onze auto is bekrast, wat zou je doen?

Discussion in 'De lounge' started by Koekeloerie, Nov 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik kom er net achter dat onze auto is bekrast. Duidelijk met een scherp voorwerp en volgens mij is dit vannacht of gisteren gebeurt.

We hebben heel slecht contact met de buren (ruzie), dus mijn eerste gedachte is dat zij het hebben gedaan. Maar goed, dit kan ik dus niet bewijzen.

Wat zouden jullie doen?... gewetensvraagje dus.

2. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    misschien een optie om regelmatig naar buiten te kijken ? camera ophangen gericht op je auto? auto op een andere plaats neer zetten..

kunnen ook gewoon vervelende kinderen geweest zijn. of gewoon mensen die daar zin in hadden ( waar je maar zin in hebt he... ) zou niet direct iemand aanwijzen misschien hebben hun t niet eens gedaan.

3. hulkie

hulkie Actief lid

Feb 12, 2010
    218
    0
    0
    wij hebben hetzelfde gehad, maarja bewijs het maar eens.
    heb proces verbaal op laten maken, maarja ben daar nisk mee opgeschoten, politie doet daar niks mee.
    diep in je portemonee tasten en laten maken, is het enige wat je kan doen.

4. Shantii

Shantii Bekend lid

Jan 30, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo herkenbaar! De auto van me vriend is in Juli ook bekrast snachts. Een V vorm op de motorkap.. Nu voor 2 weken geleden is die auto weer bekrast snachts, en mijn auto ook! De hele zijkant, motorkap en kofferklep.. Vreselijk dus gewoon. Godzijdank waren we met de nieuwe auto van me vriend weg die we nu net een maandje hebben, en hebben ze dus zijn oude auto gepakt die toch al total-loss was door een aanrijding van achter (niet onze schuld!) maar goed, dat ze mijn auto hebben gepakt is natuurlijk wel kut. We hebben het in de media laten komen, diverse kranten etc en een beloning van 500 euro uitgeloofd en daar een hele goede tip op ontvangen van mensen bij wie hun auto dezelfde nacht was bekrast! En wat bleek een beste kameraad van me vriend zijn auto is ook DIE nacht bekrast. En we kenden die mensen die ons belden na het krantenbericht helemaal niet, maar hun kwamen oppeens met de naam van de dader, en laten wij die nou ook kennen! We hebben gekeken na hun krassen en die zijn precies hetzelfde als onze krassen plus dat hun auto ook al voor weken geleden bekrast is, en er ook een V-vorm op gekrast is, zoals eerder dus ook op me vriend zijn auto.

Helaas kan je er zo weinig tegen doen en ik vind het zo gruwelijk ziek dat mensen dat in hun kop halen!!! Wij hebben die jongen afgelopen zondag aangesproken en ik was zo kwaad dat ik hem bij zn strot heb gegrepen:), niet echt een goede actie want meneer heeft er een tuig familie bij gehaald die me vriend dus klappen hebben gegeven. Maar geloof me, dit boek is nog niet gesloten, die jongen krijgt zn lesje nog wel. Laat me auto echt niet bekrassen!

Wat wij nu hebben is videobewaking, en alles komt dus vast te staan, gelukkig gaan we verhuizen en hoop dat die jongen dan ver uit onze buurt blijft!!

Succes TS, en hoop dat je er achter komt wie deze misselijke dader is, die zo zielig is om de auto te pakken en jullie zelf niet durft aan te spreken etc.

5. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    Lastig, hier is het ook gebeurd. Ik heb ook wel een vermoeden door wie maar ik kan het nooit bewijzen. Al is mijn gevoel wel heeel sterk! Wij hebben er niks mee gedaan en zijn ondertussen gelukkig verhuisd. We hebben trouwens wel aangifte gedaan maar dat helpt ook niks!

6. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    wij hebben het met de motor van mijn man gehad en we weten dat de buurman het heeft gedaan, die heeft het zelfs toegegeven
    (althans hij is tegen de motor aangeklapt met een rolemmer.. maar weigert te vergoeden omdat de motor op het overpad stond)
    Verzekering en politie doen niets ondanks dat wij wel het recht aan onze kant hebben

7. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Heel lastig, zonder bewijs kan je niks doen. Zou het vanaf nu goed in de gaten houden.

8. Koekeloerie

Jeetje wat een verhaal shantii. Het is inderdaad heel jammer dat de persoon het niet in ons gezicht durft te zeggen.

Ik ben bijna geneigd om tot hetzelfde niveau te dalen. Mijn man zei vorige week dat er ook een krasje aan de linkerkant zat. Nu dus over de gehele achterklep en klein stukje over het rechter achterscherm. Ze zijn bijna rond.

Wij gaan ook verhuizen, de ruzie met de buren is hierin doorslaggevend geweest. Over 2 weken krijgen we de sleutel, dus ach moet ik het "gevecht" weer aangaan? Ben ze spuugzat.

Maar een duiveltje in mij zegt: "Doe iets!"
    En dan tegelijk dat geweten, dat ik het moet laten rusten.

9. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,030
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben het ook gehad, meerdere malen.
    Onze beide auto's zijn zelfs eens met een merkstift helemaal beklad.
    Je kunt helaas niks bewijzen.

10. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik moest gelijk aan je buren denken toen ik alleen je topictitel las... Ik zou het zo laten je kAn het niet bewijzen helaas

11. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Jemig Koek, wat kl*te zeg! Is het alleen jullie auto, of zijn er nog meer auto's bekrast? Het kan natuurlijk geen kwaad om eens bij de buren aan te bellen om te horen of zij iets weten? Kan me voorstellen, dat wanneer je eenmaal een verdenking hebt, de zin op wraak ook groter wordt. Maar inderdaad, da's dalen naar hetzelfde niveau.
    Ik denk dat melding maken bij de politie ook zinvol is. Je schiet er misschien niets mee op, maar aan de andere kant, met niets doen ook niet. Succes.
    Nu maar stiekem hopen dat zij hele vervelende buren krijgen in jullie plaats.

12. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    1,106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    He bah wat een laffe actie!

13. Koekeloerie

We gaan toch maar aangifte doen denk ik.

Het is inderdaad heel laf. Ik heb nog gezocht naar een briefje, maar helaas ;)

14. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Toch even aangifte doen!
    Verder kun je er weinig mee ben ik bang!

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nee maar das logisch, mensen gaan geen briefje achterlaten met "hoi ik heb je auto bekrast, je kan me bellen op... "

Je kan hier helaas vrij weinig mee... mijn auto is ook altijd aan de beurt en wij hebben nu een oprit.

16. Koekeloerie

Meen je dit serieus?? Ik heb natuurlijk niet gezocht naar een briefje (zie de knipoog)

Gelukkig verhuizen we naar een woning MET oprit.

Share This Page