Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    taj en Anonimo daar moet je je echt niet schuldig om voelen. Superfijn toch? Geniet ervan, ik gun dat iedereen! Wat fantastisch Anonimo dat je de baby al zoveel voelt. Ik maar af en toe. En maagzuur heb ik inderdaad ook veel last van en moeheid, verder valt het wel mee.

Pinkie ik denk niet dat er iemand is die beweert dat het voor ons erger zou zijn om een kindje te verliezen. Dat is absoluut niet waar namelijk en ook helemaal niet waar het over gaat. Ik weet ook dat het voor iedere zwangere vrouw een spannende en onzekere tijd is. Ik denk alleen wel dat wij er wat meer sceptisch ingaan dan een ander. Omdat het heel onwerkelijk voelt. Het is een soort rouwproces en je hebt net een beerje geaccepteerd dat een gezin waarschijnlijk niet voor je weggelegd is en dan ineens ben je toch zwanger. De verloskundige waarschuwde al dat ook dat tijd kost om te accepteren en bevatten. Het staat los van het feit dat als dit niet goed gaat een nieuwe zwangerschap waarschijnlijk niet voor ons weggelegd is of dat het voor ons 'erger' zou zijn als het niet goed is. Het heeft met ongeloof te maken en niet kunnen bevatten dat het echt zo is en daardoor moeilijker kunnen genieten. Ik kan het niet uitleggen, denk dat je het zelf meegemaakt moet hebben om te begrijpen.

taj en Pinkie mooie buikjes! Ik zal er morgen ook weer eens een maken. Ben inmiddels ook van a cupje naar c gegaan :)

2. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Misschien een gekke opmerking: Hebben jullie ook zo het gevoel dat je buik aanvoelt als een 'waterzak'? Bij mij beweegt die ook echt als een zak gevuld met water, ik voel het echt meegolven als ik erop 'pets' :)

3. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Dat begrijp ik helemaal hoor Julia! Ik bedoelde gewoon dat Taj zich helemaal niet schuldig hoeft te voelen omdat ze ook ongerust is. Want het is niet omdat zij 'meer kans' heeft, dat een kindje verliezen minder erg zou zij. Snap je?

Maar goed, wat vrolijkere onderwerpen nu! :)
    Een luie zondag gepland hier, niets echt te doen. Straks nog maar wat inpakken voor de verhuis.m

Gisterenavond lag ik in bed, en ik kreeg het ineens maar niet warm, heel vreemd. Normaal ben ik echt een kachel, ik draag zelfs als het buiten vriest nooit een pyjama.
    Nu had ik een lange broek en een trui van m'n man aan, en ik lag tegen hem aan. Maar ik bleef maar koude rillingen krijgen en mijn voeten en handen waren ijskoud. M'n hart was ook heel fel aan het slaan en m'n bloeddruk was laag volgens m'n man.
    Waarop hij me weer ongerust aan het maken was omdat ie zei dat dat symptomen van een bloeding zijn :p

Nuja, uiteindelijk in slaap gevallen, en nu is m'n temperatuurhuishouding weer normaal. Herkent iemand dit?

Moby de mijne voelt eerder heel hard, beetje zoals een opgeblazen ballon.

4. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha :D
    Nu zit ik hier tegen mn buik te meppen. (Wel zachtjes hoor) Moet er vast grappig uitzien. Maar het lijkt inderdaad wel wat te golven.

@Julia, ja hier groeit het ook goed. Laatst nieuwe bh's gekocht maar zelfs dat gaat nog maar net. Denk dat ik voor een meegroeibh moet gaan kijken. Die zijn niet zo charmant volgens mij maar dit is ook niks haha. Ik draag nu 80C maar het begint er bijna alweer uit te puilen. Nu ziet het er nog een beetje uit als extra push up maar nog even en het gaat er NIET meer uitzien. :p

5. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Ach Pinkie, wat een tegenvaller. Hopen dat je het geld snel terug krijgt. Wij hebben vorig jaar ook zo'n tegenvaller gehad toen we de hypotheek om lieten zetten. Moesten we ook zo'n dergelijk bedrag ineens ophoesten (de boete was verkeerd berekend). Ook al weet je dat het geld uiteindelijk weer terug komt het is toch geen fijn idee en jullie hadden ook nog plannen met verbouwen en natuurlijk voor de kleine. Ideeën loslaten of uitstellen is nooit fijn.

Biieentjee, met 18 weken voel ik ook nog niets (of ik heb het niet in de gaten). Je kunt er natuurlijk wel naar vragen bij de vk.

Moby, ik ben al bezig met helder te krijgen wat we allemaal moeten aanschaffen. Heb een hoop uitzetlijstje al bekeken, bang dat ik kleine dingen vergeet (valt me ook op dat ze allemaal aan andere dingen denken en andere aantallen). Mijn man heeft er ook nog geen haast mee.

Taj en Pinkie, beide leuke foto's.

Ik denk dat mijn buik binnenkort begint te groeien, de bolling voel ik zelf wel al duidelijker en mijn man ook als hij mijn buik voelt. Het is bij mij ook eerder een opgeblazen ballon.

Pinkie, zo'n temperatuurschommeling heb ik nog niet mee gemaakt.

6. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Haha Moby, ik heb er nog niet op gepetst hihi. Maar het voelt inderdaad anders dan anders. Laat ik het dan een waterballon noemen :p

Pinkie volgens mij snappen we elkaar en denken we er hetzelfde over ;) wat vervelend zo'n aanval. Even goed in de gaten houden, kan inderdaad lage bloeddruk zijn. Ik heb ook lage bloeddruk van mezelf dus herken het wel wat je beschrijft, maar heb er in de zwangerschap nog geen last van gehad. De vk waarschuwde wel dat je bloeddruk in de zwangerschap NOG lager kan worden en dat je in elk geval moet zorgen dat je elke 2 uur iets eet. Anders kan je meer last van dat soort klachten krijgen. Hoop voor je dat het eenmalig was. Succes met inpakken.

Hier ook echt niks doen, behalve een paar wassen draaien. Het zonnetje schijnt, dus lekker buiten ophangen en straks een weekje vakantie voor de boeg.

7. IrisBloem

IrisBloem Fanatiek lid

9 okt 2015
    1.332
    537
    113
    Vrouw
    Docent
    Delft
    Hoi Meiden,

Het zonnetje is er, ik zit er een uurtje in en kom daarna binnen, kijk in de spiegel....gezicht vol vlekken!! Is dit het zwangerschapsmasker?
    Heeft iemand anders dit ook al?

Geniet van het weer :)

8. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Oh Iris wat vervelend!!! Ja dat zou kunnen.... ik zit ook buiten, nog niet aan gedacht. Er schijnt wel speciale zonnebrand creme te zijn om zwangerschapsmasker te voorkomen, maar daar heb je nu niks aan en een petje of hoed opzetten. Hopelijk trekt het nog weg

9. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hopelijk trekt het weg Iris! Ook weer iets om over na te denken inderdaad nu,het weer eindelijk wat beter wordt.

10. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Ik heb even gekeken Iris, had van de verloskundige een proefmonstertje mee gekregen van zonnebrand om zwangerschapsmasker te voorkomen. Het merk heet Inna, je kan het ook via Internet bestellen.

Oh en mijn buik met 16+4

Bijgevoegde bestanden:

11. ManSte

ManSte Niet meer actief

@julia; zo ontzettend goed beschreven. Alhoewel ik aanzienlijk minder lang in de MMM heb gezeten, kan ik maar moeilijk genieten van het feit dat ik eindelijk zwanger ben en dan toch echt een kindje verwacht. Het gevoel dat het ons gewoon niet gegund was loert nog steeds op de achtergrond, en ik blijf inderdaad ontzettend sceptisch. Alhoewel ik me ook steeds meer begin in te prenten dat ik het los moet laten, en moet genieten. Nog even wachten tot de 20 weken echo, en daarna ook meteen op vakantie. Ik hoop dat ik het dan eindelijk wat meer ontspannen word.

@kwaaltjes; sinds een weekje wat last van bandenpijn. Soms maagzuur en sinds een dag jeukende borsten? Die trouwens de laatste twee weken ontzettend gegroeid zijn. Pas nog maar 1 bh. En die eigenlijk ook niet. :) Ik moet gewoon even een maatje groter gaan halen. Doe ook wel eens af en toe een powernap in het weekend :) Ik ben nu 17+5 en voel het kindje nu wel iedere dag, maar alleen als ik daar rustig voor ga zitten. Als ik gewoon aan de gang ben dan merk ik dat niet.

@irisbloem; o jee... Ik hoop echt dat de vlekken weer weggaan, en dat het geen zwangerschapsmasker is! Ik heb zo'n leuke zonnehoed gekocht voor als we op vakantie gaan, of ik in de tuin zit. :)

12. IrisBloem

IrisBloem Fanatiek lid

9 okt 2015
    1.332
    537
    113
    Vrouw
    Docent
    Delft
    Dank je!
    Ga meteen even koekeloeren. Even petje op. Deze week nog vakantie dus wel de moeite waard iets goeds aan te schaffen.

Mooie foto <3

13. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Beetje laat weer met reageren…sorry!

@pinkie: dat is inderdaad wel even een flinke financiele tegenslag! Hopelijk krijgen jullie alles en anders een heel groot deel snel weer terug!

@vakantie: wat een heerlijke vooruitzichten zie ik hier! Wij hebben in juni lekker 2 weekjes vrij. Gaan de tuin opknappen dus geen reis voor ons. Maar dat vinden wij ook prima. Volgend jaar weer ;)

@bientje jouw gevoel van onzekerheid omdat je zolang bezig bent geweest herken ik helemaal. Julia heeft het heel goed omschreven en sluit ik mij volledig bij aan.

@kwaaltjes, heb goede en slechte dagen. Lijkt alsof mijn lichaam zegt; zo je hebt de eerste drie maanden nergens last van gehad, komt het nu eventjes. Dus ben misselijk en heel erg moe.
    En bandenpijn…auw! Soms als ik nies of hoest..ooh…

@ irisbloem ik hoop dat het inderdaad nog wegtrekt! Ook ik heb een proefmonstertje van Inna gekregen. Erg fijn spul. Alleen te koop bij kruidvat geloof ik.

14. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ooooh wij hebben morgen geslachtsbepaling. Maar pas in de avond haha. Dat word afzien morgen overdag. :D Ben niet zo geduldig. Wel weer spannend. Uk alweer een paar weken niet gezien. En morgen zitten mn ouders en de aanstaande tante er ook bij. Hopen dat we een geweldig momentje mogen ervaren allemaal. Zou mij zo erg lijken als je dan slecht nieuws zou krijgen.
    Yaiks...oke doemdenken maar weer in de off-modus haha. (Ja die onzekerheid zal de hele zwangerschap blijven gok ik).
    Krijgen gewoon een geweldige echo morgen. :D

15. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Super Taj! Wordt vast een heel mooi moment.
    Heb je een voorgevoel over wat het gaat worden?

Mijn hoofdbezigheid wat betreft zwanger zijn bestaat momenteel uit in de zetel liggen en me intens concentreren op mijn buik om te kijken of ik iets voel :-D jammer genoeg tot nu toe geen resultaat :(

16. ManSte

ManSte Niet meer actief

@taj; dat komt helemaal goed morgen! Ontzettend veel plezier.

@pinki; dat gaat helemaal goed komen. Alhoewel het zuur is, probeer in je achterhoofd te houden dat het bij een eerste zwangerschap zeker wel tot 20 weken kan duren voordat je het kindje voelt. Maar het gaat zeker wel gebeuren :)

17. Anonimo

Anonimo Actief lid

6 nov 2015
    200
    8
    18
    NULL
    NULL
    LIKE! :)

Same here :)

18. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Taj veel plezier morgenavond! Komt vast goed!

@pinkie ik merk dat wanneer ik me er juist niet op concentreer ik meer voel dan wanneer ik er echt voor ga zitten..maar dat zal bij iedereen verschillend zijn.. Nog even geduld meis ik hoop dat je snel de kleine mag voelen!

19. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden. Ik sta net onder de douche en tot m'n schrik heb ik NU AL! Last van striae!!! Ondanks dat ik me suf smeer aan de bio oil.
    Sorry ik weet ik mag er niet over zeuren eigenlijk maar ben er op t moment behoorlijk van streek van. Vooral omdat ik nog niet eens op de helft ben. (Zal wel door de hormonen komen dat van streek zijn)
    Hebben jullie nog tips om het een beetje tegen te houden?

20. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Hmm, sorry ik heb niet echt goede tips..
    Misschien ander spul gebruiken? Echt bodybutter ofzo? Begreep ook dat masseren van de huid helpt.. Maar ook maar van horen zeggen hoorzz

Deel Deze Pagina