Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik snap het wel, het zijn ook geen hele goede vrienden ofzo, en ik heb dat meisje nog nooit gezien, dus ik snap wel dat het confronterend is.
    Ik heb daarnet een sms'je teruggestuurd, dat we het heel goed begrijpen en hun veel sterkte wensen ermee. En dat ik hoop dat ze snel heel goed nieuws hebben en dat we dan in leukere omstandigheden kennis kunnen maken. En dat we hen veel plezier wensen op hun mooie dag.

En ik zal dan inderdaad de dag zelf nog een kaartje sturen ofzo :)

Ik heb net mijn pakketje van La Redoute binnen gekregen, helemaal blij ermee"

Kijk wat een lief truitje <3

2. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Keurig toch? En oh wat een superlief truitje!!!! Echt geweldig!
    Vind zo moeilijk wat voor maten ik moet kopen

3. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Heb vandaag met vriendinnen eens alles overlopen wat ik al heb, en ben tot de constatatie gekomen dat ik in maat 50/56 echt moet stoppen met kopen :-D
    Heb vooral enorm veel shirtje, en best veel broekjes.

Wil alleen nog wat rompers met korte mouwen, een of twee boxpakjes en misschien een effen broekje :)

4. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Zo leuk Pinkie! Ik heb echt nog niet veel van kleertjes, behalve dan een paar rompers heb ik tot nu toe slechts 2 pakjes gekocht...Ik denk dat ik mij daar pas in de zomer mee ga bezighouden. En online ga ik pas kleertjes bestellen als ik niet meer moet gaan werken, vanaf augustus.
    Ik heb gisteren hoezen voor over het matrasje van de kinderwagen en het wiegje gekocht....maar nu blijken die dingen toch nog veel te groot te zijn! :( Ik heb ze gekocht in de kleinste maat die er bestaat, maar aangezien de matrasjes ovaal zijn en de hoezen bedoeld zijn voor een rechthoekig matrasje, past dat dus echt langs geen kanten. Als ik dat aan andere mensen vraag, zeggen ze: Gewoon goed de hoeken eronder proppen, maar dan zitten er zo van die dikke bulten onder het matrasje, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn?! Plan B is om een aankleedkussenhoes als overtrek te gaan gebruiken, maar die heb ik nog niet in huis om uit te testen. Nog iemand met een ovalen matrasje? Het mijne is maar 30cm op 70cm ongeveer. Suggesties zijn welkom ;)

5. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Wat hebben jullie al veel!! Ik heb tot nu toe alleen wat ik gekregen heb aan rompertjes en kleertjes en een wagen enzo heb ik ook nog niet. Wilde ik in de zomervakantie maar eens naar kijken. Gisteravond wel nog lang bezig geweest voor geboortekaartjes en 3 modelkaarten met 'onze' naam en tekst aangevraagd. Ik heb duidelijk voorkeur en hoop dat ie in het echt ook zo mooi is. Wel gek dat er geen afmetingen bij staan. Ik ben bang dat 1 die ik heel leuk vind ontzettend klein formaat is, maar we zullen zien...

6. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Mimi, leuk die eerlijkheid van kleuters.

Pinkie, even goed voor jullie ook niet helemaal leuk dat jullie zwangerschap zulke emoties kunnen teweegbrengen ook al ken je ze niet goed. Iedereen gaat er natuurlijk anders mee om. Zelf vond ik het rot om te vertellen dat ik zwanger was tegen iemand omdat ik wist dat zij net in de MMM terecht was gekomen. Bleek toen ik het vertelde ook nog dat als ze de laatste miskraam niet had gehad ze rond dezelfde tijd als mij zou zijn uitgeteld.Ik denk dat je het netjes afgehandeld hebt zo.
    Leuk truitje. Ziet er ook lekker warm uit.

Moby, kun je de hoeken niet zelf afronden? Probeer eens met de hoes om het matras en dan met een naald en draad of met veiligheidsspelden eens grof te proberen en kijken of je nieuwe "hoeken" kunt maken (dan heb je de hoes nog niet meteen verpest als het niet lukt). Als dat een oplossing is kun je ze netjes afwerken en het overschot eraf knippen (of misschien ken je iemand die handig is met de naaimachine).

Ik heb mezelf ingehouden met kleertjes, ik verwacht er nogal wat te krijgen (heb er ook een paar gekregen) en ook omdat ik geen idee heb wat je nu eigenlijk moet hebben (eind september kan nog warm zijn, maar kan ook al kouder beginnen te worden) en hoe groot dat de kleine verwacht wordt. Ik heb nu 2 setjes van 50 en 2 setjes van 56. Rompertjes heb ik wel al in 50/56 een stuk of 8. Ik krijg met 32 weken nog een groei echo, ik weet niet of ze dan al wat meer kunnen voorspellen met hoe groot ze de kleine verwachten met de geboorte. Ben ook aan het denken om misschien zelf wat kleertjes te maken, mijn moeder heeft nog zakken vol met stof van toen ze zelf kleertjes voor ons maakte en zoveel stof heb je niet nodig voor de kleertjes.

7. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Wat leuk Lysta! Lijkt me ook bijzonder je kleintje in zelfgemaakte kleertjes. Ja oktober is inderdaad lastig qua weer. September kan nog bloedheet zijn en dat is de laatste jaren ook vaak zo en je weet nooit wanneer de echte herfst/winter begint. Voor je het weet zijn ze de kleertjes alweer uit. Ik zag gisteren een superschattig jurkje van Mexx, marineblauw met witte hartjes/sterretjes en korte mouw. Was gewoon 23 euro!! Dat vind ik echt veel en dan twijfel ik ook nog over de maat. Ben sowieso een twijfelkont geloof ik haha

8. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    pinkie ik denk dat je het netjes afgehandeld hebt. Kan me haar reactie wel voorstellen. Heb zelf na de geboorte van Mila een jaar lang enorme moeite gehad met vrouwen die zwanger waren. Er was toen ook een babyboom bij ons op school. Kwam vaak huilend thuis. Maar voor jou als zwangere is zo'n opmerking ook weer niet leuk. Het 'scheelt' denk ik dat je haar niet kent. ..

kleertjes wij hebben maat 56 ook wel even genoeg. 1 pakje maat 50 hebben we nu. Willen we nog 1 of 2 bij halen. Bij maat 56 moet ik nog wat shirts aanschaffen. Heb meer broekjes.
    Qua temperatuur: heb rompers met korte mouw, lijkt me ook praktischer, lange broekjes en shirts met lange mouw. Ook al is het dan misschien iets warmer, ze hebben in het begin soms ook nog moeite met op temperatuur houden. En anders een rompers met een broekje ;)

9. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    moby het matrasje in onze kinderwagenbak is dacht ik rond de 78cm. Hier zou een wieghoeslaken om moeten passen.

Gisteren was ik bij de prenatal voor dekentjes en lakentjes: dinsdag zijn ze in de aanbieding. Dan komt de nieuwe folder uit!

10. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Mimi: normaal zou dat moeten passen inderdaad, mijn matrasje is jammergenoeg nog 10 cm korter, maar ik zal er wel iets op vinden tegen dan ;)
    Kleertjes: Ik vind het ook zo lastig om te beslissen tussen lange mouwen of korte mouwen. Mijn moeder zei me van rompers met lange mouwen te kopen...Maar nu lijkt me dat uiteindelijk toch niet praktisch omdat je daar ook nog iets over aan doet met lange mouwen. Ik denk dat ik voor de rest haar advies maar ga negeren en vanaf nu enkel rompers met korte mouwen ga kopen. Gewoon voldoende vestjes voorzien met lange mouwen en dat zal wel goed komen, zeker? Of vinden jullie overslagrompers (met zo van die drukknoopjes opzij) nog makkelijker? Ik ken er echt niets van, haha. Zoveel keuzes!

11. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Goedemorgen meiden, een nieuwe werkweek.

@ Rompertjes - ik heb in maat 50 overslag rompertjes met lange mouw en in maat 56 helft overslag en helft normale, allemaal lange mouw. Dit op advies van een kraamverzorgster waar ik heel goed bevriend mee ben. Kleintjes kunnen zich nog heel slecht warm houden en die overslag is fijner omdat sommige kindjes de prikkels van over het hoofdje in de week na de geboorte niet zo prettig vinden..
    Maar natuurlijk heeft iedereen een ander advies en moet je ook gewoon kijken wat je zelf prettig vindt..

@ Kleertjes tellen.. Dat is hier ook wel verstandig. Heb bijna de hele newborn z8 collectie aangeschaft en ook al wat gekregen, dus meer dan genoeg nu in 50 en 56.

Werkse!

12. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Moby wij hebben een paar stretch rompers van de Hema met korte mouwen en een paar omslagrompers met korte mouw. We bekijken tzt wat wij en de kleine man fijn binden. Lange mouwen heb ik bewust niet gekocht. Lang over lang is niet handig bij zon ukkie lijkt mij. T-shirts koop ik niet. Alleen maar shirts met lange kouwen. Sommige kindjes hebben in het begin moeite met zichzelf op temperatuur te houden. Mocht die van ons het en kunnen en is het warm, dan kan hij altijd in z'n romper liggen met een broekje. Al verwacht ik tegen die tijd geen warmte meer zoals nu.

13. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ok, dan zal ik binnenkort eens naar overslagrompers gaan kijken. Lange of korte mouwen, daar ben ik dan toch nog niet helemaal uit :)

14. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wowie wat schrijven jullie veel. Alles gelezen hoor. :)
    Volgens mij valt het nog reuze mee wat ik aan kleertjes heb haha.
    Heb nog niet gigantisch veel rompers. Denk momenteel een stuk of uhm 7 a 8.
    Allemaal gekregen. Nog niet zelf voor geshopt. Komt nog wel.

Hebben wel een hele zak neutrale kleertjes van mijn schoonzusje gekregen. Zij kreeg eind 2014 een zoontje. Dus alle witte, beige en gele kleertjes heeft ze nu aan ons gegeven voor ons meisje. Zitten zo ontzettend schattige pakjes bij. Helemaal verliefd.

Verder dit weekend plaatjes gezocht voor de muurschildering. Mijn man wil die zelf gaan maken op de babykamer. Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Succes vandaag weer allemaal. Met het warme weer haha.

15. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Wat een mooie en leuke betichten zie ik voorbij komen! Leuke kleertjes!
    Ik ga het allemaal bijlezen hoor haha maar wij hebben vakantie dus reageer niet zoveel nu..

16. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Dames die vakantie hebben: geniet!

Pinkie lastig zo'n situatie zeg. Ik denk dat jullie heel netjes zijn geweest zo. Vind het aan de ene kant heel knap van haar dat ze het aangeeft en aan de andere kant lijkt het me vrij lastig om zwangere vrouwen compleet te vermijden...

Deze week is even spannend! Morgen gewone controle en donderdag dan eindelijk de 20 weken echo. Ben blij als die erop zit.

17. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Rompertjes heb ik ook met korte mouw. Mijn moeder zei dat ik dat gewoon moest zien als hemdje en ze zag het nut van lange mouwen dan niet want zelf doe je ook geen hemd met lange mouwen aan. Leuk dat verschil in adviezen ;) Denk dat ik zelf ook eerder geneigd ben om m warmer aan te doen als het wat kouder is en het bij het "hemdje" idee houd.

Taj, kan jou man zo goed schilderen? Ik hou het maar veilig bij muurstickers ;) want ik ben zelf niet snel tevreden met wat ik teken en dan vind ik het op de muur meteen zonde.

18. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    &#9825;&#9825; Uitgerekende datum &#9825;&#9825;

28 september
    &#9825; Lysta, 30 jaar, Verassing
    &#9825;Bagheera, 30 jaar, Meisje

2 oktober
    &#9825; Daan3, 25 jaar, Meisje

3 oktober
    &#9825; Moby123, 27 jaar, Meisje

4 oktober
    &#9825; ManSte, 26 jaar Jongen

6 oktober
    &#9825; Anonimo, 27 jaar, Jongen

7 oktober
    &#9825; Pinkie, 28 jaar, Jongen

9 oktober
    &#9825; Hay Lin, 25 jaar, Meisje

12 oktober
    &#9825; Julia26, 32 jaar, Meisje
    &#9825; Mimi1988, 28 jaar, Jongen

13 oktober
    &#9825; Irisbloem, 34 jaar Meisje

14 oktober
    &#9825; Taj87, 29 jaar Meisje

18 oktober
    &#9825; Biientjeee, 24 jaar Jongen

19 oktober
    &#9825; Melk84, 31 jaar
    &#9825; Flindertje, 27 jaar

20 oktober
    &#9825; Lynn, 29 jaar Jongen

21 oktober
    &#9825; Mijntje1990, 26 jaar

22 oktober
    &#9825; Rosalyn, 23 jaar Meisje

28 oktober
    &#9825; Bien1990, 25 jaar Jongen

(totaal: 19, 1 verassing, 7 jongens en 8 meisjes)

&#9825;&#9825; Afspraken &#9825;&#9825;
    9 juni
    &#9825; Bien1990, 20 weken echo

** Sterretjes **
    * Marissie
    * Pandavliegen

19. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Bien komt vast goed met de echo.

Hier morgen weer controle in het zh.

Vandaag te horen gekregen dat 30 juni mijn laatste werkdag is. Ik werk als inval juf en 1 juli gaat er een nieuwe wet in waardoor alle invallers er binnen de stichting met meer dan 6 losse contracten er uit moeten. Waaronder ik dus. Kan de laatste twee weken niet af maken tot de zomervakantie. Vind het zo sneu voor m'n kleuters...
    Kan er echt even flink van balen... Sorry moest het even kwijt..

20. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    bien succes bij de controle! Ik moet morgen weer. Ja die 20 weken echo, superspannend. Maar als die goed is zul je zien dat je er wel makkelijker van kunt genieten. Ik ben toen pas wat relaxter geworden.

taj en Lysta gaaf hoor zo'n muurschildering! Hier wordt het ook gewoon veilig een sticker haha. En de stijl van de sticker gebruiken we ook in ons geboortekaartje

mimi oh waardeloos he.... dat komt naast de bezuinigingen door die nieuwe wet. Wij hebben ook inval bij de kleuters en moeten de laatste 2 weken ook iemand anders zoeken. Dat willen wij niet, de invalster niet en wat je zegt het is zo sneu voor de kinderen. Lekker bedacht weer zo vanachter een bureau. Inval krijgen en invallen wordt voor alle partijen wel heel moeilijk vanaf juli!! Sneu hoor meis. Voor jou en voor je kleutertjes zo aan het eind van het jaar

Deel Deze Pagina