Een eigen zaak, hoe begin je?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ooievaar, 12 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    volgens mij wel, daarom vind ik het een beetje eng :(

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm abn amro heeft ook hele pakketten voor startende ondernemers met tips en tricks

misschien eens zoiets aanvragen :)

3. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik ook als het die vent is! :(

4. Niet meer actief

5. Niet meer actief

Ik bedoel JA Chiesa het is die man.
    Mijn berichtje kwam pas later aan, dus er staan alweer 1000 berichtjes tussen

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Een middenstandsdiploma is al jaren niet meer nodig.... Vroeger was dat verplicht, nu hoef je alleen voor horeca nog maar diploma's te halen.

7. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik snapte m wel hoor hihi ;) Ik heb hetzelfde.... mn berichtje is voor Jolanda... Dat ik het ook eng vind haha. We snappen elkaar wel hoor :D

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vind het ook riskant. Als je eraan begint, zorg dan dat je alles op papier hebt. Of begin anders zonder hulp van die man, waar heb je hem eigenlijk voor nodig? Met een goed ondernemingsplan kun je ook bij de bank aankloppen voor een financiering en dat is veel betrouwbaarder (en je bent niet van hem afhankelijk). Voor het zelfde geld is het een oplichter (die kunnen soms ook heel goed overkomen, ook al zijn het oplichters)

9. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    vreemd dan want ik heb hem toch echt moeten behalen tijdens mijn opleiding.

10. Niet meer actief

Ja, ik ook al is dat wel 10 jaar geleden.
    Toen had je hem nog nodig.
    Een jaar of 5 geleden is er een overgangsperiode geweest. ze zeiden dat je je wel in mocht schrijven bij de KvK, maar dat je dan wel je diploma moest halen in de toekomst en langzaam is dat gewoon verdwenen.

11. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    bij mij is het idd bijna vijf jaar geleden dat ik hem gehaald heb.
    Moet eigenlijk zeggen dat ik het raar vind dat ze zulke dingen afschaffen dan.
    Ik heb er veel mee geleerd onder andere je eigen boekhouding enzo, toch geen onbelangrijke dingen lijkt mij.

tja tijden veranderen he, en niet altijd ten goede denk ik dan maar.

12. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Toch is het zo. Ik heb zelf ook ingeschreven gestaan, maar geen middenstandsdiploma nodig. Het is natuurlijk wel leuk als je het hebt, dan weet je toch wat meer. Maar nu is het niet meer verpicht.

13. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
  14. Niet meer actief

Dat is een vestigingsvergunning. dat is weer anders dan een middenstandsdiploma.

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Weet ik, maar dat is het enige wat nog wel verplicht is.

Het is inderdaad niet ten goede, als je ziet hoe sommige ondernemers de boekhouding verzorgen zou je ze graag eens op cursus sturen.

16. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik heb je andere verhaal ook gelezen en sorry maar ik vertrouw het voor geen meter.

Ik zou lekker wachten tot die zaak af is en kan hij jou alsnog aannemen lijkt mij.

Ik weet niet wat jou ervaring is als bedrijfleidster, maar daar heb je toch ook wel enige kennis en eventueel ervaring voor nodig.
    Jij zal er toch voor moeten zorgen dat bepaalde doelstellingen gehaald worden, om bv het eerste jaar te overleven.
    Ook moet je je afvragen of je eerst alleen staat, of dat er ander personeel bij komt.
    Voor veel zelfstandig ondernemers is het vaak niet haalbaar om (genoeg) personeel in dienst te nemen, en al helemaal niet tegen meer als het miniumloon.

Deze man heeft jou totaal nog niet aan het werk gezien, en besluit zomaar van zijn plannen voor een sexshop over te stappen naar een kapperszaak, waar hij waarschijnlijk zelf ook de ballen verstand niet van heeft.
    Als het mijn geld zou zijn en ik heb een goed idee in mijn hoofd en daar de nodige onderzoek naar gedaan en een goed ondernemersplan geschreven enz, zou ik echt niet zomaar van dat idee afwijken, om dan maar totaal iets anders te starten met en voor iemand die ik totaal niet ken.

Ik ben wel eens benadert door een ondernemer van een dierenspeciaalzaak ( hij had mijn cv gelezen bij de groothandel waar ik solliciteerde ). Deze man had een tweede zaak en die was halverwege de opening. Daarom was hij mensen aan het zoeken die de boel konden runnen en opstarten.
    Deze man had dus alles klaar en zocht toen pas personeel ( hij had al een zaak vandaar dat hij personeel kon nemen ).
    Dit vind ik een normale gang van zaken.

Ik hoop voor je dat ik het verkeerd zie, en het is geen aanval op jou maar meer een waarschuwing om niet te goed van vertrouwen te zijn.

Succes.

Groetjes MB2005

17. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Kijk inderdaad uit dat je niet wordt opgelicht, zou zonde zijn van je geld. Kijk anders eens rond voor een pand in de buurt en schrijf zelf een ondernemingsplan, dan kun je zonder hem beginnen, als je een beetje goed verhaal bij de bank doet.

18. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Het pand is er al. Hij wou inderdaad een sexshop beginnen, maar het schijnt hier nogal moeilijk te worden in hilversum, aangezien er al meerdere zijn en hij kan gewoon geen personeel vinden.
    Hier komen gewoon geen mensen op af. Bij het cwi mag hij niet ingeschreven worden.
    Dus de winkel is er. Ik heb de winkel gezien en weet waar ik aan toe ben qua inrichting.
    Volgende week ga ik op vakantie en dan wordt de boel geschildert.
    Voor mij kost dit helemaal niets.
    Ik mag een lijst maken met wat er allemaal nodig is.
    Ik heb zelf een aantal jaren in een kapperzaak gewerkt en werk nog steeds thuis. Dus ik weet wel wat er allemaal nodig is.
    Voor de rest krijg ik cursussen om de zaak draaiend te houden.
    Er moet dus personeel komen die fulltime gaan draaien.

19. Niet meer actief

Hoi Ooievaar,

Ik neem aan dat je weet wat je doet, en het lijkt idd heel erg leuk allemaal.
    Als het echt allemaal veilig is en er steekt verder niks achter dan is dit natuurlijk wel een leuke kans!

Hij zei toch dat hij meerdere zaken heeft?Heb je dat al kunnen achter halen bij de kvk?

Liefs Nies

20. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Het is inderdaad een kans. Mijn vader zei al... je moet in het boodje springen anders vaart ie voorbij ;)

Maar ik heb het nog niet nagekeken. Heb het een beetje druk gehad met alles... Nu is het ook nog eens zo dat mijn vriend zijn broer gisteren is ontslagen...
    Hij is gelukkig voor zichzelf bezig, maar ja dat kost nog tijd wil dat goed lopen. Dus ik heb vanmiddag ff met hem zitten kletsen en mijn hoofd is er nog vol van... Nu moet ik nog een lijst maken en van het weekend moeten alle boodschappen binnen zijn voor de vakantie van maandag.
    Zondag alles wassen en inpakken.
    Mijn hoofd loopt even een beetje over.

Kan ik er vast aan wennen... ;)

(ik heb steken in mijn lies.... pffff misschien mijn eisprong?)

Deel Deze Pagina