Wat de draagdoek betreft weet ik het nog niet. Ik zou het fijnste vinden als mijn man het ook kan gebruiken, maar die ziet al dat knopen niet zitten en iets dat je telkens moet stellen elke keer als de andere gaat dragen (bijvoorbeeld met wisselen tijdens een uitje) zie ik ook niet zitten.
Ppff.... meiden hier echt onzeker dagje hoor. Heb de baby al sinds gisteravond niet meer gevoeld en ik weet dat ik me daar met deze termijn helemaal nog niet druk om hoef te maken, omdat dat heel normaal is. Maar afgelopen week heb ik de baby echt veel gevoeld dus toch onzekerheid..... even een rotdag hier. Hebben jullie daar ook wel eens last van??
@julia, ik herken het helemaal. Had het gisteren nog. Voelde de kleine niet meer terwijl ze dag daarvoor hartstikke druk was. Net zoals je zegt; je hoeft je er niet druk om te maken omdat het normaal is, maar toch. Ik maakte me wel druk. Heb gisteren sinds lange tijd weer de doppler gepakt en gelukkig snel hartje te horen. En vandaag, vandaag is mevrouw weer volop aanwezig. Werd vanochtend zelfs wakker van haar.
Ik denk inderdaad dat het normaal is, maar ik snap dat het je ongerust maakt! Ik ben nog altijd niet zeker of ik de baby überhaupt voel, af en toe voel ik wel een plopje waarvan ik denk dat het de baby zou,kunnen zijn, maar ik,ben het niet zeker. Zal blij zijn als we woensdag kunnen zien dat alles helemaal in orde is Hebben jullie trouwens soms ook dat je het gevoel hebt dat je dringend naar het toilet moet, en als je dan gaat is het maar een miniplasje? Denk niet dat het een blaasontsteking is, urine is twee weken geleden gecontroleerd en was prima. Voelt eerder alsof mijn bekkenbodemspierrn zich niet helemaal ontspannen ofzo?
Julia herken het! Had laatst ook een dag dat hij rustig was en ik niks voelde. De vk zei dat je pas vanaf week 27 elke dag moet voelen. Daarvoor hebben ze wel eens een rustdagje. Pinkie ik herken het met plassen. Had het er woensdag met de vk over. Zij gaf aan dat de baarmoeder op de blaas drukt en je daardoor sneller 'vol' zit. Of dat je nieren super goed werken nu. Ik heb soms ook minder druk. Dan gaat het langzamer dan normaal. Vaak in de nacht wel normale druk.
Bedankt voor jullie reacties! Dat helpt echt en stelt me toch wel een beetje gerust. Soms baal ik een beetje van mezelf. De afgelopen weken was ik zo aan het genieten en dan ineens weer dit pppff.... maar zal er allemaal wel bijhoren. Fijn dat jullie dit ook herkennen. Voel ik me niet helemaal zo'n muts Pinkie hoop dat jij je kindje ook snel veel zult voelen. Het is zo bijzonder! En het plassen, hier net zo hoor! Ik denk dat het de komende maanden nog wel erger gaat worden haha.
Plassen is inderdaad ook heel herkenbaar. Vorige week voor de zekerheid urine gebracht voor onderzoek. Niks aan de hand. Grappig dat we de meeste kwaaltjes allemaal herkennen. Zo kunnen we elkaar ook geruststellen (hoop ik).
Hier hetzelfde met plassen. Ook niks aan de hand maar soms ook dat ik zowat sta te dansen omdat ik nodig moet en dan zit ik en is het echt even 'is dat alles?!' Heel bizar. Ik begin nu ook weer wat meer last van mijn maag te krijgen. Heb echt het idee dat, nu die kleine goed groeit, alle organen weer een por krijgen. Gebeurd veel in mijn buik. Niet altijd even prettig.
Wij hebben afgelopen zaterdag de pretecho gehad, Het is een lief klein jongetje.. Verder heeft ze al veel dingen bekeken die ze ook nakijken bij de 20 weken echo en dat was allemaal goed gelukkig
♡♡ Uitgerekende datum ♡♡ 28 september ♡ Lysta, 30 jaar, Verassing ♡Bagheera, 30 jaar, Meisje 2 oktober ♡ Daan3, 25 jaar, Meisje 3 oktober ♡ Moby123, 27 jaar 4 oktober ♡ ManSte, 26 jaar Jongen 6 oktober ♡ Anonimo, 27 jaar, Jongen 7 oktober ♡ Pinkie, 28 jaar, Jongen 9 oktober ♡ Hay Lin, 25 jaa 12 oktober ♡ Julia26, 32 jaar ♡ Mimi1988, 28 jaar, Jongen 13 oktober ♡ Irisbloem, 34 jaar Meisje 14 oktober ♡ Taj87, 29 jaar Meisje 18 oktober ♡ Biientjeee, 24 jaar Jongen 19 oktober ♡ Melk84, 31 jaar ♡ Flindertje, 27 jaar 20 oktober ♡ Lynn, 29 jaar Jongen 21 oktober ♡ Mijntje1990, 26 jaar 22 oktober ♡ Rosalyn, 23 jaar Meisje 28 oktober ♡ Bien1990, 25 jaar (totaal: 19, 1 verassing, 6 jongens en 5 meisjes) ♡♡ Afspraken ♡♡ 11 mei ♡ ManSte, 20 weken echo ♡ Julia26, afspraak vk ♡ Mimi1988, 18 weken echo 13 mei ♡ Rosalyn, controle VK 14 mei ♡ Lynn, geslachtsbepaling 17 wkn 17 mei ♡ Daan3, 20 weken echo 18 mei ♡ Pinkie88, 20 weken echo ♡ Lysta, 20 weken echo ♡ Moby123, 20 weken echo ♡ Taj87, controle vk 19 mei ♡ Lynn, controle vk 20 mei ♡ Bagheera, 20 weken echo 24 mei ♡ Mimi1988, 20 weken echo ♡ Julia26, 20 weken echo 25 mei ♡ Anonimo, 20 weken echo 29 mei ♡ Bien1990, pretecho 30 mei ♡ Lynn, 20 weken echo ♡ Taj87, 20 weken echo ♡ Biientjeee, 20 weken echo 3 juni ♡ Rosalyn, 20 weken echo 6 juni ♡ Bien1990, controle vk ♡ Biientjeee, controle vk 9 juni ♡ Bien1990, 20 weken echo ** Sterretjes ** * Marissie * Pandavliegen
Julia, ik heb ook gehoord dat 's avonds als je gaat slapen of als je opstaat de baby het actiefst is (als je zelf dus het rustigst bent). Misschien dat het helpt om voor het slapen gaan even op je rug te liggen en even je hand op je buik te leggen. Ze hebben momenteel natuurlijk ook nog ruimte genoeg om rond te dansen zonder dat wij het voelen. Heb je hem inmiddels wel weer gevoeld? Wat dat plassen betreft herken ik ook. Was vooral toen ik met moeders voor moeders meedeed heel duidelijk. Dacht ik dat mijn blaas op knappen stond, was de opbrengst teleurstellend . Is ook de ene voor de andere keer anders. Lynn, leuk een jongetje. Gefeliciteerd.
Gefeliciteerd Lynn! Leuk een jongen. Fijn dat ook alles goed was! @julia heb je de kleine alweer gevoeld?
Same here ! Gisteren hele drukke babby en vandaag tot nu toe nauwelijks... Wel vanochtend iets maar niet zeker... En plassen hetzelfde veel aandrang kleine plasjes..en heel vaak..
Same here met het plassen... Baby voel ik vooral als ik stil zit! En in de auto, schijnbaar vind de baby dat fijn! Vandaag hebben we heel wat inkopen gedaan voor de baby. Voornamelijk eerst alle kleine dingen zoals flesjes, spenen, aankleedkussen, etc. Kinderwagen hebben we nog (mijn vriend heeft een zoontje van zijn ex, dit is onze eerste samen). Box en maxicosi krijgen we van mijn ouders. Omdat we nog niet weten wat het word (volgende week weten we dat pas) hebben we besloten nog even te wachten met kleren kopen. Want die unisex kleren zijn leuk hoor... Maar dan heb ik dat straks gekocht en dan heb ik er spijt van als ik eenmaal weet wat het word haha .. En heel veel van Nijntje gekocht, vind ik toch zo leuk he ^^ Erg leuke dag gehad dus ^^
Zo, even afwezig geweest en alles weer bijgelezen. Wij hebben heerlijk genoten van onze vakantie. Hier inmiddels ook de 20 weken gepasseerd, super leuk! Ik voel onze kleine meid sinds vorige week echt schoppen en bewegen (lijkt wel alsof ik haar af en toe voel koprollen haha). De eerste keer dat ik haar voelde schoppen was op vakantie en mijn vriend heeft het op hetzelfde moment ook voor t eerst gevoeld, zo bijzonder!!! Sindsdien voel ik haar minimaal 3 keer per dag uitgebreid schoppen en draaien en hij kan het niet meer voelen, haha.. Gister nog even met de angelsound geluisterd en dan hoor je haar ook echt bewegen en schoppen (op hetzelfde moment als ik t voel, da's wel heel gaaf). Hier dus alles goed. Morgen 20 weken echo, super spannend! Wij hebben juist al heel veel kleding en kleine dingetjes. Wij weten al welk ledikant en wiegje we willen en we halen voor de commode een ladekast bij ikea. De kinderwagen zijn we ook al uit. Nu alleen nog bestellen en dan de rest van de uitzet bij elkaar verzamelen Ik ben toevallig nu bezig met een uitzetlijst, zodat ik precies weet wat we nog nodig hebben (ik hou van orde en lijstjes, haha). Naam zijn we overigens nog niet uit. We hebben het er ook niet veel over eerlijk gezegd. We noemen haar nu voor de grap Annegeertje We hebben wel een aantal favorieten, maar welke het gaat worden, nog even geen idee!
Nog steeds vrij stil in mijn buik denk gister wel paar keer wat gevoeld te hebben, maar korter en lichter dan anders. En dan twijfel ik weer of ik het me niet verbeeld heb. Normaal is het meer zoals Daan beschrijft, meerdere malen per dag duidelijk voelen. Aan de andere kant wat Lysta al schrijft er is nog ruimte genoeg en ik ben nog geeneens 19 weken. Veel vrouwen voelen hun kindje überhaupt nog niet. Wel veel pijntjes in mijn buik, dus denk dat het wel weer lekker aan het groeien is en misschien zitten mijn organen nu wel wat meer in de weg ofzo. Ik probeer er maar op te vertrouwen dat alles goed is en anders kan ik van de week altijd nog de verloskundige bellen. Hopelijk laat de kleine zich gauw weer goed voelen! Onze 20 weken echo is 24 mei, over ruim een week. In elk geval bedankt meiden voor jullie reacties, het helpt! lynn weet niet of ik het al gezegd had, maar wat leuk een jongetje. Gefeliciteerd!! Daan fijn dat jullie zo genoten hebben van de vakantie en wat bijzonder dat je man de baby ook al heeft kunnen voelen. Succes morgen bij de 20 weken echo! hay linleuk dat je al zoveel geshopt hebt! Word het echter van he Hier aan het uitrekenen geweest hoe ik uitkom met zwangerschapsverlof, financieel als ik minder ga werken en hoe ik het ouderschapsverlof op ga nemen. Het schooljaar is bijna om dus toch vast een en ander definitief doorspreken met mijn leidinggevende. In elk geval het zwangerschapsverlof, de rest kan daarna ook nog. Maar fijn dat ik alle consequenties en dingen nu wat beter in mijn hoofd heb.
Geen paniek hoor Julia, ik voelde haar voor ik voor t eerst voelde schoppen ook meerdere malen ''kriebelen'', toen ineens twee dagen helemaal niet. Die avond zei ik toevallig van nou, het is nu wel heel lang rustig, vind het eigenlijk niet zo heel leuk.. En toen die avond begon ze te trappen als een malle, haha. Het is inderdaad zo dat je je kindje vanaf 26 weken pas echt heel regelmatig moet voelen. Nu kan het nog rustig blijven in je buik.
Fijn dat jij het ook herkent Daan. Stelt toch allemaal wel weer een beetje gerust dat we dingen van elkaar herkennen. Voor jou morgen ook een spannende dag met de echo. Maar ook bijzonder en we zijn gewoon allemaal al zo'n beetje op de helft!!!
Julia ik snap je volkomen. Als je het niet vertrouwt even de vk bellen. Ze kunnen zo het hartje luisteren. Is voor hen een kleine moeite. Stress is ook niet goed voor je kindje. Daan ik ben precies zo met een lijstje haha. Welke kinderwagen gaat het worden? Leuk hè, alles uitzoeken en kopen! Hay lin leuk hè dat shoppen? Nijntje is ook zo lief en schattig. Helaas denkt mijn man daar anders over. Hier nog 8 dagen wachten tot de 20 weken echo. Vind het allemaal wel wat spannend worden. 24 weken is ook zon mijlpaal hier. Onze dochter is bij 23.2 overleden en geboren op de dag van 24 weken...
Oh lijkt me ook echt super spannend Mimi. Hopelijk is alles oke en kun je na de 24 weken ook wat meer gaan genieten. Lijkt me een hele heftige periode voor je! Vind zo grappig dat wij precies gelijk lopen en ook de vorige afspraken en 20 weken echo weer op dezelfde dag hebben