Mooi kamertje Bientje! Wij verhuizen over twee weken, en dan kan ik eindelijk ook beginnen. Al is beginnen eerst en vooral het behang van de muren trekken, en dan moet er waarschijnlijk nog gepleisterd worden. Dus zal nog wel even duren voor het een 'echt' babykamertje wordt Julia rot dat je last hebt van migraine, dat lijkt me vreselijk! Veel beterschap! Huid Ik heb al sinds het begin van de zwangerschap een vrij onrustige huid. De huid van mn rug is erg droog, en heb regelmatig last van erg jeukende pukkeltjes (vooral op mn rug). Maar al bij al valt het nog mee, tot nu toe ook nog geen striae (komt waarschijnlijk nog ). Wel krijg ik erg veel moedervlekken bij, herkennen jullie dit?
Ik ben opgelucht dat jullie huid ook onrustig is...hier dus ook, eigenlijk al sinds ik gestopt was met anticonceptie is het echt een ramp! Ik voel me net weer een puber, en zelfs toen had ik helemaal niet zoveel last van puistjes! Maar gelukkig begint er nu stilaan wat beterschap in te komen heb ik de indruk. De eerste 12 weken van m'n zwangerschap was het erger...toen had ik ook heel erg droge huid, dat is nu over. De zon doet er goed aan en met een beetje een bruin kleurtje vallen rode plekjes minder op. Ik krijg ook meer moedervlekjes, Pinkie.
@bientje mooie kamer!! Echt heel tof! @julia: vervelend van je migraine en dat je nu weer zo ziek bent @huid: ook hier erg onrustig. Onzuiver vooral. En inderdaad, nu je het zegt, ik krijg ook meer moedervlekken.
Wow Bagheera, ik krijg net je banner in het oog...Wat groeit die baby snel nu! Wij schelen 5 dagen en jouw baby zou al 24 cm zijn! Die groeit dus meer dan een cm per dag nu...Dat gaat al een stuk sneller dan milimetertjes tellen he!
Dat viel me onlangs ook op, dat het zo immens scheelt! Zou dit kloppen? Een centimeter per dag lijkt me toch veel? Ik heb eens naar een aantal sites gekeken waarop de zwangerschap per week besproken wordt, en daar wordt gezegd dat de baby op 18 weken al 20 centimeter is, dat lijkt me realistischer?
Dank je wel meiden! Het gaat vandaag al wel iets beter. Ik probeer er zeker van te genieten, dit is een ander kindje dan ons meisje, maar het blijft erg dubbel soms. M. voelde ik wel bewegen, maar deze man voel ik ook soms schoppen. Die kracht heeft M. nooit gehad. Ze was aan het vechten om te overleven, daar had ze alle energie voor nodig. Als we bij haar grafje staan voel ik mij soms zo schuldig, omdat we daarstraks met haar broertje komen en van hem wel kunnen genieten en zien opgroeien. Lichtpuntje van de dag, mijn schoonvader heeft misschien eind mei toch tijd voor de babykamer. Hoef ik niet tot juli te wachten. Vanavond hoor ik meer. Nesteldrang zal het wel zijn Bientje mooie kamer hoor! Het wordt zo echt dan hè? Bakfiets gaaf! Hij past beneden niet in onze berging, dus het zit er hier helaas niet in. Maar ze zijn wel super gaaf! Huid ik reageer sterk op hormonen. In de pubertijd amper last gehad van puistjes. Toen ik 21 was kwamen ze ineens. Paar keer sterke ab gehad van de dermatoloog. Dat hielp een half jaar en toen kwamen ze weer. Uiteindelijk kwam ik er vorig jaar achter dat ik sterk op hormonen reageer. Dat was ook een reden om 6 jaar terug met de pil te stoppen. Ik kreeg elke dag hoofdpijn. Maar in producten van de koe o.a. zitten ook hormonen. Ik ben toen meer biologische zuivelproducten gaan eten en producten met melk vermijden en mijn huid werd er een stuk rustiger van. De eerste twaalf weken had ik er juist weer meer last van. Nu zie je nog wel wat oneffenheden op mijn kin en wangen, ze komen af en toe tot ontploffing, maar het is niet zo erg meer als toen.
En toch klopt het haha. Ik zie het op fb ook. Bij mensen die iets posten over hun 20 weken echo. Dat de kleine dan rond de 25 cm is. Dat is echt een maf idee. Dat is echt al groot voor de helft. Dit is trouwens ons kamertje. Kan hem niet in 1x erop krijgen. Het is een lang maar erg smal kamertje. Helaas heb ik vooral rechtopstaande foto's dus die tweede krijg ik niet gedraaid.
Mooie kamertjes al Bientje en Taj! Ik heb mijn Ikea-boodschappenlijstje ook al klaar staan, wij gaan binnenkort eens naar daar. Taj, klopt het dat je bij dat bedje niet de mogelijkheid hebt om er één zijkant af te halen voor als ze wat groter zijn? Ik vind het wel een prachtig bedje. Ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat er midden volgende week een baby van ongeveer 25 cm in mijn buik rondzwemt zonder dat ik daar ook maar iets van voel, haha. Dat is echt gewoon heel erg vreemd!
Dat klopt. Dat kan helaas niet. Maar desnoods maakt mijn man dat zelf. Iemand die ik ken heeft dat toendertijd ook gedaan. Zelf 1 kant eruit gezaagd. Enige nadeel is dan dat je het bedje nieuw moet kopen als je ooit voor een 2e kindje gaat. Maar voordat we zo ver zijn, hebben we ons wellicht alweer bedacht en gaan we gelijk voor een peuterbedje.
Je kan natuurlijk altijd de commode los kopen en er zelf een leuk wit bedje bij kopen die die functie wel heeft. Wijkt dan wel iets af maar als je met een beetje dezelfde stijl werkt moet dat, lijkt mij, gewoon kunnen.
Meiden net een schrik gehad en nog steeds eigelijk. Ging plassen en met afvegen bruine afscheiding.. Gelijk vk gebeld en die zei dat ik me niet druk hoef te maken.. Maar toch nog eventjes gebeld net wat t zit me niet lekker. Vanavond mag ik na m'n werk eventjes langskomen. Pfff gaat een lange middag worden
Zo veel geschreven zeg! 20 weken echo; ik was eerst ontzettend nerveus. Zag er als een berg tegenop. Maar sinds een dag of twee ben ik er opeens vrij rustig onder. Ik voel het kindje bewegen, en ik heb er gewoon een goed gevoel bij. Dat gaat dus gewoon goed komen morgen. dragen; Ik wil het kindje graag dragen in een draagdoek. Lijkt me heel leuk en geborgen. auto's; Wij hebben twee auto's. Dat komt omdat mijn man en ik allebei 30 km van huis werken. En ook compleet de andere richting in We hebben vorig jaar een station gekocht. skoda octavia 5 deurs (Ook wel vanwege de kinderwens), en ik heb een kleine auto, fiat panda 5 deurs. Ik vind het veel fijner om in de kleine auto te rijden dan in de grote, dus ik hoop dat de kinderwagen goed achterin past. huid; Ik heb vanwege mijn PCOS heel veel last gehad van acne. Daarvoor slikte ik de Diana pil, en dat werkte bij mij top. Vanwege kinderwens ben ik daar uiteraard mee gestopt. En wat ik al vreesde gebeurde; na twee maanden al weer helemaal onder. Wat ook steeds erger werd. Maar nu ik zwanger ben is het ineens zo goed als weg. Werd al steeds minder, maar nu bij de 20 weken niks meer. Zo fijn. Ik wil wel even kijken wat ik er na de zwangerschap mee ga doen. Hoop niet dat het dan weer net zo erg terug komt. @taj; Ik gebruik wel zalf tegen acne (al voordat ik zwanger werd, is voorgeschreven door de HA, maar ook vrij te verkrijgen bij de apotheek (in nl)) Is helemaal niet schadelijk voor de zwangerschap. Duurt wel echt lang voor het goed gaat werken. Meestal zo;n 1 of 2 maanden. Strai, nog niet... kijk er ook niet naar uit Dat van de moedervlekken herken ik wel. Ik heb ook het idee dat het er meer zijn geworden. @julia; beterschap zeg! Vervelend! @bientje; Oeh! Dat vind ik echt mooie meubeltjes zeg! Leuk dat wit en dat riet. De meubeltjes staan bij ons al in de kamer, en na de vakantie gaan we de muren verven. Ik zal dan ook een foto uploaden Goed dat je langs de VK gaat. Ik kan je hopelijk een beetje gerust stellen. Ik heb al vanaf het begin van de zwangerschap regelmatig last van roze of bruine afscheiding. Meestal als ik ontlasting heb gehad (beetje te veel informatie ) De VK heeft hier ook al een paar keer naar gekeken. Maar zegt dat ik gewoon een gevoelige baarmoedermond heb. Zolang het roze of bruin is zonder krampen zegt ze dat ik me geen zorgen hoef te maken. Ga er vanuit dat het bij jou ook gewoon een gesprongen adertje is! @mimi; Ik vind het ook zo lastig om te genieten van mijn zwangerschap. En ik baal daar eerlijk gezegd ook een beetje van. Het zou een fantastische tijd moeten zijn, en ik blijf maar slecht nieuws vrezen. Nu is het sinds een dag of twee wel stukken minder, maar ik kijk nog steeds wel reikhalzend uit naar de 20 weken echo. Ik hoop dat we dan allebei echt kunnen gaan genieten. @taj; ook al zo'n mooi kamertje. Krijg acuut last van nesteldrang als ik die foto's zie @hier; Ik en mijn man waren net bezig met het inpakken van de vakantie koffers. (we gaan donderdag ochtend heel vroeg) En de mijne is niet zo heel vol. Haha. We gaan twee weken. Maar het is nog maar de vraag of ik dat red zonder te moeten wassen. Vooral met de broeken. Haha dan merk je opeens wel dat je een stuk in omvang bent gegroeid. Zo hierbij sluit ik mijn superlang bericht maar eens af.
Ik kan me ook nog niet voorstellen dat er een kleine meid van ong 25 cm in mijn buik zwemt hoor. En ze groeien echt hard als ik het inderdaad vergelijk. Wauw. Blijft toch wonderlijk. @bientje dat is inderdaad even schrikken! Wat fijn dat je toch vandaag langs mag komen. Goed dat je nog een keer gebeld hebt hoor! @manste van de koffers ken ik haha. Mijn vriend neemt altijd mee alsof hij een maand op vakantie gaat als we 1 weekje weggaan haha. En ik red het nog steeds met veel minder. Hier vooral in onderbuik last. Hard krampachtig gevoel. Morgen maar even urine langsbrengen voor de zekerheid.
Net terug van de vk. Alles was inorde en mooi hartje te horen. Waarschijnlijk baarmoedermond die klein beetje gebloed heeft. Gelukkig 😊
Gelukkig Bientje! Ik kan me voorstellen dat je even schrok! Veel plezier op vakantie Manste! Veel plaats in je koffer, betekent dat je ter plaatse veel leuke dingen kan kopen Ik heb vandaag mijn eerste echte jongensaankoop gedaan! Ik had dit truitje al weken zien hangen in de hema, en vond het zo leuk, maar wel echt voor een jongetje. Durfde het dus niet te kopen, maar nu we zeker weten dat het een jongetje wordt, kon ik het eindelijk halen! Wij zijn trouwens ook uit de naam! De baby wordt hier dan ook sinds dit weekend steeds bij naam genoemd. Voelt toch een stuk echter. Ik merk ook aan mezelf dat ik een stuk geruster wordt in de zwangerschap. Natuurlijk moeten we volgende week de 20-weken echo afwachten (op 19 weken ), maar ik begin er echt een goed gevoel over te krijgen! Ik denk dat ik sinds twee dagen de baby ook af en toe voel, al ben ik dat niet helemaal zeker.
Wat leuk de kamertjes!!!! Super zoet he! @bloedverlies gelukkig is het over. Ik was ook verschrikkelijk geschrokken maar een gesprongen adertje is echt heel aannemelijk in dit trimester. @vakantie geniet van de vakantie dames! Wij gaan ook spontaan nog een weekje naar Frankrijk! @verhuizen. Ja je handen jeuken als je nog gaat verhuizen! Wij gaan eind juni verhuizen dus nog even geduld met het kamertje... @autos haha heel standaard wij gaan ook voor een station wagen. Nu hebben we een sportieve coupe. Die houden we voor mij wij zoeken naar Volvo v50 of Saab 93 mijn man moet er ook mee naar z'n werk. @kleertjes leuk he shoppen voor de kleine! Ik heb mijzelf niet beheerst en al bijna een garderobe aangeschaft haha. Wie biecht nog meer ? Haha Tot zo ver !
Ok...mijn biecht..wij hebben de gehele babyuitzet al compleet met uitzondering van de kleertjes haha. Als 20 weken echo goed is dan gaan we (ik!) los haha. Lekker hoor nog een spontaan weekje Frankrijk. Heerlijk ontspannen en genieten!