Gaat redelijk gelijk op dus. Wij hebben dinsdag 20 weken echo en horen dan ook wat het wordt. Spannend! Heeft iemand nog iets van Daan gehoord? Die heeft vorige week ook al 20 weken echo gehad toch? Was alles goed?? Misschien heb ik haar reactie gewoon even gemist, of is ze druk ofzo
Ik ben ook benieuwd hoe het met Daan gaat. Spannend Julia, de 20-weken-echo...het is fijn dat je dan het geslacht gaat weten! Hier weer een druk weekend...gisteren heel de dag naar familiefeesten (op schoenen met hakken dus)...gevolg: 's avonds mega-opgezwollen voeten! Echt nog nooit last van gehad en nu dus plots wel...gek, zo'n olifantenpootjes :-D En vandaag dacht ik een rustdagje te houden, maar ik zag plots dat de Ikea een koopzondag had...dus mijn vriend maar overtuigd en heel de namiddag in de ikea rondgelopen We hebben al redelijk wat babyspullen gekocht vandaag, onder andere het bedje. Maar nu wel erg veel last van m'n rug. Momenteel lig ik met de voetjes omhoog wat rustig aan te doen...heerlijk!
Oh leuk Moby dat jullie al zoveel gekocht hebben. Lekker rustig aan nu. Ja nu we zo'n beetje op de helft zijn ga je het merken he dat je toch aanpassingen moet doen! Ik had het vrijdag, na een drukke werkweek en vrijdag ook nog aan het rennen, vliegen geweest te zijn op school. Werkdag van 12 uur is normaal lichamelijk een makkie, maar nu echt heel erg bandenpijn en rugpijn. Dit weekend waar het kon rustig aan gedaan en pas nu gaat het weer beter. Het makkelijke deel is voorbij denk ik 😉
Ook hier...excuus lieve dames...ik meld me niet vaak op dit forum, enkel volg ik een paar dames op NOD onderdeel. Hopelijk gaat alles goed met jullie X
@ moby - druk weekend dus, leuk dat jullie geslaagd zijn voor spullen @ Julia - ja op deze termijn er steeds meer aan denken om te doseren.. Fijn dat je dit weekend even hebt kunnen bijtanken. @ Lysta - ik kan mijn buikje inderdaad niet meer inhouden en merk wel dat ie groeit, denk dat ik vanaf volgende week er ook mee kan showen.. Voel namelijk van alles, het trekt, dus dit is vast het groei proces. En oma's kunnen er wat van hihi.. Hier ook, ze is al van alles aan het halen (dekentje) en naaien (broekjes en bandana slabbetjes). Wij hebben gister een kinderwagen en kinderkamer uitgezocht, een Joolz en een wit/hout gecombineerd kamertje. Gisteravond super goed nieuws gehad op de verjaardag van mijn beste vriendin. Vorig jaar is hun zoontje overleden omdat hij trisomie 13 bleek te hebben. Nu is ze opnieuw zwanger van een meisje (14 weken).. Ze heeft het pas zo laat vertelt omdat het weer niet goed bleek bij de echo (opnieuw een vlies bij de baby en een verdikte nek plooi, dus naar Nijmegen en daar allerlei onderzoeken), gelukkig bleek na verschillende onderzoeken dat het wel goed gaat met dit kindje.. Dus nu lekker genieten van samen zwanger zijn
Oh wat fijn Lynn!!! En jeetje ook heftig zeg dat het eerst voor de 2e keer niet goed leek te zijn. Nu hopelijk samen genieten van de zwangerschap! Leuk dat je geslaagd bent voor het kamertje en de wagen. Wij gaan ook voor de Joolz denk ik.
Even afwezig geweest hier. Had een mega druk weekend. Ik lees goede berichten over de 20 weken echo's! Heel fijn! En ik zag een mooie Mutsy kinderwagen voorbij komen. Lynn welke joolz heb je? Wij hebben de joolz day tailor uitgezocht. Buitenkant zwart, binnenkant grijs en handvat is cognackleur gestikt. Fijn dat nu alles goed gaat bij je vriendin! Want een angst hebben zij zeg. Kan hetbme helemaal voorstellen. Lekker genieten samen, al zou dat voor haar ook wel lastig zijn lijkt mij. Julia welke joolz willen jullie? Zag ook een babykamertje hout met wit. Mooi! Ook onze smaak. Onze babymeubels zijn wit, maar we hebben ook houtaccenten in de kamer. Naja, bijna dan. Zaterdag wordt de kamer geverfd en kunnen we gaan inrichten en bijkopen Morgen hebben wij de 20 weken echo. Een guo in Nijmegen. Vind het toch wel weer spannend. Met onze dochter hadden we ook een guo. Als alles goed is volgens de echoscopiste hoeven we daarna niet in gesprek met de gyn. Wel hebben we een uurtje later een controle bij de vk in het zh. Gewicht, bloeddruk etc... Vandaag komt een vriend van ons het bedje schuren en in de grondverf zetten. Dan kan ik hem van de week aflakken
Hier ook een druk weekend gehad, we zijn namelijk verhuisd! Alles is goed verlopen, maar het was natuurlijk een erg druk en vermoeiend weekend . Nu nog veel uitpakken, en schoonmaken in het oude app. Mobybfijn dat je de meubeltjes gekocht hebt! Welke van Ikea zijn het geworden? Lynn proficiat met je aankopen! En leuk dat je met je buikje kan gaan showen! mimi spannend morgen de 20 weken echo! Ik duim alvast dat alles goed blijkt te zijn! Hebbenjullie soms ook last van 'vervelende' reacties. Ik was net met een collega over mijn zwangerschap aan het praten, omdat ik mijn klassen had gevraagd om alleen de trap,te doen (drie verdiepen) zodat ik met de lift kon omdat ik erg veel last heb van m'n ischias. Was ook aan het vertellen over de verhuis, en dat ik niks mocht dragen van m'n man en had ook gezegd dat m'n buik weliswaar dikker aan het worden was, maar dat mensen toch nog niet opstonden op de bus. (Nu lijk ik echt een klaagtrien, maar kwam gewoon allemaal ter sprake ) Nu was er een andere collega zich daar de hele tijd in aan het lengen met opmerkingen als: 'Goh, en ge zijt nog maar 20 weken, wacht tot ge er nog 10'verder zijt' 'Een zwangerschap van een tweede, dat is pas zwaar! Dan zult ge wel anders piepen hoor' 'Rugpijn, och kind! Ik heb mijne hele parket nog geboend twee weken voor mijn bevalling' 'Ge wilt toch niet behandeld worden als een gehandicapte?' Grr, ik werd hier zo boos van! Waar moeit dat mens zich mee? En zij kan toch helemaal niet weten hoe ik mij voel :-/
Pinkie, vind het inderdaad irritant als mensen dat doen. Geen enkele vrouw is hetzelfde en zelfs de klachten zijn niet met elkaar te vergelijken. Veel mensen geven ook graag ongewenst advies, je moet doet en doe dat. Daar word ik altijd helemaal naar van, want ik moet lekker helemaal niets. Heb zelf de vraag gekregen is het gewenst? van een collega.. Nee ik vertel aan iedereen dat ik nu (toen) 14 weken zwanger was om het vervolgens weg te laten halen.. Vond het zo domme vraag en dat enkel omdat ik 23 jaar ben en sinds september aan het werk ben na het behalen van mijn diploma. Was echt werkelijk waar zo boos, en wilde er bijna uit gooien dat dat soort rare vragen helemaal niet gewenst zijn.. Ze moest eens weten hoevaak ik met mijn benen in de lucht heb moeten liggen bij de gynaecoloog en onderzoeken en hormoonprikken ik heb moeten zetten om zover te kunnen komen. Maar heb vluchtig dat gezegd en ben weg gegaan want wilde haar serieus een knal verkopen haha
mimi jij ook succes morgen! Hoe laat hebben jullie? Wij hebben om 14.00 uur de GUO in Meppel. En als alles goed is is dat ook de laatste medische echo pinkie klinkt inderdaad als een pittig weekend., maar fijn dat jullie verhuisd zijn! Sommige mensen denken ook niet na over wat ze zeggen. Niks van aantrekken hoor! Zelf nog geen ervaring mee. Mijn collega's zijn alleen maar overbezorgd en hebben hier voor ook al die jaren meegeleefd. Jij voelt het best wat je lijf nodig heeft en wat je wel of niet aan kunt. rosalynn meen je niet!! Wat onnadenkend zeg, niet te geloven. Dat soort mensen hebben duidelijk geen idee wat een wonder een zwangerschap is en hoeveel moeite sommige mensen ervoor moeten doen. Gewoon negeren, ze zijn het niet waard!
@Pinkie: Het is het bedje van Stuva geworden, volledig in het wit. Niet omdat we dat echt mooi vonden hoor, maar het leek ons wel praktisch omdat daar nog twee lades onderin zitten...opbergruimte is altijd mooi meegenomen De kleerkast die we al hebben staan is donkerblauw met wit, dus dat valt wel te combineren met witte meubeltjes. Een commode komt bij ons niet in de babykamer, maar in de badkamer. Ik zoek nog juist een mooie comfortabele stoel voor op het kamertje, daar ben ik nog niet uit. De rest van de buit uit de Ikea: onder andere wandplankjes, slabbetjes, badcape, roltafeltje voor naast de commode, hoekbeschermers, een bedvolant, een tapijtje en nog een hoop andere brol, haha.
moby dat klinkt mooi zeg!!! Als het af is misschien fotootje 😊 mimi denk dat wij voor dezelfde Joolz gaan. Maar gaan pas in de zomervakantie echt op jacht. Succes vandaag he!!!!!! Pppff.... slechte nacht gehad hier. Dacht dat de spanning wel mee viel, maar blijkbaar onbewust.... Echt wel 4x wakker en eruit geweest en heel naar gedroomd, maakten allemaal nare en rare dingen mee waardoor we veel te laat bij de echo kwamen. En ik merk dat er toch nog ergens dat stemmetje zingt dat er door de ICSI meer risico's zijn dat er iets niet goed is. Toen ik dat contract tekende met het ziekenhuis dacht ik alleen maar als ik uberhaupt maar zwanger word dan komt het wel goed en nu ben ik toch een beetje bang. Stom he? Maar zal iedereen wel hebben. Heel verhaal, sorry hoor, maar even luchten. Mijn familie ga ik er ook niet mee lastig vallen, die waren al zenuwachtiger dan ik! Fijne dag vandaag dames en voor wie aan het werk moet, werkse! Ik heb de hele dag vrij gekregen. Dat is wel fijn.
Wij gaan ook voor dat bedje denk ik! Ik vond hem er op de foto nogal lomp uitzien, maar een vriendin van me heeft dat bedje, en in het echt was het best leuk. En inderdaad, die schuiven lijken me super handig! Opbergplaats heb je nooit genoeg
Wat fijn die goede berichten allemaal! Het is hier zo druk de laatste tijd dat het er soms bij in schiet om hier te komen kijken.. Onze 20 weken echo was helemaa goed! Ze heeft wat langere benen dan normaal en het lijkt dat ze volle lippen heeft. Ze woog 376 gram en deed het verder super! Binnenkort het kamertje gaan bestellen en dan langzaam het kamertje gaan voorbereiden
Wij zitten nu te wachten op de guo. Ik laat straks weten hoe het was! Andere dames okk succes vandaag!