Mijn zoontje is bijna 14 maanden en loopt erg achter in ontwikkeling. Hoeveel weet ik niet precies en zoek ik ook niet echt op maar ik schat zo'n half jaar. Hij kan sinds een maandje redelijk los zitten en begint nu ook interesse in alles te krijgen en alles te willen pakken. Heel beweeglijk ook op schoot en probeert zich los te wurmen en als ik hem op de grond leg rolt hij de hele kamer door. Het is een jongetje dat zelden jankt of jammert en heel relaxt is. Maar sinds een paar dagen is het jammeren begonnen. Heeft van die momenten dat hij niks wil en echt bezig gehouden moet worden. Dat zijn dan van die Jantje lacht, Jantje huilt momenten. Hij is wel te troosten en af te leiden hoor. Dan lacht hij snel weer. Is het een fase? Ik ben altijd nogal voorzichtig vanwege zijn medische achtergrond dus ben snel bang dat hij pijn heeft of last ergens van heeft. Zeker omdat hij vaak dagen heeft dat hij nooit huilt word ik een beetje onzeker van dat gejammer.
Het is natuurlijk heel lastig te zeggen wat het precies is, maar periodes met huilen en drammen zijn heel normaal, dus grote kans dat je zoontje nu inderdaad even zo'n periode door gaat. Het kan ook komen door tandjes bijvoorbeeld.
Ik heb je verhaal gelezen, wat heftig zeg! Kan me voorstellen dat je bij huilen denkt dat er iets aan de hand is. Lijkt me heel moeilijk! Veel sterkte!