Goede redenen gevraagd om wel of niet voor een derde te gaan

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MuisjeB, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MuisjeB

MuisjeB Lid

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Duivels dilemma! In mijn hoofd wil ik een gezin met 3 kids. Maar in de praktijk is het toch wat anders. Mijn overwegingen:

- Ik heb nu twee zoontjes, waarbij is bij beiden een moeilijke bevalling heb gehad. Bij mijn laatste zelfs op de IC gelegen. Is een risico voor een volgende zwangerschap.
    - Bij allebei een behoorlijke grijze wolk ervaren de eerst 2/3 maanden :(
    - Ik houd van structuur en regelmaat, is dat te doen met 3?
    - Financieel niet zo aantrekkelijk, goodbye leuke weekendjes weg en 3x per jaar op vakantie
    - Heeeeel veeeel was ;)
    - Maar ja, 3 kids. Het lijkt me heel mooi, zeker als ze wat ouder zijn... Zucht.

Kom maar op met de goede redenen waarom wel en/of niet :cool:

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'zwanger worden'

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Tja, als ik jouw verhaal zo lees vraag ik me eerder af of je er wel aan moet beginnen. Je komt nl erg negatief over en het lijkt me meer dat je het wilt om het perfecte plaatje of zoiets....

Ik vind dat als je een goede reden moet vragen bij een ander of er wel of geen kindje bij moet komen je er beter (nog) niet aan moet beginnen.....

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Veel was, jaaaa ben ik het zeker met je eens. Ik word van de was met 2 al gek haha.

Structuur... als je dat met 2 kinderen voor elkaar krijgt dan ben je er duidelijk een kei in en zou het met 3 ook nog wel te doen zijn.

Financieel.... tja, kan ik geen oordeel over doen. Ik ben al 8 jaar niet op vakantie geweest geloof ik dus als ik ipv 3x maar 2x in een jaar zou kunnen dan zou ik er direct voor tekenen :p Het is maar wat je gewend bent en wat je bereid bent ervoor op te geven. Je hebt duidelijk de financieen ervoor, het is dus puur de keus wat er voor jou het beste voelt.

Punt 1 en 2 zou ik zeker goed over nadenken. Zijn zware dingen en dat moet je maar weer aandurven.

Succes met jullie keuze.

5. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Ja, moeilijke keuze :p haha ik zou zeggen: volg gewoon je hart. Hoe denkt je man hierover? Mannen zijn vaak praktisch ingesteld en hebben geen last van rammelende eierstokken :p dus dat kan wel van pas komen. Het is maar net hoeveel waarde je hecht aan je vakanties en weekendjes weg enz. Ik zou zeggen dat je langer plezier hebt van je kinderen dan van je vakanties. Immers is een vakantie voor even en je kinderen voor de rest van je leven :)

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Je hebt ook mensen die elke keuze blijven afwegen ook als ze van binnen al weten dat het de juiste keuze is. Ik denk niet dat het voor iedereen geld dat je het bij twijfel niet moet doen, overigens voor de meeste wel ;)

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

klopt helemaal hoor, maar om heel eerlijk te zijn, als ik dit verhaal zo lees, denk ik: begin er maar niet aan. Weet niet precies waarom, misschien omdat TS aangeeft dat het haar in haar hoofd leuk lijkt, maar ze voor allerlei dilemma's komt te staan.

Mijn ervaring (ik heb er 3) is dat waar je er 2 hebt, je een 3e makkelijk "tussendoor" doet, dat klinkt raar, maar je hebt gewoon al zoveel ervaring.

Ik begrijp je dilemma qua zwangerschap en bevallen overigens wel hoor, en ja, het wordt duurder, dus als je ipv 3 x nu naar 2 x vakantie gaat. Je moet jezelf afvragen of je dat zelf wilt.

En de was.... ja, maar heb je met 2 kinderen dan niet continue was? Dat blijft ;):p

8. MuisjeB

MuisjeB Lid

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Misschien klinkt mijn rijtje negatief, want het zijn ook voornamelijk de nadelen die ik heb opgenoemd. Diep in mijn hart wil ik een gezin met 3 kids, er zijn dus nog een aantal redenen (die ik heb genoemd) die mij dus tegenhouden. Daarom hoor ik graag de positieve kanten van een gezin met 3 :D

9. MuisjeB

MuisjeB Lid

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Mijn man denkt vooral aan de praktische zaken. Financieel, ruimte in de auto, drukte met naar bed brengen. Weet ook niet helemaal of hij het wil (niet geheel onbelangrijk :p) Hij twijfelt ook.

10. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    ehhm punt 1 zou ik toch overleggen met de gynaecoloog. weet niet waarom je op de IC hebt gelegen en of dat betekent dat het nu mogenlijk weer gaat gebeuren.

Ja en voor de rest...
    Ik ben nu zwanger van de derde en mij lijkt het heel gezellig.
    en het is maar net wat je belangrijker vind.. 3 x op vakantie zat er bij ons met 2 kindjes al niet in ;)

Tja het is toch echt een kwestie van je hart volgen denk ik.

succes!

11. NiJO

NiJO Actief lid

22 jun 2007
    210
    0
    0
    Hier zijn we ook bezig voor nummer 3. 3x per jaar op vakantie konden we al niet, dus dat was geen issue. Wat voor mij (en mijn vriend) de grote reden was om ervoor te gaan, was het gevoel dat we nog niet compleet zijn. Er past nog makkelijk een 3e kindje in ons leven en we willen alles graag nog een laatste keer meemaken.
    Qua structuur moeten we flink aan de slag, maar dat is vooral omdat onze ZL ernstig verdacht wordt van een autistische stoornis. Financieel wordt het af en toe een uitdaging, maar we hebben voor hetere vuren gestaan.

12. Hondagirl24

Hondagirl24 Niet meer actief

als je diep in je hart nog één wil dan moet je dat doen je kan op geven moment niet meer terug en die vakantie enz. die kunnen als de kinderen het huis uit zijn ook altijd nog toch... en trouwens structuur kan je nooit helemaal hebben met geen enkel kind...;)

13. MuisjeB

MuisjeB Lid

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Thnx voor alle reacties. 3x op vakantie klinkt heel luxe (is het ook) maar we gaan 3x een week ipv 1x 3 weken ;)

Als ik mijn hart volg zeg ik JA! Overigens niet op korte termijn, de jongste is pas 4 maandjes ;) Nu mijn man nog mee zien te krijgen hihi

14. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Als ik jou was, zou ik kijk het (nog) niet doen als je erg twijfelt. Maar aan de andere kant, je schrijft al dat je heel graag een gezin zou willen met 3 kindjes.

Structuur en regelmaat: in het begin is het eventjes aanpassen en alles over je heen laten komen, maar ook hier krijg je op een gegeven moment meer structuur en regelmaat aan. je moet er gewoon even aan wennen. Dat was denk ik bij het eerste kindje en het tweede kindje ook zo?

Financieel niet zo aantrekkelijk: Uitjes kun je altijd wel blijven doen, alleen misschien op een andere manier? Een weekje minder op vakantie of een uitje boeken via vakantieveilingen :)

Heel veel was: Ja dat klopt.. maar in het begin zijn het wel weer die hele schattige babykleertjes <3

En voor de rest: elke zwangerschap is eigenlijk anders, wie weet dat het bij een derde zwangerschap, bevalling en eerste 3 maanden wat makkelijker/fijner gaat?

Succes ermee!

15. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    Ik heb er nu 3 en het is voornamelijk druk omdat de jongste hele andere behoeftes (flesjes/slaapjes e.d.) heeft dan de andere 2. Denk dat het na een jaar of 2 een stuk makkelijker is dan draait de 3e gewoon weer met de andere 2 mee.
    Ik heb geluk dat mijn oudste met de taxi word gehaalt en gebracht voor school want anders had ik niet geweten hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen. Ze zit op het speciaal onderwijs dus vandaar dat ze niet samen gaan.
    Ik breng me middelste nu altijd met de baby naar school en dat is soms ook wel even puzzelen en plannen.

Maar verder is het ook heeel leuk. Ze zijn super trots op hun broertje en helpen ook op hun eigen manier wel mee. Ze kunnen hem bijv. een flesje geven (onder toezicht natuurlijk).
    De oudste 2 spelen graag samen dus ik verwacht dat de 3e er in mee zal gaan.

Jouw kinderen zijn nog klein dus alsje het handig plant zal het allemaal wel te doen zijn. Je leeft er uiteindelijk toch min. 9 maanden naar toe en dan komt alles meestal wel weer goed.

Ik denk stiekem zelfs alweer na over een vierde maar ik vind het voor ons nu wel even verstandiger om geduld te hebben. ;)

16. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Ik wil ook graag 3 kinderen!! Zo gezellig!! Helaas wil het nu al niet echt lukken met een tweede.. Maar ja ik zou je hart volgen! Er zitten toch altijd voor en nadelen aan..

17. Jaenne

Jaenne Actief lid

14 nov 2013
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach die twee extra wasjes in de week.. Dat is het overwegen niet waard. ;) Verder is het gewoon hoeveel tijd je er zelf voor hebt. Wij hebben 3 kids in 3.5 jaar gekregen en gaan regelmatig weekendjes naast de zomervakantie en wintersport.
    Omdat ik thuismama ben heb ik de tijd om te zorgen dat alles goed georganiseerd is.
    Je medische achtergrond lijkt mij het grootste obstakel, de rest gaat vanzelf :)

Heel veel succes met je beslissing nemen!

Deel Deze Pagina