Ik heb volgende week de suikertest inderdaad op 24 weken. Ik ben het glucosepoeder al gaan halen bij de apotheker...die gaf me nog als tip mee om er wat citroensap bij te doen in het glas water, want dat het anders echt niet te drinken is. Hopelijk hou ik het binnen op nuchtere maag, ik zie er echt tegen op! Hier voel ik sinds zondag m'n meisje ook bijna niet...dan maak je je al snel zorgen he, maar ik ga er gewoon van uit dat alles ok is.
ja, dat je tussen het bloedprikken door nuchter moet blijven kijk ik ook wel wat tegenop. Heb 's ochtends echt mega honger
Bij mij hebben ze eigenlijk niks gezegd, dus ik denk niet dat ik nuchter hoef te zijn. Hoef het drankje ook niet te gaan halen, dat hebben ze gewoon in het ziekenhuis . Ik dacht dat je enkel nuchter hoefde te zijn als er uit de eerste test een afwijkend resultaat komt en je een tweede test moet? Dacht dat je wel een uurtje tussen het drankje en het bloedprikken niks mocht eten of drinken ofzo...
Haai, Lang weggeweest maar tis ook zo druk met een verhuizing in de planning.. Voor mijn gevoel beweegt de babby deze week minder dan vorige week. Las op het forum dat het in deze periode vaker voorkomt dus niet teveel zorgen te maken.. Wel ook een nieuwe auto gekocht maar direct een reparatie a 900 euro dus wel een beetje zuur nu. Nieuwe verloskundige en kraamzorg uitgezocht nu kraamzorg de waarden, iemand anders ook? Hoe hebben jullie de keuze gemaakt? Door het weer best gezwollen voeten en enkels jullie ook?
Oh Anonimo, wat rot van je auto! Wij hebben hier een beetje hetzelfde probleem, maar weten pas morgen wat de kost van de herstelling zal zijn. Heb je geen garantie? Hoe is het daar met de wateroverlast? Hier in Vlaams Brabant heeft het gisteren lelijk huisgehouden. Volledige dorpen onder water, de metro's van Brussel onder water... Hier hadden ze gisteren een put gegraven vlak voor onze voordeur (ze zijn aan het werken aan de straat) met een tunnel naar een diepe put aan de straatkant. Met als gevolg dat al het water dat langs onze straat naar beneden liep (berg) vlotjes onze kelder inliep. Gelukkig hadden we het redelijk op tijd gezien, en hebben we de put gedeeltelijk terug dichtgegooid. En aangezien het de werkmannen hun schuld is, komen ze straks de kelder poetsen
@Anonimo: Dat is inderdaad zuur..! Was de verkoper niet eerlijk geweest? @Pinkie: Ik woon in het Noorden en het was de hele dag stralend weer. Maar word vandaag ook wat minder geloof ik. Hoop dat bij jou de wateroverlast nu voorbij is! Baby voelen Ik voel mijn meisje ook wel eens een paar dagen wat minder. Om vervolgens een aantal dagen heel actief te zijn! Het schijnt dat je vanaf week 28 tot 36 ofzo, je baby het meeste voelt. Dus zou me er niet direct zorgen over maken. Ik vraag me af waarom de beweging aan het eind weer afneemt... Zou de baby dan minder beweegruimte krijgen?? Over 10 minuten mag ik weer naar de verloskundige voor controle. En dan het hartje weer horen, daar kijk ik altijd naar uit! Word nu wel wat zwaarder merk ik. 's Ochtends rugpijn en 's avonds op de bank ook. En 's ochtends pijn in mijn liezen. Maar dat trekt gelukkig wel snel weg nadat ik ben opgestaan. Ook een aantal keer harde buiken gehad. Dus heb afgelopen twee dagen rustiger aan gedaan, en nu gaat het beter. Wel even melden denk ik bij de verloskundige.
Mimi, dat is balen van je werk. Vooral voor die twee "onnozele" weken dat je eerder moet stoppen. Schiet toch eigenlijk niemand iets mee op. Wel fijn dat je in januari terug mag komen. Taj, ik heb zelf twee katten en me tot nu toe nog niet druk gemaakt over toxoplasmose. Voor mij is het ook gewoon handen wassen als het nodig is (dus bijvoorbeeld voedselbereiding zoals je toch altijd al doet), maar ik was mijn handen ook niet meteen nadat ik ze net geaaid heb. Zo zou ik ook volgens iemand niet meer in de tuin mogen werken, maar dan zouden we hier nu al in de jungle zitten want mijn man laat dat altijd op zijn beloop. Julia, blij dat je daar weg bent idd. Zou zelf wsl aangelopen zijn (kan best een heethoofd zijn in zulke gevallen, heeft niets met zwanger zijn te maken). Ik heb nog nooit gehoord dat ze zo extreem kunnen doen over het terugleveren van n appartement. ManSte, maakt niet uit dat je even afwezig was. Mooie kinderwagen. Wel rot van je werk met die fusie en alles wat daar bij komt kijken. Mimi, fijn dat je controle goed was. Anonimo, rot dat je auto meteen herstel kosten heeft. Dat koop je er niet bij. Bij de kraamzorg ben ik vooral op de websites afgegaan en ik wilde ook geen giga organisatie. De kleine hier heeft al een beetje vaste momenten om zich te laten voelen. Meestal als ik gegeten heb, als ik 's ochtends wakker wordt en als ik wil slapen. Zie mijn buik ook bewegen als ik op mijn rug lig. Als hij actief is dan reageert hij ook als ik op mijn buik druk (met mijn vingers op één plek). Dan duwt hij daar terug (of wat het ook is dat de kleine doet). Wel leuk om zo al een beetje te kunnen spelen met de kleine. Maar het klopt ook wat andere zeggen, je hoeft de kleine nu nog niet elke dag te voelen. Hier was het gisteren code oranje, maar heb zelf niet zo de indruk dat het zo erg was. Het heeft wel een uurtje of zo heftig geregend maar wij hebben geen wateroverlast gehad. Vorige week hetzelfde verhaal (en dan zie je de dag er na ondergelopen straten in andere wijken in je buurt). Misschien scheelt het dat ze hier een paar jaar geleden heel de riolering opnieuw gelegd hebben en we vrij veel groenstroken in dit gedeelte hebben. Beide zorgen ervoor dat water sneller wegloopt. Ik heb zo meteen ook weer controle
@pinki; 's avonds vanaf 22:00 uur nuchter blijven. Moet me om kwart over 8 's ochtends melden voor de eerste keer bloedprikken. Dan krijg ik daar dat suikerdrankje. Dan moet ik twee uur later terug komen om nog een keer bloed te prikken. In de tussentijd mag ik niet eten (alleen water) of sporten. @anonimo; Wat zuur van de auto. Dat is echt niet leuk als je niet een nieuwe hebt gekocht! Hier (nog) geen last gehad van gezwollen enkels of voeten, maar wel soms opeens worstvingers. Maar dat treks dan gelukkig ook weer weg. @hay lin; merk ook dat het wel zwaarder wordt. Had de eerste dag na de vakantie na een dag werken echt enorme rugpijn. Nu loop ik een paar keer dag met een collega ff een rondje om het pand en dat scheelt enorm. @ lysta en hay lin; succes met de controles dadelijk!
Hopelijk zijn de controles goed vandaag! Pinkie: Ik moet niet echt nuchter zijn, maar er is mij wel gezegd dat ik geen eten met suiker in mag eten die dag tot aan het bloedprikken...dus ik durf dan niet zo goed veel te eten...misschien gewoon een droge cracker of zo...Gelukkig is die afspraak 's morgens. Hier staat de kelder ook onder water, was echt hevig gisteren he! Anonimo: Stom van de kosten aan de auto, op dit moment zijn alle extra kosten uiteraard niet welkom! Vocht vasthouden: Hier ook wat last van met dit warme weer en ook een soort krampachtig gevoel in m'n vingers...geen idee wat dat dan weer is, haha.
Oeh die suikertesten lijken mij echt geen pretje. Collega moest nuchter komen, ranzig drankje en vervolgens 2 uur stilzitten in het ziekenhuis. Maar dit was echt een test om het uit te sluiten. Haar zus had zwangerschapssuiker. Wat balen van je auto Anonimo! Viel dit niet onder de garantie? Opgezwollen enkels; hier ook last van. Ik moet op het werk dichte schoenen aan dus dat werkt niet echt mee. Gelukkig nu ff lekker vakantie. Gisteren is de kraamhulp voor de intake geweest. Leuk gesprek, leuk mens ook. Hebben 1,5 uur lekker zitten kletsen. Hopelijk krijgen we iemand zoals zij. maandag controle bij de vk gehad, alles weer goed. Volgende keer gaan ze naar de ligging voelen. Succes met de controles vandaag meiden!!
@Lysta: Succes! Hoe ging jouw controle? @Manste: Ja, even lopen scheelt heel veel. Is sowieso wel goed om fit te blijven! Ik kan nog wat van je leren haha, ben vrij lui aangelegd af en toe. Opgezwollen enkels; heb ik alleen last van als het warm weer is geweest en ik bijvoorbeeld een dagje ben weggeweest. En na het douchen ook vaak. Mijn controle was goed! Bloeddruk goed en ons meisje haar hartje weer gehoord, wat ook goed was. Zo leuk om te horen. Ik moet over drie weken weer terugkomen. Eigenlijk wilde ze over vier of vijf weken, maar dan zijn we met vakantie. Rond de 26e week moet ik dan weer bloedprikken. Ik heb een bepaalde bloedgroep waarbij ik antistoffen kan aanmaken en dat controleren ze dan altijd. Ik heb er zo geen verstand van, haha.
Hier was de controle ook goed, ze had niets om aan te merken. Ik moet vanaf nu elke 3 weken (is daar standaard). Hartje luisteren blijft fijn. Ze zei ook (zonder dat ik er naar vroeg) dat ik tot de 28 weken me geen zorgen hoef te maken als ik de een voor de andere week de kleine minder voel. Kan nog elke dag anders zijn. Misschien voor jullie ook fijn nog eens te horen. Ik moet tussen nu en volgende keer ook bloed laten prikken (ook standaard daar). Testen ze nog eens op glucose en ijzer. Hoeft niet echt nuchter (een uurtje niets eten). Vorige keer moest ik wel terug na de glucose omdat deze iets (maar een tiende) verhoogd was. Wsl had ik net te laat nog iets gegeten waar veel suiker in zat want toen moest ik wel nuchter prikken. Ook niets met een drankje. Dus ik denk dat het twee verschillende testen zijn. Eén standaard glucose en die met het drankje zal wel specifieker gericht zijn op diabetes. Bagheera, komen ze dan alleen praten of keuren ze ook al zaken op voorbereiding of zo? Geloof dat ze bij ons pas met 7 maanden komen voor de intake.
Gekocht bij een particulier dus geen garantie.. Helaas. Ik las idd dat meer dames een financiële tegenvaller hadden gehad, gedeelde smart en hier even mokken helpt! Bij mijn verloskundige helemaal geen controle op suiker ?? Vreemd maar misschien gewoon niet standaard. Fijn dat de eerste controles weer goed zijn! Wij pas 23 juni weer.. Geniet van de vakanties voor een aantal!!
@anonimo; bij mijn vk in nl is suikertest ook niet standaard. Ik moet dit omdat ik PCOS heb en daarom meer kans op zwangerschapsdiabetes. Maar omdat ik geen overgewicht heb, en een gezond leef en eet patroon denk ik dat het wel goed zal zijn. ben net na de 20 weken echo op controle geweest, dus hier ook pas weer op 22 juni.
Ik heb inderdaad ook niet die test voor diabetes. Ook niks over gehoord. Ook geen risico hier. Heb geen overgewicht, geen familieleden met diabetes en verder ook geen risicofactoren of symptomen waardoor ze het zouden willen controleren.
Ze hebben het bij ons ook nog nooit gehad over testen op diabetes, maar ze vroegen wel bij de intake of het in de familie zit. Nog nooit iemand in de familie gehad, ook niet tijdens zwangerschappen en ik heb blijkbaar geen risicofactoren. Morgenochtend 20 weken echo....ik hoop dat ik een beetje kan slapen
Balen van de auto anonimo. En ook erg balen van het wateroverlast. Hopelijk komt er nu een keer droog weer aan. Gelukkig hier maar 1 avond wateroverlast gehad. Wij wonen 5 hoog, dus geen natte voeten gehad Ik houd ook wat vocht vast in mijn voeten. Ik loop zo ongeveer de hele dag. 'S Avonds een kussen onder m'n matras bij net voeteneind. Dat helt wel gelukkig
@anonimo balen! Nooit leuk die onverwachtse kosten.. @lysta: dit was echt de intake incl controle van alles. Ze heeft niet naar echt alles gekeken. Maar meer globaal. Of we al kruiken in huis hadden, of we wiegje/ledikantje hadden en hoe bekleed etc. Wat onze wensen zijn qua kraamhulp. Normaal is dit rond de 30-32 weken maar vanwege de aankomende zomerdrukte (veel baby's op komst) hebben ze dit eerder ingepland.
Succes met de echo Bien! Is je afspraak morgenochtend? Proficiat iedereen met de goede controles! Vocht vasthouden heb ik voorlopig geen last van gelukkig, hopelijk,blijft het zo.,eigenlijk heb ik momenteel vrij weinig kwaaltjes: ik loop wat trager en een beetje waggelig soms, en soms heb ik last van m'n ischias of van bandenpijn. En af en toe een beetje maagzuur. Maar al bij al valt het tweede trimester me erg goed mee Ik heb begin juli ook een afspraak om eens te praten over kraamzorg. Het is helemaal niet standaard om kraamzorg te nemen in Belgie, maar onze ziekenkas vergoed een groot deel van de kosten en het lijkt me eigenlijk wel heel handig!