Hoi, Wie heeft er ervaring met een onregelmatige cyclus na de bevalling? Ik ben in mei bevallen van een zoontje en ben na 10,5 week weer voor het eerst ongesteld geworden (Ik heb overigens 3,5 week borstvoeding gegeven d.m.v. kolven). Na 26 dagen werd ik weer ongesteld, wat voor mijn doen snel was, want voor mijn zwangerschap zat ik altijd tussen de 35-45 dagen. Dus ik dacht "Yes, eindelijk een kortere cyclus!" Helaas te vroeg gejuicht, want ondertussen ben ik alweer 10 weken verder en nog steeds niet ongesteld... Ik heb 2 weken geleden al een zwangerschapstest gedaan, om dit uit te kunnen sluiten, en ben niet zwanger. Ik baal er best van, want mijn man en ik willen gauw genoeg weer voor een tweede kindje gaan. Maar ik heb er totaal geen idee van hoe mijn cyclus verloopt? Wanneer heb ik een eisprong? Mijn vraag aan jullie: Wie heeft dit ook gehad? Weet je ook waar het aan gelegen heeft? Ben je er mee naar een huisarts/ gynaecoloog gegaan? Ik wil nog een week wachten, ben ik dan nog niet ongesteld, ga ik een afspraak bij de huisarts maken. Maar ik hoor al graag jullie ervaringen!!
Ik ben in april bevallen en ben nog helemaal niet ongesteld geweest.. heb geen bv gegeven dus dat is het niet.. Ik kan je geen advies geven maar ik hoop dat we beiden weer snel een normale cyclus hebben
Hallo. Ik ben in augustus bevallen maar mijn zoontje is overleden. M'n eerste menstruatie kwam netjes na 5 weken, maar de 2e pas na 7 weken en ook nu lijkt t lang te worden. Ik gebruik ovulatietestjes en zag wel een eisprong maar pas na dag 30! en over 2 weken heb ik een afspraak bij de gynaecoloog om dit te bespreken. Ik vraag me ook af of dit nog normaal wordt (na hoe lang?) of nu altijd zo blijft?
Ook ik ben in augustus bevallen, ik heb 3 weken gekolft en heb sindsdien een langere cyclus, regelmaat is na twee menstruaties nog niet te beoordelen. Mijn beide zoontjes zijn overleden, het verlangen naar een nieuwe zwangerschap is inmiddels groter dan de angst. Ik heb inmiddels 2 menstruaties gehad en ik ben nu in afwachting op mijn ei (zit op dag 14). Voor mijn zwangerschap was mijn cyclus 25 dagen, dus ik was erg verwend. Ook voelde ik mijn eisprong altijd, maar sinds de bevallingen voel ik dat niet meer zo. Ze zeggen altijd dat er 9 maanden staat om te ontzwangeren, (dat zei mijn gyn afgelopen donderdag nog) dus ik denk dat we ons lichaam toch de tijd moet geven... Je zou kunnen gaan temperaturen, om te zien of je op een bepaald moment toch een verhoging kunt waarnemen?
Ik ben ruim een jaar geleden bevallen. Voor de bevalling altijd netjes 24 dagen. Nu is het minder netjes. 25 dagen, 31 dagen, 28 dagen, 24 dagen. Ik ben begonnen met ovulatietestjes, om te weten wanneer mijn eisprong is. Mijn eisprong is nu niet meer zoals voor de bevalling op dag 10, maar schommelt wat meer. Uiteindelijk na de eisprong wel altijd 14 dagen (luteale fase). Je kunt naast ovulatietestjes ook nog je temperatuur bijhouden om de fases in je cyclus in kaart te brengen. Bij jullie is het wel onregelmatiger dan bij mij zie ik. Ik hoop voor jullie dat het wat regelmatiger wordt! Ik ben er niet mee naar een arst oid geweest.
Bedankt voor jullie reacties! Het is toch wat met die hormonen... Inderdaad ze zeggen 9 maanden ontzwangeren, maar iedereen uit mijn omgeving die zwanger is geweest, geeft aan weer snel behoorlijk regelmatig te menstrueren. Dus vind het wel een beetje gek dat dat bij mij nog niet het geval is... Sowieso ben ik 1 maal binnen 26 dagen ongesteld geworden en dan ineens zit ik alweer 10,5 weken verder. Geen touw aan vast te knopen! Ik wil inderdaad (als we zwanger willen worden) weer beginnen met ovulatietesten. Maar dan dien ik wel weken aan een stuk te testen? Wordt wel een duur grapje... Ik ga maandag een afspraak maken, want vind het zo niet meer leuk. @ Anique87: Is het voor jou ook niet slim om contact op te nemen met de huisarts-gynaecoloog? Zeven maanden is wel erg lang! En dat zonder borstvoeding? @Simmy en Dubbelgeluk: Jeetje meiden, wat erg van jullie zoontjes!! Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen!!
Ik doe ovulatietesten, de goedkoopste van 123 thuistesten en ze werken goed. Daardoor is t wel betaalbaar voor weken achter elkaar. En als die positief lijkt doe ik een clear blue, als die ook een smiley geeft weet ik t zeker. Over 2 weken naar de gynaecoloog, die komt dan met een plan...Ik hoop zo op goed nieuws!