zwemmen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by honeyy, Nov 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee meiden!

ons meisje vind het heerlijk om in badje te liggen of onder de douche. dus wil ik met haar gaan zwemmen, kijken of dat ze dat ook lekker vind.

maar van welke leeftijd mag dat? ze is nu 2 wkn.

Liefs xx

2. regi

regi Fanatiek lid

Jul 23, 2007
    1,671
    0
    0
    het word niet eerder aangeraden dan met een maand of 3/4 maar je moet doen wat je zelf wilt.
    dat is vanwege hun weerstand van die kleintjes die is nog niet zo hoog als ze zo klein zijn en met 3/4 maanden is dat wat meer.

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Babyzwemmen is fun. Babyzwemmen: een bijzondere ervaring
    kunt in principe al met zes weken starten met babyzwemmen; met twaalf weken houdt je kindje zich iets beter op temperatuur. Het juiste moment om te starten hangt van een paar dingen af: de regels omtrent leeftijd van het zwembad, eventueel het advies van het consultatiebureau (bijvoorbeeld na de eerste vaccinaties), het gestel van je kind en dat van jou.

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    cb zei bij ons na de 2e vaccinatie!!

5. fafje

fafje Niet meer actief

volgens mij mag het pas na de vaccinatie(s)...
    zo vroeg heb je er ook weinig aan, aagezien ze erg snel afkoelen...kun je hooguit 5 minuutjes...ik wil zelf zo rond een maand of 5 gaan

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Meestal wordt geadviseerd na de 1e inenting. Vóór die tijd is het een beetje zinloos, omdat ze zichzelf nog niet lang genoeg warm kunnen houden. Zwembad water van 30 graden is voor je kleintje zó ontzettend koud nog..
    Als je te vroeg gaat, loop je simpelweg ook het risico dat je kindje onderkoelt raakt.

Bij ons in het bad wordt geadviseerd vanaf 3 maanden. De temperatuur van het water is dan 32,5 graad. Het ene kindje houd het dan 20 minuten vol... het andere slechts 10 en heeft het dan al te koud. En sommigen redden de 30 minuten...

Er zijn enkele baden, die de temperatuur op kunnen stoken tot 37/38 graden - de temperatuur die je thuis dus ook hebt. Dan kun je al vanaf 6 weken starten, maar dat zijn eigenlijk maar uitzonderingen.

Dus je moet sowieso even informeren bij het bad waar je wil gaan zwemmen; wat zijn de regels en wat is de watertemperatuur.

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier zelf pas met 5 maanden gedaan. Ze vond het heerlijk en heeft zich 2 uur lang in het water vermaakt.

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou wachten tot ze de eerste vaccinaties heeft gehad. Nu is ze nog zo kwetsbaar en vatbaar voor van alles en nog wat.

9. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Bij het Cb adviseerden ze hier pas na de inentingen te gaan zwemmen.
    Bij het zwembad adviseerden ze te kijken naar het gedrag van je kindje. Als ze de handjes open houden en de vingertjes bewegen in het water zijn ze er aan toe en zijn ze ontspannen in het water.

Een kindje van 2 weken heeft er nog niks aan om mee te gaan zwemmen al helemaal niet in een les met andere kindjes. Ze leren je allerlei oefeningen doen met je kindje waardoor je je kindje leerd watervrij te worden. Zoals spetteren met de handjes en beentjes, kopje onder, belletjes blazen in het water, voorover en achterover in het "duiken" een kindje van 2 weekjes oud is daar nog niet aan toe.

Zou het met een maandje of 3 eens gaan proberen en tot die tijd lekker in het badje of samen in het grote bad als je een bad hebt en niet meer vloeit natuurlijk.

10. Proudparents

Nov 27, 2009
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn met 3 maanden voor het eerst gaan zwemmen. Eerste keer kopje onder even miemelen :D Maar daarna vond ze het zwemmen heerlijk. We zijn daarna nog een keer gaan zwemmen, maar naar dat zwembad gaan we nooit meer met haar. Mosaqua gulpen. Me vriend en me dochter kwamen onder de uitslag terug.. Ik had nergens last van vreemd genoeg. Maar er zat teveel chloor in het water. was tijdens de warme periode. Met 3/4 maanden kan je wel zwemmen. Maar niet te vroeg is slecht voor het huidje.

11. willet

willet Fanatiek lid

Nov 2, 2009
    1,149
    0
    0
    Hier met 4 mnd voor het eerst geweest.Water was 31graden en vond ik zelfs nog wat fris.Na 20 min. telkens weer even op gaan warmen.
    Het gewone bad in huis vindt ie ook heerlijk,misschien een optie totdat ze minimaal 6 wkn is?

Share This Page