Grootte kindje niet meer kunnen meten bij 20 weken echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sweetvienna, 19 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hallo,

We hebben afgelopen vrijdag de 20 weken echo gehad en het was helemaal super! Alles zag er goed uit en ze hebben echt heel veel bekeken maar zagen zo niets afwijkends. Maar ik dacht dat ik wel te horen zou krijgen hoe groot ons kindje nu is maar dat konden ze nu niet meer meten zeiden ze? Terwijl ik hier op het forum toch vaak lees van vrouwen dat hun kindje voor of achter op de groei loopt. Hoe meten ze dat dan in de rest van de zwangerschap?
    Ben verder helemaal blij en gelukkig en verliefd op ons beebje \:D/

2. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Wij hebben ook geen echte 'afmeting' gekregen bij de 20weken echo. Ze kunnen het moeilijker meten omdat het gebogen ligt he. Maar ze weten dan aan andere dingen hoe ver je bent, vandaar dat je dan 'voor' of 'achter' kunt zijn op schema. Hebben ze de afmetingen van de schedel niet genomen? Bij mij hebben ze daaraan sommige dingen bepaald...

3. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ja dat deden ze wel, en ons kindje lag goed op schema :D maar ik had eigenlijk gedacht dat we te horen zouden krijgen: jullie kindje is nu zo en zoveel centimeters!

4. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik vond dat ook wel wat jammer. Maar je kunt dan wel in een boek of zo vinden hoeveel het 'ongeveer' zou zijn. Ik vond het gewicht wel leuk om te weten :)

5. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Het gewicht hebben ze niet gezegd! Bij jou wel dus?

6. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ja, was zo'n 340 gram geloof ik :) Maar ik kreeg zo'n klein schema'tje mee dat ze hadden afgeprint, met aantal weken en dus geplande geboortedag, gewicht,... Daar stonden ook enkele lengtes op, de langste was 17.5 cm dacht ik. Maar we weten niet of dat de geschatte grootte is dan.

7. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Nee, zoiets hebben wij niet gekregen. Maar dat zal wel de geschatte grootte zijn idd.
    Ik ga maar uit van wat er in de 'boekjes' staat...

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    raar....wij hebben zelfs een afdruk van die echo meegekregen waarop de grootte van de kleine staat....

er staat niet specifiek in zoveel centimeter is je baby maar ze meten wel de hoofdomtrek...het rompje en de onderkant van de kleine....en ook het gewicht (geschat) staat er bij....

kijk maar in mijn album voor die afdruk die ik bedoel....

in het onderste gedeelte vind je onderstaand:
    HC= hoofdje
    AC= middel
    FL = beentjes

en daaronder staat het "gewicht" van de kleine....

je kan er natuurlijk altijd om vragen waarom jij dat niet hebt gehoord?

gr.smoekie

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

ik weet nog toen ik de groeiecho's kreeg bij destiney dat ze het botje in de bovenbeen op gingen meten en daaruit kwam de lengte van de baby ook het hoofdje en de romp werden gemeten ze hadden bij destiney gezegd dat ze nog geen 1800 gram zou zijn bij de geboorte maar zaten er bijne 1 kilo naast dus dat vond ik wel erg veel

ben blij dat je een mooie 20 weken echo heb gehad en dat je kleintje het goed maakt en nu lekker onbezorgt genieten

groetjes nathalie ;)

10. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Heb even in je album gekeken maar zoiets hebben wij niet gehad. Maar goed, voornaamste is dat ze niets afwijkends zagen!

11. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Dat is inderdaad wat wij ook gekregen hebben, bedankt voor de uitleg bij de afkortingen trouwens :) Smoekie!

12. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Dat hebben ze wel allemaal opgemeten en ons kindje zat heel mooi op schema. Maar ze hebben niet gesproken over grammen of centimeters van het kindje totaal.

Ach ja, ben idd. allang blij dat alles er goed uitzag!

13. linneke77

linneke77 Lid

4 okt 2007
    74
    0
    0
    Bij mijn 20 weken echo zei ze dat de baby 368 gram woog en 26 cm. groot was.

14. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Dus het kan wel?! Hmm...vreemd dat ze dan tegen ons zeiden dat ze het niet meer konden meten!

15. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Bij ons hebben ze alles opgemeten behalve de totale lengte. Maar toen ik tegen de VK zei dat ik was vergeten te vragen hoe lang ons kleintje is, zei ze, wacht even. En ze begon de maten op te tellen. Ons kindje was tijden de echo 25 cm :D.

16. Diavolo

Diavolo Actief lid

30 mei 2007
    187
    0
    0
    Het wisselt gewoon per praktijk of ziekenhuis.
    Ik heb ook nooit te horen gekregen van: ow de beeb is zolang of zal zo zwaar zijn rond de bevalling.
    Nooit :) Pas toen ze eruit was en op de weegschaal lag :)

Dus het wisselt nogal, denk dat sommige praktijken er geen uitspraak over doen omdat het feitelijk toch geen garanties zijn ;)

Deel Deze Pagina