Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Hoi meiden. Ik heb vandaag ook controle gehad. Bij de GUO was blijkbaar het buikje wat kleiner dan 'normaal'. De arts in het ziekenhuis heeft er niks van gezegd, dus maak me er niet druk om. Krijg wel extra groei echo's met 26, 30 en 34 weken. Verder met 27 weken nog een keer prikken ivm rhesus factor en met 26 weken suikertest ivm dat ik ook PCOS heb. Zie er wel tegenop. Moet nuchter zijn vanaf de avond ervoor, dan bloedprikken, zo'n vies drankje, 2 uur daar wachten en dan weer bloedprikken. Test is ook bij ons niet standaard. Ik krijg hem ook alleen door de PCOS

2. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Toch wel een beetje leuk he Julia, die extra echo's ;) en met dat buikje komt het vast wel goed!

3. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Ja precies! Vind het eigenlijk wel fijn die extra echo's. Nog even spieken bij de kleine. In het ziekenhuis zeiden ze dat alles normaal was en ik heb een GUO gehad, de 20 weken echo met medische indicatie, dus als het echt erg had afgeweken had de arts het vast tegen ons genoemd. Mijn man zei ook, alles wat iets afwijkt van het gemiddelde gaan ze over zeuren, hoor ik ook vaak over het consultatiebureau. Wat je zegt, komt vast goed! Werkse en fijne dag!

4. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Bien: Hopelijk heb je wat geslapen vannacht, succes met de 20-weken-echo!

5. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden ben even stil geweest afgelopen dagen. Erg druk gehad.

Bien succes met de echo
    Meiden gefeliciteerd met alle mooie echo's en controles

Wij gaan vandaag lekker op vakantie naar tenerife. Zal dus weinig online zijn. Succes voor de meiden met alle echo's en controles!

6. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Bien succes met de echo vandaag!

@julia wel fijn die extra echo's. Met het buikje komt het vast helemaal goed!

@bientje: hele fijne vakantie! Geniet lekker!!

7. ManSte

ManSte Niet meer actief

@bien; succes met de 20 weken echo!

@julia; hmm... beetje vreemd weer.. maar als de arts er tijdens de GUO niets van heeft gezegd dat denk ik dat het wel goed zit. Maar wel fijn dat je de extra echo's krijgt. Extra spieken en controle is ook gewoon fijn! :)

8. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    @Bientje, geniet van je vakantie!

@Julia, ze noemen ieder dingetje wat ook maar een beetje afwijkt dus dan hadden ze het vast wel benoemd. Die test lijkt me heel vervelend, maar het extra spieken bij de kleine is leuk!

De test is goed gegaan! Kleine man werkte gelukkig mee en is helemaal goedgekeurd. Hij zat overal keurig precies in het midden van de curves. Moet wel met 30-32 weken een extra echo omdat mn placenta dicht bij de baarmoederhals ligt. Normaal schuift dit nog door als de baarmoeder groeit, maar dit willen ze controleren aangezien het anders een risico geeft op bloedingen bij de bevalling. Ik had wel een mooie grote placenta, hij krijgt genoeg te bikken zei ze xD.

9. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Fijn Bien!!
    Heeft dat ook nog gevolgend tijdens je bevalling (behalve bloedverlies)?

10. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Bagheera, goed om te weten wat het een beetje voorstelt.

Julia, als ze niets zeggen zal het idd ook niet veel betekenen. Zo vond ik apart dat de echoscopiste extra opschreef dat de kleine met zijn rug in mijn rechterzij lag, hoofdje wel naar beneden. Ging dat opzoeken en dan vind je op internet wel verhalen dat juist links gunstiger zou zijn tijdens de bevalling vanwege de draai die ze nog maken of de houding die ze mogelijk nog gaan aannemen of zoiets (kan de precieze uitleg niet zo snel meer vinden). Maar ik vind nogal overdreven om met 20 weken dit al op te merken, hij heeft nog alle bewegingsruimte en duurt nog lang voordat de kleine komt. Tegen die tijd kan hij al heel anders liggen. Zo is mijn neef een aantal dagen voor de bevalling van vanuit stuit naar normaal gedraaid helemaal uit zichzelf. De vk heeft er niets over gezegd dus het zal ook nog niets betekenen.

Biientjee, fijne vakantie.

Bien, fijn dat de controle goed was. Mooie opmerking, genoeg te bikken. Fijn dat ze nog eens extra checken van de placenta (en dan zie je ook je kindje nog eens ;)). Volgens mij was jij de laatste in de rij voor de 20 weken echo's. Zijn we er allemaal goed doorheen gekomen.

11. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Julia her zal vast niet erg zijn! Ik weet niet of ze het bij jullie hebben laten zien, maar Bin ons lieten ze bijvoorbeeld het volgende zien: |----|----| het middelste lijntje is het gemiddelde. En een gemiddelde nemen ze van grote en kleine baby's. Het buikje van onze jongen zat heel iets na de middelste lijn. Maar nog binnen de andere twee lijntjes. Dan is het goed. Zolang hij maar nu wel zijn eigen groei volgt. Daaromrijg je vaak rond 30 weken een groei echo om het te checken. Als het niet goed waadden ze dat wel gezegd!
    Onze zoon zijn hoofd zit iets voor het middelste lijntje en zijn buik is ernaast. Geen reden tot paniek. Afgelopen dinsdag nog bij de controle extra keer gevraagd.

Vandaag te horen gekregen dat mijn oma binnen nu en paar dagen/weken komt te overlijden. Had gehoopt dat ze onze zoon nog zou zien (voor zover ze dat mee had gekregen door haar dementie).
    Net als of de kleine weet dat ik verdrietig ben.mhijnlaatvvanmiddag extra vaak van zich horen.

12. Anonimo

Anonimo Actief lid

6 nov 2015
    200
    8
    18
    NULL
    NULL
    @juul echt dont worry idd binnen de lijntjes en anders zouden ze vervolg onderzoek doen!

13. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    zwolle
    Bientjee heel veel plezier in Tenerife, geniet ervan!

bien fijn dat de echo goed was!! En die kleine van jou heeft dus niks te klagen haha

Bedankt voor alle lieve reacties meiden. Zal inderdaad wel goed komen met het buikje van de kleine ;)

mimi jeetje wat verdrietig meis... ik hoop toch dat ze jullie wondertje nog mee mag maken. Heel veel sterkte!

14. ManSte

ManSte Niet meer actief

@bien; fijn dat de 20 weken echo goed was! Nu zijn we er inderdaad allemaal doorheen! nu wordt het genieten dames! :)

@mimi; oh wat vervelend! Sterkte! Wat mooi dat de kleine je troost!

@hier; Vandaag gaan we een weekend naar pinkpop. We gaan al jaren maar vorig jaar had ik geen kaarten omdat ik dacht toen wel in verwachting te zijn. Maar dat gebeurde niet. Dit jaar riep ik nog tegen mijn man en vrienden. Het maakt niet uit of ik in verwachting ben (ik zag dat toch niet zo maar meer gebeuren) ik ga! Heel kort voor de kaartverkoop had ik een positieve test in mijn handen. Haha. Heb toen toch maar kaarten gekocht. Na veel wikken en wegen besloten niet op de camping te slapen, maar iedere dag naar huis te rijden. We wonen ongeveer een uurtje van landgraaf af. Zo slaap je wat fijner, en pak je toch een stuk meer rust. We zullen zien. Heb er wel zin in :)

Gisteren avond bij de prenatal nog een nieuwe BH gekocht. De oude paste ECHT niet meer. Oh mensen wat een opluchting :)

15. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sterkte Mimi! Niet leuk! :(

16. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Jeetje sterkte Mimi... :(

@manste veel plezier op Pinkpop!

17. Anonimo

Anonimo Actief lid

6 nov 2015
    200
    8
    18
    NULL
    NULL
    Jaaaa! Gefeliciteerd allemaal door de 20 weken echo heen! Poeh he toch wel fijn! En nu kunnen we allemaal volop fantaseren en kamertjes inrichten :) alle tegenslagen zoals overstromingen, dure auto's, financiële tegenvallers, vervelende opmerkingen en kwaaltjes moeten we maar even voor lief nemen en gelukkig kunnen we hier heerlijke erover mopperen :)

18. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Vanmorgen vroeg is mijn oma al overleden. Het was een nare en emotionele dag. We zijn eindelijk thuis en gaan even een avondje op de bank..

Verder las ik volgens mij goede berichten. Dat s fijn!

19. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Veel sterkte Mimi!

20. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1