Het goede nieuws blijft komen! Proficiat alle dames met goede 20-weken echo's! Hoe gaat het voor de rest met iedereen? Nog kwaaltjes of andere ongemakken, of juist alles tip top? Mijn man heeft vandaag de eerste keer onze jongen gevoeld, zijn gezicht daarbij was echt goddelijk! Ik zelf voel het eigenlijk moeilijk langs de buitenkant, maar ik denk dat dat komt omdat ik het ook langs binnen voel en het zijn nog hele zachte schopjes/duwtjes, dus is verwarrend wat ik nu eigenlijk voel Verder hebben we vandaag weer veel gewerkt in het oude appartement, mijn man heeft wat geplamuurd en geverfd, en ik heb keukenkasten uitgewassen. Beetje onverantwoord misschien, met 20 weken op en af je aanrecht klauteren om keukenkasten uit te wassen
Wauw bijzonder zeg Pinkie! Ik voel ongeveer hetzelfde als jij en denk daarom ook dat mijn man het niet kan voelen. Toch eens proberen. Jullie zijn goed bezig samen. Kijk inderdaad maar goed uit! Wij gaan van het weekend vrienden van ons verhuizen. Geef mezelf wel koffiedienst ofzo 😉
Tijdens de verhuis zelf heb ik ook weinig gedaan, toen hadden we erg veel hulp. Maarja, de dingen nu moeten ook gebeuren, en ik kan mijn man echt niet alles alleen laten doen
Jullie waren er vroeg bij vanochtend. Wij zijn gister lekker uiteten geweest, vanwege de verjaardag van mijn partner. Dit weekend vieren met vrienden en familie, hopelijk wordt het toch nog een beetje lekker weer. Wij hebben aanstaande maandag de 20 weken echo. Ik ben nog steeds echt super misselijk de hele dag Verder gaat het prima, genoeg energie, niet moe Fijne dag..
@pinki; wat leuk dat je man het kindje nu ook heeft gevoeld! Inderdaad, het gezicht is zeker een foto waard kwaaltjes; Op zich nergens last van, maar ik merk wel dat het belangrijk is om naar mijn lichaam te luisteren. Ik merk heel goed wanneer ik te veel doe en gas terug moet nemen. Gewoon een rustiger tempo aanhouden. Als ik hier goed naar luister gaat het top!
Wat fijn dat tot nu toe de 20 weken echo's allemaal goed zijn! Wij zijn over precies 2 weken aan de beurt, vind het toch wel spannend worden. Qua klachten gaat het wel aardig. Ben nog steeds snel moe en ik heb de afgelopen week een groeispurt gehad qua buik (je kan eindelijk zien dat ik zwanger ben, jeeehj). Ben alleen heel benieuwd hoe ik werken vol ga houden. Moet morgen 12 uur achter elkaar en zaterdag 9. Ik merkte vorige week al dat ik na 8 uur bandenpijn kreeg toen ik thuis kwam. We gaan het zien... Wat gaaf dat je man het kon voelen Pinkie! Het wordt zo steeds realistischer he .
Bien...dat zijn lange dagen inderdaad! Ik merk zelf ook wel dat het werken zwaarder begint te worden, ben ook benieuwd wat dat binnen een paar weekjes gaat geven... Ik heb wel geluk : aangezien ik ga stoppen met werken als m'n kindje er is, kan ik voor m'n zwangerschapsverlof ingaat nog al m'n resterende verlofdagen opnemen en dan zou ik al vanaf begin augustus ongeveer thuis mogen blijven. Pinkie: Succes nog met de dozen, doe maar rustig aan Lynn: Wat erg dat je nog altijd misselijk bent! Ik heb vandaag eindelijk mijn eerste babykleertjes gekocht! Wat een mijlpaal! En er zit zelfs een roze rompertje bij! Haha...ik kon het toch niet laten! Mijn vriend gaat lachen: Ik had hem beloofd dat ik niets in het roze zou kopen, want dat ik dat een stomme kleur vind
Oh de baby voelen is zo bijzonder! Mijn man keek ook heel vreemd op haha toen hij het voelde ! Ik kan helemaal weg soezelen op de bank met mijn handen op mijn buik..
Haha Lynn, ja inderdaad vroeg! Ik lees altijd s ochtends om 6 uur als ik opsta even bij en s avonds voor het slapen gaan weer wat vervelend zeg dat je nog steeds zo misselijk bent, hoop voor je dat het niet de hele zwangerschap aanhoud. Leuk Moby dat je kleertjes gekocht hebt! Zo wordt het steeds een stukje echter he! klachten net als Bien merk ik dat werkdagen van 12 uur me beginnen op te breken, maar daar kom je aan het eind van het schooljaar niet onderuit. Uit zich inderdaad in pittige bandenpijn en soms heel moe/hoofdpijn/spugen. Maar dat is alleen als ik echt over mijn grenzen ga. Als ik naar mijn lijf luister en voldoende rust neem heb ik op wat maagzuur na nergens last van en voel ik me heerlijk!
Goedemorgen iedereen! moby wat leuk seg, de eerste kleertjes! Wat heb je gekocht? Ik vind het wel jammer dat alles zo zomers is nu Lynn ja, nu wij verhuisd zijn moet ik hier rond 7u met de fiets vertrekken, dus vroege ochtenden vervelend dat je nog steeds misselijk bent! Zit er in Nederland ook zo'n verschil in wat je krijgt van je ziekteverzekering? Hier krijg je van elk ziekenfonds wel een 'geboortecadeau' of 'geboortepremie', maar de verschillen zijn enorm! Zo zou ik van mijn ziekenfonds 130 euro krijgen als ons kindje ingeschreven wordt, maar bij m'n man is dat 400 euro of zelfs een babyrekening van 500 euro (waarmee je dingen in hun webshop kan kopen). Ook de terugbetaling van kraamzorg verschilt heel erg! Ik schakel dus toch maar nog even over denk ik. Heb gisteren ook een aanvraag gedaan voor kraamzorg, aangezien het mij bij die ziekenkas maar maximum 1,9 euro per uur zou kosten, vind ik dan wel de moeite :-D
Wat goed, weer allemaal goede 20 weken echo's erbij! Super om te horen! Fijn Pinkie, dat je verhuisd bent. Is toch altijd weer een heel gedoe. Jullie zullen nu ook vast nog genoeg te doen hebben, maar de verhuizing zelf is in ieder geval achter de rug. Werken begint hier ook pittig te worden. Ik werk 5 lange dagen in de week als gastouder en merk nu dat ik t sommige dagen echt wel zwaar heb. Soms beginnen mijn bekken te protesteren en moet ik mezelf echt even verplicht op de bank neer zetten. Ik moet nog wel even tot verlof, na deze week nog 12 weken.
@pinki; Hier in nl niet zo'n heel groot verschil tussen zorgverzekeringen, door de hoge concurrentiedrang vergoeden ze ongeveer hetzelfde. (wat uitzonderingen daargelaten natuurlijk) Wat je vergoed krijgt ligt aan de extra dekkingen die je er bij kiest. Maar geboorte premie? Nee hier is het alleen maar betalen vrees is. Vandaag naar de van Asten Babysuperstore geweest en bijna alles in een keer gekocht. Van de kinderwagen die ik wilde was er zelfs een showmodel dat we met een enorme korting konden kopen omdat die kleur blijkbaar uit de handel gaat. Ik had mijn moeder ook meegenomen en die vond het ook fantastisch om lekker uren tussen de badjes, boxkleden, speentjes, enzo te neuzen. Mijn man had er gelukkig ook wel lol in
Goede berichten allemaal! Werken wordt hier ook war zwaarder. Nog 6 weken tot de zomervakantie. Manste leuk hè shoppen? Welke kinderwagen is het geworden? Wij gaan morgen in huis aan de gang en voornamelijk op de babykamer. Als het een beetje staat dan maak ik een foto en zal ik die hier plaatsen.
Oh wat leuk Manste! En wat een geluk met de kinderwagen! Leuk dat je moeder en je man ook zo enthousiast waren Mimi succes vandaag met het kamertje! Werken het voor de klas staan vind ik ook wel wat pittiger worden. Ik zit gewoon wat meer op mijn bureau en waar het kan moeten ze meer naar mij komen ipv andersom. Hier nog 7 lesweken tot de zomervakantie en dan verlof tot 16 januari Gisteren in Lelystad naar Sample Sale van Noppies geweest met positiekleding. Dat scheelt echt veel!!! En alles is nieuw natuurlijk en supergoede kwaliteit. Heb voor 92,50 2 shirts, een jas, 2 complete bikini's en 2jurken. Op 1 zat nog een kaartje van 99,95. Dat is leuk winkelen en denk dat ik zo weer een heel eind verder ben. Jas en bikini moest ik sowieso. Ga over 2 weken naar Spanje en pas mijn oude niet meer en mijn jassen gaan niet meer dicht haha, op een korte na maar die kruipt inmiddels bijna boven mijn buik. Geen gezicht!
@ misselijkheid - ik heb me al ingesteld op 9 maanden.. @ zorgverzekering - ik heb alleen een basisverzekering, dus dan krijg je helemaal geen kraampakket of een geldbedrag o.i.d. Goed om inderdaad even te kijken welke in België het beste aansluit voor jullie.. @ noppies zale - wat een mooi bedrag voor die aankopen zeg.. Ik heb nu 3 mooie broeken, shirts en jurkjes kan ik nog alles aan, maar heb wel zin om te shoppen hihi..
Goeiemorgen iedereen! Ik heb hier weer eens een nachtje superslecht geslapen, dat heb ik zo vaak sinds het begin van m'n zwangerschap. Het gekke is dat ik me eigenlijk best wel uitgeslapen voel, ondanks de uren wakker liggen. Gisteren hebben we hier nog wat klusjes gedaan, boodschappen gedaan en in de keuken gestaan, kortom: een saaie zaterdag Geen nieuwtjes hier dus.
moby dat kan ik ook hebben, heel vroeg wakker zijn, maar dan wel klaarwakker. Maar ik moet zeggen dat ik dan wel vaak smiddags een dipje krijg en indien mogelijk een dutje doe De Vandaag een dagje sauna gepland met vriendinnen! Heerlijk, kan ik wel gebruiken na alle stress de laatste weken. Gisteren zijn we trouwens ook onze nieuwe auto gaan halen, en deze week is de oplevering van ons oude appartement, dus daarna keert hopelijk de 'rust' een beetje meer terug.
Goedemorgen meiden! Hier net zo hoor, de nachten zijn echt pet pppff.... vannacht weer om 01.00 uur 03 15 en 05.10 wakker. Ik merk dat ik dat aan het einde van de werkweek wel echt merk al die gebroken nachten, maar als ik vrij ben gaat het wel en anders doe ik nog even een middagdutje ☺ Pinkie heerlijk zeg! Geniet van je saunadagje na alle drukte!