Komt goed meis..echt...het is zo'n klote gevoel dat jij het nog niet voelt en een stel meiden hier wel...ik hoop zoooo dat jij de kleine ook snel mag voelen!!!
Dankje Bagheera, komt inderdaad allemaal goed hoor Even iets anders: Eten jullie nog geraspte kaas op bijvoorbeeld spaghetti? Voor thuis let ik er op dat het gepasteuriseerde kaas is, maar op restaurant had ik een spaghetti besteld en de kaas was er al op...ik heb mijn vriend die kaas laten opeten omdat ik niet zeker was. Maar op de lijst van voedingscentrum staat dat je harde kazen altijd mag eten, ook als ze niet gepasteuriseerd zouden zijn...verwarrend. Ik weet bijvoorbeeld van parmezaan en Emmentaler dat die niet gepasteuriseerd is (of toch die van onze supermarkt niet), dus ik dacht dat je die niet mocht eten.
Ik eet het in restaurants niet altijd. Thuis let ik er altijd op dat het gepasteuriseerd is. In restaurants vraag ik het wel. Als ze me appelig aankijken bij die vraag of twijfelen bestel ik gewoon zonder kaas.
Als ze op restaurant zouden vragen :"Met of zonder kaas", zou ik zeggen zonder. Ze hadden niets gevraagd dus ging ik ervan uit dat de kaas in een kommetje apart zou zijn: niet dus. Maar ik heb er dus voor de zekerheid toch maar niet van gegeten.
Volgens mij mag je het gewoon eten. Allen niet als er au lait cru op staat en dat is vooral bij bepaalde schimmelkazen. Zo heb ik het in elk geval begrepen. Houd de site van het voedingscentrum aan. Je mag ook gewoon mozzarella en roomkaas enzo. Dus ik heb daar in restaurants nog geen moment bij stil gestaan eigenlijk
Wat bijzonder trouwens he!! Als alles goed mag gaan zijn we de volgende moederdag allemaal zelf mama!! Voor het eerst in jaren dat deze dag geen pijn doet ❤
Mimi, welkom terug. Heb je verder weinig last gehad tijdens de vakantie? Wat dat uploaden betreft weet ik ook niet. Boxkleden kosten idd best veel, viel me ook wel tegen. Bagheera, leuk dat je vriend de kleine ook al kan voelen. Lijkt me voor hem ook heel speciaal. Wat fijn dat de vk zo reageert op jou twijfels. Stelt het jou ook wat meer gerust? Julia, we gaan er gewoon vanuit dat we volgend jaar allemaal mamma's zijn. Vandaag genieten van onze pre-moederdag
Wat een lieve reacties.. Hier gaat het buiten het varen om goed, we liggen iedere dag meestal wel 12 uur stil, dus dan sowieso niet overgeven.. Wel continu misselijk, maar ben ik inmiddels gewend. Met de baby gaat het vast goed, want sinds een paar dagen is er heus een klein buikje te zien 😄 Als we thuis komen ook maar snel op babyspullen jacht, hebben zelf nog helemaal niets gekocht (of besteld).. Fijne zonnige dag,
Lynn wat sneu dat je zo'n last hebt van zeeziekte! Maar goed dat je voor de rest wel van je vakantie kan genieten! Kaas op restaurant volgens mij mag je alle harde kazen gewoon eten hoor! Ik eet dus ook gewoon kaas op spaghetti Moederdag ik heb van mijn man een klein cadeautje gekregen (zaadjes voor onze moestuin), dat was wel lief Wij zijn net terug thuis van een behoorlijk bewogen weekend! We vertrokken donderdag voor vier dagen naar Frankrijk, maar kregen na anderhalf uur rijden op de autostrade een ongeval. Er was vertraging/file voor de grensovergang, en de auto voor ons moest vlak voor de file enorm remmen omdat twee auto's van het rechtervak plots vlak voor hen invoegden. Wij dus ook enorm geremd, maar we kwamen van 120 en de auto voor ons stond stil. We zijn dus aan ongeveer 50 per uur achterop die stilstaande auto gereden. Onmiddellijk aan de kant gaan staan natuurlijk, ik was ontzettend geschrokken en helemaal aan het hyperventileren, al had niemand op het eerste zicht iets. Onze auto zag er echter echt niet goed uit, diepe put in de voorkant, radiator volledig kapot en de koelvloeistof lag allemaal op de pechstrook. Dat hielp niet echt voor mijn paniek, want met de financiële tegenslag van vorige week zag ik het echt niet meer goedkomen. Nuja, auto dus laten wegslepen. Mijn ouders gebeld, die schatten waren al op de vakantiebestemming en zijn drie uur teruggereden om ons te komen ophalen. Ondertussen zijn wij met de taxi naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis gereden, waar we toch even de baby hebben laten controleren. Ik had wel geen buikpijn ofzo en verloor ook geen bloed, maar aangezien ik de baby nog niet voel wou ik toch zeker zijn. Gelukkig bleek alles helemaal goed en hebben ze ons ook heel snel geholpen op de spoedafdeling (alles samen daar nog geen uurtje gezeten). En de gyn was zelfs zo lief om even naar het geslacht te kijken! Dus als lichtpuntje van de dag, we weten nu dat we een jongetje verwachten <3
Hoi meiden! Even snel op mn telefoon dus heb niet alles teruggelezen maar rosalyn...leuk ook een meisje! Gefeliciteerd! En wat bewegen betreft. Ik voel dat meisje van ons ook nog steeds niet. (Denk ik...of ik mis het omdat ik het niet herken als de baby.) Dus hoop wel dat ik haar snel een keer ga voelen. Lijkt me heerlijk! Ze beweegt enorm. Op de echo van de geslachtsbepaling ging ze alle kanten op. Dus ga 18 mei wel even navragen waar mij placenta ligt.
Wow Pinkie, wat erg van het ongeval! Je zal wel hard geschrokken zijn neem ik aan! Gelukkig is alles goed met jullie! Wel fijn dat je nu het geslacht al weet, gefeliciteerd! Hopelijk vallen alle kosten aan de auto mee.
Kijk dat heb ik dua gemist. Gelijk even gelezen. Heftig Pinkie! Maar gefeliciteerd met het leuke nieuws dat jullie een jongetje verwachten!!
Leuk he Taj die drukte op de echo's! Normaal gesproken voel je een 1e kindje pas rond de 20 weken. Soms met 18, ook als je placenta wel gunstig ligt is het dus heel normaal dat je met 17 weken nog niks voelt. Ik heb het al wel gevoeld, dat denk ik tenminste haha, maar nog steeds niet zo vaak hoor en zeker niet dagelijks. Wel voelen is dus eerder uitzonderlijk denk ik met deze termijn. Komt vanzelf. We moeten geduld hebben hoe lastig ook. Pinkie wat heftig meid.je zult wel vreselijk geschrokken zijn. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. En gefeliciteerd, wat leuk zeg, een jongetje!
Jeetje pinky wat heftig! Gelukkig is alles in orde. Gefeliciteerd met t mooie nieuws een zoon geweldig! Ik kom net bij de vk vandaan alles was weer inorde met de kleine man! Hartje weer gehoord wat een heerlijk gevoel is dat toch. Gisteravond waren we het kamertje goed aan t soppen en doen, ik raakte zo emotioneel jeetje was zowat ontroostbaar dat toch de droom uitkomt. Vanmiddag worden onze meubeltjes gebracht. En vanavond komen me ouders helpen het in elkaar zetten. Ben zooooo benieuwd!
Wat fijn en leuk bientje! Wij gaan pas begin juli bezig met het kamertje (en wat andere dingen in huis). Ik had gehoopt eerder, dus baal er wel een beetje van. Nesteldrang zal het wel zijn... Ik kan in juni al wel het bedje verven en de commode, maar het kamertje inrichten vind ik leuker... Nog even twee maanden geduld ...
Leuk Bientje dat je al zo met het kamertje bezig bent. Hier zijn we daar nog even niet aan toe, maar voel ook nog niet echt de nood om te beginnen, haha. Gisteren heb ik nog een draagdoek van iemand in bruikleen gekregen: een bb tai van babylonia. Lijkt me wel een fijne doek, alleen hoop ik dat ik hem helemaal proper krijg, want er zitten wel wat vlekken op (is dan ook veelvuldig gebruikt), moet hem nog wassen. Ik denk dat ik een draagdoek veel ga gebruiken...wij doen hier veel te voet en met het openbaar vervoer, dus dan is dat wel handig. Ik dacht zelf eerder om een tricot slen doek van babylonia aan te schaffen, die is rekbaar en lijkt me wel zachter voor kleine baby'tjes, maar als het kindje groter wordt is die rekbaarheid net weer een nadeel. Pffft...als ik bij alle keuzes over aankopen zo ga twijfelen, gaat het nog lang duren eer ik m'n uitzet bij elkaar heb, haha! En m'n vriend vindt alles goed, dus dat helpt ook niet echt!
Wat schrikken Pinkie! Gelukkig zijn jullie en de kleine in orde. Natuurlijk van harte met het nieuws dat jullie een jongetje verwachten Ah Bientje toch. Het is jullie (en alle andere stellen met een wens) zo gegund. Kan me indenken dat het emotioneel is. Heel veel plezier met opbouwen vanmiddag! Geniet ervan! Moby ik wil ook gaan dragen. Voorkeur gaat nu nog uit naar doeken die ik zelf ga knopen. We hebben vanaf eind mei een babycursus bij onze vk en die vrouw die dat geeft is ook draagconsulent. Daar besteden ze dus ook aandacht aan. Daarna maar eens bepalen wat voor ons de beste manier is Wat betreft de baby voelen, ik hoop echt dat iedereen het snel ervaart. Ik denk zelf het al af en toe te voelen. Voel dan een heel raar gekietel in mn buik, dat doen mn darmen echt niet haha. Lijkt me zo leuk als je het schoppen gaat voelen en manlief dan kan gaan meegenieten! Hebben jullie trouwens ook al best moeite met de warmte? Ik word zo snel dizzy, heel apart. Morgen eindelijk weer even naar onze kleine kijken en hopelijk voor het eerst het hartje horen. Kijk er zo naar uit!
♡♡ Uitgerekende datum ♡♡ 28 september ♡ Lysta, 30 jaar, Verassing ♡Bagheera, 30 jaar, Meisje 2 oktober ♡ Daan3, 25 jaar, Meisje 3 oktober ♡ Moby123, 27 jaar 4 oktober ♡ ManSte, 26 jaar Jongen 6 oktober ♡ Anonimo, 27 jaar, Jongen 7 oktober ♡ Pinkie, 28 jaar, Jongen 9 oktober ♡ Hay Lin, 25 jaa 12 oktober ♡ Julia26, 32 jaar ♡ Mimi1988, 28 jaar, Jongen 13 oktober ♡ Irisbloem, 34 jaar Meisje 14 oktober ♡ Taj87, 29 jaar Meisje 18 oktober ♡ Biientjeee, 24 jaar Jongen 19 oktober ♡ Melk84, 31 jaar ♡ Flindertje, 27 jaar 20 oktober ♡ Lynn, 29 jaar 21 oktober ♡ Mijntje1990, 26 jaar 22 oktober ♡ Rosalyn, 23 jaar Meisje 28 oktober ♡ Bien1990, 25 jaar (totaal: 19, 1 verassing, 5 jongens en 5 meisjes) ♡♡ Afspraken ♡♡ 10 mei ♡ Bien1990, controle vk 11 mei ♡ ManSte, 20 weken echo ♡ Julia26, afspraak vk ♡ Mimi1988, 18 weken echo 13 mei ♡ Rosalyn, controle VK 14 mei ♡ Lynn, geslachtsbepaling 17 wkn 17 mei ♡ Daan3, 20 weken echo 18 mei ♡ Pinkie88, 20 weken echo ♡ Lysta, 20 weken echo ♡ Moby123, 20 weken echo ♡ Taj87, controle vk 20 mei ♡ Bagheera, 20 weken echo 24 mei ♡ Mimi1988, 20 weken echo ♡ Julia26, 20 weken echo 25 mei ♡ Anonimo, 20 weken echo 30 mei ♡ Lynn, 20 weken echo ♡ Taj87, 20 weken echo 3 juni ♡ Rosalyn, 20 weken echo 9 juni ♡ Bien1990, 20 weken echo ** Sterretjes ** * Marissie * Pandavliegen[/QUOTE]
Pinkie, ik was het verhaal over het ongeluk aan het lezen. Wat schrikken zeg. Fijn dat met de kleine alles goed is. Leuk dat je meteen het geslacht hebt laten checken Gefeliciteerd met een jongetje. Ik moest wel lachen met je laatste zin Verder wel alles in orde? Biientjee, fijn dat de controle goed was. Heb je vanavond de grote lijnen van de babykamer al klaar dan? Moby, ik wil straks ook gaan dragen, maar er is zoveel keus. Ze hebben volgens mij allemaal hun voors en tegens. Bien1990, misschien morgen meteen even bij de vk vragen naar de warmte en dizzy zijn. Je bent er dan toch Met de warmte heb ik niet zoveel last van tot nu toe. Zal straks als het echt zomer is en we in het derde trimester zitten wel anders gaan. Ben benieuwd Mijn buik begint ineens echt te groeien, kon wel een groeispurt zijn.