Hallo iedereen, afgelopen week hebben wij te horen gekregen dat mijn man onvruchtbaar is volgens de onderzoeken. Nu is het echter zo dat ik online wel verhalen lees van meerdere uitslagen na zaadonderzoek. Nu gaat mijn lieverd binnenkort naar groningen voor een second opinion en we zijn benieuwd wat daar uit komt. we vinden het zo oneerlijk en het zet onze relatie ook wel onder druk want hij vind dat hij kapot is en dat gevoel snap ik wel, zou ik ook voelen als het aan mij zou liggen. Hij denkt dat ik nu beter af zou zijn bij een man die mij wel zwanger kan maken. Maar mijn liefde voor hem is hierdoor niet minder geworden, zelfs alleen maar meer denk ik. Mijn wens gaat voor zijn geluk. De schat. Nu is het zo dat mijn brein natuurlijk al weer stappen verder is dan die van mijn man, typisch voor een vrouw denk ik, en ben ik zoekende naar verhalen die op de onze lijken en welke kant dit nu op kan gaan en waar wij om kunnen vragen bij de fertiliteitskliniek. Ik kan en wil de hoop op ons eigen bundeltje geluk nog niet opgeven. Ik hoop dat iemand ons op weg kan helpen in deze moeilijke materie. Alvast bedankt.
Wij hadden precies hetzelfde. Mijn man kreeg ook te horen dat hij onvruchtbaar was en dat we alleen kans zouden kunnen hebben met een Tese behandeling. Na onderzoek bij het UMC Radboud, kregen we te horen dat hij verminderd vruchtbaar was, maar toch nog genoeg goede zaadcellen hadden om te beginnen met ICSI. Dus geen Tese gelukkig. Mijn man zei in eerste instantie ook dat ik maar bij hem weg moest gaan, omdat hij mijn geen kindje kon geven. Na een tijdje is hij bijgedraaid en we zijn nu volop bezit en hebben bijna onze 3e terugplaatsing. 1e terugplaatsing is helaas uitgedraaid op een VMK. Blijf hoop houden meid, ze kunnen op vandaag zoveel.
Ons verhaal is iets anders; wij zijn een jaar voorgelogen door een kliniek, hebben daar behandelingen gekregen (waaronder 1 ICSI), terwijl van tevoren al gezegd kon worden dat deze zinloos waren. In mei kregen we, in een andere kliniek, alsnog te horen dat mijn man inderdaad onvruchtbaar is. Mijn man heeft wel een (micro)TESE gehad, en het resultaat is gunstig Ik kan me voorstellen dat jullie wereld een beetje ingestort is, het is zo'n ontzettende klap als je zulk nieuws te horen krijgt.. Heel veel sterkte!
Thanks Bunny, het doet me wel goed om te horen. Ik durf geen hoop te hebben en eigenlijk hebben we alleen maar hoop. Het is zo dubbel. Daarbij durf ik nog niet zo'n druk op mijn lieverd te leggen, hij is nog aan het rouwen en ik ook. Ik hoop idd echt dat TESE kan bij ons want een donor ziet ie (nog) niet zitten en dat snap ik ook wel. Stukje bij beetje opent hij zich weer naar mij en dat vind ik nu het allerbelangrijkst want ik wil dat ie weet dat ik er voor hem ben maar ondertussen mag ik mezelf ook niet vergeten. Dus nu eerst even een tijdje rust.
Dank je Shadixxx, Hoe kunnen doctoren in zo'n kliniek zo met je grootste wens spotten en kansen voor je vergooien, wat erg zeg!! Word er gewoon boos van nu ik dat lees. Merk wel dat je gewoon ook in dit geval op je strepen moet staan. Maar lees ook dat de (micro)TESE met gunstig resultaat is gedaan. Dus hoop voor jullie dat het alsnog gaat lukken. Maar mag ik ook vragen wat (micro)TESE precies inhoudt? Ons leventje staat inderdaad op zijn kop en de komende tijd zal ook wel pittig worden maar we gaan er gewoon voor, weten we dat we er alles aan gedaan hebben. Liefs MarLin
Het is inderdaad vreselijk oneerlijk.. Gelukkig lopen er inmiddels 3 onderzoeken naar de kliniek, ik hoop dat daar iets uitkomt! Bij een gewone TESE worden er 3 sneetjes in de testikels gemaakt waar wat weefsel wordt verwijderd. Bij een micro-TESE worden er aan de bovenkant en de onderkant van de testikels kleine sneetjes gemaakt, maar in het midden een grotere snee waar met de microscope wordt gezocht naar het gebied wat er het best uitziet en waar de kans om zaadcellen te vinden het grootst is. De slagingskansen van een micro-TESE liggen 10% hoger dan bij een gewone TESE. Micro-TESE's worden in Nederland niet gedaan. Mijn man heeft z'n micro-TESE in Mulheim (Duitsland) gehad, volgens mij worden ze in België ook gedaan.. Ik wil jullie nogmaals heel veel sterkte wensen.. Het hele traject is zo slopend.. Ik hoop dat jullie bij elkaar veel troost vinden!
Gekke vraag misschien hoor maar is dat niet ontzettend pijnlijk voor manlief?? En ik wens jullie ook heel veel succes met wat komen gaat... keeping my fingers crossed voor jullie. Voor iedereen die maar zoiets meemaakt. Want beetje steun en feedback kan je dan goed gebruiken.
Haha, jawel, maar wordt onder narcose gedaan uiteraard. De nasleep is naar, maar mijn man voelde zich na een week weer vrij goed en heeft na exact 2 weken alweer een hele dag in de Efteling gelopen, dus hem is het achteraf gezien meegevallen. Mocht je het willen lezen, hier staat ons verhaal over de TESE: De TESE | En hier over het herstelproces; TESE; Herstel & Uitslag |
Ja dat ga ik zeker even lezen vanaaf... ben ik helemaal blij mee. Bedankt. Nu even de zinnen verzetten met zusjelief en haar mooie kids. Breakdance it is vanavond. Mannetje van vier wil zijn lievelingstante zijn moves laten zien. Ik zal zeker nog reageren.
Shadixxx ik heb jullie verhaal gelezen. Erg indrukwekkend hoor. Merk wel dat het een zwaar traject kan zijn en het moet financieel ook kunnen. Nu zei mijn man al dat de financieen geen horde zullen zijn. Ben erg blij met alle info mbt vervolgstappen in deze. Maar heb nog wel een vraag. Hebben jullie direct voor micro Tese gekozen? We gaan een spannende tijd tegemoet en ik hoop dat voor jullie ook deze grote wens in vervulling kan gaan. Liefs.
Wij hebben inderdaad meteen voor een micro-TESE gekozen. Bij een gewone TESE was het bedrag lager geweest en was het bedrag wat we vergoed kregen waarschijnlijk genoeg geweest om alles te dekken, maar wij vonden een slagingskans van 10% extra de moeite wel waard.. Als we níét voor de micro-TESE hadden gekozen en het was niet gelukt, dan hadden we ons waarschijnlijk altijd afgevraagd wat er gebeurd zou zijn als we dat wél hadden gedaan, plus dan moesten we daarna nog een keer door het hele traject, met alle bijbehorende kosten..