nee het hoeft ook geen jaloezie te zijn, maar wat je zegt.. er veranderd nogal wat.. tja eten.. hier ook niet het favoriete moment van de dag.. maar we hebben ook daarover de regel. Vies doen ( bv eten terug spugen ) is 1x waarschuwen en dan gaat je bord weg en mag ze op de mat wachten tot wij klaar zijn met eten. Ik kan je vertellen dat dat maar 1x nodig geweest is.. Overigens eet ze regelmatig niet of maar 1 of 2 happen. Pech dan.. ze krijgt altijd een toetje als ze goed gegeten heeft een lekker toetje en als ze slecht eet gewoon iets simpels. ( gewone yoghurt bv )
Helpen is aandacht van mama! Mama vindt mij een grote meid! Jaloezie hoeft zich niet te uiten in hekel aan het nieuwe zusje, maar wel aan de situatie. Nu is er 2 uur tijd voor haar, dat was ooit meer. Kleintjes moeten leren delen en moeten leren dat de wereld niet om hen alleen draait. Mijn zoon is enig kind, maar wil ook graag de onverdeelde aandacht van ons beiden. Dat ene uurtje in het weekend dat papa en mama samen in zijn bijzijn op de bank zitten en een fatsoenlijk gesprek proberen te voeren is bijna altijd tevergeefs, want dan is hij jaloers. Gaat vervelend doen, op ons klimmen etc.