Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Wat een mooi kamertje Mimi! Zou onze kleur ook worden, maar nu heb ik een muursticker met groen erin waar ik verliefd op ben en die komt mooier uit op een andere kleur achtergrond. Dus het wordt nu heeeeeel lichtblauw maar wel met jouw kleur accessoires en witte meubeltjes. Wij hebben de naam ook definitief:)

Snap dat jij en je man wat meer emotioneel worden is niet niks allemaal. Een achtbaan van emoties lijkt me.

Fijn dat er weer zoveel goede berichten en echo's zijn! Hoeveel schatten ze dat je verder bent Lynn?

2. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Proficiat met de goede 20 weken echo's allemaal!

Moby ja, ik heb ook veel last van m'n ischias. Echt oefeningen die helpen heb ik niet, ik probeer vooral dingen waarvan ik weet dat ze de pijn verergeren te vermijden. Te veel bukken is een no go, en ook trappen omhoog lopen helpt niet mee. Zaken zoals stofzuigen of dweilen maken het vaak ook erger.
    Het scheelt bij mij enorm van dag tot dag hoeveel last ik ervan heb. De ene dag kan ik echt mijn rechterbeen niet opheffen zonder felle pijnscheuten in mijn linkerbil, en de andere dag is het eerder een constante zeurende pijn.

Mooie naam trouwens Elise!

Mimi jouw kamertje is helemaal mijn stijl! Wij willen ook voor mintgroen gaan, waarschijnlijk gecombineerd met grijs en meer jadegroen.

Naam wij zijn ook al uit de naam en gebruiken die ook onder elkaar. We hebbenons beiden eigenlijk al enorm veel missproken, dus binnenkort kent iedereen wss de naam, haha :-D
    Het wordt 'Jules' :)

3. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Leuke naam zeg 😄
    De 2e naam van onze boy lijkt er wel op..

4. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Vervelend moby en pinkie van jullie ischias.
    Ik heb geen ischias, maar wel rug klachten. Op advies van de fysio doe ik maar 1 huishoudelijk taak per vrije dag. Op werkdagen doe ik niks. Het blijft nu redelijk stabiel.mstifxuigen en dweilen mag sowieso niet van de fysio. Zijn zware huishoudelijke taken.

Hier komt er ook nog grijs in het kamertje. Ik moet nog 4 of 6 weken werken en daarna ga ik mij bezig houden met de deco. Grijs dekentje denk ik o.a.....

5. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Leuke naam Pinkie! Past ook echt bij de stijl van geboortekaartjes die je hier al eens plaatste :)
    Wij hoorden voor onze dochter eigenlijk graag Lize, maar een (verre) nicht heeft al een dochtertje zo genoemd.
    Vandaar Elise, dat vind ik ook iets beter passen als ze groter wordt...waarschijnlijk roep ik haar dan toch met Lize :)
    Ik vond het zo moeilijk om een naam te vinden die nog niet voorkomt in de vrienden- of familiekring, hebben jullie dat ook? Lijkt wel of alle mooie namen al 'bezet' zijn :)

Fijn dat iedereen toch ongeveer met dezelfde dingen bezig is...namen, kamertjes...nu wordt het toch echt tastbaar he!

Ik vind het ook grappig dat er veel voor de kleur mint gaan in combinatie met witte meubeltjes. Bij ons neigt de kleur van de accentmuur iets meer naar de lichtblauwe kant dan naar lichtgroen, die kamer is al 5 jaar geleden zo geschilderd, wel leuk dat die kleuren nu zo 'in' zijn. Ik twijfel wel enorm over de kleur van andere accessoires of bijvoorbeeld het beddengoed...Ik vind okergeel er ook wel bij passen, maar da's soms moeilijk te vinden in de juiste schakering. Of anders toch maar lichtroze om het iets meer meisjesachtig te maken... Oh mimi, grijs is inderdaad ook nog een goeie optie!

6. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik heb mint altijd al leuk gevonden! De accentkleuren voor onze trouw waren ook mint en oudroze.
    Het speelt ook wel mee dat ik het een vrij neutrale kleur vind, kan voor zowel meisjes als jongens en je kan het makkelijk meisjesachtiger of jongensachtiger maken door de accessoires.
    Ik vind het wel moeilijk om te bedenken hoe we het niet allemaal te bleek gaan maken,,want er komt bij ons boven ook lichtgrijs laminaat.

Qua geboortekaartje zullen we trouwens toch nog een andere moeten uitzoeken. Ten eerste houdt het bedrijf ermee op en moesten we echt nu beslissen als we dit kaartje wouden. En ten tweede vind ik het eigenlijk veeeeeeel te duur! Met enveloppe bij kwam het op 2,75 per kaartje, dat vind ik,precies toch een beetje decadent...
    Heb nu op verschillende websites wat proefkaartjes besteld die ik deze week zou moeten binnenkrijgen. Ik hoop dat er wat bij zit!

Heb gisteren ook een leuke bestelling geplaatst bij 'la redoute', wel de moeite om eens te gaan kijken! Grote kortingen en leuke, stoere kleertjes.
    Een van de dingen die ik besteld heb:

7. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Leuke namen meiden!

8. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Wat fijn dat de echo's goed waren Taj en Lynn! Ben benieuwd hoe de groei dan verder gaat verlopen Lynn en wat de datum 'eigenlijk' had moeten zijn.

@kamertjes. Leuk dat iedereen al zo ermee bezig is! Wij gaan nu aan de slag nu we zeker weten wat het wordt. 1 muur wordt donker/legergroen en de twee zijmuren lichtgrijs. We hebben eikenhouten meubeltjes uitgezocht. We zijn allebei nogal van de hout-look :).

We hebben vandaag een proefdruk besteld voor een geboortekaartje. Ben erg benieuwd. Morgen is die er als het goed is. Zo leuk om de gekozen naam op het kaartje te zien staan, we weten het helemaal zeker zo haha!

9. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Zeker anderhalve week eerder voor nu..
    Dat geeft op zich niet, want de baby was bij alle metingen op die anderhalve week te groot.. Ze houden het in de gaten of die stabiliseert :)

Dus denk dan eerder rond 10 dan rond 20 oktober..
    Het is meer dat ik niet nog veel over tijd mag gaan, dus aan de ene kant ook wel fijn hihi..

10. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Dat is wel fijn om te weten toch Lynn!!

Ik krijg inmiddels allemaal lieve cadeautjes van mijn leerlingen, zo leuk! Heb zo alweer een hele lading speentjes en rompertjes binnen en ze zijn erg fanatiek namen aan het bedenken. Ik vond Strawberry toch wel de beste optie 😂 1 kind heeft serieus gewoon echt onze naam geraden, moest heel erg mijn best doen om mijn gezicht in de plooi te houden en niks te verraden. Zo, nu maar weer gauw de auto in. Hop, aan het werk! Wordt wel zwaarder met al die waardeloze nachten. Volgende week bij de verloskundige maar eens over hebben. Fijne (werk)dag allemaal!

Wat een leuk pakje trouwens Pinkie!!

11. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Pinkie, leuk outfitje...ik zie het al helemaal voor me met een slabbetje met een snor erop voor er bij :)
    Bestel jij trouwens ook voorbeeldgeboortekaarthes bij Nederlandse firma's of enkel bij Belgische?
    Ik zou liefst ook een kaartje willen waar maar één postzegel op moet. Ik weet dat dat gierig klinkt, maar alle beetjes die we kunnen uitsparen zijn goed, haha.
    Ik ben sinds gisteren begonnen aan m'n adressenlijst...Ik zit nu aan ongeveer 65 personen en daar moeten er nog een deel bij komen.
    Bien: Wow, leuk dat jullie al aan de 'echte' proefdruk toe zijn! Hier heb ik gewoon vorige week enkele voorbeeldkaartjes met standaardgegevens besteld, maar ik vind nog niet echt iets waarvan ik overtuigd ben...
    Lynn: Stiekem is het toch wel fijn dat je vooruitgezet bent! Moet je minder lang aftellen :)
    Julia: Wat lief van je leerlingen, lijkt me fijn om zo te kunnen gaan werken.

12. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Julia wat leuk van je leerlingen! Kan me voorstellen dat je even moet schakelen als eentje je gekozen naam ineens noemt!

Moby wij willen ook een 'gewoon' kaartje waar 1 postzegel voldoende voor is. Die dingen kosten belachelijk veel geld en als je een flinke lijst adressen hebt tikt dat flink aan.
    Proefdruk ging heel snel. Gisterochtend maar even gaan oriënteren met zn tweetjes. Op de site waar we ook onze trouwkaarten hebben besteld. We zagen er eentje die we allebei meteen helemaal geweldig vonden en 10 minuten later was de proefdruk besteld. Zo gaat dat meestal bij ons haha. Hopelijk komt de post nog langs voordat ik zo naar mn werk moet...

13. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Moby, ik heb geloof ik ook op wat Nederlandse sites besteld, alsnze leveren in België is dat geen probleem he! Wij willen ook een gewoon kaartje hoor, er zijn al kosten genoeg! En uiteindelijk, een mooi kaartje is leuk, maar bij de meeste mensen belanden die toch snel in de vuilnisbak, idem met doopsuiker :)

14. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Ja echt superlief. Vandaag weer een tandendoosje en zelfgemaakt haarbandje gekregen met een lief kaartje erbij :)

kaartje wij zijn wel aan het kijken, maar kunnen het nog niet vinden. Had nooit over het aantal postzegels nagedacht, handige tip. Ik vind 1erop ook wel genoeg. Benieuwd wat jullie allemaal gekozen hebben!

Nog even aan het werk hier....

15. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Pfff, net gebeld door de conciërge dat ze de oplevering van ons appartement niet goed genoeg vinden...
    Mijn man en ik hebben daar een volledige week elke avond in gewerkt en gepoetst, en nu is het nog niet goed genoeg... Moedeloos word je daarvan, heb echt zin om gewoon een potje te huilen en de boel de boel te laten...

16. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ojee Pinkie, wat scheelt er volgens hun dan nog aan?

17. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Vanalles, de ramen zouden beter moeten worden gepoetst (ik had die inderdaad enkel onderaan gedaan), een kast is niet proper, en de muren moeten properder.

Probleem met dat laatste is dat het spierwitte muren zijn, we hebben al uren staan schrobben en vlekken oververven, maar elke keer dat je kijkt zie je wel weer wat kleins...

Mijn man gaat zaterdag kijken, ik mag niet meer mee van hem :p scheelt ook weer wat stress voor mij...

Heb vanmiddag een paar uur aan mijn bureau gewerkt (sta normaal vaker recht tijdens het lesgeven) en pff, dat valt me toch zwaar! Mijn rug is nu echt geradbraakt.

18. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    pinkie wat waardeloos zeg!! Zo te lezen hadden jullie niet meer kunnen doen dan je al gedaan hebt. Fijn dat je man jou even ontziet nu. Hopelijk ben je er snel vanaf

19. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Poeh, volgens mij zijn de regels hier een stuk minder streng.
    Bij muren word vooral van de nieuwe bewoners verwacht dat ze er zelf weer wat moois van maken. Het enige wat hier geld is dat als je een hele aparte kleur op de muur hebt dat ze willen dat het weer wit word. Maar als het al wit is en je ziet vlekken van bijvoorbeeld schilderijtjes (verkleuringen) dan is dat niet erg.

Ramen wassen heb ik, toen we gingen verhuizen, ook met de franse slag (dus snel, snel en niet heel erg schoon) gedaan.

Allemaal prima.

Maar fijn dat je man je wel wil ontzien hier in haha. Zeker gebruik van maken en een stap terug doen. Stress en zwaar werk is niet goed voor ons nu.

20. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Pinkie, wat stom dat die conciërge zo streng is! Laat je man het maar oplossen (lief dat hij je wilt ontzien!) en probeer het zelf uit je hoofd te zetten, je hebt gedaan wat je kon.

Julia: Ik had ook niet nagedacht over de hoeveelheid postzegels, tot ik vorige week een geboortekaartje in de bus kreeg met twee zegels op. Toen dacht ik : 'Oei!' :p

Dames, ik heb nog even jullie advies nodig:
    Hoe gaan jullie dat doen om alles te wassen van kleertjes en beddengoed? Nog een paar maandjes wachten en dan alles wat je tot dan hebt sorteren op kleur en dan pas wassen? Of wassen jullie nu al spullen? En zouden jullie neutraal wasmiddel gebruiken? Ik heb trouwens al in de winkel gekeken naar zoiets, omdat ik nu ik zwanger ben sowieso niet goed tegen die geuren kan, maar ik vind hier in de winkels nergens neutral of iets dergelijks.
    Ik heb trouwens al nachtmerries gehad over dat ik mooie nieuwe kleertjes zou verpesten in de was, dat belooft wat! ;)

Deel Deze Pagina