Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wat vervelend dat slechte slapen! Ik slaap wel redelijk goed. Tegen de ochtend krijg ik meer last van mijn bekken en kan dan nog moeilijk op mijn zij liggen.
    Als ik vrij ben doe ik overdag ook een dutje.

Gisteren heeft mijn vriend de baby gevoeld! Zo leuk! 💙

Veel plezier in de sauna Pinkie! En de anderen ook een fijne zondag!

2. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Wij proberen ook nog steeds, maar zo gauw manlief zijn hand op mijn buik legt, blijft ze helemaal stil haha. Nu al eigenwijs!

Ik had van een vriendin die ook zo slecht sliep in de zwangerschap een voedingskussen te leen gekregen en slaap daar in elk geval wel iets beter mee in. 1 kant achter mijn rug en 1 kant tussen mijn benen dan kun je je buik wat ontlasten. Jij ook fijne dag Mimi!

Wij zo visite. Ze krijgen roze kwarktaart bij de koffie met aardbeien en witroze suikerhartjes erop :)

3. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Pinkie veel plezier in de sauna & fijn dat jullie de auto al hebben.

Wij hebben ook een andere auto gekocht deze toch wat te klein. Een Peugeot 508 zijn er heel blij mee 😊.

Slechtslapen: hier ook snachts aantal keer wakker en moeilijk in slaap komen, zal er wel bij horen.
    Morgen hebben we eindelijk de 20 weken echo. Merk toch wel dat ik gespannen word. Smiddags afspraak bij gemeente huis gaat m'n mannetje ons mannetje erkennen.
    Fijne zondag allemaal!

4. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Ooooh ja spannend he Bientjee!!! Jullie hebben morgen dus een pittig dagje, maar hopelijk wel een hele mooie en bijzondere dag.

Gefeliciteerd ook met jullie nieuwe auto

5. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt Julia! Ja dat hopen wij ook 😊 Moet gelukkig al om 9uur smorgens dat scheelt.

6. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Morgen meiden. Hier weer een slechte nacht pppff...... Zeker 4/5 keer eruit geweest en tussendoor heel erg onrustig slapen en dromen. Zal wel een pittig werkdagje worden denk ik zo.

Bientjee succes en veel plezier vandaag!!

Pinkie hoe was je saunadagje?

Ik heb gisteren op internet behang en muurstickers uitgezocht voor de babykamer en we hebben ook definitief een naam. Zo leuk allemaal!

Mimi ben jij ook opgeschoten met het kamertje? Gaat het goed met je nu de termijn van de vorige keer dichterbij komt? Lijkt me een heftige periode dit voor jou.

Fijne dag allemaal!

7. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Het dagje sauna was heerlijk!

Maar pff, nu is het weer rotweer en moet ik de fiets op, geen zin in! :-D

8. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Lief dat je er naar vraag Julia.
    Het is moeilijk. Merk dat ik veel emotioneler ben dan normaal. Kan om elk klein dingetje wel huilen. Mijn vriend is ook aangebrander al weet hij niet hoe dat komt... Ik heb zo mijn vermoeden ;)
    Voor mij is het aftellen al aangebroken. Heb met 22, 24, 30 en 36 sowieso afspraken staan in het zh. Daar leef ik elke keer naar toe.
    Het is fijn om de kleine te voelen, maar als ik hem al even niet voel word ik wel wat bang.... Maarja, hij zal ook af en toe moeten uitrusten ;)

Ik zal zo foto's plaatsen van het kamertje tot nu toe. Moet nog wel het ea gebeuren: gordijn, muurstickers, plankje boven de commode, kapstokje, deco.... Maar daar heb ik in de zomervakantie lekker de tijd voor. Nog 6 weken werken (en met pech nog 4 ivm de nieuwe cao).

9. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    20160528_183556.jpg

20160528_183527.jpg

10. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    20160528_183511.jpg

20160528_183427.jpg

11. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden net weer wezen kijken bij ons ventje! Hij doet t super en weegt 300 gram nu. M'n placenta ligt aan de voorkant vandaar dat ik hem wat moeilijker voel. Maar hij ligt gelukkig niet voor de opening.

Mimi wat zwaar nu voor jullie maar ook bijzonder. Mooi kamertje heb je!

12. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Wat een mooi kamertje Mimi!

Fijn dat alles goed was Bientje, het beter voelen komt hopelijk snel. Over een aantal weken hopen we dat de baby's hun gemak houden en onze ribben met rust laten xD.

Eindelijk weer wat nieuws vanaf deze kant. We hadden weer even hectische weken maar heb mn best gedaan mee te lezen.
    Mn man heeft afgelopen week voor het eerst onze kleine man gevoeld en dat lukt nu zo'n beetje elke avond! De kleine heeft echt een ritme. Zodra ik in bed ga liggen is het feest hahaha.

Gisteren hadden we de pretecho en nu weten we echt 100% zeker dat het een mannetje is, was nu heel duidelijk te zien. We zijn zo gelukkig! Zo blij elke keer als we hem even gezien hebben. De aanstaande oma's waren mee en hij stak even een duim naar ze op. Zo lief. Ze waren helemaal ontroerd. Morgen over een week weer gewone controle en de donderdag daarna 20 weken echo, dus mag heel snel nog twee keer naar hem kijken :).

13. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Bientje en Bien: Wat fijn dat het allemaal goed gaat met jullie kleine ventjes!
    Mimi: Het is heel begrijpelijk dat je nu door een moeilijke periode gaat, je mag er hier altijd over schrijven als je daar nood aan zou hebben. Wat een mooi kamertje al! Leuk om te zien, zeker omdat de kleuren heel erg lijken op die van mijn kamertje in wording...dan krijg ik al een beetje een idee van hoe het eruit zal komen te zien, want hier zijn we nog steeds niet gestart aan de inrichting. Ik heb wel al een idee in m'n hoofd voor wat accessoires in de vorm van wolkjes, maar het is nog behoorlijk vaag :)

Pinkie: Was jij dat met de geknelde ischiaszenuw? Ik heb hier sinds een dikke week ook erg veel last van...soms is de pijn erg hevig, maar ik heb dit weekend dan ook weer veel te veel m'n rug belast vrees ik door te klussen op het zolderkamertje, ook al doe ik het voor mijn doen erg rustig aan. heb jij soms tips om de pijn te verlichten? Ik heb al wat oefeningen opgezocht op internet, maar voorlopig helpen ze niet.

14. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Dank jullie wel bientje, bien en moby!

Fijn dat alles weer goed was bientje
    En bien een jongen, zo leuk! ;)
    Moby vervelend van je rug. Ik mag zo ook weer naar de fysio.
    Boven het bedje komen ook stickers van wolkjes. Kan hij lekker wegdromen. Ik twijfel alleen nog of ik ze op de groene muur zal plakken of op dat kleine stukje witte muur?

15. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Oh ja, nog vergeten...wij zijn ook uit de naam! Oef! ;)
    Een gek gevoel is dat, vind ik...Ik moet er toch even aan wennen en hoop dat anderen de naam ook ok vinden, hoewel dat natuurlijk heel erg persoonlijk is. We gaan voor Elise (in de hoop dat er hier geen bekenden van mij op het forum meelezen...).

16. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Mimi: als het witte wolkjesstickers zijn zou ik ze persoonlijk op de groene muur plakken, dat contrasteert mooier. Ik ga zelf boekenplankjes maken met een witte wolkjesvorm errond, en ga die ook op mijn mintblauw/groenachtige muur hangen denk ik.

17. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Mimi ik zou ook voor de groene muur gaan voor het contrast denk ik. Superleuk dat je die erop gaat maken!

Moby Wat leuk dat jullie eruit zijn en wat een leuke naam! De naam uitspreken is apart he, het idee dat je kindje de rest van zijn/haar leven daar het mee moet doen. Als jullie de naam leuk vinden en er zeker van zijn hoeft de mening van een ander er niet toe te doen! Mensen kunnen allemaal andere associaties bij een naam hebben.

18. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ooooh meiden, we zijn een weekendje weg geweest dus heb totaal niet meegelezen de afgelopen 3 dagen. Ik heb alles teruggelezen maar ik vind het moeilijk om overal op te reageren.
    Sorry als ik iets belangrijks oversla haha.

Ik las dat sommige van jullie ook al zo'n rotnachten hebben? Die van mij zijn heel wisselend. De ene nacht slaap ik als een roosje en de nacht erna waardeloos. Dan ben ik midden in de nacht klaarwakker. Niet leuk!
    Hopelijk hebben jullie dat ook niet te vaak!

En Mimi, wat een leuk kamertje!! Dat is ook 'onze' kleur voor ons meisje. Vind het helemaal geweldig! Ziet er gaaf uit! Ook die muur zo in die kleur. Heel mooi!

@Biientjeee, wat fijn die echo!!

@Bien, jij hebt nog aardig wat om naar uit te kijken haha. Super! Dat die 20 weken echo maar snel mag komen dan he! :)

@Moby, leuk dat jullie uit de naam zijn! En maakt niks uit toch wat anderen er van denken. Ik vind het een prachtige naam!

Sow, volgens mij ben ik nu aardig bij.

Wij hebben vanochtend de 20 weken echo gehad. Ons meisje is helemaal 'goedgekeurd'! Alles zit er op en er aan en functioneert helemaal naar behoren.
    We hebben een mooie dvd mee naar huis gekregen en nog even 3D mogen gluren.
    Ze is zo MOOI!!
    We hebben genoten en zijn helemaal opgelucht dat alles in orde is!!

19. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    @ Mimi, fijn dat je goed in de gaten gehouden wordt, maar oohhh wat zou het moeilijk voor jullie zijn.. Mooi kamertje zeg..

@ Naam, wij zijn er ook uit :)
    Noemen het onderling al wel, best gek, maar ook super leuk..

@ Echo's, fijn dat ze allemaal goed waren en de baby's goed gekeurd zijn..

Wij hadden vanochtend ook de 20 weken echo en onze boy is ook helemaal goed gekeurd, hij was alleen met alle metingen te groot voor zijn termijn, alles was wel in gelijke mate te groot, dus ze gaf aan dat de uitgerekende datum waarschijnlijk niet klopte.. Passen ze niet meer aan, maar ze heeft in de brief naar de verloskundige genoteerd dat ze alert hierop moeten zijn en ik niet lang over tijd mag lopen..

20. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Moby het zijn zwarte wolkjes... Anders wordt hè te veel wit/mintgroen..
    Mooie naam hoor! Wij zijn er ook uit :)

Fijn Lynn en taj dat de echo's goed waren!

Deel Deze Pagina