Een eerste kindje in oktober 2016

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Pinkie88, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Veel plezier Manste

Oh Mimi dat is echt snel gegaan zeg. Heel veel sterkte meid!!!

2. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Hoi meiden,

wij gaan vandaag voor 8 dagen naar Spanje met vrienden van ons. Nog 1x in een kindvrij hotel ;) mijn leerlingen zeiden al, juf mag u er wel in daar haha. Geen idee hoe de WiFi is daar, dus misschien kan ik nog even wat meelezen en anders tot na volgende week. Fijn weekend allemaal!!!

3. Anonimo

Anonimo Actief lid

6 nov 2015
    200
    8
    18
    NULL
    NULL
    Sterkte Mimi en gecondoleerd.. Heel naar..

4. ManSte

ManSte Niet meer actief

Sterkte mimi!

julia veel plezier! Geniet ervan.. zo'n laatste vakantie samen :)

5. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Gecondoleerd Mimi. Dat is nog snel gegaan.

6. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Dank jullie wel!

Fijne vakantie Julia

7. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gecondoleerd en sterkte Mimi!

Fijne vakantie Julia

8. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Fijne vakantie Julia !

Vandaag zijn vrienden van ons een park komen brengen, helemaal blij mee!

Ben ook de kleertjes een beetje aan het inventariseren, ik vind het wel moeilijk! Heb bijvoorbeeld best veel in 50/56, maar niet zoveel in maat 50. Ik twijfel dat om nog van die hele kleine spulletjes bij te kopen, want wie weet kan hij daar nooit in :-D

9. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Leuk pinkie!

Wij hebben twee setjes maat 50. Ons wordt aangeraden om pas bij te halen na de bevalling. Sommige kinderen hebben het maar zo kort aan, en anderen weer langen. Je man naar de Hema sturen of online bestellen is zo gedaan.

Hier vandaag ook even geshopt voor de baby. Wel gek.... Gister mijn oma overleden en ondertussen bezig met het nieuwe leven in mijn buik. We hebben een matrasje gekocht (aerosleep met toplaag), 2 shirts, deken (van baby's only), een lakentje en een boxzak. We waren bij babydump in Veenendaal. Leuke kleertjes ook voor een betaalbare prijs. En ze hebben daar ook kleertjes van z8!

10. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Dat is inderdaad dubbel Mimi... Heel dubbel. Kon je het wel een beetje van je afzetten?
    Je hebt iig wel lekker geshopt!
    Let wel op met de aerosleep dat je geen kruiken mag gebruiken... Iig dat is ons verteld door de kraamhulp en daarom ook afgeraden om de eerste tijd een aerosleep te gebruiken.

11. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Gecondoleerd Mimi..

Ik ben met vriendinnen dit weekend in Ameland :)
    Zijn nu bij een strand tentje..
    Inspanning wel pittig, onderweg al twee keer overgegeven..
    Baby voelt ik steeds schoppen hihi, die vindt vast dat mama rustig aan moet doen..

Z8 kleertjes - ik heb al de hele collectie geshopt (verschillende 50 en meeste in 56)..

12. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    Gecondoleerd mimi... Heel veel sterkte de komende tijd!

13. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Is ons niet verteld. Zijn in twee winkels geweest voor info. Waarom mag dat niet? Het matras zelf is van koudschuim. En er zit dan een topping op, maar die kan er af.

14. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Zoals zij het ons vertelde om verschillende redenen:
    - aerosleep bestaat deels uit plastic, waardoor het té warm kan worden.
    - doordat een aerosleep ademend is, is het lastig om de kleine uberhaupt op temp te houden.
    - als een kruik gaat lekken kan het warme water niet weg/ zakt niet weg.

Ze is absoluut niet tegen een aerosleep maar wel in het begin.
    Zolang de kleine niet op zijn/haar buik draait is er geen reden tot aerosleep en zijn er meer tegens dan voor.
    Maar dit is wat onze kraamhulp zei, ik kan begrijpen dat daar verschillende meningen over zijn ;).

Ik wil het risico iig niet nemen. En wacht tot de kleine iets ouder is dwz zelf temp kan regelen.

15. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Maar het is enkel de cover die die speciale technologie heeft he :) dus het matrasje kan je volgens mij wel gewoon gebruiken?

16. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ja, het gaat echt om de cover (Topping). Matras zelf is geen aerosleep idee..(lekker duidelijk haha)

17. moby123

moby123 Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Veel sterkte Mimi!

Ikzelf ga niet voor de aerosleep gaan.
    Hier zijn we gisteren wat inspiratie gaan opdoen voor geboortekaartjes en doopsuiker (de Belgische versie van beschuit met muisjes: alleen wat kostelijker, haha). We gaan toch online onze kaartjes bestellen. Nu twijfelen we nog tussen 2 mogelijkheden. Het is wel een beetje stom want normaal krijg je de enveloppen er gratis bij, maar dan moeten er in België 2 postzegels op, want het is een vierkant formaat. Dus ik ga dan apart nog eens enveloppen kopen in formaat 'vals vierkant', en dan hoeft er maar één postzegel op...wel extra kosten voor de enveloppen dan, maar uiteindelijk wel goedkoper. Toch een dure zaak die geboortekaartjes! Ik denk dat we in totaal toch in de 300€ gaan kwijt zijn, voor de kaartjes, postzegels, enveloppen en drukkosten. (voor 75 stuks)

18. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik ben ook inspiratie aan het opdoen, maar ik vind het super moeilijk! Ik wil geen super duur kaartje, maar wel een beetje origineel en stoer. Niet te veel kleuren, maar ook weer niet te sober.

We hadden een fotokaart gezien die wel leuk vinden, maar daar krijg ik nu alweer stress van. Want dan moet je vlak na de geboorte nog mooie foto's van de kleine man zien te nemen.

Ik heb denk ik eindelijk gevonden dat ik alvast leuk vind, nu straks nog eens kijken wat manlief ervan vind ;)

Wat vinden jullie? Je mag bij deze kaart nog alles van kleuren en lettertype e.d. veranderen.
    Ik zou dus de letters en de afbeelding in het zwart doen, op een kraft kleurige achtergrond (een beetje zoals de tweede voorbeeldkaart) en de afbeelding ook iets groter.
    En ook een ander formaat (een rechtopstaande rechthoek)

Voordelen:

- ik wou voor een meisje iets met flamingo's, en dit is de eerste mannelijke flamingo die ik vind.
    - het bedrijf zit vlakbij, dus de kaartjes zouden gewoon de volgende dag kunnen opgehaald worden.
    - ze maken ook bijpassend drukwerk voor de doopsuiker.

19. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    En dit is het kaartje waarop ik de vorige wil doen lijken, maar dan dus met de flamingo ;)

20. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Veel plezier in Ameland Lynn, jammer dat je moet overgeven door inspanning.

Moby, rare regel van de enveloppen. Hier werken ze gewoon op gewicht en kost een vierkante envelop niets extra's. Viel me ook op dat kaartjes vrij prijzig kunnen zijn.

Pinkie, met de aanpassingen die je voorstelt zou het best leuk kunnen worden.

Een fotokaart zou ik persoonlijk niet voor gaan (al heb ik ook ooit een leuke gekregen), vind niet altijd dat alle baby's op hun mooist zijn tijdens de eerste paar dagen :) en idd je moet dan ook nog maar een foto zien te maken die je erop wilt hebben.

Deel Deze Pagina