Een enkele kolf of dubbele en waarom?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Shar079, 14 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    Hoi dames,

Ik hoop weer borstvoeding te kunnen geven.
    Ik heb voorheen een Tommy tippie electrische enkel Borstkolf gekocht ,
    Nader inzien was dit een slechte keuze geweest.

Nu is mijn oog gevallen op de medela. Maar mijn vraag is aan de ervaren moeders. Zou jij een enkele of een dubbele electrische Borstkolf willen nemen en waarom?

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ligt eraan hoe vaak je moet/gaat kolven, maar ik kolfde minimaal 4 dagen per week 2x (werk) voor een half jaar. Ik heb een dubbele Medela en vond dat ideaal.

Ten eerste ben je sneller klaar en ten tweede schijnt het ook beter te zijn voor de opbrengst. Sowieso is het fijn dat je niet met een lekkende borst zit (vanwege tsr) terwijl je de andere aan het kolven bent.. lijkt me best frustrerend ;)

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb een dubbele elektrische kolf van medela en ben er super blij mee. Gaat veel sneller dan een enkele.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou denk ik nog even wachten met een nieuwe kolf aanschaffen. Je weet nog helemaal niet hoe de borstvoeding gaat lopen, zonde als je straks een dure nieuwe kolf hebt gekocht en het wil niet lukken of je hebt de kolf niet nodig.
    Als het de eerste weken nodig is zou ik voor nood je enkel zijdige kolf gebruiken die je nu hebt of anders een kolf huren en dan als nog een eigen kolf aanschaffen.
    Hier na een week een kolf gehuurd en binnen een week was mijn eigen gekochte kolf binnen en kon ik daarmee aan de slag.

5. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Hier een enkele van philips avent. Ik kolf niet veel, niet nodig voor werken want ik plan de voedingen om mijn werk heen. Is dus meer om klein voorraadje op te bouwen wanneer ik wel een keer wat langer weg ben. Dan kolf ik na de ochtendvoeding 30/40 cc af en zo sprokkel ik een voeding. Ben er blij mee, werkt snel en ideaal voor sprokkelkolven:p Zou je regelmatig hele voedingen moeten kolven dan zou ik wel overwegen om een dubbele te nemen.

6. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Als het is bedoeld om de borstvoeding op gang te brengen en te houden is een dubbele kolf echt nodig.
    Als het al op gang is en je moet bij nood een keer kolven volstaat een enkele prima.
    Hier altijd met dubbele gekolfd omdat ik altijd moeite had om de boel op gang te krijgen en te houden.

7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Ik heb een dubbele kolf maar heb best wat borstcompressie nodig om te kolven, dus altijd enkelzijdig. KolfBH vind ik ook niks, dus ik zou volgende x een enkelzijdige kopen

8. Tessa1991

Tessa1991 Niet meer actief

Ik zou gaan voor een dubbele (in mijn geval medela). Gaat dubbel zo snel en heel erg fijn. Het kost gewoon heel weinig tijd. Geen enkel probleem mee gehad. Zowel bij de 1e als nu bij de 2e niet. Erg tevreden over de medela swing maxi.

9. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Ik werk 2 A 3 dagen in de week, en dan 2 keer kolven op een dag. Ik heb gekozen voor een enkele kolf van ardo. Dit bevalt mij goed, ik kolf redelijk goed. Wel met borstcompressie op het eind, dus ben blij dat ik een hand over heb. Ook kan ik ondertussen internetten. :)Ik kan deze kolf ook nog uitbreiden met een tweede kolf, dit vond ik wel een fijn idee, mocht ik niet zo makkelijk kolven, daarom gekozen voor het merk ardo.

10. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ik had een dubbele van medela.
    Met 4 dgn werken was die zeer welkom.
    Kolfde 3x pd 15 minuutjes en had dan ruim 3 voedingen bij elkaar.
    Kon lekker vriezer vullen zodat ik na wettelijke periode ook nog bv kon blijven geven. Heb zelfs nog doorgekolfd tot 12 mnd, 1x pd, doordat ik snel klaar was met kolven kon en mocht dat ook gewoon.

11. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Medela Swing enkelzijdig. Prima kolf! Maar ik zou nu zeker voor een dubbelzijdige gaan, scheelt volgens mij erg veel tijd. Maar ik heb hem ook wel heel intensief gebruikt.

12. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb bij mijn oudste heel sporadisch met een handkolf gekolfd. Dat werkte toen prima.

Mijn jongste vocht tegen de borst, kon niet aanhappen en werd met de voeding gefrustreerder. Echter, wilde ik wel borstvoeding geven, dus heb toen een dubbele gekocht van Medela. De Freestyle. Wat een geweldig ding zeg... Binnen no-time kwam de productie op gang en kon ik voorraadjes maken, terwijl ze de gekolfde melk uit een flesje dronk.
    Het kolven is in een poep en een scheet gedaan (10 minuten over het algemeen). Amper belastend (ondanks het fulltime kolven), heerlijk.

Gelukkig drinkt ze nu wel uit de borst (hoera!) en kolf ik 2-3 keer per week een voeding om papa te verblijden met een flesje om te geven (en zodat ik daarna een wijntje kan drinken zonder op de klok te hoeven letten).

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb een dubbele spectra 9 plus. Gebruik hem nog niet dubbel, maar wanneer ik ga werken ben ik dit wel van plan. Tot nu toe erg tevreden over de kolf!

Dubbele was overigens 12,50 extra, dus vond het zonde om het juist niet te doen.

Deel Deze Pagina