo moeilijk om t te geloven dat t eindelijk ja 5 jaar echt is. Heb jij dat ook?

9. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Ja dat heb ik ook. Iedereen om mee heen is zo blij en natuurlijk ben ik dat ook. Maar ergens heb ik denk ik nog steeds een stukje zelfbescherming en kan ik het nog steeds niet geloven. Het is zo onwerkelijk. Zwanger zijn werd iets wat anderen overkwam, maar ons nooit en dan ineens is het zover en zijn we volgende maand al op de helft! Wel fijn om te lezen dat ik hier niet de enige in ben. Het is moeilijk te bevatten. Eng, maar natuurlijk ook geweldig. Als ik al die babyspulletjes hier langzaam maar zeker in huis zie komen kan ik nog niet geloven dat dat echt voor ons kindje is straks. Net als jij hoop ik op een goede 20 weken echo en dat het meer echt is als we het elke dag duidelijk kunnen voelen. Lijkt me zo bijzonder!

10. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Het zijn notariskosten. We hadden al een voorschot van 10% op de aankoopprijs betaald, en normaal zou dat de notariskosten gedekt moeten hebben.
    Maar door allerlei administratie waar wij geen vat op hebben, worden de notariskosten plots berekend met 10% schrijfkosten ipv 5% waar we normaal recht op hebben.
    Normaalgezien wordt dat dus later herberekend, en dan zouden we dus een pak geld terug moeten krijgen, maar voorlopig moeten we de volle pot betalen.
    Maar dat wisten we dus niet... Had de notaris ook nooit verteld.

Achja, we kijken er vandaag alweer een pak rooskleuriger tegenaan :)

11. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Als je het geld achteraf wel terug krijgt, valt het inderdaad nog mee, maar het blijft altijd pijnlijk om het te moeten afgeven als het zo onverwachts is.

Ik wil binnenkort echt gaan shoppen voor babyspullen...ben al lijstjes aan het maken van dingen die ik wil. Alleen m'n man nog warm krijgen, hij wilt nog wachten met alles :) Begrijpelijk hoor, maar het kriebelt zo bij mij!

12. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je zo goed! Ik voel me precies het zelfde.
    Hopelijk voelen we snel ons kindje!

13. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ooooh meiden. Ik schaam mij er bijna voor. Ik heb dat dus ook. Ik blijf onzeker en wil ook het liefste dat ik binnenkort voor het eerst een flinke trap krijg van binnenuit.
    Waarom ik mij schaam? Omdat ik besef dat het bij jullie dus even geduurd heeft voordat jullie zwanger waren??!

Hier maandag weer een echo. Pretecho. We gaan dan voor de geslachtsbepaling. Zoooooo benieuwd. Heb nog wel een mooie buikfoto op de camera staan. Zal die binnenkort even uploaden.

Misschien leuk weer wat meer buikjes bij elkaar? Laat maar zien dames! :D

14. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    @ taj meid je hoeft je echt niet te schamen! Tis voor jou net zo spannend als voor ons hoor!!

15. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lief dat je dat zegt. Het is gewoon zo dubbel dan. Ik ervaar het ook maar ik had al het immense geluk binnen 3 maanden zwanger te zijn.
    Tuurlijk is het voor mij ook spannend maar kan me zo gigantisch goed voorstellen hoe onzeker je in die eerste 20 weken bent als je JAREN hebt moeten wachten.

16. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Het blijft voor iedereen een kindje he! Ik denk niet dat het 'erger' zou zijn een kindje te verliezen als je al lang aan het proberen was, dan als je snel zwanger was. Dat geldt misschien voor een vroege miskraam voor 5 weken ofzo, maar toch niet meer voor een kindje van 17/18 weken.

Maar ik ben ervan overtuigd dat het bij ons allemaal gewoon hartstikke goed blijft gaan en dat we in oktober allemaal een kindje in onze armen hebben!

Hoe zit het met de kwaaltjes bij iedereen? Valt het tweede trimester wat beter mee?
    Het kokhalzen is bij mij nog niet volledig verdwenen, maar het is wel goed beheersbaar. Ik blijf wel sommige dagen erg moe, ik doe echt veel dutjes :)

17. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Buikfoto. Van vandaag. Dus 16w1d :D

Hier gaan de kwaaltjes wel. Misselijk ben ik gelukkig niet echt heel erg geweest. Ik werd alleen misselijk als ik niet genoeg at of net te laat. Maar dat was dan wel weer 'weg' te eten. (Gelukkig)
    Waar ik het meeste last van heb is het maagzuur.
    Daar ben ik wel een beetje bang voor. Want dat zal alleen nog maar erger worden.

Bijgevoegde bestanden:

18. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Mooi buikje hoor Taj!
    Kwaaltjes: misselijkheid vele beter hier, wel nog veel moe...ik ga ook altijd vroeg slapen nu, dat helpt wel. Van maagzuur begin ik ook wel wat last te krijgen, maar valt voorlopig nog goed mee.

19. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Mooi buikje Taj! Bij mij komt ie nog steeds niet voorbij m'n borsten, haha. Al zijn die wel gigantisch :p
    Van mij mag m'n buikje nu wel weer wat groeien, heb het gevoel dat ie al 2 weken stil blijft staan :)

Hier 2 dagen geleden :)

20. Anonimo

Anonimo Actief lid

6 nov 2015
    200
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hai allemaal!!

Ik voel de baby!! Sinds deze week zo heerlijk en gisteren was hij heel de dag druk! Je moet er rustig de tijd voor nemen om te gaan liggen en voelen.

@pinky echt balen van de tegenvaller, hopelijk krijg je het snel terug!

@taj wij waren ook binnen 3 maanden zwanger en voel me soms ook een beetje schuldig tegenover stellen die het niet lukt of veel langer duurt.

@buikjes wat een mooie buikjes !!

Deel Deze Pagina