Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij wassen ook met neutral. Kopen we bij de supermarkt. De vloeibare variant in fles. Ik heb zelf een hele gevoelige huid en krijg snel uitslag van parfum in wasmiddel.
    Dus kans zit er in dat onze kleine dat ook heeft. Enige gevoeligheid.

Ik ga pas wassen over een aantal maanden. Heb het idee dat als ik dat nu al doe dat het dan opnieuw kan tegen die tijd. :D
    Als kleren een tijdje liggen dan vind ik het alweer wat muffig worden. Geen idee of dat echt zo is hoor haha. Meer mijn gevoel.

2. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik ga ook pas naar het einde toe wassen denk ik, hopelijk vind ik tegen dan ergens neutral :)
    Misschien dat ik de kleertjes die ik van m'n zus heb doorgekregen wel al eens op voorhand was, want die ruiken nog een beetje muffig van jaren op zolder te staan. Maar spiksplinternieuwe kleertjes zijn zoveel leuker om te wassen dan tweedehandse! :)

3. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Ik ga ook pas over een paar maanden wassen om dezelfde reden als Taj. Wasmiddel had ik nooit over nagedacht. Wat moeten we veel dingen beslissen he in korte tijd! Soms vliegt het me wel even aan hoor

4. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ik ga ook pas wassen over een paar maanden.
    Wat betreft wasmiddel weet ik het nog niet. Tegenwoordig zeggen ze ook weer dat we te voorzichtig zijn en daardoor allergieën ontwikkelen bij onze kinderen omdat ze te weinig kunnen opbouwen.

Vandaag extra controle gehad in het zh.mhadbhem al een paar dagen niet gevoeld. Maakte mij zorgen. Gelukkig was alles goed!
    Hij heeft meer ruimte gekregen en daardoor voel ik minder. Gelukkig vanavond wel kort weer even wat gevoeld.

5. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Mimi: Ik begrijp dat je je ongerust voelde, maar goed dat alles ok was.
    Hier voel ik m'n kleine meisje gelukkig elke dag wel eens, ik ben ook soms een beetje ongerust als ik ze uren aan een stuk niet gevoeld heb.
    Julia: Ik heb ook soms van die momenten dat alle beslissingen me even te veel worden...dan sla ik heel even lichtjes in paniek...gelukkig duurt dat nooit lang!
    Wat betreft wasmiddel: Het gaat me nog niet zozeer om het hypo-allergene aspect voor de baby, maar meer voor het geurloze voor mezelf. Omdat die 2 zaken toch meestal samen gaan, dacht ik...dan kan ik dat neutrale wasmiddel uiteraard evengoed ook voor de babykleertjes gebruiken. Helaas vind ik hier in de winkel dus enkel een hypo-allergeen product, maar die heeft wel nog een uitgesproken geur waar ik niet goed tegen kan. Misschien zou ik eens in een bio-winkel moeten gaan kijken of zo?

6. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Oh ik snap dat je ongerust was Mimi, ben blij dat alles in orde was!

Ik hou het gewoon bij mijn huidige wasmiddel. Ik heb zelf een gevoelige huid en kan ertegen. Enige wat de vrouw van de cursus aangaf is dat je even voorzichtig moet zijn met wasverzachter, maar dat laat ik gewoon even achterwege bij de wasjes voor de kleine. Ik ga trouwens ook pas op het laatst wassen. We moeten alles nog doen en binnenkrijgen, dus heeft nu sowieso nog geen zin.

We hebben trouwens de proefdruk ontvangen en zijn verkocht. Dat is dus al mooi geregeld :)

7. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Leuk Bien dat jullie al weten welk kaartje het gaat worden!
    Dat gaat hier nog lastig worden...ik heb al enkele voorbeeldkaartjes binnen, maar ze vallen allemaal een beetje tegen in het echt...Zucht, daardoor kreeg ik gisteravond plots een huilbui...Dramaqueen he :)

8. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Geboortekaartje - wat leuk dat jullie al zo op zoek zijn en proefdrukken hebben.. Ik als verzamelaar van geboortekaartjes ben er nog helemaal niet mee bezig is.. Best gek eigenlijk.. Heb er hier zo'n 5000 thuis, maar kiezen voor onze eigen baby vind ik super lastig..

Wassen - doe ik ook pas tegen het einde.. En dan gewoon met ons eigen wasmiddel. Wasverzachter gebruiken we sowieso niet..

Even klagen - Ik heb niet echt het idee dat ik de baby al voel.. Gister kreeg ik twee keer de vraag waar ik de baby verstopt had.. Wil ook zo graag een zichtbaar buikje (dat zeg ik vast over een paar maanden en nadien niet meer), maar trots showen is wel erg leuk..

9. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Wassen doe ik ook pas op het einde denk ik hoor! Ik heb nu nog geen eens een kast om de kleertjes in te leggen, dus jah :-D

Stress en beslissingen Ik herken het heel goed dat alles soms even te veel wordt!
    Nu is het hier wel heel erg, de pech blijft zich al een hele maand opstapelen, zowel financieel als qua tijd. Financieel kunnen we het allemaal nog wel bolwerken (al mogen er ook niet al te veel onverwachte kosten meer komen) maar we weten gewoon niet meer wat we wanneer moeten doen...
    Mijn man en ik hebben allebei heel erg onflexibele jobs: hij zit in het leger, en ik ben leerkracht. Ik ben wel veel thuis, maar heb dan geen auto en ik kan ook niet gewoon even zeggen "morgen vertrek ik een uurtje vroeger" ofzo.
    Mijn man heeft gewoon de meest onmogelijke uren, het gebeurt dat ik pas om 16u hoor dat hij bvb. die avond niet naar huis komt. Even verlof nemen zit er voor hem ook niet altijd in, soms lukt recup nemen, soms ook helemaal niet.

Maar als je dan vanalles moet regelen, kan dat serieus tegensteken! Zo moeten we dringend met de auto naar de garage, maar mijn man heeft de auto nodig voor z'n werk.
    We moeten ons ook dringend domiciliëren in onze nieuwe woonplaats, want anders kan de auto niet ingeschreven worden en komen ze ons huisvuil niet ophalen (heerlijk), maar het gemeentehuis is maar een dag open tot een uur waarop mijn man kan gaan, en gisteren hebben we dat al gemist omdat we ergens anders moesten zijn.

En daarenboven staat er nog eens water in de kelder met die hoosbuien van de laatste dagen. En dan zijn we nog niet eens aan de babykamer/geboortekaartjes problemen :-D

Ik had vandaag dus echt een baaldag: ik ben al een hele week alles een beetje aan het opkroppen, wil mijn vrienden en familie niet te veel lastig vallen met onze problemen. Ze hebben ons immers al zoveel geholpen de laatste tijd.
    Maar vanochtend liep de emmer even over en heb ik toch mijn hart uitgestort bij mijn moeder en beste vriendin. Die allebei meteen met alle mogelijke hulp aan kwamen draven (waardoor ik weer moest huilen, want zo lief :p)

Nu komen mn ouders dit weekend meehelpen met mn man in het appartement (verven enzo) en brengen ze een dompelpomp mee voor de kelder. Toch al een beetje stress van m'n schouders.

Geboortekaartje Wij hebben gisteren een proefdruk binnen gekregen die we wel mooi vonden. Maar ik twijfel nog omdat het een fotokaart is, en dat lijkt me zo'n gedoe vlak na de bevalling! Moet je meteen een mooie foto nemen enzo. Wat vinden jullie hiervan?

Ik begin trouwens last te krijgen van maagzuur (tenminste, ik denk dat het maagzuur is). Vooral als ik druk bezig geweest ben krijg ik zo'n koud, onaangenaam gevoel in mijn volledige slokdarm. Herkennen jullie dit?

10. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    @Pinkie: Daar heb ik ook last van. Het helpt om dan even rustig te gaan zitten. En vooral geen frisdrank met prik meer drinken, dat hielp mij ook. Als je er s' nachts last van hebt, kun je misschien experimenteren met een extra kussen onder je hoofd of zoiets. Dat schijnt ook te helpen volgens een vriendin van mij. :)

11. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Tot nu toch niet 's nachts, vooral in de namiddag als ik moe wordt en veel gedaan heb. Doet ook verder niet echt pijn ofzo, maar het is een erg vervelend gevoel.

12. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Even wat bijschrijven ;) Sorry als ik iets oversla.

Daan, Mimi, Julia, Hay Lin, Anonimo, Taj, Lynn fijn dat de 20 weken echo's goed waren.

Julia en Hay Lin gefeliciteerd met jullie meisjes

Pinkie, nogal wat op de rit, huisje in aan het richten en een nieuwe auto. Gaat goed vooruit zo. Krijg je je huis een beetje op orde al? Moet er nog veel aan gedaan worden? Wel rot dat je nog commentaar krijgt over het appartement. Hier kijken ze idd ook nooit zo nauw.
    Lees net je één na laatste

ManSte, Mimi, Bien en Pinkie, leuk dat jullie mannen de kleine ook kunnen voelen. Lijkt me heel fijn om wat meer te kunnen delen zo.

Bientjee en Lynn, jammer dat jullie nog steeds zo misselijk zijn. Zou toch denken dat het onderhand afgelopen mag zijn.

Mimi, mooie kleuren voor het kamertje.

Bientjee, nu ook wat gerustgesteld waarom je de kleine nog niet kon voelen? Fijn dat alles goed was.

Moby, mooie naam uitgekozen. Pinkie, die van jou is ook mooi. De J als Zj of gewoon als J uitgesproken?

Mimi, fijn dat de extra controle goed was. Lijkt me erg stressvol als je de kleine een tijdje niet voelt.

Kwaaltjes heb ik zelf nog geen last van. Mijn buik begint wat te groeien sinds een paar weken en sinds dinsdag voel ik de kleine een heel stuk beter, net of die nu ineens flink wat spieren heeft gekregen. Mijn man helaas nog niet. Een tijdje nadat ik gegeten heb en als ik 's avonds ga slapen voel ik hem het best.

Wat zijn jullie al druk bezig met de kamertjes. Bij ons wordt dat wat opgeschoven. Mijn man heeft besloten om eerst een ander bed en kledingskast voor ons te maken zodat we straks meer ruimte hebben in de slaapkamer en we gaan dan ook meteen de kamers omgooien dus bij ons duurt het nog een paar weekjes voor we zover zijn.
    Wat de was betreft daar wacht ik nog een tijdje mee, denk toch zeker tot ergens begin 30+ weken.

13. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hai dames,

Hier was de 20 weken echo helemaal in orde, onze meid is nog steeds een meisje:$ Was toch wel even nerveus hihi.

Voor de rest was alles goed, op basis van een meting van de kleine hersenen kwam ze uit op 25 oktober i.p.v. 24 oktober zoals bij de termijn echo. Dit heeft ze nog aangepast. Irritant want dat betekend dat ik pas op een dinsdag met verlof ga ipv een maandag.. Maar toen ik daar wat van zei reageerde zo nogal bot met ja dan moet je maar een dagje opnemen hoor.

Voor nu alleen nog maar normale controles en dus geen echo's meer..

Ik voel de kleine wel al sinds 16 weken, maar ik ben niet heel fors van mezelf en de placenta ligt helemaal aan mijn rugkant. Word nu wel steeds steviger, wat een voetje van 3 cm wel niet kan doen hè.

14. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Fijn dat je echo goed was. Wel raar dat ze die ene dag nog aanpassen. Ik dacht dat de termijnecho bepalend was omdat ze daarna allemaal in een eigen tempo doorgroeien. Krijgen jullie geen echo's meer? Ik krijg er nog twee, eentje voor de groei met 32 en voor de ligging met 34 weken.

15. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    mimioh snap helemaal dat je in gerust was. Fijn dat je kon komen en dat alles oke is!!!

bienleuk dat jullie over het kaartje uit zijn!

mobygeen drama queen hoor! Gewoon hormonsters 😎

Lynn kan me voorstellen. Mijn buik is echt groot geworden al! Merk ook dat mensen die ik niet ken bijvoorbeeld gisteren een man die altijd zijn hond uitlaat voor de school of iemand in de supermarkt me aanspreekt en vraagt hoe ver ik ben. Gek is dat. Wel leuk en inderdaad ben er trots op, maar kan je vertellen dat ik er ook echt al de ongemakken van ga ondervinden en dat wordt alleen maar erger vrees ik! Bij jou komt het ook echt nog wel meid!!

onflexibele banenhier ook. Manlief van zondag/maandag t/m vrijdag/zaterdag altijd in het buitenland op de vrachtwagen en kan als eigen ondernemer geen vrij krijgen en ik full time voor de klas en dan alles wat er nog gedaan moet worden... wil niet vragen, maar wij hebben ook echt hulp nodig straks! En ook na de bevalling sta ik er dus grotendeels alleen voor. Ga dan wel minder werken, maar maak me druk of dat financieel kan. Nogal groot huis met dure hypotheek gekocht toen ons kinderwens niet in vervulling ging en Manlief heeft een eigen bedrijf, dus geen zekerheid qua inkomen. Komt vast allemaal goed, maar ik zie gauw overal beren op de weg....

maagzuur heb ik al bijna vanaf het begin van de zwangerschap, vooral eind van de middag/voor het na bed gaan. Bij mij helpt vanillevla, inderdaad wat omhoog liggen en ik eet veel Rennies. Die mag je gewoon in de zwangerschap!

16. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    lysta mijn man heeft het ook nog niet kunnen voelen jammer genoeg en bij ons eigenlijk ook niks aan het kamertje gedaan. Het is al heel wat dat we nu een idee hebben haha! Maar zo te lezen pakken jullie het slim aan.

rosalynn fijn dat de echo goed was! Stom dat ze je termijn nog aanpassen en dat voor een dag! Mijn verlof gaat in op donderdag na de zomervakantie, maar ik kan nog 3 compensatieverlofdagen van dit jaar meenemen, zodat ik er ook meteen op maandag uit kan.

Hier in principe ook geen echo's meer. Alleen nog een keer pretecho die ik van een vriendin cadeau krijg. Heb ik tot nu toe niet gehad, alleen maar medisch.

17. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden hoe is t hier? afgelopen dagen erg druk gehad en vandaagnog 1 dagje werken en dan lekker 3 weekjes vakantie!

Gister avond heeft m'n vriend onze kleine voor het eerst gevoeld wouw wat byzonder was dat zeg!

18. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wat gek dat ze dat nog aanpassen. Onze jongen loopt iets voor in groei, maar dat laten ze gewoon op 12 oktober staan. Kan over paar weken weer anders zijn zeiden ze.

Wat vervelend van de fananciele zorgen! Mijn verlof is ook tot eind december dacht ik. Kan daarna nog 4 maanden de ww in, maar heb liever vanaf januari weer een baan. Maak mij er nu niet echt druk om. Eerst alles voor deze hummel.

Buikgroei komt vanzelf. Kan zijn dat je van de 1 op de andere dag mega wordt ;) ik kreeg laatst de vraag of her er 2 waren en van de week zei iemand weer: bescheiden buikje voor 21 weken.

Waar ik wel om gelachen heb deze week was om een kleuter uit mijn klas. Haar tante is zwanger en heeft rondere gillen gekregen. Ze stond achter mij en ze zei: juf als je zwanger bent krijg je toch vaak dikkere billen? Ik antwoord met: dat gebeurt wel soms. Vind je mijn billen ook dikker geworden dan? Zegt dat meisje: ja eigenlijk wel. Daarna begon ze zo hard te giechelen. Ondanks dat ze wat dikker geworden zijn vond ik het erg leuk! Haha

19. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Wat veel geschreven weer!

Rosalyn dat is echt stom voor dat ene dagje... Je zou denken dat ze dan wat rekening met jou houden en het gewoon laten staan, war maakt hun dat nu uit: die baby komt toch wanneer ze wil!

Lysta gewoon op z'n Frans, dus als een z gok ik ;)
    Mijn man heeft hem ook nog maar een keer kunnen voelen hoor, vooral omdat hij gewoon lekker eigenwijs is en stopt met schoppen op een plaats als ik die aanwijs ;) maar ik voel het nu zelf wel af en toe langs de buitenkant, en heb mijn buik ook eenmaal zien bewegen, was heel grappig!

Julia pfoeh, bij jullie is het dus nog erger! Mijn man is tenminste meestal 's avonds thuis.
    Hoe doen jullie dat dan met alles regelen? Wij zitten natuurlijk ook in een erg 'regelige' periode, maar ik word er soms zo moe van dat ik nooit afspraken met diensten oid kan maken waar hij sowieso bij is!
    Voel toch vaak een beetje alsof alles op mijn schouders terecht komt, wat ook helemaal niet fijn is voor hem, want hij heeft het gevoel dat ie me veel te veel belast.

Buik die van mij begint nu ook wel een beetje in de weg te zitten, ik krijg m'n sokken niet goed meer aan zonder op een stoel te gaan zitten :-D
    Hebben jullie eigenlijk al een harde buik gehad? Ik hoor het overal en mensen die er last van hebben enzo, maar ik denk niet dat ik al een harde buik gehad heb :-D en ik weet ook niet goed wat ik dan moet voelen...

We kregen gisteren trouwens een berichtje van mensen waarbij we uitgenodigd waren voor hun trouw receptie, dat ze toch liever hebben dat we niet komen, omdat zij blijkbaar al heel lang aan het proberen is om zwanger te worden, en net gehoord heeft in het ziekenhuis dat alles weer mislukt is. En het is dus pijnlijk voor haar om een zwangere vrouw te zien.
    Ik begrijp het wel, maar ik vind het zo vreselijk erg voor haar! Ik ken dat meisje verder echt helemaal niet, haar man is een vriend van mijn man, maar ik denk dat ik hem zelfs nog nooit heb gezien. Dus ik weet niet zo goed of ik daar verder uitgebreid op moet reageren of het gewoon zo moet laten.

20. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Lekker Bientje 3 weken vakantie! Heerlijk vooruitzicht!

Mimihaha leuk he die opmerkingen! En je bent tegelijk met mij uitgerekend toch? Dan krijg je de herfstvakantie en een deel van de kerstvakantie er nog achteraan. Ik begin 16 januari weer. Dus dat zou dan voor jou ook gelden (als je er ook 6 weken van tevoren uitgaat, aansluitend op de zomervakantie)

pinkiehet gaat hier net zo. Ik doe gewoon eigenlijk alles alleen en regel alles zelf. En als er iets moet met garage ofzo, dan springen mijn ouders of broertje bij. Afspraken ga ik ook alleen of met mijn moeder. Het is niet anders. Die eigen vrachtwagen is altijd zijn droom geweest en is er nooit gekomen, omdat we graag een kindje wilden. Maar toen dat zo'n beetje einde verhaal leek en de kans zich voordeed ging hij zijn andere droom achterna. Terecht. Daarvoor was hij ook de hele week weg, maar wel in loondienst wat vrij nemen net iets makkelijker maakte. Nu kan het financieel gewoon heel moeilijk uit, omdat hij nog teveel opstartkosten en geen winst heeft en voor mij wordt het regelen ook lastiger nu ik iets minder mobiel wordt.

Wat betreft de bruiloft, wel een beetje raar dat je dan ineens niet meer welkom bent. Al snap ik dat het gevoelig ligt, zou ik nooit doen. Ik zou ze denk ik een bos bloemen of mooie kaart sturen met felicitaties en verder niet inhoudelijk op ingaan. Dat is gewoon netjes toch?

Deel Deze Pagina