Herkent iemand dit? Hij zegt dat het pijn doet. Gisteravond zagen we het voor het eerst, maar nog een stuk kleiner. Er zijn niet meer bij gekomen. Mug? Vlo? Ander beestje? Bekijk bijlage 746821
Lijkt op een mug. Kneten knutten geen idee hoe die krengen heten zijn super klein, je ziet ze nauwelijks en hoort ze ook niet maar die kunnen dat soort rotplekken maken. En dat jeukt als de malle (ook voor een volwassene). Je kan even deppen met keukenazijn op een watje, als t een mug is neutraliseert dat t stofje in t speeksel van de mug en dan jeukt t een stuk minder. Of bite away als je dat hebt liggen, werkt met t zelfde idee. Voor een volwassene en net geprikt, lepel heet maken onder de keukenkraan en 10-20 sec afhankelijk van de dikte van je huid op de muggenbeet. Bij een klein kind liever niet doen, die zouden zich kunnen branden.
Hij heeft vaker gereageerd op voedsel dus ik dacht in de richting van galbulten misschien? Voor een mug vind ik ze te groot en zitten er te veel. Vlooien zouden eerst mij pakken op de enkels. Hij is verder niet ziek maar het doet hem wel zeer.
Nee nog niet naar de huisarts. Mijn zus had vroeger ook dit soort reacties op eten zei mijn moeder. We hadden gister een soort knoflooksaus die hij nog niet eerder heeft gegeten. De jongste heeft vaker uitslag, als baby ook extreme reactie op paprika. Ik heb nog desloratadine staan van de vorige keer dus dat dat zometeen proberen.
Ik snap niet zo goed dat je hier vraagt of iemand het herkent, 2 aangeven zou het bij de ha navragen en je dan zegt "neu, dat hoeft niet" Ook al het een reactie is op voedsel lijkt mij inschakeling van HA heel handig! Maar goed hoop dat je kind een niet zo'n last van heeft dan
Ik zeg nergens dat het niet hoeft toch? Ik ben niet iemand die bij elk bultje naar de dokter gaat. Hij is bekend met voedselallergieën en ik vroeg me af of iemand dit herkent. De pijn die hij aangaf was jeuk, met wat koelzalf was dat weg en verder lijkt alles nu ook vanzelf weg te trekken. Kortom, geen reden om de tijd van de huisarts mee te verspillen. Daarnaast kan je op vrijdag alleen voor spoedgevallen terecht. Huiduitslag is geen spoed, huiduitslag en kind dat er ziek van is wel. Hij was er niet anders dan anders onder dus nee, dan bel ik niet en wacht ik het weekend af. Anders had ik toch tot maandag moeten wachten zoals wel vaker als ik op vrijdag bel. Er zijn veel te veel mensen die om elke scheet die ze dwars zit naar de huisarts bellen. Dat zegt niet dat ik hem niet in de gaten heb houden. Ik heb zijn bultjes elk uur gecontroleerd, net als zijn temperatuur, gedrag etc. Was daar iets verergerd, dan had ik uiteraard aan de bel getrokken. Ik vind je reactie nogal overtrokken. Overigens is de uitslag nu bijna weg. Niks aan de hand verder dus.