Hallo dames, Wij krijgen dadelijk minder inkomsten en ik wilde daarom alvast een voorraadkast aan leggen. Maar ik heb geen idee hoe! Hoe zijn jullie begonnen en wat zijn jullie tips? Of must-haves?
Het lijkt mij handig om bijv veel intrevriezen zoals aardappelbolletjes vlees enzo. Vooral inslaan met aanbiedingen. Groente in pot kan je ook veel van inslaan. Sommige dranken zijn ook lang houdbaar.. Vlees zou ik wel kopen in de aanbieding bijv van die 5 pak schnitzels etc. IK zou gewoon de aanbiedingen in de gaten houden voor wat je graag wil en dan groots in slaan
Nu alvast zorgen dat je een voorraad "dure spullen"hebt, zoals wasmiddel , wc papier en douche en shampoos bv. Dat soort dingen kun je vaak in aanbiedingen en in grootverpakkingen kopen en zijn best lang houdbaar ( natuurlijk ff de uiterste datum checken) Succes Pluisje
in de aanbieding meerdere dingen halen zoals voorraad douchespul, wasmiddel, dingen die lang houdbaar zijn
Langzaam aan ook rijst en pasta inslaan, is altijd makkelijk. En veel dingen alvast in de aanbieding kopen zoals toiletpapier, waspoeder, douche gel en shampoo
Zit geen uiterste datum op Houdbare producten inslaan idd. Houd een paar dagen bij wat je allemaal gebruikt, en dan zie je ws vanzelf wat voor jullie handig is om vast in te gaan slaan. Wees daarbij kritisch: alles wat luxe is, doe je niet. Hier bleek dat er heel veel echt niet hoefde, of echt nog goedkoper kon.
Alles wat in blik of pot zit, en de droge waren heeft geen houdbaarheidsdatum. Dus ik zou inslaan: Pasta's en rijst. Blikgroenten, blikken bonen, tomatenblokjes, tomatenpurree, soep etc. Potjes kruiden (zijn duur) wel diegene met een folie dat het geen hard blok wordt. Wasmiddel, vaatwasblokjes, schoonmaakmiddelen en shampoo, deo. Als je een kind in de luiers hebt luiers en doekjes.
Oh ja, wat wij nu doen zijn de vaatwastabletten door de helft. Van 1 blokje kan je 2 keer de vaatwasser mee aan zetten! Scheelt toch best vind ik.. En de vaat komt er net zo schoon uit als met 1 blokje!
Ik hoef niet per se te bezuinigen maar hou best van A-merken (in elk geval in de badkamer, douchegel, deodorant, etc) en vind het belachelijk om de volle prijs te betalen voor deze producten als ze zo vaak 1+1 gratis zijn.. ik heb dus een soort mini-drogisterij in de kast met mijn vaste producten (en die van vriend en dochter), gekocht als er een goede aanbieding is, en dan gelijk 4 of 6 stuks. Als ik de laatste pak, ga ik de aanbiedingen weer in de gaten houden. in goede aanbiedingen zijn de A-merk producten vaak goedkoper dan het huismerk, en ik vind ze toch echt fijner. In mindere mate sla ik ook wel pasta, schoonmaakpoducten, diepvriesgroenten etc in
Wat wij eigenlijk altijd op voorraad hebben is; Vlees in de vriezer groente in de vriezer Blikken met maïs, rode kool, soep, nasi, appelmoes etc. ranja pasta/rijst Een keukenla vol met kruiden. Qua huishoudspul heb ik altijd op voorraad; Shampoo tandenborstels tandpasta allesreiniger wc-spul wc papier Voorraad sla in altijd in met de hamsterweken.
Als jullie veel koffie drinken zou ik daarvan inslaan. Een lijstje wat je zou kunnen inslaan: Rijst, macaroni, spagetti, couscous Pakjes gezeefde tomaten/blikjes tomatenblokjes om een pastasaus mee te maken Kruiden voor nasi, bami, tomatenpasta, soep, saus bij rijstgerechten Wereldgerechten Potje indische kruidenpasta Ketjap en andere smaakmakers 5kg zak aardappels zak uien blikjes groente blikjes soep blikken bruine bonen maizena om groentesausje te maken of groentesaus zakjes (bv kaassmaak) gedroogde bonen, linzen, erwten etc Voor in de vriezer: kipfilet gehakt zakken/pakjes groenten (sperzieboontjes, spinazie, rode kool enz) Ik heb 2 laden in mn vriezer voor brood. Ik kan dan 6 broden invriezen en hierdoor hoef ik niet zo vaak naar de winkel. Als je 1x in de week boodschappen doet, neem je ook niet elke keer impulsaankopen mee. Hierdoor bespaar je aanzienlijk op je boodschappen. Broodbeleg als jam, pindakaas, pasta, hagelslag, vruchtenhagel. Let wel op de houdbaarheidsdatum Verder: koffie, thee, suiker koffiemelk koekjes (koffiekoeken bij action 12 stuks voor 70 cent) wasmiddel, vaatwasmiddel glansspoel + zout limonade, pakken sap ed melk
Om kosten te besparen kun je zelf wasmiddel maken en groente bij een tuinder te halen enz. Als er pasta/rijst in de aanbieding is sla ik er wat van in. En een tip kijk naar de kiloprijs van het product of bij toilet/keukenpapier naar wat het per rol kost, soms ben je dan toch goedkoper uit met een product wat niet in de aanbieding is.
Zo nu en dan een ander merk uitproberen. Zo hebben wij vd kruidvat eigen merk een liter bad/doucheschuim voor 0,99. En die is best wel prettig. (Mijn puber gebruikt zoveel.. Dit scheelt echt veel) Maar bij je produkten eerst 1 kopen en uitproberen. Voor de rest altijd je kruidvatvoordeelpas gebruiken, daar krijg je gratis produkten op. Bij de etos hebben ze ook goede aanbiedingen. Wij slaan graag voor een halfjaar billendoekjes in. Hema is ook redelijk goedkoop. (Koffiepads) Het is een kwestie van vergelijken en uitproberen. Kassabon bewaren en opschrijven hoe en wat.
Bedankt dames! Die van de afwasblokjes vind ik heel slim! Ga ik zeker doen. Nu koken wij nooit uit pakjes en maken alles zelf. Dus ik ga eens kijken wat ik daarvan gebruik en goed kan inslaan. Ik ga gewoon eens een week bij houden wat we precies eten. En ook de shampoo, tandpasta enzovoort eens inslaan.
mijn voorraad bestaat voornamelijk uit aanbiedingen. zo koop ik de schoonmaakmiddelen, stofzuigerzakken en sommige douchegels en wasmiddelen bij de action. bij kruidvat koop ik vaak grootverpakkingen shampoo, douchespul en tandpasta. ik koop altijd een grote doos met luierdoekjes en heb pas met de luiers van 2+1 gratis flink ingeslagen. kan echt maanden vooruit. vaak staat er bij de AH een bak met spul wat uit het assortiment gaat. zo had ik vorige week tubes tandpasta van een a-merk voor 1 euro per stuk. deo voor 1 euro per flesje en vorig jaar stonden er flessen omo en robijn die eruit gingen voor 2,50 euro per fles. die stonden daar nog voor 6 euro in het schap. ik heb die allemaal mee genomen. zo'n 10 flessen en ik ben daar nu nog mee bezig. qua eten: veel pot en diepvriesgroenten. ik koop veel dingen in de bonus. 1+1 gratis. vleeswaren gaat de vriezer in. flink in geslagen met vlees wat 1+1 gratis was of met korting omdat het tot die dag geldig was. allemaal de vriezer in.
dit doe ik met wasmiddel. ik geef maar 1/3e van wat er op de fles staat. alle was word superschoon en ik doe 3x zolang met een fles.